FF:MED26 Jazykový seminář SJ IV - Informace o předmětu
MED26 Jazykový seminář španělský IV
Filozofická fakultajaro 2021
- Rozsah
- 1/3/0. 6 kr. Doporučované ukončení: zk. Jiná možná ukončení: k.
- Vyučující
- Mgr. Cristina Rodríguez García, Ph.D. (přednášející)
- Garance
- PhDr. Athena Alchazidu, Ph.D.
Ústav klasických studií – Filozofická fakulta
Kontaktní osoba: Jitka Erlebachová
Dodavatelské pracoviště: Ústav klasických studií – Filozofická fakulta - Rozvrh
- Po 10:00–11:40 G21, Út 14:00–15:40 B2.32
- Předpoklady
- MED25 Jazykový seminář SJ III
Aprobar la asignatura MED25. Nivel de acceso: A2/B1 según el MCER.
Úspěšné složení zápočtu z předmětu MED25. Vstupní jazyková úroveň je A2/B1 (dle SERR). - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20, pouze zareg. s předností (mateřské obory): 0/20
Jiné omezení: Nemohou zapisovat posluchači oboru španělština. - Mateřské obory/plány
- předmět má 9 mateřských oborů, zobrazit
- Cíle předmětu
- El objetivo principal de la asignatura es profundizar en los conocimientos de la lengua, del léxico y de las competencias comunicativas (nivel B1 según el MCER).
Hlavním cílem předmětu je prohloubit znalosti španělštiny, slovní zásoby a komunikačních kompetencí (úroveň B1 SERR). - Výstupy z učení
- Al final de este curso el estudiante será capaz de:
- utilizar el léxico trabajado en su expresión oral y escrita;
- entender textos más difíciles;
- aplicar las normas gramaticales adquiridas en los seminarios I-IV;
- conversar sobre un tema elegido sobre cultura española. Na konci tohoto kurzu bude student schopen:
- využít probranou slovní zásobu v mluveném i psaném projevu;
- vysvětlit a aplikovat probrané gramatické jevy;
- porozumět náročnějším textům;
- aplikovat gramatická pravidla nabytá během seminářů I až IV
- pohovořit na vybrané téma ze španělských reálií. - Osnova
- GRAMÁTICA
- Repaso de tiempos verbales (pretérito perfecto, indefinido e imperfecto).
- Preposiciones, verbos reflexivos. Uso de para.
- Pretérito pluscuamperfecto.
- Oraciones de relativo: indicativo o subjuntivo; oraciones condicionales; oraciones temporales; oraciones finales.
- Uso de futuro y subjuntivo; la voz pasiva; perífrasis verbales.
- Adjetivos con ser/estar, ser y estar con la preposición de. COMUNICACIÓN
- Viajes, medios de transporte, pedir información.
- Descripción física y de la personalidad.
- Expresar sentimientos y opiniones.
- Expresión de la probabilidad y de la conjetura.
- Expresar recomendaciones y obligaciones.
- Repaso.
- Literatura
- povinná literatura
- CASTRO VIUDEZ, Francisca, Ignacio RODERO a Carmen SARDINERO FRANCO. Nuevo Español en marcha 3 : curso de español como lengua extranjera. Primera edición. Alcobendas (Madrid): SGEL, 2014, 181 stran. ISBN 9788497787406. info
- doporučená literatura
- Castro, Francisca: USO de la gramática espaňola - nivel intermedio, Edelsa 1996, ISBN 9788477111344
- Výukové metody
- Se utilizan todos los métodos básicos del programa CLT (Communicative Language Teaching): actividades individuales, actividades de pareja, actividades grupales (conversación, práctica, ejercicio). Ejercicios de comprensión oral. Los estudiantes deberán trabajar en casa.
Ve výuce budou využity všechny základní postupy CLT metody (Comunicative Language Teaching): individuální, párová, skupinová cvičení (konverzace, dril, procvičování). Poslechová cvičení. Domácí příprava. - Metody hodnocení
- Examen escrito para comprobar las competencias lingüísticas y el nivel de conversación en español del estudiante.
Písemný test zaměřený na prověření jazykových schopností a ústní rozhovor, který má prověřit schopnost komunikace v cizím jazyce. - Vyučovací jazyk
- Španělština
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každoročně.
- Statistika zápisu (jaro 2021, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/phil/jaro2021/MED26