Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2022

    1. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Klára ZÁLESKÁ a Tereza VENGŘINOVÁ. Educational Decision Making of Repeatedly Unsuccessful Czech Vocational Education and Training Examinees Leading to Passing the Matura Exam. Studia Paedagogica. Czechia: Masaryk University, Faculty of Arts, 2022, roč. 27, č. 4, s. 115-140. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2022-4-5.
    2. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK a Klára ZÁLESKÁ. Life and Learning of Digital Teens : Adolescents and digital technology in the Czech Republic. Cham: Springer Nature, 2022, 254 s. Young People and Learning Processes in School and Everyday Life, Volume 6. ISBN 978-3-030-90042-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-90040-3.

    2021

    1. ZÁLESKÁ, Klára, Tereza VENGŘINOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Educational Decision-making Process of Repeatedly Unsuccessful VET Graduates Leading to Finishing their Upper-secondary Education. In Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations. European Conference on Educational Research (ECER), Geneva (online). 2021.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ a Klára ZÁLESKÁ. Proč? Vnímané příčiny neúspěchu u maturitní zkoušky pohledem maturantů. In Konference ICOLLE 2021. 2021. ISBN 978-80-7509-802-3.
    3. ZÁLESKÁ, Klára, Lenka HLOUŠKOVÁ a Tereza VENGŘINOVÁ. Spravedlnost českého středního školství z pohledu opakovaně neúspěšných maturantů. In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, Brno. 2021.
    4. HLAĎO, Petr, Klára HARVÁNKOVÁ, Jitka VIDLÁKOVÁ, Klára ZÁLESKÁ, Ilona ŠTOROVÁ, Michaela KOSTELNÍKOVÁ a Markéta PETROVOVÁ. Vitální učitel : informační rozcestník pro učitele. Brno: Masarykova univerzita, 2021.

    2020

    1. ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců : Náhled do české a norské praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 163 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity; 501. ISBN 978-80-210-9649-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020.
    2. ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců. Náhled do české a norské praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 163 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 501. ISBN 978-80-210-9649-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020.
    3. ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců. Náhled do české a norské praxe. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 163 s. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, č. 501. ISBN 978-80-210-9650-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9650-2020.
    4. ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ a Libor JUHAŇÁK. Výuka s využitím ICT v mezinárodní perspektivě: na cestě k moderní pedagogice. LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Mendelova univerzita v Brně, 2020, roč. 10, č. 1, s. 57-93. ISSN 1804-526X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/lifele20201001057.
    5. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Miroslava DVOŘÁKOVÁ, Claudia SCHUCHART, Václav VYDRA, Tereza VENGŘINOVÁ a Klára ZÁLESKÁ. Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek. In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    6. VENGŘINOVÁ, Tereza, Katarína ROZVADSKÁ, Klára ZÁLESKÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Václav VYDRA, Miroslava DVOŘÁKOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek : Neúspěšní maturanti a střední odborné vzdělávání. In 12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020. 2020. ISBN 978-80-7509-725-5.

    2019

    1. BÁRTA, Ondřej, Klára ZÁLESKÁ, Jiří ZOUNEK, Libor JUHAŇÁK a Kristýna VLČKOVÁ. Chosen Ambiguities of ICT-Related Learning in Youth. In European Conference on Educational Research (ECER) : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, Hamburg, 2 – 6 September 2019. 2019.
    2. ZÁLESKÁ, Klára. Immigrant Children school Adaptation Support in Czechia and Norway. In ECER 2019: Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
    3. ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ, Libor JUHAŇÁK a Kristýna VLČKOVÁ. Otázky ambivalence učení mládeže v oblasti ICT. In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
    4. ZÁLESKÁ, Klára. Podpora školní adaptace dětí-cizinců v českém a norském prostředí. In Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie : 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumů, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
    5. JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ a Ondřej BÁRTA. Relationship between early computer use and ICT competence : Evidence from OECD Countries. In 18th Biennial EARLI Conference, 12.-16.8.2019, Aachen, Germany. 2019.
    6. JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The relationship between the age at first computer use and students' perceived competence and autonomy in ICT usage : A mediation analysis. Computers & Education. 2019, roč. 141, NOV 2019, s. 1-14. ISSN 0360-1315. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103614.
    7. JUHAŇÁK, Libor, Klára ZÁLESKÁ, Jiří ZOUNEK, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The use of ICT by natives and immigrant children in Europe : Is there a difference? In Gómez Chova, Luis; López Martínez, Augustín; Candel Torres, Ignacio. ICERI2019 Proceedings. Seville, Spain: IATED Academy, 2019, s. 4266-4274. ISBN 978-84-09-14755-7.
    8. HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ a Petr HLAĎO. Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
    9. ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ a Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů do základních škol : plánovitý, nebo intuitivní proces? Komenský. Masarykova univerzita, 2019, roč. 143, č. 4, s. 22-28. ISSN 0323-0449.
    10. ZÁLESKÁ, Klára, Libor JUHAŇÁK, Kateřina TRNKOVÁ a Martina ŠMAHELOVÁ. Uvádění začínajících učitelů v mateřských, základních a středních školách pohledem jeho hlavních aktérů. Pedagogická orientace. 2019, roč. 29, č. 2, s. 149-171. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2019-2-149.

    2018

    1. BÁRTA, Ondřej, Jiří ZOUNEK, Libor JUHAŇÁK, Klára ZÁLESKÁ a Kristýna VLČKOVÁ. Ambivalence in ICT-related learning. In Cyberspace Conference 2018, 30. listopadu – 1. prosince 2018, Brno. 2018.
    2. ZOUNEK, Jiří, Klára ZÁLESKÁ, Libor JUHAŇÁK, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. Czech Republic and Norway on their path todigital education. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2018, roč. 23, č. 4, s. 11-48. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-4-2.
    3. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. ICT in Czech Students’ Learning through the Lenses of PISA 2015: A Secondary Analysis. In ECER 2018, 3 – 7 September, Bolzano. 2018.
    4. JUHAŇÁK, Libor, Jiří ZOUNEK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. The Relationship between Students’ ICT Use and Their School Performance: Evidence from PISA 2015 in the Czech Republic. Orbis Scholae. Karolinum, 2018, roč. 12, č. 2, s. 37-64. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2018.292.
    5. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Klára ZÁLESKÁ, Ondřej BÁRTA a Kristýna VLČKOVÁ. Učení českých žáků a jejich školní úspěšnost v éře digitálních technologií (sekundární analýza výzkumu PISA 2015). In XXVI. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 12. – 14. září 2018, Zlín. 2018.
    6. ZÁLESKÁ, Klára a Alicja Ewa LEIX. Učitelská self-efficacy při práci s dětmi-cizinci v širších souvislostech. Pedagogická orientace. Brno, 2018, roč. 28, č. 2, s. 328-356. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2018-2-328.
    7. ZÁLESKÁ, Klára. Vzdělávání dětí cizinců perspektivou rovných vzdělávacích příležitostí. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2018, roč. 23, č. 3, s. 139-164. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2018-3-7.

    2017

    1. ZOUNEK, Jiří, Libor JUHAŇÁK, Ondřej BÁRTA, Klára ZÁLESKÁ a Kristýna VLČKOVÁ. Digitální technologie v životě žáků pohledem empirického výzkumu. In XXV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-15. 9. 2017, Hradec Králové. 2017.
    2. ZÁLESKÁ, Klára. Equal Educational Opportunities for Immigrant Children - Insight to the Czech and Norwegian Education Policy. In ECER 2017, Copenhagen: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and the role of educational research. 21.-22. 8. 2017. 2017.
    3. LEIX, Alicja Ewa a Klára ZÁLESKÁ. Teachers’ experiences with immigrant children in Czech elementary schools. Human affairs. Slovenská akadémia vied, 2017, roč. 27, č. 1, s. 30-47. ISSN 1210-3055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/humaff-2017-0004.

    2016

    1. ZÁLESKÁ, Klára. Adaptační proces dětí cizinců na české a norské školní prostředí. In Vašíková, Jana; Wiegerová, Adriana. Studentské fórum XV. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2016, s. 126-142. ISBN 978-80-7454-583-2.
    2. ZÁLESKÁ, Klára. Adaptation of Immigrant Children into Elementary Schools in the Czech and Norwegian Context. In ECER 2016 Leading Education : The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, University College Dublin, 22-26.8. 2016, Dublin. 2016.
    3. ZÁLESKÁ, Klára. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, roč. 26, č. 2, s. 320-330. ISSN 1805-9511.
    4. RABUŠICOVÁ, Milada a Klára ZÁLESKÁ. Metodologické otázky srovnávací pedagogiky : podněty pro koncipování komparativních studií. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2016, roč. 26, č. 3, s. 346-378. ISSN 1805-9511.
    5. ZÁLESKÁ, Klára. Nordic Teacher Education with Focus on Immigrant Children from the Czech Perspective. In Den 14. nordiske lærerutdanningkonferansen, Trondheim, Norge, 10-13 May 2016. 2016.
    6. ZÁLESKÁ, Klára a Pavel ČOPF. Principals´ Attitude to Immigrant Children Education in Czech, Austrian and Norwegian Elementary School Context. In ECER 2016, Dublin. Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, 22-26 August 2016. 2016.
    7. ZÁLESKÁ, Klára. Připravenost norských základních škol na práci s dětmi přistěhovalci z pohledu učitelů a norské legislativy: inspirace pro českou situaci? In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu v Českých Budějovicích. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.
    8. ZÁLESKÁ, Klára. Připravenost norských základních škol na práci s dětmi přistěhovalců: inspirace pro českou situaci? In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016.
    9. SØRMO, Dag a Klára ZÁLESKÁ. Reflekterende prosesser i laereryrket - en maate aa endre tenkningen pa. In Den 14. nordiske laererutdanningkonferansen, Trondheim, Norge, 9-11 May 2016. 2016.
    10. ZÁLESKÁ, Klára a Pavel ČOPF. Teacher´s Attitude to Immigrant Children in Czech, Austrian and Norwegian Elementary School Context. In First Conference SPCE - SEC, Lisboa, Portugal. 2016.

    2015

    1. ZÁLESKÁ, Klára. Adaptační proces cizinců na české a norské školní prostředí. In Konference Študentské fórum XV., Občianske združenie Výchova – Veda – Vzdelávanie - Výskum a Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně, 3.-4. 12. 2015, Velké Bílovice. 2015.
    2. ZÁLESKÁ, Klára. Integrating Immigrant Children into Primary Schools in The Czech Republic and Norway. In ECER 2015 : Education and Transition. Contributions from Educational Research, Corvinus University, 7.-11. 9. 2015, Budapest, Hungary. 2015.
    3. ZÁLESKÁ, Klára. Neočekávané efekty začleňování dětí přistěhovalců v norské základní škole. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2015, roč. 20, č. 1, s. 117-132. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2015-1-8.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 26. 4. 2024 18:47