Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. KUBRICKÁ, Jana. Bridging Pedagogies: Developing Science Pedagogical Content Knowledge with CLIL Methodology. In SLTED 2024: Second Language Teacher Education: Inspiring Creativity, Cultivating Excellence. 2024.

    2023

    1. KUBRICKÁ, Jana. Exploring Technical Vocabulary in the ESP Classroom with Sketch Engine. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 2023, č. 1, s. 1-3. ISSN 1755-9715.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Lust for Learning, Lust for Life: Motivation and Beliefs of Successful Older Learners of English. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2023, roč. 2023, č. 1, s. 1-4. ISSN 1755-9715.

    2022

    1. KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) for Pre-service Teachers of Science: Scaffolding in Lesson Planning. Online. In VERONIKA ŠVANDOVÁ, JAROMÍR LITERÁK, BARBORA PELÁNKOVÁ. Sborník konference didaktitky přírodních věd DidSci+ 2021. online: Masarykova univerzita, 2022, s. 61-68. ISBN 978-80-210-9876-3.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Teaching English to Scientists: The Divergences and Confluences. In Language Instruction in Tertiary Education for the Students of Natural Sciences. 2022.

    2021

    1. KUBRICKÁ, Jana. Academic Self-Organised Learning Environment – the lessons to be learned and taught. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazykových center na vysokých školách, 2021, roč. 10, č. 02, s. 83-89. ISSN 1804-9435.
    2. KUBRICKÁ, Jana. CLIL (Content and Language Integrated Learning) pro studenty učitelství na PřF: "scaffolding" v přípravě hodiny. In DidSci+ 2021. 2021.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Transition in ESP Testing - the Pandemic Blessings Undisguised. In Contemporary Challenges in LSP Teaching. 2021.

    2020

    1. DUDOVÁ, Markéta a Jana KUBRICKÁ. Beyond Science: ESP Vocabulary at an Inter-disciplinary Crossroads. 2020.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Teaching Dogme: Materials-Light, Autonomy-Rich? In Kateřina Sedláčková, Barbora Chovancová, Štěpánka Bilová. The Teacher´s Role in Developing Learner Autonomy. 1. vyd. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited, 2020, s. 154-160. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-1-6592-7135-5.

    2019

    1. KUBRICKÁ, Jana. Designing ESP Materials for Students of Midwifery and the “Golden Hour” of Teaching and Learning. Online. In Jana Jašková, Milan Smutný, Dagmar Šťastná. Teaching English for Specific Purposes at Universities. Brno: VUT v Brně, 2019, s. 77-83. ISBN 978-80-214-5741-6.
    2. KUBRICKÁ, Jana. English for natural sciences: Materials grown locally. In The 3rd international ESP Conference: Embracing ESP as ‘World Citizens’ across Disciplines and Cultures. 2019.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP. Online. In E. Bruillard, A. Anichini & G.-L. Baron. Changing media - changing schools? Lisabon: IARTEM, 2019, s. 22-25. ISBN 978-82-691343-2-2.
    4. KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic approach to Dogme in teaching ESP. In Darija Omrčen, Ana-Marija Krakić. OD TEORIJE DO PRAKSE U JEZIKU STRUKE. Zagreb: Association of LSP Teachers at Higher Education Institutions, 2019, s. 138-143. ISSN 1849-9279.
    5. HROMÁDKA, Zdeněk a Jana KUBRICKÁ. Začínáme s metodou CLIL ve výuce fyziky na základní škole. Národní ústav pro vzdělávání, 2019.

    2018

    1. KUBRICKÁ, Jana. Nondogmatic Approach to Teaching DOGME in ESP. In FROM THEORY TO PRACTICE IN LANGUAGE FOR SPECIFIC PURPOSES 2018, Zagreb. 2018.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Teaching Dogme: Materials-light, Autonomy-rich? In IATEFL LASIG – Local Conference 2018, Brno. 2018.

    2017

    1. KUBRICKÁ, Jana. Designing ESP materials for students of midwifery and the “golden hour” of teaching and learning, Teaching English for Specific Purposes at Universities, Brno, 7.9.2017. In Konference Teaching English for Specific Purposes at Universities. 2017.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Getting the best of all worlds in classroom materials for tertiary ESP, 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? Lisabon, 27.-29.9.2017. In 14th IARTEM Conference Changing media – changing schools? 2017.

    2016

    1. KUBRICKÁ, Jana. Demokratické prvky v učebnicích: fráze nebo světonázor? Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. Brno, 8.12.2016. In konference Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba - hodnocení - používání. 2016.
    2. BEDNÁŘOVÁ, Radomíra a Jana KUBRICKÁ. Getting Everyone´s Feet Wet in an ESP/EAP Course. Humanising Language Teaching. 2016, roč. 18, č. 2. ISSN 1755-9715.
    3. KUBRICKÁ, Jana, Věra JANÍKOVÁ a Jan BUDŇÁK. Leisure Time Management and Recreation. Online. 2016, s. 1-60.
    4. KUBRICKÁ, Jana. The Possible Selves in a Global Coursebook. Humanising Language Teaching. Pilgrims, 2016, roč. 18, č. 2, s. 1-11. ISSN 1755-9715.

    2015

    1. KUBRICKÁ, Jana a Zdeněk HROMÁDKA. Environmentální prvky v učebnici anglického jazyka. Envigogika. Univerzita Karlova, 2015, roč. 10, č. 4, s. 1-9. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.488.
    2. KUBRICKÁ, Jana. "Time to talk" aneb Čas mluvit o tom, komu patří angličtina v české učebnici. Pedagogická orientace. Brno, 2015, roč. 25, č. 2, s. 169-187. ISSN 1211-4669.

    2014

    1. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence I. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 17 s. ISBN 978-80-210-7172-8.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Jazyková kompetence II. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. nestránkováno, 17 s. ISBN 978-80-210-7293-0.

    2013

    1. KUBRICKÁ, Jana. Culture in Foreign Language Textbooks - Is It Still There? In Věra Janíková, Renate Seebauer (eds.). Education and Languages in Europe. Münster: LIT Verlag, 2013, s. 373-382. ISBN 978-3-643-50505-7.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Možnosti a limity posuzování ideologických prvků v učebnicích. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2013, roč. 218, 2-3, s. 157-166. ISSN 1803-7437.

    2009

    1. KUBRICKÁ, Jana. Gender v edukačních souvislostech. In Radek Pospíšil. Kapitoly k aktuálním problémům pedagogiky. Brno: MSD, 2009, s. 18-30. ISBN 978-80-7392-096-8.

    2007

    1. KUBRICKÁ, Jana. Exploring Academic and Gender Stereotypes of Science in Textbooks and Students´ Perceptions. In Gumanitarnoe obrazovanie i socialnyj kontekst: Gendernye problemy. St. Petersburg: Izdatelskij Dom S.-Peterburgskogo gosudarstvennogo universiteta, 2007, s. 123-126. ISBN 978-5-288-04340-6.
    2. KUBRICKÁ, Jana. Genderové aspekty vnímání povolání u žáků a žákyň 8. a 9.tříd ZŠ. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů. Olomouc: Pedagogická Fakulta UP Olomouc, 2007, s. 108-112. ISBN 978-80-7220-306-2.
    3. KUBRICKÁ, Jana. Searching for the Brave New Girl and Boy in English Foreign Language Textbooks. In Die Qualität von Lehre und Unterricht vor neuen Herausforderungen. Kompetenzen - Standards - Moduls. Erlangen: IAHE, 2007, s. 152-175, 6 s. ISBN 978-3-8340-0285-3.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 19. 9. 2024 01:46