Filtrování publikací

    2025

    1. JUŘÍK, Vojtěch; Libor JUHAŇÁK; Alexandra RUŽIČKOVÁ; Nicol DOSTÁLOVÁ a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Experimental Dataset on Eye-tracking Activity During Self-Regulated Learning. Scientific Data. London: Springer Nature, 2025, roč. 12, č. 1, s. 1-9. ISSN 2052-4463. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1038/s41597-025-05304-1.
    2. JUHAŇÁK, Libor; Vojtěch JUŘÍK; Nicol DOSTÁLOVÁ a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Exploring the effects of metacognitive prompts on learning outcomes : An experimental study in higher education. Australasian Journal of Educational Technology. 2025, roč. 41, č. 1, s. 42-59. ISSN 1449-3098. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14742/ajet.9486.

    2024

    1. JUŘÍKOVÁ, Zuzana; Nicol DOSTÁLOVÁ; Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024 : 18th International Technology, Education and Development Conference, Valencia, Spain, 4-6 March, 2024. 2024. ISBN 978-84-09-59215-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/inted.2024.1250.
    2. JUŘÍKOVÁ, Zuzana; Nicol DOSTÁLOVÁ; Libor JUHAŇÁK a Vojtěch JUŘÍK. Studying Metacognitive Learning Processes with the Use of Eye-tracking Technology. In INTED2024, 18th International Technology, Education and Development Conference. 2024.

    2023

    1. JUHAŇÁK, Libor; Nicol DOSTÁLOVÁ; Zuzana JUŘÍKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Exploring the Effects of Metacognitive Prompts on Learning Outcomes in Multimedia Learning. In European Conference on Educational Research, ECER 2023, University of Glasgow, 22–25 August 2023. 2023.
    2. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Miroslav JANÍK a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Simultaneity and classroom videos: What do pre-service and in-service teachers pay attention to when observing a two-angle classroom video? In International Study Association on Teachers and Teaching Conference. 2023.

    2022

    1. UGWITZ, Pavel; Ondřej KVARDA; Zuzana JUŘÍKOVÁ; Čeněk ŠAŠINKA a Tamm SASCHA. Eye-Tracking in Interactive Virtual Environments: Implementation and Evaluation. Applied Sciences. Basel, Switzerland: MDPI, 2022, roč. 12, č. 3, s. 1-30. ISSN 2076-3417. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/app12031027.

    2021

    1. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking in Educational Research. In Moderní technologie v psychologickém výzkumu, Psychologický ústav - Filozofická fakulta, MU. 2021.
    2. JUŘÍKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking ve výzkumu školní třídy. In Problémy fyzikálního vzdělávání, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021.
    3. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Metoda oční kamery ve vzdělávání. In Pedagogický seminář, Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta. 2021.
    4. JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ; Tomáš JANÍK a Zuzana JUŘÍKOVÁ. On the Language of Student Teachers’ Professional Vision: How Do Pre-Service EFL Teachers Comment on Classroom Videos of Pupil Engagement? Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2021, roč. 15, č. 3, s. 43-60. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2022.14.
    5. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Teachers' Professional Vision: Teachers' Gaze During the Act of Teaching and After the Event. Frontiers in Education. LAUSANNE: FRONTIERS MEDIA SA, 2021, roč. 6, SEP 3 2021, s. 1-18. ISSN 2504-284X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/feduc.2021.716579.

    2020

    1. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Miroslav JANÍK; Eva MINAŘÍKOVÁ a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Teachers' gaze over space and time in a real-world classroom. Journal of Eye Movement Research. IFFWIL, Switzerland: INT GROUP EYE MOVEMENT RESEARCH, 2020, roč. 13, č. 4, s. 1-20. ISSN 1995-8692. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.16910/jemr.13.4.1.

    2019

    1. JUŘÍK, Vojtěch; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Pavel UGWITZ; Jiří CHMELÍK a Čeněk ŠAŠINKA. Eye-tracking in VR setting : implementation for cross-cultural research. In 20th European Conference on Eye Movements, 18.-22. 8. 2019, Alicante, Spain. 2019.
    2. MINAŘÍKOVÁ, Eva a Zuzana JUŘÍKOVÁ. Passes and fails in technology-based methods in educational research. In Pedagogická orientace. Brno, 2019, s. 399-493, 94 s. ISSN 1805-9511.
    3. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Professional vision in and on action: Two sides of the same coin? In The 18th Biennial EARLI Conference. 2019.
    4. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ; Miroslav JANÍK a Keneth Bo-Ingvar HOLMQVIST. Using eye-tracking to investigate differences in teachers’ professional vision IN action and ON action. In 20th European Conference on Eye Movements, ECEM 2019. 2019.

    2018

    1. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. English teachers’ professional vision in/on action in communicative activities from the perspective of eye-tracking. In Kurz UZAJ9519 Úvod do metodologie výzkumu, Katedra anglistiky a amerikanistiky - Filozofická fakulta. 2018.
    2. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. ETG or eye-tracking glasses and their use in educational research. In Metoda eye-trackingu ve výzkumu vzdělávání, Katedra didaktiky fyziky, Matematicko-fyzikální fakulta UK v Praze. 2018.
    3. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Eye-tracking v prostredí školskej triedy. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2018, roč. 68, č. 1, s. 25-50. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2017.773.
    4. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Jak učitelé a studenti učitelství monitorují práci ve dvojicích v hodinách angličtiny? Pohled eye-trackingu. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2018.
    5. ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Kognice a umělý život 2018: sborník příspěvků. Brno: Flow, z.s., 2018, s. 1-82, 81 s. ISBN 978-80-88123-24-8.
    6. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Monitoring pair work activities in English language teaching video sequences: What do student teachers pay attention to? In 6th Polish Eye Tracking Conference/Conference SIG 27. 2018.
    7. JANÍK, Miroslav; Eva MINAŘÍKOVÁ a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Profesní vidění studentů učitelství anglického jazyka perspektivou eye-trackingu: práce s celou třídou. In Konference ČPdS: Profesní rozvoj pedagogických pracovníků a pracovníků ve školství. 2018.
    8. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana; Eva MINAŘÍKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018.
    9. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Using eye tracking to investigate student teachers’ monitoring of complex pair work in English as a foreign language lessons. In EARLI SIG 11 Conference 2018. 2018.
    10. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Výskum s využitím eye-tracking glasses. In Kognice a umělý život, 18. ročník konference. 2018.

    2017

    1. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017.
    2. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher monitoring pair and group work in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ECEM, 19th European Conference on Eye Movements. 2017.
    3. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Miroslav JANÍK. Teacher working in a whole class setting in English as a foreign language lessons: insights from an eye-tracking study. In ICET 2017 61st World Assembly. 2017.
    4. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017. ISBN 978-80-7435-688-9.
    5. MINAŘÍKOVÁ, Eva; Zuzana ŠMIDEKOVÁ; Miroslav JANÍK a Tomáš JANÍK. Využití eye-trackingu ve výzkumu učitele: Proč a jak. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2017.

    2016

    1. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. An Eye Movement Study of Visual Word Recognition - Lowercase Mirror Letters "b" and "d". In ECER 2016 Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016.
    2. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Learning to Swim in a Digital Ocean. Brno: Masarykova univerzita, 2016, roč. 20, č. 4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-4-11.
    3. BÁRTA, Ondřej a Zuzana ŠMIDEKOVÁ. Non-formal Learning within Learning Mobility Area : Adult Learning and Educational Perspective. In Sava, Simona ; Novotný, Petr (edt.). Researches in Adult and Learning Education : the European Dimension. Firenze: Firenze University Press, 2016, s. 123-135. ISBN 978-88-6453-424-4.
    4. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
    5. ŠMIDEKOVÁ, Zuzana. Prehľadová štúdia: Technológia eye-tracking v pedagogickom výskume. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 20. 7. 2025 19:03