Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2022

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. 12th Congress of Czech Historians and Section of History Didactics. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 2 pp. Czech-polish historical and pedagogical journal. ISBN 978-80-280-0312-8.

    2021

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K aktuálním úkolům mediální výchovy v dějepisné výuce. In Vzdělání pro budoucnost (humanitní a společenské vědy a výzvy občanství ve 21. století). 2021.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. The Revived Statehood (1918–21) in the Reflection of the Czech (Slovak) and Polish Post Stamps and the Didactic Applications. CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 13, No 1, p. 44-54. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2021-004.

    2020

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Gender na poštovních známkách: Boj za volební právo žen a historická edukace (Gender on Postage Stamps: The Struggle for Women's Suffrage and Historical Education). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, vol. 34, No 2, p. 108-115. ISSN 1211-6068.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. On the Topic Role Models for Young People in Visual Media and History Education: Czechoslovakia 1948–1989. CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. BRNO: MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2020, vol. 12, No 1, p. 25-34. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2020-003.

    2019

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. A Century of Occupations, Political Experiments and Renewed Statehood in Central Europe as Reflected in Postage Stamps (and History Teaching). CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. BRNO: MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2019, vol. 11, No 2, p. 57-68. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2019-019.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen redakční rady Sborníku prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, za rok 2019. 2019.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Diplomacie 2. světové války v reflexi poštovní známky (a její didaktický potenciál) (World War II Diplomacy in Reflection of Postage Stamps (and Its Didactic Potential)). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 33/2019, No 1, p. 74-82. ISSN 1211-6068.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. 1939: K VÝROČÍ POČÁTKU 2. SVĚTOVÉ VÁLKY VE SVĚDECTVÍ POŠTOVNÍCH ZNÁMEK A JEJICH DIDAKTICKÉ APLIKACI (1939: TO THE ANNIVERSARY OF THE WORLD WAR II IN WITNESS OF POSTAGE STAMPS AND THEIR DIDACTIC APPLICATION). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 33/2019, No 2, p. 146-156. ISSN 1211-6068.

    2018

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen redakční rady Sborníku prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd, za rok 2018. 2018.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Dekolonizace na poštovních známkách a jejich didaktický potenciál (Decolonization on Postage Stamps and Their Didactic Potential). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 32/2018, No 2, p. 140-147. ISSN 1211-6068.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Obecné dějiny novověku I. (16. století) (Modern History I. (16th century)). 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 68 pp. ISBN 978-80-210-9067-5.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. TEMATIKA I SYMBOLIKA ČESKOSLOVENSKÝCH ZNÁMEK V OBDOBÍ 1948–1989 A JEJICH DĚJEPISNÝ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL (Theme and Symbolism of Czechoslovak Stamps in the Period 1948–1989 and Their Historical Didactic Potential). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 32/2018/1. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 32/2018, No 1, p. 147-157. ISSN 1211-6068.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. The State and the Church: Historical Educational Themes on Czechoslovak and Polish Postage Stamps and Their Didactic Potential. CZECH - POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. BRNO: MASARYK UNIV, FAC EDUCATION, 2018, vol. 10, No 1, p. 98-107. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2018-009.

    2017

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Karel IV. jako mediální „superstar“ (700. výročí narození Karla IV.). Přednáška 20. 1. 2017 pro Univerzitu 3. věku. Masarykova univerzita, 2017.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil and Jaroslav VACULÍK. Obecné dějiny novověku II. - III. (17. a 18. století). Masarykova univerzita, 2017, 82 pp. ISBN 978-80-210-8584-8.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil and Jaroslav VACULÍK. Obecné dějiny novověku II.–III. (17. a 18. století). 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. ISBN 978-80-210-8584-8.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. On Model Analyses of the Media from the Viewpoint of the Didactics of History (an Illustrious Historical Figure – Charles IV). CZECH-POLISH HISTORICAL AND PEDAGOGICAL JOURNAL. Masarykova univerzita, 2017, vol. 9, No 2, p. 9-20. ISSN 1803-6546. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/cphpj-2017-009.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Państwo i Kościół: Tematyka edukacyjna na znaczkach pocztowych i ich potencjał dydaktyczny. In XVIII Polsko-Czeskie Historyczne i Pedagogiczne Dni Działalność edukacyjna Kościołów, związków i stowarzyszeń wyznaniowych na przestrzeni XVIII-XXI wieku. 2017.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Poštovní známka - nedoceněný historický pramen i didaktizované médium. In 11. sjezd českých historiků 13. - 15. 9. 2017 Olomouc: Panel E -5 P27 I - Historické prameny ve výuce dějepisu. 2017.
    7. ŠTĚPÁNEK, Kamil. POŠTOVNÍ ZNÁMKA, NENÁPADNÝ SVĚDEK I JUBILANT VZNIKU ČESKOSLOVENSKÉ STÁTNOSTI A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL (POSTAL STAMP, THE INCONSPICUOUS WITNESS AND JUBILANT OF THE ESTABLISHMENT OF THE CZECHOSLOVAK STATEHOOD AND ITS DIDACTIC POTENTIAL). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/2. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 31/2017, No 2, p. 125-135. ISSN 1211-6068.
    8. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Výroční komiksy (o 1. světové válce, legiích a vzniku ČSR) – analýza a didaktizace (Annual Comics (about the First World War, the Legions and the Establishment of Czechoslovakia) – Analysis and Didactization). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 31/2017/1. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 31/2017, No 1, p. 85-94. ISSN 1211-6068.

    2016

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K MODELOVÉ ANALÝZE VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ PRO DĚJEPISNOU VÝUKU: KRESLENÉ PŘÍBĚHY O KARLU IV. (The Model Analysis of Visual Media for History Lessons: Cartoons about Charles IV). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/2. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 30/2016, No 2, p. 155-166. ISSN 1211-6068.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. MIGRACE V MODERNÍ HISTORII, REFLEXI VIZUÁLNÍCH MÉDIÍ A VE VÝUCE DĚJEPISU: POŠTOVNÍ ZNÁMKA, KARIKATURA (Migration in Modern History, Reflection in Visual Media and History Teaching: Postage Stamp, Cartoon.). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 30/2016/1. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 30/2016, No 2, p. 113-125. ISSN 1211-6068.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. MODERNÍ DĚJINY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY A JEJÍ DIDAKTICKÝ POTENCIÁL (MODERN HISTORY IN REFLEXES OF POSTAGE STAMPS AND ITS DIDACTIC POTENTIAL). In KHONOVÁ, Jana a Barbora HOLUBOVÁ (eds.). Přítomná minulost: XVII. A XXVIII. Letní škola historie. Praha: Nakladatelství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy, 2016, p. 205-218. ISBN 978-80-7290-872-1.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. PODOBY „NEJVĚTŠÍHO ČECHA“ V DIDAKTIZOVANÝCH MÉDIÍCH A VÝUCE DĚJEPISU (THE PICTURES OF THE "GREATEST CZECH" IN DIDACTIC MEDIA IN HISTORY TEACHING). 1. vyd. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, 19 pp. ISBN 978-80-86956-96-1.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Political and Social Reflections of the Soviet Bloc in Didacticised Media and History Teaching. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2016, vol. 8, No 1, p. 55-64. ISSN 1803-6546.

    2015

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Karel IV. – člověk i vladař v didaktizovaných médiích a výuce dějepisu (Charles IV. – Man and the governor in teaching media and teaching history). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 2, p. 114-125. ISSN 1211-6068.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. MÍROVÁ SOUPEŘENÍ STUDENÉ VÁLKY V REFLEXI POŠTOVNÍ ZNÁMKY: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ (Peaceful Rivalry of the Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education.). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/1. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 1, p. 111-121. ISSN 1211-6068.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. „NEJVĚTŠÍ ČECH“ NA POŠTOVNÍ ZNÁMCE V KONTEXTU HISTORICKÉ EDUKACE (“The Greatest Czech” on a postage stamp in the context of historical education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 29/2015/2. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 29/2015, No 2, p. 139-142. ISSN 1211-6068.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Seriale rodzinne w komunistycznej Czechosłowacji w kontekście nauczania historii i edukacji medialnej (The family television serial in communist Czechoslovakia in the context of history teaching and media education). Wychowanie w Rodzinie. 2015, XII 2/20, No 2, p. 429-438. ISSN 2082-9019.

    2014

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K SEKVENČNÍ ANALÝZE HRANÉHO FILMU A JEJÍ IMPLEMENTACI DO DĚJEPISNÉ VÝUKY (The sequence analysis of feature film and its implementation into the teaching of history). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/1. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 28/2014, No 1, p. 149-154. ISSN 1211-6068.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Studená válka v reflexi poštovní známky: od historického pramene k mediální výchově (The Cold War in Reflection of Postage Stamp: From Historical Source to Media Education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 28/2014/2. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 28/2014, No 2, p. 128-137. ISSN 1211-6068.

    2013

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. HRANÝ FILM A HISTORICKÁ PAMĚŤ – KRITICKÁ REFLEXE V KONTEXTECH DĚJEPISNÉ VÝUKY (Feature Film and Historical Memory – Critical Reflection in the Context of History Teaching). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/1. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 27/2013, No 1, p. 186-192. ISSN 1211-6068.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Media Reflexion of Contemporary Polish History in Czech History Textbooks. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2013, 5/2013, No 1, p. 70-75. ISSN 1803-6546.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. REFLEXE MODERNÍCH NÁRODNÍCH DĚJIN NA POŠTOVNÍCH ZNÁMKÁCH: OD HISTORICKÉHO PRAMENE K MEDIÁLNÍ VÝCHOVĚ (Reflection of national history on postage stals : from the historical source to media education). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 27/2013/2. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 27/2013, No 2, p. 186-192. ISSN 1211-6068.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil and Josef MEMMINGER. Reine Methodenlehre oder wissenschaftliche Disziplin? Geschichtsdidaktische Entwicklungen in der Tschechischen Republik (The mere methodology or scientific discipline? The development of didactics of history in the Czech Republic). Zeitschrift für Geschichtsdidaktik. Gőttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2013, 12/2013, No 1, p. 128-140. ISSN 1610-5982.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vizuální média v dějepisné výuce - poštovní známka I. MU: výukový portál EDUCOLAND, 2013, 5 pp.

    2012

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Historické proměny umění:(architektura, malířství, sochařství v kontextu národních a světových dějin i každodennosti). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 35 pp. cyklus přednášek pro U3V a studijní materiály. ISBN 978-80-210-5337-3.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. HRANÝ HISTORICKÝ FILM JAKO PODNĚT OBOROVĚ DIDAKTICKÉHO VÝZKUMU (Historical fiction film as a theme of didactic research). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,. 2012, roč. 26,, 2/2012, p. 349-357, 8 pp. ISSN 1211-6068.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. MEDIALIZOVANÝ KONFLIKT II. SPECIFIKA MEDIÁLNĚ VÝCHOVNÉ REFLEXE 2. SV. VÁLKY VE VÝUCE ZŠ (Specifics of Media Education Reflection on WW2 in Elementary School Classes). Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 26/2012/1. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 26/2012, č.1, p. 114-122. ISSN 1211-6068.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. On the History of Lifelong Learning in the Czech Lands. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2012, 4/2012, No 1, p. 6-10. ISSN 1803-6546.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. W jaki sposób można wykorzystać fotografie na lekcjach historii? Fotografia,wychowanie medialne i historia (What purpose do photographs play in history teaching? Photography, Media Studies and History). In FOTO-HISTORIA FOTOGRAFIA W EDUKACJI HISTORYCZNEJ. Poznań: INSTYTUT HISTORII UAM, 2012, p. 101-104. ISBN 978-83-63047-12-2.

    2011

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. History of Silesia in 17th – 20th Centuries and Current Textbooks of History (contents and teaching media). Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2011, 2011/3, No 1, p. 13-18. ISSN 1803-6546.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K ROZVOJI MEDIÁLNÍ GRAMOTNOSTI A PODPOŘE VÝUKY MODERNÍCH DĚJIN: HRANÝ FILM (The Development of Media Literacy and the Promotion of Modern History Teaching: Feature Film). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd,. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 25/2011, No 2, p. 61-66. ISSN 1211-6068.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. MEDIA EDUCATlON AND MENTAL HEALTH CONTEXTS lN THE SUBJECT OF HISTORY. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Literacy Through Education. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2011, p. 21-26. ISBN 978-80-210-5720-3.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Medializovaný konflikt III. (Na frontách studené války optikou oborové didaktiky dějepisu a Mediální výchovy) (Hyped Conflict III. (On the fronts of the Cold War through the perspective of subject Didactics of history and Media Education)). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2011, 25/2011, No 1, p. 98-108. ISSN 1211-6068.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Obecné dějiny novověku I. (16. století). 3. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, 68 pp. ISBN 978-80-210-9067-5.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problematyka wychowania wielokulturowego w kontekście nauczania historii i reformy edukacji w Republice Czeskiej (Intercultural education and history teaching in Czech republic.). In Konflikt i dialog w wybranych społecznościach. 1st ed. Wrocław: Oficyna Wydawnicza ATUT, 2011, p. 245-251. ISBN 978-83-7432-730-5.
    7. ŠTĚPÁNEK, Kamil. W kwestii wymiaru medialno-metodycznego historii rodziny w nauczaniu historii w szkole podstawowej. (Family History as Media and Methodological Inspirationfor History Teaching.). Wychowanie w Rodzinie. Jelenia Góra: KARKONOSKA PAŃSTWOWA SZKOŁA WYŻSZA W JELENIEJ GÓRZE, 2011, 2/2011, No 2, p. 173-180. ISSN 2082-9019.
    8. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wychowanie do demokracji - rewolucja francuska i film w nauczaniu historii (Education for Democracy,The French Revolution and the film in teaching of history.). In Toruńskie Spotkania Dydaktyczne - tom VIII. Parlament - konstytucja - demokracja w edukacji historycznej i obywatelskiej. 1st ed. Toruń: PTH Toruń, 2011, p. 80-84. Toruńskie Spotkania Dydaktyczne - tom VIII. Parlament - konstytucja - demokracja w edukacji historycznej i obywatelskiej. ISBN 978-83-7352-196-4.
    9. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wychowanie medialne, nauczanie historii i wirtualne muzea (Media education, teaching of history and virtual museums). In Muzea skansenovskie we współczesnej edukacji historycznej. první. Lublin: Polskie Towaryzstwo Historyczne, 2011, p. 85-88. ISBN 978-83-929582-2-2.

    2010

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Historické proměny umění. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 35 pp. ISBN 978-80-210-5337-3.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K roli filmu v současném školním dějepise (The role of film in today s history teaching). In Dějepisné výzvy mezioborovým vztahům. první. Ústí nad Labem: Filozofická fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem, 2010, p. 178-185. Acta Universitatis Purkynianae, Facultatis Philoso. ISBN 978-80-7414-257-4.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Medializovaný konflikt (1. světová válka v didaktické a metodické inspiraci dějepisu ZŠ) (The War in the Media). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2010, 24/2010, No 1, p. 107-115. ISSN 1211-6068.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Mity i stereotypy wychowania państwowego i narodowego w kontekście filmu fabularnego i historii jako przedmiotu nauczania. (Myths and stereotypes in civic and national education in the context of feature films and the teaching subject history). In Edukacja w warunkach zniewolenia i autonomii (1945-2009). 1st ed. Kraków: impuls (Instytut Pedagogiky Uniwersytetu Gdańskiego), 2010, p. 488-496, 10 pp. Szkola - Państwo- Społeczeństwo. Tom III serii. ISBN 978-83-7587-503-4.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problematyka reformy programów nauczania w Republice Czeskiej w kontekście historii jako dziejów przeszłości i jako przedmiotu nauczania (The problems reform of the curriculum in the Czech Republic to the context of history and teaching history.). In Szkolnictvo pijarskie w czasach minionych. 1st ed. Kraków-Lublin: ESPE, 2010, p. 289-298. ISBN 978-83-7482-355-5.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Refleksje na temat włączenia historii pogranicza do nauczania historii (Reflections on the application of borderland´s history in teaching of regional history). In "Duża i mała ojczyzna" w świadomości historycznej, źródłach i edukacji. 1st ed. Zielona Góra: Uniwersytet zielonogórski, 2010, p. 325-329, 329 pp. ISBN 978-83-7481-366-2.
    7. ŠTĚPÁNEK, Kamil. The migration phenomenon seen by history, subject matter didactics and reform of the curriculum. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2010, vol. 2010, No 2, p. 59-62. ISSN 1803-6546.
    8. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wzajemne przenikanie czeskiego programu nauczania, historii i filmu fabularnego. (Intersection of czechs curriculum, teaching history and the feature film.). Wiadomości Historyczne. Warszawa: Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, 2010, 290/54, No 4, p. 51-57. ISSN 0511-9162.
    9. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Z problematyki opracowywania i wprowadzania podręczników do nauczania historii w Republice Czeskiej. (Czech republic). In Polska-Europa-Świat w szkolnych podręcznikach historii. Toruń: UMK, 2010, p. 268-271. Toruńskie spotkania dydakticzne. ISBN 978-83-7352-184-1.

    2009

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen pracovní skupiny pro výuku dějepisu při MŠMT ČR za rok 2009. Pracovní skupina pro výuku dějepisu při MŠMT ČR, 2009.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný film v dějepisné výuce - kontexty Mediální výchovy. In Mezipředmětové přesahy a metodické inspirace ve výuce dějepisu a občanské výchovy. MŠMT Telč 2009. 2009.
    3. VEČEŘA, Miloš. Institucionální chápání práva (Institutional Understanding of Law). In FRIEDMANN, Zdeněk, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dny práva - 2009 - Days of Law. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 788-801. ISBN 978-80-210-4990-1.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K čemu potřebujeme a využijeme v dějepise hraný film? (What do we need and use film for in history teaching?). Sborník prací pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd 23. Brno: MU, 2009, vol. 2009, No 23, p. 130-135. ISSN 1211-6068.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K mediální výchově optikou dějepisu a kurikulární reformy. (To the Medial training from the school history´s and educational reform´s point of view.). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 6 pp. ISBN 978-80-210-4927-7.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K metodické implementaci mediální výchovy do školního dějepisu. (Essay about methodical Implementation of Medial Education into the School History.). In Historie a cestovní ruch perspektivní a podnětné spojení. Praha: Vysoká škola obchodní v Praze, o.p.s., Katedra společenských věd, 2009, p. 215-224. VŠO. ISBN 978-80-86841-10-6.
    7. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Mity i stereotypy wychowania państwowego i narodowego w kontekście filmu fabularnego i historii jako przedmiotu nauczania. In Konferencja Naukowa Szkola - Państwo- społeczeństwo. Instytut Pedagogiky Uniwersytetu Gdańskiego. 2009.
    8. ŠTĚPÁNEK, Kamil. The Past, the Present and the Prospects of Inter-Subjects Correlation in the Context of History Teaching. In Education and Integrative Process. vydání první. Wroclaw: ATUT, 2009, p. 135-142. Historical and Present Contexts. ISBN 978-83-7432-572-1.
    9. ŠTĚPÁNEK, Kamil. To the context of multicultural and media-aided education in teaching history. Czech-polish historical and pedagogical journal. Brno: Masaryk Univesity, Faculty of Education, 2009, 1/2009, No 1, p. 43-47. ISSN 1803-6546.
    10. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vybrané problémy oborové didaktiky dějepisu 2. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 46 pp. ISBN 978-80-210-5019-8.
    11. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Z problematyki wychowania wielokulturowego przez pryzmat historii i reformy edukacji w Republice Czeskiej. In III Miedzynarodowa Konferencja Naukowa Konflikt -uczenie-miedzykulturowe -zmiana UW Wroclaw 19-20. 11. 2009. 2009.

    2008

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen podoborové komise GAČR 409 za rok 2008. GAČR, 2008.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen pracovní skupiny pro výuku dějepisu při MŠMT ČR za rok 2008. Pracovní skupina pro výuku dějepisu při MŠMT ČR, 2008.
    3. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Růžena BLAŽKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ (Traffic education in the school curriculum for elementary level of basic school). 1st ed. Brno: PdF MU, 2008, 102 pp. School and Health for 21. centrury. ISBN 978-80-7392-079-1.
    4. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ (Traffic education in the school curriculum for elementary level of basic school). Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 102 pp. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 978-80-7392-079-1.
    5. STOJAN, MOJMÍR. Dopravní výchova v RVP pro 1. stupeň ZŠ (Traffic education in the RVP for elementary level of basic school). Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 106 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-079-1.
    6. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část I. (Traffic education in RVP for the second level basic school. Part I.). Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 108 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-080-7.
    7. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část I. (Traffic education in RVP for the second level basic school. Part I.). 1st ed. Brno: PdF MU, 2008, 108 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-080-7.
    8. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část II. Využití učiva 2. stupně ZŠ pro dopravní výchovu (Road safety education in the RVP for the 2nd elementary school. Part II. Use of the school curriculum of 2nd level of basic school for traffic education). 1st ed. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 76 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-081-4.
    9. STOJAN, MOJMÍR, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Dopravní výchova v RVP pro 2. stupeň ZŠ. Část II. Využití učiva 2. stupně ZŠ pro dopravní výchovu (Road safety education in the RVP for the 2nd elementary school. Part II. Use of the school curriculum of 2nd level of basic school for traffic education). Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, 76 pp. School and Health 21. ISBN 978-80-7392-081-4.
    10. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Ruské revoluce v metodické interpretaci základní a střední školy (The Teaching of the Russian Revolution in History Lessons). In Interpretace ruské revoluce 1917. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury, 2008, p. 162-171. ISBN 978-80-7325-150-5.

    2007

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. ABSOLVENT ZÁKLADNÍ ŠKOLY V KONTEXTECH HISTORICKÉHO VĚDOMÍ, VLASTENECTVÍ A EVROPANSTVÍ (Primary School Leavers in the Contexts of Historical, National and European Awareness.). In Absolvent základní školy. Brno: MU, 2007, p. 147-153. ISBN 978-80-210-4402-9.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. České a slovenské migrace v letech 1918-1938. GAČR, 2007.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen podoborové komise GAČR za 2007 (Member of discipline undercommision of Czech Science Foundation). GAČR, 2007.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Fabularne filmy historyczne i nauczanie historii w szkole w kontekście wychowania do obywatelskości (Historical Feature Film in the Context of Civics.). In Historyczne konteksty edukacji obywatelskiej w społeczeństwach wielokulturowych. 1st ed. Kraków: Unywersytet Wrocławski, 2007, p. 251-255. ISBN 978-83-7308-985-3.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. František Čapka pětašedesátiletý. Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007, vol. 2007, No 22, p. 187-194. ISSN 1211-6068.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. GIES, Horst. Geschichtsunterricht. Ein Handbuch zur Unterrichtsplanung. Köln-Weimar-Wien:Bőhlau Verlag, 2004.307 s. (GIES, Horst. Teaching history. Handbook for learning schedule. Köln-Weimar-Wien:Bőhlau Verlag, 2004.307 s.). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007, vol. 2007, No 22, p. 270. ISSN 1211-6068.
    7. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k období 1945-1992 v kontextu dějepisné výuky (Historian Film 1945-1992 in the Contexts of History). In Československo 1945-1992. Brno: MU, 2007, p. 81-84. ISBN 978-80-210-4483-8.
    8. STOJAN, MOJMÍR, JANA KRATOCHVÍLOVÁ and PAVEL PECINA. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu ZŠ (Implementation of traffic education in the school educational programm of basic school). Brno: MSPress, CDV a PdF MU, 2007, 431 pp. Metodická monografie. ISBN 80-900915-4-7.
    9. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Osídlení a vývoj krajiny okresu Blansko (Settlement and Development of Landscape in the District Blansko). In Brněnsko. Brno: Agentura ochrany přírody a krajiny ČR a EkoCentrum Brno, 2007, p. 118-119. Chráněná území ČR, svazek IX. ISBN 978-80-86305-02-8.
    10. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Raný novověk ve filmu(?):Příspěvek k mediální výchově na ZŠ (Early modern times in a film(?): The contribution to media education in primary school). Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2007, vol. 2007, No 22, p. 111-117. ISSN 1211-6068.

    2006

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Člen podoborové komise GAČR za rok 2006 (Member of discipline undercommision of Czech Science Foundation). GAČR, 2006.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Dopravní výchova v dějepisu (Road safety education in history). In Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu základních škol (CD). 1st ed. Brno: MS Press Brno, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity Brno,, 2006, p. 49-62. Škola a zdraví pro 21.století. ISBN 80-900915-4-7.
    3. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu základních škol (The implementatiton of traffic upbringing into the school curriculum). Brno: MS Press, PdF MU, 2006, 431 pp. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 80-900915-4-7.
    4. STOJAN, Mojmír, Hana BABYRÁDOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Zdeněk FRIEDMANN, Josef JANÁS, Věra JANÍKOVÁ, Květoslava KLÍMOVÁ, Blanka KNOPOVÁ, Pavel KONUPČÍK, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jiří MATYÁŠEK, Svatopluk NOVÁK, Vojtěch NOVÁČEK, Pavel PECINA, Irena PLUCKOVÁ, Jana SKÁCELOVÁ, Bohumíra ŠMAHELOVÁ, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jitka ZÍTKOVÁ. Implementace dopravní výchovy do školního vzdělávacího programu základních škol (The implementatiton of traffic upbringing into the school curriculum). Brno: MS Press, PdF MU, 2006, 431 pp. Škola a zdraví pro 21. století. ISBN 80-900915-4-7.
    5. MINÁŘOVÁ, Eva and Kamil ŠTĚPÁNEK. K mezipředmětovým vztahům v rámci obsahové dimenze kurikula ZŠ: na příkladu českého jazyka a dějepisu (Interdisciplinary relationship within the contentual dimension of lower secondary school curriculum: an example of Czech language and History). In MAŇÁK, J. - JANÍK, T. (eds.) Problémy kurikula základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 189-202. ISBN 80-210-4125-0.
    6. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problematika gender history v kontextu hraného historického filmu a dějepisné výuky. In Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů. Brno: PdF MU, 2006, p. 187-191. ISBN 80-86633-74-8.
    7. VACULÍK, Jaroslav, Jiří MIHOLA, František ČAPKA and Kamil ŠTĚPÁNEK. Problematika sociálních skupin ve výuce společenskovědních předmětů (The Problems of Social Groups in Socioscientific Subjects Teaching). 2006.
    8. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Tradycje, współczesność i perspektywy korelacji międzyprzedmiotowej w nauczaniu historii w Republice Czeskiej (Hindsight, the present and perspectives of interdisciplinary relations in history education in the Czech republic). In Korelacja-integracja wiedzy - szansa dla ucznia. Wrocław: Instytut Historyczny Uniwersytetu Wrocławskiego, 2006, p. 31-36. ISBN 83-901518-9-8.
    9. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Zrození evropské integrace v hraném historickém filmu? Projektový přístup v kontextu školního dějepisu. In Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, řada společenských věd č. 21. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2006, p. 87-94. ISBN 80-210-4002-5.

    2005

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film jako prostředek multikulturní výchovy v dějepise? In Sborník příspěvků z konference Oborové didaktiky v pregraduálním učitelském studiu konané 13. -14. září 2004 na PdF MU v Brně (CD-Rom). 1st ed. Brno: PdF MU, 2005, p. 1-5.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k napoleonskému období v kontextu dějepisné výuky. Brno: Matice Moravská, 2005, p. 267-272. ISBN 80-86488-23-3.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Svoboda a nesvoboda ČSR v souvislostech hraného historického filmu a dějepisného vyučování. In Československo 1918-1945. Brno: PdF MU, 2005, p. 54-60. ISBN 80-210-3747-4.

    2004

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k období 1781-1918 a školní dějepis. In České země 1781-1918. PdF MU v Brně, 2004, p. 54-58, 4 pp.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K otázkám tvorby a didaktického využití videoprogramu. In Základy oborové didaktiky dějepisu. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, p. 203-214. Oborová didaktika. ISBN 80-210-3495-5.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Problem wielokulturowości w podręcznikach do nauczania historii w republice czeskiej (Multicurtural problems in historical textbooks in Czech Republic). In Wielokulturowoşć w nauczaniu historii. Zielona Góra: Uniwersytet zielenogórski, 2004, p. 37-41. ISBN 83-89712-50-4.

    2003

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K ověření účinnosti didaktického videozáznamu v dějepisu (Audio-visual media). In Sborník prací Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity v Brně, řada spol. věd č. 19. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 73-92. ISBN 80-210-2594-8.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. K úloze a významu audiovizuálních médií při řešení multikulturní problematiky v dějepisné výuce (On the Role and Significance of Audiovisual Media in Dealing with Multicultural Problems in Teaching History). In Místo historie a úloha učitele dějepisu při formování multikulturní společnosti. Brno: Masarykova Univerzita, 2003, p. 207-211. ISBN 80-210-3076-3.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Obecné dějiny novověku I. (16. století). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 68 pp. ISBN 80-210-3071-2.

    2002

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Hraný historický film k období 1434-1620 a školní dějepis (The historian Film in the Period 1434-1620 and School History). In České země 1434-1620 (Od Lipan k Bílé hoře). Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity v Brně, 2002, p. 59-62. ISBN 80-210-2907-2.
    2. VACULÍK, Jaroslav, František ČAPKA, Kamil ŠTĚPÁNEK and Jiří MIHOLA. Místo historie a úloha učitele dějepisu při formování multikulturní společnosti (The role of history and history teachers in the shaping of a multi-cultural society). 2002.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Srodki audiowizualne w nauczaniu historii (kilka doswiadczeń z Republiky Czeskiej) (Audiovisual Media in Teaching History (Some Experience from the Czech Republic)). In Uczeń w Nowej Szkole. Edukacja humanistyczna. Poznań: Instytut Historii UAM, 2002, p. 125-127. ISBN 83-86650-69-9.

    2001

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k metodice tvorby amatérského didaktického videozáznamu pro školní dějepis (Methodic). In Sborník prací Pedagogické fakulty, řada společenských věd č. 18. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, p. 74-93. ISBN 80-210-2594-8.

    2000

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Exkurze do světa antických Římanů (An Excursion to the World of the Ancient Romans). 1,. Brno: Akademické nakladatelství CERM, Brno, 2000, 39 pp. ISBN 80-7204-142-8.
    2. KLÍMA, Bohuslav. Mládež a dějiny (Youth and History). 1st ed. Brno: Akademické nakladatelství CERM a katedra historie PdF MU Brno, 2000, 199 pp. ISBN 80-7204-191-6.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil and Jaroslav VACULÍK. Obecné dějiny novověku II. - III. (17. - 18. stol.) (The World History of New Age. T. II. - III. (17 th - 18th Century)). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2000, 82 pp. ISBN 80-210-2281-7.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil and Jaroslav VACULÍK. Obecné dějiny novověku II.-III. (17. a 18. století) (World history (17. -18 Century)). 1,. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000, 82 pp. ISBN 80-210-2281-7.

    1999

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Historické vědomí mládeže a její postoje (Historian Young). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č.17. 1,. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, p. 173-175. 17. ISBN 80-210-2076-8.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. První evropská válka (The First European War). 1st ed. Brno: CERM, 1999, 27 pp.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k regionálním dějinám Blanenska (Contribution to the Regional Historiy of Blanensko). In Sborník prací Pedagogické fakulty, řada společenských věd č. 17. 1,. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 140-148. ISBN 80-210-2076-8.
    4. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vaculík, J.: Die Geschichte der Wolhyner Tschechen in den Jahren 1868-1914 (Vaculík, J.: A history of the Czech population in Volhynia 1868-1914). Jahrbücher für Geschichte Osteuropas 47. Wiesbaden: Franz Steiner Verlag Wiesbaden GmbH, 1999, 47/1999, H 3, p. 470. ISSN 0021-4019.
    5. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Vznik novodobého národního povědomí a některá jeho úskalí (The Origin of Modern National Awareness and Some of Its Problems). In Výchova k národnímu vědomí a národním hodnotám. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 1999, p. 142-146. ISBN 80-210-2164-0.

    1997

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Jací vlastně bývali Čechové? (What really used to be the Czechs like). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 137-140. ISBN 80-210-1603-5.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Na téma: Historické vzdělávání (On the theme: History education). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 133-136. ISBN 80-210-1603-5.
    3. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Wien und Brno im Vergleich mit ausgewaehlten Beispielen (Didaktische Bearbeitung der Stadtgeschichte und Sehenswuerdigkeiten fuer den Unterricht). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 16. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1997, p. 117-131. ISBN 80-210-1603-5.

    1996

    1. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Oliwer Cromwel, filmový a skutečný a školní dějepis (Oliver Cromwel in film and reality and school history textbook). In Sborník prací PdF MU, řada společenských věd č. 13. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, p. 100-109. ISBN 80-210-1283-8.
    2. ŠTĚPÁNEK, Kamil. Příspěvek k didaktickému využití hraných historických filmů (A contribution to educational exploitation of historical films). In Tvorba učebnic v Polsku, na Slovensku a v České republice. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, p. 100-105. ISBN 80-7204-012-X.
Display details
Displayed: 6/10/2024 08:49