2008
Kurikulum v současné škole
MAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK a Vlastimil ŠVECZákladní údaje
Originální název
Kurikulum v současné škole
Název česky
Kurikulum v současné škole
Název anglicky
Curriculum in todays school
Autoři
MAŇÁK, Josef (203 Česká republika, domácí), Tomáš JANÍK (203 Česká republika, domácí) a Vlastimil ŠVEC (203 Česká republika, garant)
Vydání
Brno, 169 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, 2008
Nakladatel
Masarykova univerzita
Další údaje
Jazyk
čeština
Typ výsledku
Odborná kniha
Obor
50300 5.3 Education
Stát vydavatele
Česká republika
Utajení
není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání
tištěná verze "print"
Kód RIV
RIV/00216224:14410/08:00057168
Organizační jednotka
Pedagogická fakulta
ISBN
978-80-7315-175-1
Klíčová slova anglicky
curriculum; school; teacher; pupil
Štítky
Příznaky
Recenzováno
Změněno: 18. 3. 2013 08:27, prof. PhDr. Tomáš Janík, Ph.D., M.Ed.
V originále
Snahou autorů je analyzovat problematiku kurikula, jak se jeví ze světového pohledu, ovšem s aplikacemi na české poměry. Práce se zabývá pojetím kurikula, rozebírá jeho strukturní složky a popisuje hlavní dokumenty, které kurikulum vymezují. Zvláštní pozornost se věnuje výzkumu kurikulárních otázek, a to hlavně v USA, SRN a v ČR. Od většiny publikací o kurikulu se monografie liší především svou orientací na problémy školy. Podrobně zkoumá vztah žáka ke kurikulu a kurikulární koncepce učitele, který je v realizační fázi kurikula hlavním činitelem jeho implementace.
Anglicky
The purpose of the authors is to analyse the issue of curriculum in the international perspective but with application to the Czech context. Approaches to curriculum are addressed, its structure and components are analysed and the main documents that define curriculum are described. Special attention is paid to curricular research in the U.S.A., Germany and the Czech Republic. The monograph differs from similar books on the same topic in its aim at the school. The relationship between the pupil and curriculum are thoroughly examined as well as curricular concepts of the teacher, who is the key agent of implementation in the realisation phase.
Návaznosti
GA406/05/0246, projekt VaV |
|