-
JUŘÍK, Vojtěch; Libor JUHAŇÁK; Alexandra RUŽIČKOVÁ; Nicol DOSTÁLOVÁ a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Experimental Dataset on Eye-tracking Activity During Self-Regulated Learning. Scientific Data. London: Springer Nature, 2025, roč. 12, č. 1, s. 1-9. ISSN 2052-4463. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1038/s41597-025-05304-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2502898/cs
-
JUHAŇÁK, Libor; Vojtěch JUŘÍK; Nicol DOSTÁLOVÁ a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Exploring the effects of metacognitive prompts on learning outcomes : An experimental study in higher education. Australasian Journal of Educational Technology. 2025, roč. 41, č. 1, s. 42-59. ISSN 1449-3098. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14742/ajet.9486.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2480779/cs
-
JUŘÍKOVÁ, Zuzana; Nicol DOSTÁLOVÁ; Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024 : 18th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain, 4-6 March, 2024. 2024. ISBN 978-84-09-59215-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2024.1250.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2386219/cs
-
JUŘÍKOVÁ, Zuzana; Nicol DOSTÁLOVÁ; Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024, 18th International Technology, Education and Development Conference. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2386218/cs
-
JUHAŇÁK, Libor; Nicol DOSTÁLOVÁ; Zuzana JUŘÍKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning. In European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2371798/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Miroslav JANÍK a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Simultaneity and classroom videos: What do pre-service and in-service teachers pay attention to when observing a two-angle classroom video? In International Study Association on Teachers and Teaching Conference. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2367605/cs
-
UGWITZ, Pavel; Ondřej KVARDA; Zuzana JUŘÍKOVÁ; Čeněk ŠAŠINKA a Tamm SASCHA. Eye-Tracking in Interactive Virtual Environments: Implementation and Evaluation. Applied Sciences. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 12, č. 3, s. 1-30. ISSN 2076-3417. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/app12031027.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1824587/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking in Educational Research. In Moderní technologie v psychologickém výzkumu, Psychologický ústav - Filozofická fakulta, MU. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1777560/cs
-
JUŘÍKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking ve výzkumu školní třídy. In Problémy fyzikálního vzdělávání, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1841157/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Metoda oční kamery ve vzdělávání. In Pedagogický seminář, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1777558/cs
-
JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ; Tomáš JANÍK a Zuzana JUŘÍKOVÁ. On the Language of Student Teachers’ Professional Vision: How Do Pre-Service EFL Teachers Comment on Classroom Videos of Pupil Engagement? Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2021, roč. 15, č. 3, s. 43-60. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.14.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2249452/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Teachers' Professional Vision: Teachers' Gaze During the Act of Teaching and After the Event. Frontiers in Education. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA, 2021, roč. 6, SEP 3 2021, s. 1-18. ISSN 2504-284X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/feduc.2021.716579.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1798645/cs
-
STACHOŇ, Zdeněk; Michal ČERNÝ; Hana ŠVEDOVÁ; Zuzana JUŘÍKOVÁ; Roman ŠVAŘÍČEK a Čeněk ŠAŠINKA. Výuka zeměpisu v kolaborativním imerzivním virtuálním prostředí. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1796940/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Miroslav JANÍK; Eva MINAŘÍKOVÁ a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Teachers' gaze over space and time in a real-world classroom. Journal of Eye Movement Research. IFFWIL, Switzerland: INT GROUP EYE MOVEMENT RESEARCH, 2020, roč. 13, č. 4, s. 1-20. ISSN 1995-8692. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.16910/jemr.13.4.1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1683397/cs
-
JUŘÍK, Vojtěch; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Pavel UGWITZ; Jiří CHMELÍK a Čeněk ŠAŠINKA. Eye-tracking in VR setting : implementation for cross-cultural research. In 20th European Conference on Eye Movements, 18.-22. 8. 2019, Alicante, Spain. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1550558/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Passes and fails in technology-based methods in educational research. In Pedagogická orientace. Brno, 2019, s. 399-493, 94 s. ISSN 1805-9511.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1841158/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Professional vision in and on action: Two sides of the same coin? In The 18th Biennial EARLI Conference. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1563737/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Using eye-tracking to investigate differences in teachers’ professional vision IN action and ON action. In 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019. 2019.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1563756/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye-tracking. In Kurz UZAJ9519 Úvod do metodologie výzkumu, Katedra anglistiky a amerikanistiky - Filozofická fakulta. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1420094/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. ETG or eye-tracking glasses and their use in educational research. In Metoda eye-trackingu ve výzkumu vzdělávání, Katedra didaktiky fyziky, Matematicko-fyzikální fakulta UK v Praze. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1483338/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking v prostredí školskej triedy. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2018, roč. 68, č. 1, s. 25-50. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.773.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1420093/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Jak učitelé a studenti učitelství monitorují práci ve dvojicích v hodinách angličtiny? Pohled eye-trackingu. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1487881/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta STRNADOVÁ; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Vojtěch JUŘÍK; Eva KUNDTOVÁ KLOCOVÁ a Petr KUBÍČEK. Kognice a umělý život 2018. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1421496/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Kognice a umělý život 2018: sborník příspěvků. Brno: Flow, z.s., 2018, s. 1-82, 81 s. ISBN 978-80-88123-24-8.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1780537/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to? In 6th Polish Eye Tracking Conference/Conference SIG 27. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1487477/cs
-
JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou. In Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1487379/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1422339/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1422338/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Výskum s využitím eye-tracking glasses. In Kognice a umělý život, 18. ročník konference. 2018.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1420096/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1389975/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1388634/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher working in a whole class setting in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ICET 2017 61st World Assembly. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1388632/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1389977/cs
-
MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1389976/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. An Eye Movement Study of Visual Word Recognition - Lowercase Mirror Letters "b" and "d". In ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1354611/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Learning to Swim in a Digital Ocean. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 20, č. 4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-4-11.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1338177/cs
-
BÁRTA, Ondřej a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective. In Sava, Simona ; Novotný, Petr (edt.). Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension. Firenze: Firenze University Press, 2016, s. 123-135. ISBN 978-88-6453-424-4.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1380670/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1354610/cs
-
ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1354609/cs
2025
2024
2023
2022
2021
2020
2019
2018
2017
2016
Zobrazeno: 20. 7. 2025 19:03