FF FBINMEpV Teorie interaktivních médií
Název anglicky: Theory of interactive media
bakalářský prezenční vedlejší, vyučovací jazyk: čeština čeština
Zahrnut v programu: FF B-INME_ Teorie interaktivních médií

Součásti SZZ a jejich obsah

Státní závěrečná zkouška bakalářská z oboru Teorie interaktivních médií se skládá z oborové zkoušky (v případě vedlejšího studijního plánu se nepíše závěrečná práce).


Cílem oborové zkoušky je prověřit, zda student:


- Zná milníky historie umění nových médií a je schopen je zasadit do kontextu vztahu umění a techniky. Návaznost na předměty: /povinné/ New Media Art I a II, Estetické teorie umění a synestézie I a II, Kánon umění nových médií I a II.


- Ovládá základní terminologii a nejdůležitější diskurzivní rámce uměnověd a teorie nových médií. Je schopen vysvětlit estetiku a poetiku umění nových médií.
Návaznost na předměty: /povinné/ Úvod do studia interaktivních médií I a II, Úvod do uměnovědných studií, Úvod do estetiky a obecné teorie umění, Kyberkultura.


- Orientuje se v současném dění v oblasti umění nových médií v českém i světovém kontextu. Návaznost na předměty: /povinné/ Proseminář_umění interaktivních médií I a II, TIM_Mistrovské lekce. (Sledování aktuálního dění v oboru je rovněž součástí studijních povinností posluchačů TIM.)

Studijní povinnosti

Od posluchače se očekává zájem o obor. Udržování přehledu o dění v oblasti umění nových médií. Návštěvy výstav, festivalů, workshopů, sledování aktuální publikační produkce.


Účast na oborových akcích typu: konference, workshopy, jednorázové přednášky hostů.


Vítána je vlastní umělecká, organizační, kurátorská angažovanost na rozvoji oboru umění nových médií.

Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací

Vedlejší studijní plán není ukončen kvalifikační prací.

Doporučený průchod studijním plánem

Povinné předměty

Doporučujeme dodržovat doporučený studijní plán.

Kód Název Garant Ukončení Rozsah Kreditů Semestr Profilace
FF:TIM_B_001Úvod do studia interaktivních médií I J. Macekzk 1/1/05 1Z
FF:TIM_B_002Úvod do studia interaktivních médií II J. Horákovázk 1/1/05 2Z
FF:TIM_B_003Proseminář_umění interaktivních médií I M. Flašarzk 0/2/05 1Z
FF:TIM_B_004Proseminář_umění interaktivních médií II M. Flašarzk 0/2/05 2Z
FF:TIM_B_005Kyberkultura J. Macekzk 1/1/05 3Z
FF:TIM_B_006Vizuální kultura J. Csereszk 1/1/05 2Z
FF:TIM_B_009Kánon umění nových médií. The best of new media art I J. Horákovázk 0/2/05 3-
FF:TIM_B_010Kánon umění nových médií. The best of new media art II J. Horákovázk 0/2/05 4-
FF:TIM_B_011New Media Art I J. Horákovázk 1/1/05 3Z
FF:TIM_B_012New Media Art II J. Horákovázk 1/1/05 4Z
FF:TIM_B_013Estetické teorie multimédií a synestézie I M. Flašarzk 1/1/05 5Z
FF:TIM_B_014Estetické teorie multimédií a synestézie II M. Flašarzk 1/1/05 6Z
60 kreditů