Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation – Beispielsaufgaben aus dem Alltag ab A1 (Mediation - sample tasks from everyday life from A1). In Deutschlehrertag 2024. 2024.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation and the plurilingual repertoire of learners. In Thinking, practicing and living plurilingualism 3rd edition. 2024.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediationsworshop für GymnasialschülerInnen (EKO-gymnázium, Brno) (Mediation workshop for high school students (EKO-gymnázium, Brno)). 2024.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Neue Perspektiven auf GER-Begleitband - mit einem Fokus auf Mediation (New perspectives on the CEFR-Companion Volume with a focus on mediation). In Didaktikkurs - prof. Katrin Siebold, Phillips-Universität Marburg. 2024.

    2023

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. DaF-Unterricht aktiv und attraktiv (German as Foreign Language Lessons Active and Attractive). In Didaktikkurs - Peggy Katelhön, Università degli Studi di Milano Dipartimento di Lingue, Letterature, Culture e Mediazioni Lingua e Linguistica tedesca - Deutsche Sprache und Sprachwissenschaft. 2023.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. Ein Projekttag mit Mediation - Německé zemské gymnázium v Brně (A project day with mediation - Německé zemské gymnázium v Brně). 2023.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. In der Unterkunft – Jazyková mediace ve výuce němčiny (A2) (In der Unterkunft – Language mediation in German language teaching (A2)). Online. In Metodický portál RVP. Národní pedagogický institut, 2023, 2 pp.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Jak nastartovat komunikaci ve výuce němčiny od A1: jazyková mediace, kurz DVPP (How to start communication in German lessons from A1: language mediation). 2023.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Jazyková mediace – užitečná kompetence ve výuce cizích jazyků od samých počátků (webinář) (Language mediation - a useful competence in foreign language teaching from the very beginning (webinar)). In Vzdělávací rozhledy PdF MU - cyklus webinářů na aktuální pedagogická témata. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2023.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla. Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1 (Language mediation in foreign language teaching from level A1). NPI: Metodický portál RVP. 2023.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation als Schlüsselkompetenz im Berufsalltag (Mediation as a key competence in professional life). In ÖDaF-Tagung 2023 Wien. 2023.
    8. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation für den Tourismus (Webinar) (Mediation in Tourism (webinar)). In Goethe Institut: #DAFLAB 52: Mediation und Sprachmittlung im Fremdsprachenunterricht,. Milano: Goethe Institut, 2023.
    9. AKBULUT, Muhammed and Pavla MAREČKOVÁ. Mehrsprachigkeitsdidaktik - Diskurse, Konzepte und andere Herausforderungen (Multilingual didactics - discourses, concepts and other challenges). Online. In Demmig, Silvia; Reitbrecht, Sandra; Sorger, Brigitte; Schweiger, Hannes. IDT 2022 mit.sprache.teil.haben - Beiträge zur Methodik und Didaktik Deutsch als Fremd*Zweitsprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2023, p. 165-178. ISBN 978-3-503-21107-4. Available from: https://dx.doi.org/10.37307/b.978-3-503-21108-1.
    10. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů (Not) Lost in Translation: Mediation in university teacher education). Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2023, vol. 66, No 3, p. 3-16. ISSN 1210-0811.
    11. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích ((Not) Lost in Translation: Project days with mediation in high schools). Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2023, vol. 67, No 2, p. 3-17. ISSN 1210-0811.
    12. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung/Mediation - eine Schlüsselkompetenz im Fremdsprachenunterricht ab A1 (Language mediation - a key competence in foreign language teaching from A1). In 5. metodická konference Klett pro učitele německého jazyka. 2023.
    13. MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ and Helena HRADÍLKOVÁ. Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ (Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language). Online. In Monika Budde. Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2023.

    2022

    1. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ and Pavla MAREČKOVÁ. DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien. In MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2022.
    2. LACHOUT, Martin, Zuzana BOHUŠOVÁ, Hana ANDRÁŠOVÁ, Hana BERGEROVÁ, Martina ČEŘOVSKÁ, Lukáš EICHENMANN, Andrea FRYDRYCHOVÁ, Petra FUKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Saša JAZBEC, Brigita KACJAN, Marcelina KALASZNIK, Pavla MAREČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Joanna SZCZEK, Gabriela ŠILHAVÁ and Barbora ULRICHOVÁ. Deutsch als Fremdsprache aktiv und attraktiv im Studium, in Lehre und Forschung (German as a Foreign Language Active and Attractive in Studies, Teaching and Research). 1st ed. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2022, 258 pp. Lingua 61. ISBN 978-3-339-12876-8.
    3. HRADÍLKOVÁ, Helena, Michal DVORECKÝ, Anke SENNEMA and Pavla MAREČKOVÁ. Lehrkompetenzentwicklung von DaF-Studierenden in einer binationalen universitären Ausbildungskooperation (Development of teaching competencies of GfL students in bilateral teacher training education). Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostravienis Studia Germanistica. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts, 2022, vol. 2022, No 30, p. 93-111. ISSN 1803-408X. Available from: https://dx.doi.org/10.15452/StudiaGermanistica.2022.30.0007.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích (Mediation in foreign language teaching at secondary grammar schools). In Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno. 2022.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation im Tourismus: Ein Projektttag für die Oberstufe des Matyáš Lerch Gymnasiums (Mediation in tourism: a project day for the upper school of the Matyáš Lerch Gymnasium). 2022.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation im Tourismus: Ein Projektttag für die Unterstufe des Matyáš Lerch Gymnasiums (Mediation in tourism: a project day for the lower school of the Matyáš Lerch Gymnasium). 2022.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe ((Not) Lost in Translation: Mediation in foreign language teaching - implementation in practice and first reflections). Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2022, vol. 65, No 5, p. 3-14. ISSN 1210-0811.
    8. MAREČKOVÁ, Pavla. (Not) Lost in Translation: Mediation in der DaF-LehrerInnenausbildung. Ein forschungsbasiertes Implementierungsprojekt an der Masaryk-Universität in Brünn (Tschechien) ((Not) Lost in Translation: Mediation in DaF Teacher Education. A research-based implementation project at Masaryk University in Brno (Czech Republic)). In Internationaler Deutschlehrertag 2022 (IDT). 2022.
    9. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung als Hochschulkurs im Lehramtsstudium. Ergebnisse eines Fokusinterviews mit Studierenden. (Language mediation as a university course in teacher education. Results of a focus interview with students.). In Peggy Katelhön, Pavla Marečková. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. 1st ed. Berlin: Frank & Timme, 2022, p. 151-171. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8. Available from: https://dx.doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_7.
    10. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung und Mediation im Deutschunterricht an Sprachschulen (Language mediation in German lessons at language schools). In Fortbildungsseminar am Österreich Institut, Brno. 2022.
    11. KATELHÖN, Peggy and Pavla MAREČKOVÁ. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität (Language mediation in foreign language teaching at school and university). 1st ed. Berlin: Masarykova univerzita, Università degli Studi di Milano, 2022, 250 pp. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8.
    12. MAREČKOVÁ, Pavla and Peggy KATELHÖN. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. Begriffsbestimmung, Überblick und Aussichten (Language mediation in foreign language teaching at school and university). In Peggy Katelhön, Pavla Marečková. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. 1st ed. Berlin: Frank & Timme, 2022, p. 7-21. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8. Available from: https://dx.doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_1.

    2021

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediační úlohy v cizojazyčné výuce a jejich příprava ((Not) Lost in Translation: Mediation Tasks in Foreign Language Teaching and their Preparation). Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 64, No 5, p. 3-16. ISSN 1210-0811.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ ((Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume). Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 64, No 3, p. 3-16. ISSN 1210-0811.

    2020

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ and Pavla MAREČKOVÁ. ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, vol. 3, No 3, p. 41-46. ISSN 2533-7890.

    2019

    1. BRYCHOVÁ, Alice, Pavla MAREČKOVÁ and Gabriela SLOBODOVÁ. Nachbarsprachenvermittlung in lebensechten Sprechsituationen (für Kindergarten) (Neighbor language mediation in lifelike speaking situations (for kindergarten)). 2019.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků ((Not) Lost in Translation: Mediation as a New Competence in Foreign Language Teaching). Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2019, vol. 63, No 3, p. 3-13. ISSN 1210-0811.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Helena HRADÍLKOVÁ and Anke SENNEMA. Welche Lehrkompetenzen entwickeln Lehramtsstudierende während der Planung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche? (Which teaching competences do students of study develop during the planning, implementation and evaluation of a project week?). In 27. GeSuS-Jahrestagung Sprach(en)forschung: Disziplinen und Interdisziplinarität. 2019.

    2018

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie im DaF-Unterricht (Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language). In Janikova, V Brychova, A Velickova, J Wagner, R. SPRACHEN VERBINDEN. HAMBURG: VERLAG DR KOVAC GMBH, 2018, p. 335-343. ISBN 978-3-8300-9698-6.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH and Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 pp. ISBN 978-80-210-8848-1.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH and Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 pp. ISBN 978-80-210-8847-4.
    4. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH and Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 pp. ISBN 978-80-210-8848-1.
    5. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH and Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 pp. ISBN 978-80-210-8847-4.
    6. JANÍKOVÁ, Věra and Pavla MAREČKOVÁ. Sprachstandsbeobachtung im DaF-Unterricht: Ein Forschungsbericht. (Observation of Language Proficiency in German as a Foreign Language: A Research Report). Lingua Viva. České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, 2018, XIV, No 26, p. 21-34. ISSN 1801-1489.

    2017

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie und ihre emotionsfördernde Rolle im DaF-Unterricht (Authentic Photography and its emotional potential in teaching German as a second language). In Man lernt nicht mit dem Kopf allein - Zur Rolle von Emotionen im DaF/DaZ-Unterricht. 2017.

    2010

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Deutschunterricht in Firmenkursen II. Ergebnisse der Umfrage vom Sommer 2009 (German language course in companies II. Research results from summer 2009). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2010, 3/1, 30.06.2010, p. 55-68, 13 pp. ISSN 1803-4411.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Věra JANÍKOVÁ, Renée GRENAROVÁ, Hana KYLOUŠKOVÁ, Pavla MAREČKOVÁ, Zdeňka SCHEJBALOVÁ and Rita Chalmers COLLINS. Individualizace a diferenciace ve výuce cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ (Individualization and diferentiation in foreign language teaching at primary and lower secondary school). In ŠKOLA PRO VŠECHNY Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 2010.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Koncentrační a relaxační cvičení ve výuce cizího jazyka u žáků s SPU (Concentration and relaxation exercises in teaching foreign language to students with SLD). In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 10 pp. ISBN 978-80-7315-199-7.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Konzentrations- und Entspannungstechniken im DaF-Unterricht bei lernschwachen SchülerInnen. 2010.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Výsledky výzkumu jazykově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. 2010.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla and Pavel FURCH. Výuka němčiny ve firemních kurzech I. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009 (German language course in companies I. Research results from spring/summer 2009). In Bulletin IVŠV 2010. 1/2010. Brno, 2010, p. 7-12. ISBN 978-80-210-5378-6.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla and Pavel FURCH. Výuka němčiny ve firemních kurzech II. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009 (German language course in companies II. Research results from spring/summer 2009). In Bulletin IVŠV 2010. 2010/4. Brno, 2010, p. 39-43. ISBN 978-80-210-5378-6.

    2009

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen (Physical movement in German language teaching in learners with SLD). In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 11-23. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Cena děkana za významou tvůrčí činnost. doc. RNDr. Josef Trna, CSc., děkan Pedagogické fakulty MU, 2009.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Deutschunterricht in Firmenkursen I. Ergebnisse einer Umfrage vom Sommer 2009 (German language course in companies I. Research results from summer 2009). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009, 2/2, 19.12.2009, p. 48-64. ISSN 1803-4411.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU (Physical movement in German language teaching in learners with SLD). In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. 2009.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Schreiben - Lust statt Frust. In Guter Deutschunterricht 15.9.2009. 2009.
    6. BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU (Using of drama by textwork in foreign language teaching). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP. 2009.
    7. BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU (Using elements of drama in education for reading comprehension with pupils with learning disabilities). In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 3 pp. ISBN 978-80-210-4849-2.

    2008

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Die Rolle von Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht (The Function of Emotions for Creative Writing in Foreign Language Teaching). In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Beispiele aus dem Bereich des Deutschen als Fremdsprache in Tschechien. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 10-21. ISBN 978-80-210-4764-8.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Fertigkeit Schreiben im Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern (Writing skills in foreign language teaching in learners with SLD). 2008.
    3. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern. (Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD). R. Grenarová, M. Vítková (eds.). In Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, p. 19-24. ISBN 978-80-210-4782-2.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Realizace výzkumného šetření v rámci disertační práce doktorandky Pavly Benešové (Realization of the dissertation research of the postgraduate student Pavla Benešová). 2008.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Výsledky z výzkumu kreativního psaní u žáků se specifickými poruchami učení (Results from the research of creative writing in foreign language teaching in learners with SLD). 2008.

    2007

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das Sprachenportfolio als Instrument für Evaluation der fremdsprachlichen kommunikativen Kompetenz (European Language Portfolio as a Instrument for the Assessment of the Languages Competences). In JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ and Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, p. 28-38. ISBN 978-80-210-4469-2.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Erforschung der Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht (Analysis of the effect of emotions within creative writing in foreign language). In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, p. 22-27. ISBN 978-80-210-4469-2.
    3. JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ and Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität (Research in Postgraduate Programme at the Department of German Language and Literature of the Faculty of Education at MU). In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, 2007, 100 pp. ISBN 978-80-210-4469-2.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben online - Ein Forschungsprojekt. In Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache. 1st ed. Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2007, p. 17-21. ISBN 978-80-244-1777-6.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives und emotionsgefärbtes Schreiben online - Ein Forschungsprojekt (Creative and Emotional Writing online - research project). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, p. 15-20. ISBN 978-80-210-4501-9.
    6. BENEŠOVÁ, Pavla. Tvůrčí psaní ve výuce německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 2007, vol. 132, No 2, p. 13-16. ISSN 0323-0449.

    2006

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení (Herbstbilder der Stadt Brünn - project of creative writing supporting self-regulated learning). In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 203-211. ISBN 80-210-4164-1.

    2005

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionale Aspekte im Fremdsprachenunterricht - am Beispiel des kreativen Schreibens. In Jazyk a komunikácia. Príprava učiteľa cudzích jazykov v 21. storočí. 1st ed. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislavě, 2005, p. 155-158. ISBN 80-89113-22-2.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionalität beim Schreiben in der Fremdsprache (Emotionality within Writing in Foreign Language). In Brünner Hefte für Germanistik. Brno: Masarykova univerzita, 2005, p. 27-30. ISBN 80-210-3882-9.
    3. BENEŠOVÁ, Pavla. Vliv Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na koncepci jazykových cvičení v učitelské jazykové přípravě z hlediska emocionálně-motivační dimenze vyučovacího procesu. In Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2005, p. 76-79. ISBN 80-210-3697-4.

    2004

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Der "Europa - Student ". In Was geht uns Europa an ? 1st ed. Bratislava: Ekonom, 2004, p. 54-56. ISBN 80-225-1817-4.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionen sind unsere Energie (Emotions Are Our Energy). In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 10-15. ISBN 80-210-3517-X.
Display details
Displayed: 19/9/2024 09:36