Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41  ... 126 »
25. 3.
2015

Microsoft Office pro zaměstnance i studenty MU

Dosud nehodnoceno.
Novinky

Externí služby integrované do Informačního systému (IS MU) přinesly uživatelům mnoho nových možností. Nyní si ti, kteří v IS MU využívají externí službu Microsoft Office 365 (MO365), mohou zdarma naistalovat desktopovou verzi kancelářského balíku MS Office na svůj pracovní nebo soukromý počítač či mobilní zařízení.

Tato služba je zpřístupněna díky smlouvě EES (Enrollment for Education Solutions), kterou Masarykova univerzita uzavřela se společností Microsoft.

Smlouva umožňuje:

  • instalovat nejnovější nebo libovolné starší verze Office na všechny počítače a další zařízení v majetku nebo užívání Masarykovy univerzity,
  • instalovat nejnovější verze Office až na 5 počítačů a dalších zařízení každého zaměstnance i studenta Masarykovy univerzity.

Instalaci je možné provést na počítačích s operačním systémem Windows, Apple OS X či mobilních zařízeních s operačním systémem Android, Windows Phone či iOS. Balík MS Office obsahuje standardní aplikace včetně služeb Outlook, Access, Publisher a InfoPath.

Obr. 1: Instalace MS Office v externí službě MO365.

Informace pro získání aplikací na soukromá zařízení a podmínky použití najdete v Nápovědě.

O externí službě MO365 jsme vás informovali již dříve v novinkách Nová verze Microsoft Office 365 nebo Služby Google Apps a Microsoft Office 365 v IS MU.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
25. 3.
2015

Kopírování stromové struktury studijních materiálů

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) rozšířil možnosti kopírování studijních materiálů. Vyučující, kteří chtějí ve svém předmětu použít studijní materiály z předchozího období, kopírují na začátku semestru tyto materiály do dalšího období pomocí aplikace v Záznamníku učitele. Obvyklé bylo kopírovat celou adresářovou strukturu včetně souborů (studijních materiálů, testů apod.), s výjimkou odevzdaných úkolů v odevzdávárnách z předchozího semestru.

Na přání uživatelů lze nově zkopírovat jen adresářovou strukturu, tj. pouze složky (prázdné), nikoli soubory. Tato možnost dosud existovala u Odevzdáváren, kde při kopírování mezi semestry není potřeba kopírovat starší odevzdané úkoly, ale pouze strukturu odevzdávárny.

Proto po dobrých zkušenostech Vývojový tým IS MU rozšířil aplikaci Kopírování studijních materiálů v Záznamníku učitele o novou volbu pro učitele "kopírovat jenom strukturu složek bez souborů (v celém stromě)".

Obr. 1: Kopírování studijních materiálů v Záznamníku učitele.

Zároveň byla možnost kopírování adresářové struktury doplněna i do Správce souborů, kde lze nově zvolit možnost "kopírovat jenom strukturu složek bez souborů".

Obr. 2: Kopírování adresářové struktury ve Správci souborů.

O předchozích změnách v oblasti e-learningu jsme již dříve informovali v novinkách Nová verze agendy Rozpisy témat, Novinky v e-learningových aplikacích nebo Počítání slov a znaků v odpovědnících a diskusních fórech.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
25. 2.
2015

Ohlédnutí za 5. Open space konferencí o e-learningu IS MU

Zajímavé | 2 | 2
Novinky – e-learning

Ve středu 11. února 2015 se uskutečnil 5. ročník Open space konference o e-learningu IS MU, poprvé na Fakultě informatiky MU, domovské půdě IS MU.

Program letošního ročníku konference se zaměřil na elektronické zkoušení studentů pomocí nástrojů IS MU, které patří ve výuce k jedněm z nejvyužívanějších. Sami vyučující představili jak zkouší pomocí odpovědníků v PC učebně, tak pomocí skenování odpovědních archů vygenerovaných spolu se zadáním v IS MU a jejich automatického vyhodnocování.

Kromě praktických zkušeností prezentovaných učiteli, kteří odpovědníky používají při hodnocení studentů, se téměř 140 účastníků konference seznámilo také s postupy na konstrukci a optimalizaci testových otázek odborníků z Psychologického ústavu FF MU a Psychologického ústavu AV ČR.

V průběhu celé konference byly již tradičně k dispozici tematicky zaměřené stánky, kde se učitelé mohli zastavit na konzultaci nebo se inspirovat připravenými ukázkami.

Mezi dvěma prezentačními bloky navíc pracovníci uživatelské podpory připravili moderované diskuse. Novinkou letošního ročníku byla prezentace posterů zaměřená rovněž na elektronické zkoušení v IS MU. Všechny prezentace, fotogalerie i postery jsou dostupné na webu konference: http://elportal.cz/osk2015/.

V závěru konference byly účastníkům představeny nové prostory fakulty včetně technologií, které nejsou návštěvníkům fakulty běžně přístupné.

Konference byla organizována v rámci projektu Centrum interaktivních a multimediálních studijních opor pro inovaci výuky a efektivní učení, který je spolufinancován z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost (Evropský sociální fond) a ze státního rozpočtu ČR.


logolink OP VK, CZ.1.07/2.2.00/28.0041

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
25. 2.
2015

Změny v rezervacích místností

Zajímavé | 1 | 1
Novinky

V aplikaci Rezervace místností lze rezervovat místnosti na vybraný den a hodinu, např. pro potřeby konání zkoušek, pracovních schůzek apod. Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) nyní změnil design aplikace a představuje i několik nových funkcí, např. možnost filtrování místností nebo snazší úpravu či rušení místností.

Nově je možné vybírat místnosti k rezervování pomocí filtru, stačí vepsat část nebo celé označení hledané místnosti.

Obr. 1: Filtrování místností.

Upraven byl také design tabulky pro rezervování i rušení zadaných rezervací.

Obr. 2: Nový design tabulky pro zakládání rezervace.

Změnila se i úprava či rušení rezervace. Pokud uživatel potřebuje pouze změnit místnost pro rezervaci, nemusí rezervaci rušit a zakládat novou, ale může jen upravit stávající. Stačí pouze v rozbalovacím menu vybrat z nabídky jiných místností, které lze rezervovat a které jsou aktuálně volné.

Obr. 3: Změna místnosti rezervace.

Při rušení rezervace uživatel snadno pozná dle barvy rožku buňky, které rezervace může zrušit - rezervace označené zeleným rožkem lze zrušit, rezervace s červeným rožkem nelze.

Obr. 4: Barevné označení rezervací.

Pokud uživatel potřebuje zjistit informace o zarezervované místnosti v aplikaci "Moje rezervace", stačí najet myší na vybrané políčko.

Obr. 5: Informace o zadané rezervaci.

Upravena byla také možnost rezervací pro osoby s právem privilegovaného rezervování místností. Ty nyní mohou zadávat rezervace bez odhledu na datum, do kterého mohou rezervace provádět běžní uživatelé.

Aplikace je dostupná přes: Rozvrh -> Rezervace místností
nebo
Učitel -> Zkoušení .. Rezervace místností

Více informací o aplikaci naleznete v Nápovědě.

O předchozích změnách v aplikaci Rozvrh jsme vás informovali v novinkách Vyhledávat místnosti lze podle nového kritéria a Vyhledávání v rozvrhu a snazší výběr seminárních skupin.

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41  ... 126 »