MAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK a Vlastimil ŠVEC. Kurikulum v současné škole. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 169 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-175-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Kurikulum v současné škole
Název česky Kurikulum v současné škole
Název anglicky Curriculum in todays school
Autoři MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant).
Vydání Brno, 169 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2008.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14410/08:00057168
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-7315-175-1
Klíčová slova anglicky curriculum; school; teacher; pupil
Štítky curriculum, pupil, school, teacher
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnil: prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed., učo 17210. Změněno: 18. 3. 2013 08:27.
Anotace
Snahou autorů je analyzovat problematiku kurikula, jak se jeví ze světového pohledu, ovšem s aplikacemi na české poměry. Práce se zabývá pojetím kurikula, rozebírá jeho strukturní složky a popisuje hlavní dokumenty, které kurikulum vymezují. Zvláštní pozornost se věnuje výzkumu kurikulárních otázek, a to hlavně v USA, SRN a v ČR. Od většiny publikací o kurikulu se monografie liší především svou orientací na problémy školy. Podrobně zkoumá vztah žáka ke kurikulu a kurikulární koncepce učitele, který je v realizační fázi kurikula hlavním činitelem jeho implementace.
Anotace anglicky
The purpose of the authors is to analyse the issue of curriculum in the international perspective but with application to the Czech context. Approaches to curriculum are addressed, its structure and components are analysed and the main documents that define curriculum are described. Special attention is paid to curricular research in the U.S.A., Germany and the Czech Republic. The monograph differs from similar books on the same topic in its aim at the school. The relationship between the pupil and curriculum are thoroughly examined as well as curricular concepts of the teacher, who is the key agent of implementation in the realisation phase.
Návaznosti
GA406/05/0246, projekt VaVNázev: Obsahová dimenze kurikula základní školy
Investor: Grantová agentura ČR, Obsahová dimenze kurikula základní školy
VytisknoutZobrazeno: 19. 3. 2024 09:54