Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. NEHYBA, Jan, Jiřina KARASOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Martin FICO, Markéta KOŠATKOVÁ, David KOŠATKA a Michal ŠTEFÁNIK. Analýza kazuistik o náročném chování žáků. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2024.
    2. FICO, Martin, Lucie ŠKARKOVÁ a Michaela PULKRÁBOVÁ. Entrepreneurship competence in schools: a systematic review. Online. In Erika KOPP, Manal Mohammed Yousef HAMARSHA, Anikó KISS, Shwe Ye PHYO. ATEE Annual Conference 2023: Teacher Education on the Move. Maďarsko: Association for Teacher Education in Europe - ATEE, 2024, s. 163-174. ISBN 978-94-646685-2-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21862/atee.2023.12.
    3. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Lucie ŠKARKOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Jan NEHYBA a Michaela SPURNÁ. Mapa profesního rozvoje studentů učitelství. In Otevřená výzva, III. ročník. 2024.
    4. FICO, Martin a Lucie ŠKARKOVÁ. Rozvoj podnikavosti ako cesta, ale kam má viesť? In Nové horizonty kvalitatívného výskumu 2024, Bratislava. 2024.

    2023

    1. FICO, Martin, Lucie ŠKARKOVÁ a Petra PALOČKOVÁ. Čo je jadro a čo je naviac? In XXII. ročník QAK. 2023.
    2. FICO, Martin, Lucie ŠKARKOVÁ a Petra PALOČKOVÁ. Čo je jadro a čo je naviac? In XXII. Ročník česko-slovenské konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku. 2023. ISBN 978-80-7394-985-3.
    3. FICO, Martin, Lucie ŠKARKOVÁ a Petra PALOČKOVÁ. Entrepreneurial teachers in entrepreneurial classrooms. In ATEE ANNUAL CONFERENCE 2023. 2023. ISBN 978-94-6466-851-3.
    4. ŠKARKOVÁ, Lucie, Martin FICO a Petra PALOČKOVÁ. Entrepreneurial teachers in entrepreneurial classrooms. In ATEE ANNUAL CONFERENCE. 2023.
    5. ŠKARKOVÁ, Lucie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Jakou školou jsme: newsletter jako nástroj utváření identity školy. Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2023, roč. 17, č. 1, s. 111-129. ISSN 1802-4637. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2023.3.
    6. ŠKARKOVÁ, Lucie. Prímáci se učí rozvíjet své sociální dovednosti. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2023, roč. 147, č. 4, s. 27-33. ISSN 0323-0449.
    7. ŠKARKOVÁ, Lucie a Martin FICO. Rozvíjet kompetenci k podnikavosti u studentů učitelství? Ano, ale... In Proměny vzdělávání. 2023.

    2022

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Lucie ŠKARKOVÁ. Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    2. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana a Lucie ŠKARKOVÁ. Alternativní soukromá škola: žité hodnoty z pohledu ředitele, učitelů, žáků a newsletterů. In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Collective identity of a private alternative school: focus onthe lived values of the school. In ATEE 2022 Annual Conference. 2022.
    4. LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    5. LOJDOVÁ, Kateřina, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Lucie ŠKARKOVÁ, Jarmila BRADOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ a Gabriela ŠIMKOVÁ. Narativní identity aktérů ve vzdělávání na soukromých alternativních školách (sympozium). In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV). 2022.
    6. RODOVÁ, Veronika a Lucie ŠKARKOVÁ. Rozhovor s Arnoldem Kissem o podnikavosti, jako důležité složce učitelské profese. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 146, č. 3, s. 13-18. ISSN 0323-0449.
    7. ŠKARKOVÁ, Lucie a David KOPEČEK. Učíme se pro život: malé i větší žákovské projekty realizované na Základní škole Židlochovice. 2022. Komenský odborný časopis pro učitele základní školy.

    2021

    1. ŠKARKOVÁ, Lucie. Kudy tudy cesta k podnikavosti? In Podnikavá konference: Jak na nápady a příležitosti. 2021.
    2. ŠKARKOVÁ, Lucie. Pomáháme spolu mimo školu. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2021, roč. 145, č. 3, s. 30-34. ISSN 0323-0449.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie a Eliška BAŘINA BAROCHOVÁ. Realizace a reflexe pedagogické praxe studentů ve školách v době výuky na dálku – příklady dobré praxe Pedagogické fakulty MU. 2021.

    2020

    1. BRÜCKNEROVÁ, Karla, Lucie ŠKARKOVÁ a Petr NOVOTNÝ. Educational leadership for intergenerational learning among teachers. In Dorczak, Roman; Portela Pruaño, Antonio. Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience. Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2020, s. 61-75. Monografie i Studia. ISBN 978-83-65688-65-1.
    2. ŠKARKOVÁ, Lucie, Jan NEHYBA a Kateřina LOJDOVÁ. „Jsem ředitel/ka soukromé alternativní školy“. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    3. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Munipress, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9652-2020.
    4. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9652-3.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Lucie ŠKARKOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Petr KVĚTON a Stanislav JEŽEK. Řízení třídy: studenti učitelství a jejich provázející učitelé. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 278 s. Pedagogický výzkum, sv. 1. ISBN 978-80-210-9651-6.

    2019

    1. ŠKARKOVÁ, Lucie. Jak rozumět mezipředmětovému přístupu ve výuce: téma pro společenství praxe. Komenský: odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 144, č. 02, s. 24-29. ISSN 0323-0449.
    2. ŠKARKOVÁ, Lucie. Jak se uhnízdit v "digitálních hnízdech" ve školní třídě. In Komenský - odborný časopis pro učitele základní školy. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2019.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie. Recenzní posudek na publikaci Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. 2019.

    2018

    1. ŠKARKOVÁ, Lucie, Kateřina VLČKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Critical Incidents in Clasess: How Do Teachers Deal with Them in Relation to Their Need for Cognitive Closure? In ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research? 2018.
    2. LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Critical Incidents in Clasess: How Do Teachers Deal with Them in Relation to Their Need for Cognitive Closure? In ECER 2018: Inclusion and Exclusion, Resources for Educational Research? 2018.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie. recenze článku pro časopis Lifelong learning-celoživotní vzdělávání. LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Mendelova univerzita v Brně, 2018. ISSN 1804-526X.

    2017

    1. LOJDOVÁ, Kateřina, Kateřina VLČKOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017.
    2. LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Teaching Practice: Effect of their Cognitive Closure. In European Conference on Educational Research (ECER), Kodaň. 2017.
    3. ŠKARKOVÁ, Lucie. členka redakční rady odborného časopisu pro učitele základní školy Komenský. Odborný časopis pro učitele základní školy Komenský, 2017 - 2019. ISSN 0323-0449.
    4. LNĚNIČKA, Libor a Lucie ŠKARKOVÁ. Jak se buduje profesní společenství v projektu EDUFORUM. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2017, roč. 142, č. 02, s. 27-31. ISSN 0323-0449.
    5. LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Josef LUKAS. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Michek, S., Vondroušová, J., & Vítová, J. (eds.). Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. Sborník abstraktů z XXV. konference České asociace pedagogického výzkumu konané ve dnech 13. – 14. září 2017 v Hradci Králové (s. 60–61). Hradec Králové: Gaudeamus. 2017.
    6. LOJDOVÁ, Kateřina, Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Pojetí řízení třídy studenty učitelství a provázejícími učiteli. In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové. 2017.

    2016

    1. LOJDOVÁ, Kateřina, Lucie ŠKARKOVÁ a Kateřina VLČKOVÁ. Classroom Management: Approaches of Student Teachers. In The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers, 2016. 2016.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ a Lucie ŠKARKOVÁ. Classroom Management Strategies of Student Teachers on Their Practice. In The European Conference on Educational Research: Leading Education: The Distinct Contributions of Educational Research and Researchers. 2016.
    3. LOJDOVÁ, Kateřina, Josef LUKAS a Lucie ŠKARKOVÁ. Strategie řízení třídy u studentů učitelství na praxi. In XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.

    2015

    1. ŠKARKOVÁ, Lucie, Tereza VYCHOPŇOVÁ a Alexandra DOBROVOLNÁ. ICT nás baví: zkušenosti s mentorskou podorou učitelů. 2015.
    2. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. Mentoring a jeho využití ve své profesi: přínosy a úskalí při zavádění v mateřské a základní škole. 2015.
    3. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. Podpora učitelek v profesním rozvoji prostřednictvím mentoringu. In Dobrý začátek. Ověřené postupy pro učitelky mateřských škol. Schola empirica, z.s., 2015, s. 81-93. ISBN 978-80-905748-2-3.
    4. SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 79 s. ISBN 978-80-210-7882-6.
    5. SYSLOVÁ, Zora a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 s. ISBN 978-80-210-7885-7.
    6. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana, Hana HORKÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Rozvoj osobnostních a profesních kompetencí učitele 1. stupně základní školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 177 s. ISBN 978-80-210-7894-9.
    8. SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.
    9. ŠKARKOVÁ, Lucie, Petr SVOJANOVSKÝ a Jan NEHYBA. Vzdělávací příležitost pro kultivaci reflektivního myšlení. In AEDUCA 2015. 2015.
    10. CHALOUPKOVÁ, Lucie. Vzdělávání předškolních pedagogů v oblasti mentoringu. In Vzdělávání dětí v mateřských školách - zkušenosti z Evropských škol. Mezinárodní seminář; Česká školní inspekce; Praha. 2015.
    11. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Alexandra DOBROVOLNÁ. Zkušenosti s mentorskou podporou v mateřských školách. In Konference Učitel a jeho profesní rozvoj v rámci projektu "Rozvojem osobnostních a profesních kompetencí učitelů MŠ a ZŠ k vyšší kvalitě vzdělávání.". 2015.

    2014

    1. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Karolína SMEJKALOVÁ. Jak se to dá udělat? Zavádění mentorské podpory v profesním rozvoji učitelů na základní škole. In Konference Institutu celoživotního vzdělávání Mendelovy univerzity; ICOLLE 2014; Kongresové centrum Mendelovy univerzity ve Křtinách. 2014.

    2013

    1. NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ, Michaela ZEDNÍKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Adult education : trends and issues II. Brno; 2013. 2013.
    2. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Petr NOVOTNÝ. Teachers learning across generations. In The European Conference on Educational Research ECER 2013: Creativity and Innovation in Educational Research, Istanbul, Turkey, 9-13 September 2013. 2013.
    3. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Petr NOVOTNÝ. Učitelé učící se napříč generacemi: koncept a výzkumné přístupy. In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem. 2013.
    4. CHALOUPKOVÁ, Lucie. Úloha reflexe v procesu zrání mentora. In Zkušenost – reflexe – učení: konference Akademického centra osobnostního rozvoje, Brno, 5.-6. března 2013. 2013.

    2012

    1. NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ, Michaela ZEDNÍKOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Adult education : trends and issues. 2012.
    2. CHALOUPKOVÁ, Lucie. Teachers in the role of internal mentors on the path to professional learning community. In The European Conference on Educational Research, Cádiz, 18-21 September 2012. 2012.
    3. CHALOUPKOVÁ, Lucie. Učitel mentorem ve své škole. Co o něm víme? In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Praha, 10.-12. září 2012. 2012.

    2011

    1. NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ a Michaela ZEDNÍKOVÁ. Vzdělavatelé dospělých. In Konference Perspektivy celoživotního učení v odborném vzdělávání. 2011.

    2010

    1. TRNKOVÁ, Kateřina, Dana KNOTOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Málotřídní školy v České republice. 1. vyd. Brno: Paido, 2010, 197 s. 314. ISBN 978-80-7315-204-8.

    2009

    1. KNOTOVÁ, Dana, Kateřina TRNKOVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Pedagogičtí pracovníci na málotřídkách- izolovaní a nekvalifikovaní? Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2009, roč. 14/2009, č. 2, s. 51-69, 18 s. ISSN 1803-7437.

    2007

    1. HLOUŠKOVÁ, Lenka a Lucie CHALOUPKOVÁ. Cesty ke zkvalitnění vzdělávání studentů na Ústavu pedagogických věd FF MU. Studia Paedagogica, Sborník prací filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2007, roč. 2007, U12, s. 197-203. ISSN 1211-6971.
    2. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Zuzana ŠIMBEROVÁ a Lucie CHALOUPKOVÁ. Competence Development as Workplace Learning in the Czech Republic. In CHISHOLM, L., H. FENNES a R. SPANNRING. Competence Development as Workplace Learning. Innsbruck: Innsbruck University Press, 2007, s. 63-88, 25 s. Competence Development. ISBN 978-3-902571-25-0.
    3. HLOUŠKOVÁ, Lenka a Lucie CHALOUPKOVÁ. Jak mohou vysoké školy podporovat zaměstnatelnost absolventů. In Kompetence absolventů vysokých škol. Ostrava: Vysoká škola báňská - Technická univerzita Ostrava, 2007, s. 17-22. ISBN 978-80-248-1377-6.
    4. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Lenka HLOUŠKOVÁ. Participace studentů na inovaci studijního programu. In Interakcia učiteľa a študenta v procese vysokoškolskej výučby. 1.vydanie. Trnava: Univerzita sv. Cyrila a Metoda v Trnavě, 2007, s. 92-96. ISBN 978-80-89220-60-1.
    5. CHALOUPKOVÁ, Lucie a Kateřina ZAVADILOVÁ. Vysokoškolské poradenství v nových souvislostech. Zpravodaj Pedagogicko-psychologického poradenství. Praha: IPPP ČR, 2007, č. 49, s. 48-49. ISSN 1214-7230.
    6. CHALOUPKOVÁ, Lucie, Kateřina PEVNÁ a Lenka HLOUŠKOVÁ. Zkvalitňování přípravy budoucích profesionálů v pomáhajících profesích prostřednictvím inovované koncepce praxí. In KNOTOVÁ, Dana, Lenka HLOUŠKOVÁ a Kateřina PEVNÁ. Trendy v přípravě pedagogických pracovníků. 2007. vyd. Brno: Konvoj, 2007, s. 165-169. ISBN 978-80-7302-133-7.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 7. 10. 2024 22:14