Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Let´s Play with English. In Konference In Harmony with Teaching. 2023.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. The Psychology of Great Teaching: (Almost) Everything Teachers Ought to Know. the Pilgrims Teacher Trainer Journal. Pilgrims.co.uk, 2023, vol. 2023, vol 36 No. 4 Summer 2023, p. 15-16.

    2021

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Pre-literacy and Initial literacy in ELT. In YLTSIG Minicourse Developing children's initial literacy in early years and lower-primary ELT. 2021.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Synchronous/Asynchronous Learning apps. In IP&SENSIG and LTSIG joint conference: Inclusion through technology. 2021.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Teaching Structured Drama through ZOOM. In Drama Days 2021. 2021.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Using technology online. In Pilgrims cafe online. 2021.

    2018

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. English Language through Play in Pre-school Facilities. In Konference OMEP k 70. výročí založení organizace. 2018.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Helping SEN children through drama and multisensory approaches. In ETAS Professional Development Day 2018. 2018.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Multiple Intelligences. In 23rd PARK Conference. 2018.

    2016

    1. SYSLOVÁ, Zora and Šárka DOHNALOVÁ. Inclusion in Pre-school Education: Policy and Practice. In Good start: Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children. 2016.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Knowing the map – teaching and learning something you are not good at. In 23rd International IATEFL Conference Slovenia. 2016.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Language as the tool of the tools for including everyone in the classroom. 2016.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Shakespeare in the ELT classroom. In 18th P.A.R.K. Conference. 2016.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka and Lucie PODROUŽKOVÁ. Shakespeare in the Language Classroom. In SKA 2016 2nd Annual Interational SKA ELT Conference. 2016.

    2015

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Drama as a multisensory approach to include SEN learners in an EFL classroom. Online. In Povrivčáková Silvia. Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs. elektronické. Nitra: Constantine the Philosopher Unive: Nitra: Constantine the Philosopher University, 2015, p. 101-110. Pokrivčáková, S. et al. (2015). Teaching Foreign Languages to Learners with Special Educational Needs: e-textbook for foreign language teachers. Nitra. ISBN 978-80-558-0941-0. Available from: https://dx.doi.org/10.17846/SEN.2015.101-110.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Dys - a problem or personal enrichment? In Konference Shades of ELT, Uherské Hradiště. 2015.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Dys - a problem or personal enrichment? In Konference Inspiration Day 1. 4. 2015 Jihlava. 2015.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. EFL Methodology for Very Young Learners (4-9). In Pilgrims Teacher Training College, Canterbury, Kent, UK. 2015.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka. Inclusive teaching for all. In Konference Inspiration Day 1. 4. 2015 Jihlava. 2015.
    6. DOHNALOVÁ, Šárka. Language and beyond. In Oxford Professional Development Day for Secondary Teachers. 2015.
    7. DOHNALOVÁ, Šárka. Multisenzoriální drama (Multisensory Drama). In Konference TedEX Kroměříž. 2015.
    8. DOHNALOVÁ, Šárka. Text and Drama - Acting our way through literature. In 1st INTERNATIONAL SKA ELT CONFERENCE. 2015.

    2014

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Early Foreign Language Learning: Yes or No. In JAZYKY PRO NEJMENŠÍ: MŠMT, Karmelitská 7, Praha 1 – Malá Strana. 2014.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Inclusive teaching for all. In konference NIDV Zlín: Motivační setkání vyučujících cizích jazyků – angličtina – XV. ročník. 2014.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. TEXT AND DRAMA - ACTING OUR WAY THROUGH LITERATURE. In The P.A.R.K. Conference. 2014.

    2012

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Angličtina všemi smysly (English through all senses). In It´s English Time - Konference pro vedoucí pracovníky a učitele angličtiny mateřských škol. 2012.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Intenzivní metodický kurz didaktiky výuky cizích jazyků u předškolních dětí (Intensive methodological course of EFL in VYL didactics). In Intenzivní metodický kurz didaktiky výuky cizích jazyků u předškolních dětí Sepetná. 2012.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Multisensoriální drama jako vhodná intervence u dyslektických žáků (Multisensory drama as a suitable intervention in dyslexic learners). In Konference Humanistic Language Teaching, Nitra. 2012.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Multisensoriální přístup jako vhodná intervence u dyslektických žáků (Multisensory approach as a suitable intervention in dyslexic learners). In Daltonská konference, Galanta. 2012.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka. Písničky, říkanky a popěvky (Songs, Rhymes and Chants). In Seminář metodiky výuky cizího jazyka u předškolních dětí. 2012.
    6. DOHNALOVÁ, Šárka. Primary Methodology. In Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2012.
    7. DOHNALOVÁ, Šárka. Primary Methodology. In Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2012.
    8. DOHNALOVÁ, Šárka. První krůčky s angličtinou (First Steps in English). In Seminář metodiky výuky cizího jazyka u předškolních dětí. 2012.
    9. DOHNALOVÁ, Šárka. Příběhy (Stories). In Seminář metodiky výuky cizího jazyka u předškolních dětí. 2012.
    10. DOHNALOVÁ, Šárka. Raná výuka cizích jazyků (Early Foreign Language Learning). In Konference Mozaika pro učitelky MŠ. 2012.

    2010

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Kindergarten Methodology. In Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2010.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Metoda CLIL - Francouzský jazyk: Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií (The CLIL Method - French Language: Content and Language Integrated Learning at Junior Grammar Schools). In Metoda CLIL: Obsahově a jazykově integrované vyučování na 2. stupni ZŠ a nižším stupni víceletých gymnázií, číslo akreditace semináře: 10 161/2010-25-236. 2010.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Primary Methodology. In Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2010.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Project teaching in English in Primary School. In Mezinárodní daltonská konference na ZŠ HUsova. 2010.

    2009

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. Kindergarten Methodology. In Kindergarten Methodology, Teacher Training College, University of Kent, Canterbury. 2009.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. NLP - Storytelling techniques for communication and presentation skills. 2009.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling - Josef Čapek for CLIL puproses. In LEEDS - Bewerrely Community School - Introducing Czech Culture. 2009.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Storytelling in language Acquisition. In 9. Mezinárodní konference asociace učitelů angličtiny v Českém Těšíně. 2009.

    2008

    1. DOHNALOVÁ, Šárka. AJ_DTVJ _Dramatické techniky ve výuce cizích jazyků (AJ_DTVJ _Drama Techniques in Foreign Language Teaching). 2008.
    2. DOHNALOVÁ, Šárka. Konference s mezinárodní účastí (Conference with International Participation). 2008.
    3. DOHNALOVÁ, Šárka. Methodology and project teaching of English in kindergarten. Pilgrims Teacher Training College at the University of Kent, Canterbury, 2008.
    4. DOHNALOVÁ, Šárka. Praktický jazyk pro NŠ - 4. semestr (Practical language for primary teachers - 4th semester). 2008.
    5. DOHNALOVÁ, Šárka. Přístupy k vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ, PedF MU – dramatická výchova jako prostředek k výuce cizích jazyků (Approaching Education of students with Specific Learning Disorders). 2008.
Display details
Displayed: 19/9/2024 08:49