Průchod studijním plánem
Upozornění:
Studijní plán je neaktivní.
PdF NAJ208 Učitelství anglického jazyka pro základní školy (na dostudování hlavní prezenční) (neaktivní)
Název anglicky: Lower Secondary School English Language Teacher Training (graduation major)
navazující prezenční na dostudování hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2 Učitelství anglického jazyka pro základní školy
navazující prezenční na dostudování hlavní, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF N-AJ2 Učitelství anglického jazyka pro základní školy
Informace o studiu
- Součásti SZZ a jejich obsahZkouška z pedagogiky a psychologie: student/ka prokazuje schopnost propojit a syntetizovat poznatky základních pedagogických a psychologických disciplín.
SZZ z anglického jazyka se skládá ze 3 složek: lingvistické a literární a didaktické. Součástí hodnocení i úroveň mluveného projevu studenta. Zkouška vychází z prostudované literatury a je odbornou diskuzí, během které studenti prokáží schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků a dovedností ve své pedagogické praxi.
Ústní zkouška z lingvistiky, která vychází ze studia odborné lingvisticky zaměřené literatury, prokazuje schopnosti studentů posoudit a představit názory odborníků, porovnat je s vlastními poznatky a zdůvodnit své postoje k dané tematice. Studenti povinně prostudují vybrané odborné publikace z vymezených oblastí lingvistiky (odpovídajících studovaným povinným předmětům lingvistického zaměření) a během odborné diskuse předvedou schopnost argumentace a konfrontace různých názorů a nastíní možnosti aplikace získaných poznatků ve své pedagogické praxi.
Další informace jsou dostupné na http://katedry.ped.muni.cz/anglictina/current-students/ucitelstvi-pro-zs/state-exam-format/linguistics-necessary-publications.
Okruh 1 – Základní směry v obecné lingvistice. Základní lingvistické pojmy. Lingvistické disciplíny a přístupy k analýze jazyka. Diversifikace a vývoj anglického jazyka.
Okruh 2 – Lingvistické teorie a specifické analytické přístupy ke studiu jazykových jevů.
Okruh 3 – Základní charakteristika jednotlivých lingvistických disciplín z hlediska profese učitele anglického jazyka.
Při ústní zkoušce z literatury student prokáže schopnost kritické analýzy a nezávislé argumentace v rámci širšího teoretického zázemí na základě rozboru vybraného literárního textu. Úkolem studenta je identifikovat specifika literárního textu, objasnit jeho dobové literární, historické a kulturní souvislosti a s odkazem na další konkrétní příklady demonstrovat svoji čtenářskou erudovanost a schopnost aplikace, prohloubení, rozvíjení a propojování nabytých znalostí. Současně uvede možnost či vhodnost využití diskutované literatury (textu, tématu, hodnot či postojů) ve své učitelské praxi.
Pro oblast didaktiky je důležité, aby student propojoval poznatky ze studia odborné literatury se svou dosavadní pedagogickou zkušeností, dokázal obojí kriticky zhodnotit a využít při formulaci vlastních přístupů k řešení oborově didaktické problematiky. Pro didaktiku je zveřejněna sada 21 okruhů, z nichž si studenti losují. - Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených pracíVšechny práce jsou uloženy v archivu M. Přístup k pracím prostřednictvím informačního systému IS MUNI: www.is.muni.cz . Zde uvádíme pouze příklady.
Plná verze diplomových prací včetně příloh a obou posudků je v elektronické formě akreditačního spisu k dispozici ve veřejně přístupném archivu závěrečných prací Informačního systému Masarykovy university prostřednictvím přímého odkazu „archiv“ uvedeného za názvem práce (Ctrl+kliknutí).
Andrášik, Tomáš. Advising in Language Learning: Professional Development of Advisers. 2014. archiv
Baláková, Ludmila, roz. Zachovalová. The Use of Mother Tongue in EFL Classes. 2013. archiv
Bellová, Hana, roz. Fiurášková. Political Crisis Speeches of American Presidents: 1861-2011. 2012. archiv
Brabcová, Kristýna. Ambivalent Portrayal of Feminism in John Irving's The World According to Garp. 2015. archiv
Dašek, Pavel. Specific Typographic and Lexical Means in the Internet Communication. 2013. archiv
Doležalová, Pavla. Presentation Scale Sentences in Fiction Narrative. 2012. archiv
Ďulík, David. Implementation of Extensive Reading in Elementary School. 2015. archiv
Furiková, Henrieta, roz. Vágnerová. Preparatory Course of English for Young Learners. 2012. archiv
Gaálová, Kristina, roz. Vršková. Teaching Teenagers Speaking: Developing Communicative Skills. 2015. archiv
Hermanová, Pavla, roz. Turková. Indian Minority in the British Society since 1945. 2015. archiv
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6039 | Pedagogická psychologie | zk | 4 | 1 | - |
PdF:SZ6040 | Učitelská praxe 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:SZ6041 | Seminář k učitelské praxi | z | 1 | 1 | - |
PdF:SZ6042 | Školní pedagogika | zk | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6046 | Pedagogicko-psychologická diagnostika v práci učitele | k | 3 | 3 | - |
12 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6043 | Teorie a praxe školy | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6044 | Teorie a praxe kurikula | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6045 | Teorie a praxe výuky | z | 2 | 2 | - |
6 kreditů |
Volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6067 | Zpracování a analýza kvantitativních dat pro závěrečné práce | k | 3 | 2 | - |
PdF:SZ6069 | Alternativní a inovativní pedagogika | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6074 | Kognitivní psychologie pro učitele | k | 3 | 2 | - |
PdF:SZ6076 | Učebnice ve výuce ZŠ: jejich výběr a využití | k | 3 | 1 | - |
11 kreditů |
Oborová část
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ4101 | Praktická a profesní angličtina 1 | z | 2 | 1 | - |
PdF:AJ4102 | Praktická a profesní angličtina 2 | zk | 4 | 2 | - |
PdF:AJ4201 | Lexikologie | zk | 4 | 1 | - |
PdF:AJ4202 | Stylistika | zk | 4 | 2 | - |
PdF:AJ4301 | Současná britská literatura a společnost | k | 3 | 1 | - |
PdF:AJ4302 | Současná americká literatura a společnost | k | 3 | 2 | - |
PdF:AJ4303 | Literatura pro děti a mládež | k | 3 | 3 | - |
PdF:AJ4401 | Didaktika anglického jazyka 1A | z | 2 | 1 | - |
PdF:AJ4402 | Didaktika anglického jazyka 1B | z | 2 | 2 | - |
PdF:AJ4403 | Didaktika anglického jazyka 2A | zk | 4 | 3 | - |
PdF:AJ4404 | Didaktika anglického jazyka 2B | z | 2 | 4 | - |
PdF:AJ4406 | Testování a hodnocení ve výuce anglického jazyka | z | 2 | 3 | - |
PdF:AJ6001 | Seminář k učitelské praxi 2 | z | 1*2 | 2 | - |
PdF:AJ6002 | Učitelská praxe 2 | z | 2 | 2 | - |
PdF:AJ6003 | Učitelská praxe 3 | z | 2 | 3 | - |
41 kreditů |
Volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ0106 | Mluvený projev A | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0202 | Překladatelská cvičení online A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0203 | Akademické dovednosti: poslech | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0204 | Akademické dovednosti: psaní | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0205 | Překladatelská cvičení B | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0206 | Úvod do teorie překladu A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0207 | Výslovnostní cvičení A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0301 | Anglosaská filmová tvorba | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0302 | Současné události v anglicky mluvících zemích | k | 3 | - | - |
PdF:AJ0303 | Tvůrčí psaní poezie | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0304 | Tvůrčí psaní poezie 2 | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0305 | Kulturní studie pro učitele angličtiny | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0307 | Zpěv ve výuce angličtiny | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0309 | Moderní americká historie | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0310 | Vztahy mezi kulturami | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0311 | Dílna tvůrčího psaní | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0324 | Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů 2 | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0401 | Dramatická improvizace v AJ | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0402 | E-asistenti | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0405 | Týmový výukový projekt | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0407 | Základy položkové analýzy a interpretace výsledků testů | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0408 | Literatura ve výuce AJ na ZŠ | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0502 | Editování časopisu v AJ | k | 2 | - | - |
PdF:AJ5201 | Analýza konverzačního jazyka | k | 3 | - | - |
PdF:AJ5403 | Hry a aktivity pro výuku AJ | z | 3 | - | - |
PdF:AJ5418 | Organizace zážitkového jazykového kurzu | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0110 | Jazyková cvičení B | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0112 | Mluvený projev B | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0113 | Angličtina ve vizuálních médiích | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0208 | Akademické dovednosti: mluvení | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0210 | Překladatelská cvičení A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0211 | Překladatelská cvičení C | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0214 | Syntaktický rozbor | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0215 | Úvod do teorie překladu B | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0219 | Překladatelská cvičení online B | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0314 | Kultura, společnost a tolerance | z | 4 | - | - |
PdF:AJ0315 | Proměny krajiny v britské literatuře | k | 3 | - | - |
PdF:AJ0319 | Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0323 | Individualismus a kolektivismus v americké historii | z | 4 | - | - |
PdF:AJ0325 | Etnická a regionální kultura Ameriky | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0413 | Kognitivní aspekty výuky jazyků | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0414 | Využití technologií ve výuce AJ | z | 2 | - | - |
PdF:AJ5209 | Intonace zblízka | k | 3 | - | - |
PdF:AJ5404 | Intenzivní kurz dramatické výchovy v AJ pro rozvoj jazykových a sociálních dovedností | z | 4 | - | - |
PdF:AJ5410 | Videoweb | k | 3 | - | - |
PdF:AJ5420 | Videoweb 2 | k | 3 | - | - |
PdF:AJ5502 | Primární zdroje ve výuce angličtiny 2 | z | 3 | - | - |
115 kreditů |
Diplomová práce
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ_DPp | Diplomová práce - Projekt | z | 4 | 2 | - |
PdF:AJ_DP | Diplomová práce | z | 4 | 3 | - |
PdF:AJ_DPd | Diplomová práce - Dokončení | z | 8 | 4 | - |
16 kreditů |