FF:KPI22 Kreativní práce s informacemi - Informace o předmětu
KPI22 Kreativní práce s informacemi
Filozofická fakultajaro 2016
- Rozsah
- celý předmět je formou eLearningu. 5 kr. Ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková (přednášející)
Mgr. Marie Indráková (přednášející)
Mgr. Gabriela Šimková (přednášející)
RNDr. Michal Černý, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D. (přednášející)
Mgr. Jan Martinek (pomocník)
PhDr. Petr Škyřík, Ph.D. (pomocník) - Garance
- PhDr. Petr Škyřík, Ph.D.
Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Dagmar Chytková
Dodavatelské pracoviště: Kabinet informačních studií a knihovnictví – Ústav české literatury – Filozofická fakulta - Předpoklady
- Základy anglického jazyka na úrovni čtení odborného textu.
- Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je otevřen studentům libovolného oboru.
Předmět si smí zapsat nejvýše 300 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/300, pouze zareg.: 0/300, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/300 - Cíle předmětu
- Kurz Kreativní práce s informacemi podporuje rozvoj informační gramotnosti studentů. Navazuje na tradiční témata práce s informacemi a doplňuje je tak o aktuální kompetence potřebné pro efektivní rozvoj jedince v informační společnost. Vzhledem k e-learningové výuce rozvíjí kurz také počítačovou gramotnost jednotlivých účastníků.
Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- definovat teorii kreativity a kritického myšlení;
- efektivně používat asociace;
- pojmenovat základní nástroje vizualizace informací;
- vytvářet vlastní mentální mapy;
- využívat metody efektivního čtení a tvůrčího psaní;
- používat při studiu techniky učení a paměťové techniky
- využívat efektivní prvky ústního projevu a obstojně argumentovat - Osnova
- Kreativita
- Asociace a brainstorming
- Myšlenkové mapy
- Myšlenkové klobouky
- Vizualizace dat a infografiky
- Efektivní čtení
- Tvůrčí psaní
- Storytelling v učení a prezentování
- Ústní projev a argumanetace
- Učení a paměťové techniky
- Online nástroje pro vzdělávání
- Literatura
- povinná literatura
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Myšlenkové mapy pro studenty. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2014, 168 s. ISBN 978-80-265-0267-8. URL info
- ŽÁK, Petr. Kreativita a její rozvoj. Vyd. 1. Brno: Computer Press, 2004, 315 s. ISBN 8025104575. info
- doporučená literatura
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Heuristická analýza desktopových nástrojů pro tvorbu myšlenkových map. IT lib. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2015, roč. 2015, č. 1, s. 38-44. ISSN 1335-793X. URL info
- ČERNÝ, Michal, Dagmar CHYTKOVÁ, Pavlína MAZÁČOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Informační vzdělávání pro učitele. 1. vyd. Brno: Flow, 2015, 133 s. ISBN 978-80-88123-07-1. info
- ČERNÝ, Michal a Dagmar CHYTKOVÁ. Heuristická analýza aplikací na tvorbu myšlenkových map v tabletu. ProInflow. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 5, č. 2, s. 1-10. ISSN 1804-2406. URL info
- Výukové metody
- e-learning v Interaktivní osnově IS MU
- Metody hodnocení
- Student během semestru absolvuje každý týden úvod do zajímavých technik, z kterých bude plnit úkoly. Kurz je ukončen závěrečným kolokviem v učebnách FF MU, které vyžaduje základní znalost technik (principy a aplikace).
- Informace učitele
- https://www.facebook.com/groups/kpi22/
Do kurzu vstupujte zde: https://is.muni.cz/auth/el/1421/jaro2016/KPI22/index.qwarp - Další komentáře
- Studijní materiály
- Statistika zápisu (jaro 2016, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2016/KPI22