Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. CHALOUPKOVÁ, Soňa. "Večerní škola" jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny ("Evening school" as a form of lifelong education of adults with mental disabilities and its importance in the socialization process of the given target group). Speciální pedagogika. Časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha, 2023, vol. 33, 1-2, p. 65-75, 10 pp. ISSN 1211-2720.
      URL URL
      Name in Czech: "Večerní škola" jako forma celoživotního vzdělávání dospělých osob s mentálním postižením a její význam v socializačním procesu dané cílové skupiny
      Name (in English): "Evening school" as a form of lifelong education of adults with mental disabilities and its importance in the socialization process of the given target group
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: Mental disability; adults with mental disability; lifelong learning; socialization; activation; social inclusion
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Changed: 30/1/2024 15:17.

    2017

    1. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). první. Brno: MU, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Name in Czech: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Name (in English): Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      RIV/00216224:14410/17:00100342 Book on a specialized topic. Czech. Czech Republic.
      Horáková, Radka (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bláhová, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bubeníčková, Bronislava (203 Czech Republic) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ďásková, Daniela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jágerová, Nora (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kulihová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matějíčková, Eva (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Röderová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Sedláčková, Jana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Taichová, Milada (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uhrová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Viktorin, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vrožina, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chleboradová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 17/5/2018 13:21.
    2. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ and Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí (Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 pp. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Name in Czech: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Name (in English): Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 28/5/2018 15:20.

    2016

    1. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: MU, 2016, 384 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Name in Czech: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Name (in English): Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/16:00093784 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Bočková, Barbora (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Augustinová, Monika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bučková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ďásková, Adéla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Doležalová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Gajdošíková, Helena (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Horáková, Radka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hynštová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chitorelidze, Tinatin (268 Georgia, belonging to the institution) -- Ilgnerová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Irokaba, Godwin Jude Uchenna (566 Nigeria, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Minářová, Eva (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Nová, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pažitná, Zuzana (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Röderová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimčíková, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimečková, Kristina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ševčíková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Uhrová, Veronika (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Viktorin, Jan (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 31/3/2017 13:58.
    2. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání (Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 338 pp. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Name in Czech: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Name (in English): Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 30/6/2017 14:30.

    2015

    1. CHALOUPKOVÁ, Soňa and Kateřina ŠIMČÍKOVÁ. Analýza procesu diagnostiky u jedinců s lehkým mentálním postižením (Analysis of Diagnostic Process of Children with Mild Intellectual Disability). In Zámečníková, D., Vítková, M. et al. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí - teorie, výzkum, praxe. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, p. 249-261. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Name in Czech: Analýza procesu diagnostiky u jedinců s lehkým mentálním postižením
      Name (in English): Analysis of Diagnostic Process of Children with Mild Intellectual Disability
      Czech. Czech Republic.
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Kateřina Furiková, Ph.D., učo 371305. Changed: 13/3/2018 14:37.
    2. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Name in Czech: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Name (in English): Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      RIV/00216224:14410/15:00086574 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bočková, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Ďásková, Daniela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Horáková, Radka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chitorelidze, Tinatin (268 Georgia, belonging to the institution) -- Gajzlerová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Gruberová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hrčová, Jana (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Irokaba, Godwin Jude Uchenna (566 Nigeria, belonging to the institution) -- Jágerová, Nora (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Keharová, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Odehnalová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pisková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Plevová, Lucia (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Procházková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Přinosilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Franková, Alena (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Slepičková, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Šimčíková, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vaďurová, Helena (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Winklerová, Pavlína (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 21/2/2016 20:19.
    3. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Name in Czech: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Name (in English): Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D., učo 10593. Changed: 24/3/2017 08:20.
    4. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ and Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe (Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 pp. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Name in Czech: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Name (in English): Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Changed: 1/6/2016 09:03.

    2014

    1. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Name (in English): From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Keywords in English: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 12/6/2015 12:53.
    2. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. (From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society). první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 pp. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Name in Czech: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
      Name (in English): From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      RIV/00216224:14410/14:00079015 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Pipeková, Jarmila (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vítková, Marie (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Balátová, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bártová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bělohlávková, Kristýna (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bočková, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Bytešníková, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Fialová, Ilona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Franková, Alena (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Gajzlerová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hricová, Lenka (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Hrčová, Jana (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Jágerová, Nora (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Jiskrová, Kateřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kittlerová, Barbora (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Klempová, Soňa (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Klenková, Jiřina (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Kopečný, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Leškaničová, Nela (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Márová, Ivana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Matějíčková, Eva (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Maxová, Eva Valerie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Odehnalová, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Opatřilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pitnerová, Pavla (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Procházková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Přinosilová, Dagmar (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Pudišová, Martina (703 Slovakia, belonging to the institution) -- Sýsová, Tereza (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Širmerová, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Špičáková, Lucie (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tihelková, Zuzana (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Tomanová, Simona (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Vrubel, Martin (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Zámečníková, Dana (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 10/2/2015 13:43.

    2013

    1. HUBÁLKOVÁ, Petra and Soňa CHALOUPKOVÁ. Hamet 2 jako diagnostický nástroj profesní orientace žáků s mentálním postižením (The Assessment Tool Hamet 2 in Professional Orientation of Students with Mild Intellectual Disabilities). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 259-268. ISBN 978-80-210-6515-4.
      Name (in English): The Assessment Tool Hamet 2 in Professional Orientation of Students with Mild Intellectual Disabilities
      RIV/00216224:14410/13:00072076 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Hubálková, Petra (203 Czech Republic, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: mild intellectual disability; vocational preparation; career choice assessment; career counselling; Hamet 2; test methods
      Reviewed: yes

      Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 25/4/2014 12:49.
    2. CHALOUPKOVÁ, Soňa and Šárka PISKAČOVÁ. Postavení žáků se specifickými poruchami učení a jejich vztahy v kolektivu třídy a v základní škole (The Role of Pupils with Specific Learning Difficulties and Their Relationships in a Class and in Elementary School). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VII. Education of Pupils with Special Educational Needs VII. 1st ed. Brno: Paido, 2013, p. 237-246. ISBN 978-80-7315-246-8.
      Name (in English): The Role of Pupils with Specific Learning Difficulties and Their Relationships in a Class and in Elementary School
      RIV/00216224:14410/13:00071106 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Piskačová, Šárka (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: specific learning difficulties; peer group; marginalization; friendship; sociometry

      Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 5/3/2014 15:14.
    3. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Využití prvků alternativních metod ve vyučovacím procesu na základní škole praktické (The Use of Elements of Alternative Methods in Teaching Pupils in Practical Primary Schools). In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 182-191. ISBN 978-80-210-6515-4.
      Name (in English): The Use of Elements of Alternative Methods in Teaching Pupils in Practical Primary Schools
      RIV/00216224:14410/13:00072011 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disabilities; practical primary school; teaching; alternative methods
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 11/2/2014 17:55.

    2012

    1. CHALOUPKOVÁ, Soňa and Miroslava BARTOŇOVÁ. Vyučovací metody ve vzdělávacím procesu žáků základních škol praktických v České republice (Teaching Methods in Teaching of Pupils in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic). In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 167-176. ISBN 978-80-210-5995-5.
      Name in Czech: Vyučovací metody ve vzdělávacím procesu žáků základních škol praktických v České republice
      Name (in English): Teaching Methods in Teaching of Pupils in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/12:00063095 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild mental handicap education of pupils with mild mental handicap elementary school practical teaching process teaching method
      Reviewed: yes

      Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 6/2/2013 09:58.
    2. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Zavádění prvků terapeuticko-formativních přístupů ve vyučovacím procesu na základních školách praktických v České republice (Implementing Formative Therapeutic Approaches in Teaching of Pupils in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Education Needs VI. 1st ed. Brno: Paido, 2012, p. 179-189. ISBN 978-80-7315-235-2.
      Name in Czech: Zavádění prvků terapeuticko-formativních přístupů ve vyučovacím procesu na základních školách praktických v České republice
      Name (in English): Implementing Formative Therapeutic Approaches in Teaching of Pupils in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/12:00062837 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild Intellectual Disability; Education of Pupils with Intellectual Disability; Elementary School for Pupils with Mild Intellectual Disability; Teaching; Formative therapeutic Approaches
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 24/1/2013 09:48.

    2011

    1. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice (An Analysis of School Curricula and Teaching Process in Elementary Schools Practice in the Czech Republic). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 232 pp. ISBN 978-80-210-5646-6.
      Name in Czech: Analýza školních vzdělávacích programů a vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice
      Name (in English): An Analysis of School Curricula and Teaching Process in Elementary Schools Practice in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/11:00055115 Book on a specialized topic. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; elementary school practice; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources; School Education Programme

      Changed by: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Changed: 8/2/2012 15:01.
    2. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice (Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic). In Pančocha, K. Perspektivy výzkumu inkluzivního vzdělávání. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 60-68. ISBN 978-80-210-5663-3.
      Name in Czech: Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
      Name (in English): Analysis of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilties in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/11:00055846 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disability; elementary schools for pupils with mild intellectual disabilities; teaching process; teaching methods; teaching forms; teaching resources
      Reviewed: yes

      Changed by: Mgr. Zuzana Szabó Lenhartová, učo 274511. Changed: 28/2/2012 21:02.
    3. BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁ. Individualizace a diferenciace vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice (Individualization and Differentiation of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic). In KLENKOVÁ, J.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education Provisions for Different Age Groups and Disabilities. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 251-260. ISBN 978-80-210-5731-9.
      Name in Czech: Individualizace a diferenciace vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice
      Name (in English): Individualization and Differentiation of Teaching Process in Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/11:00055149 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: mild intellectual disability; education of pupils with mild intellectual disability; elementary school for pupils with mild intellectual disabilities; teaching process; group teaching; individual tutoring

      Changed by: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D., učo 5643. Changed: 2/3/2014 21:30.

    2010

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁ. Analýza Rámcových vzdělávacích programů na základních školách praktických v rámci Jihomoravského kraje (Analysis of Framework Educational Programmes at Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the South Moravian Region). In BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 283-294, 11 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
      Name in Czech: Analýza Rámcových vzdělávacích programů na základních školách praktických v rámci Jihomoravského kraje
      Name (in English): Analysis of Framework Educational Programmes at Elementary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in the South Moravian Region
      RIV/00216224:14410/10:00046989 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; the Framework Educational Programme for Elementary Education; Appendix Regulating the Education of Pupils with Mild Mental Retardation; the School Education Programme
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 26/4/2011 15:48.
    2. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Postavení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na základních školách praktických ve městě Brně (Framework Educational Programme for Primary Education at Primary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Brno). In VÍTKOVÁ, M.; HAVEL, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 73-73, 2 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
      Name in Czech: Postavení Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání na základních školách praktických ve městě Brně
      Name (in English): Framework Educational Programme for Primary Education at Primary Schools for Pupils with Mild Intellectual Disabilities in Brno
      RIV/00216224:14410/10:00045994 Proceedings paper. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; special educational needs; Framework Educational Programme for Basic Education supplement for education of pupils with mild mental handicap; School Education Programme

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 1/1/2011 11:18.
    3. BARTOŇOVÁ, Miroslava and Soňa CHALOUPKOVÁ. Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities). In BARTOŇOVÁ, M.; VÍTKOVÁ, M. et. al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. Inclusive Education in Current Czech School. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, p. 269-282, 13 pp. ISBN 978-80-210-5383-0.
      Name in Czech: Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
      Name (in English): Approaches to Education of Students with Mild Intellectual Disabilities
      RIV/00216224:14410/10:00046987 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Bartoňová, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) -- Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild Mental Retardation; Education of Pupils with Mild Mental Retardation; Elementary School for Pupils with Mild Mental Retardation; Framework Educational Programme for Elementary Education
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 26/4/2011 15:50.
    4. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením (Approaches to Education of Children with Mild Intellectual Disability). In PANČOCHA, K. (ed.) Životní dráha jedince v inkluzivním prostředí. 1. vydání. Brno: Masarykov univerzita, 2010, p. 70-81. ISBN 978-80-210-5340-3.
      Name in Czech: Přístupy ke vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením
      Name (in English): Approaches to Education of Children with Mild Intellectual Disability
      RIV/00216224:14410/10:00046162 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
      Keywords in English: Mild mental handicap; education of pupils with mild mental handicap; the Framework Educational Programme for Elementary Education Supplement for education of pupils with mild mental handicap; the School Education Programme
      Reviewed: yes

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 26/4/2011 16:40.

    2009

    1. CHALOUPKOVÁ, Soňa. Vliv edukace žáků s těžkým postižením v domovech pro osoby se zdravotním postižením na jejich osobnost a socializaci (The influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap on their personality and socialization). In MÜHLPACHR, Pavel. Sociální inkluze v prostředí biodromální speciální pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 96-103. Pd-22/09-02/58. ISBN 978-80-210-4951-2.
      Name (in English): The influence of education pupils with multiple disabilities at Homes for people with handicap on their personality and socialization
      RIV/00216224:14410/09:00037181 Chapter(s) of a specialized book. Pedagogy and education. Czech. Czech Republic.
      Chaloupková, Soňa (203 Czech Republic, guarantor)
      Keywords in English: multiple disabilities; the education of pupils with multiple disabilities; the basal stimulation; Home for people with handicap; the humanization

      Changed by: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D., učo 105703. Changed: 21/12/2010 13:58.
Displayed: 28/5/2024 17:54