FF:KPI22 Kreativní práce s informacemi - Informace o předmětu
KPI22 Kreativní práce s informacemi
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- celý předmět je formou eLearningu. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková (přednášející)
Mgr. Marie Indráková (přednášející)
Mgr. Gabriela Mayerová (přednášející)
doc. RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Martinek (pomocník)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Základy anglického jazyka na úrovni čtení odborného textu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 300 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/300, pouze zareg.: 0/300, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/300 - Cíle předmětu
- Kurz Kreativní práce s informacemi podporuje rozvoj informační gramotnosti studentů. Navazuje na tradiční témata práce s informacemi a doplňuje je tak o aktuální kompetence potřebné pro efektivní rozvoj jedince v informační společnost. Vzhledem k e-learningové výuce rozvíjí kurz také počítačovou gramotnost jednotlivých účastníků. Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- definovat teorii kreativity a kritického myšlení;
- efektivně používat asociace;
- pojmenovat základní nástroje vizualizace informací;
- vytvářet vlastní mentální mapy;
- využívat metody efektivního čtení a tvůrčího psaní;
- používat při studiu techniky učení a paměťové techniky
- využívat efektivní prvky ústního projevu a obstojně argumentovat - Osnova
- Kreativita
- Asociace a brainstorming
- Myšlenkové mapy
- Myšlenkové klobouky
- Vizualizace dat a infografiky
- Efektivní čtení
- Tvůrčí psaní
- Storytelling v učení a prezentování
- Ústní projev a argumanetace
- Učení a paměťové techniky
- Online nástroje pro vzdělávání
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014, 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8. URL info
- ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 315 s. ISBN 8025104575. info
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Heuristická analýza desktopových nástrojů pro tvorbu myšlenkových map. IT lib. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 38-44. ISSN 1335-793X. URL info
- ČERNÝ, Michal; Dagmar CHYTKOVÁ; Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1. info
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Heuristická analýza aplikací na tvorbu myšlenkových map v tabletu. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 2, s. 1-10. ISSN 1804-2406. URL info
- Výukové metody
- e-learning v Interaktivní osnově IS MU
- Metody hodnocení
- Student během semestru absolvuje každý týden úvod do zajímavých technik, z kterých bude plnit úkoly. Kurz je ukončen závěrečným kolokviem v učebnách FF MU, které vyžaduje základní znalost technik (principy a aplikace).
- Informace učitele
- https://www.facebook.com/groups/kpi22/
Do kurzu vstupujte zde: https://is.muni.cz/auth/el/1421/jaro2016/KPI22/index.qwarp - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/KPI22