PřF:JN002 Pokročilá němčina - zk - Informace o předmětu
JN002 Pokročilá odborná němčina - zkouška
Přírodovědecká fakultapodzim 2008
- Rozsah
- 0/0. 2 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: zk.
- Vyučující
- PhDr. Květoslava Štěpánková (přednášející)
- Garance
- Mgr. Hana Ševečková, M.A.
Kontaktní osoba: Magdalena Kunzová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je nabízen i studentům mimo mateřské obory.
- Mateřské obory/plány
- Analytická chemie (program PřF, B-CH)
- Analytická chemie (program PřF, M-CH)
- Analytický chemik - manažer chemické laboratoře (program PřF, B-CH)
- Anorganická chemie (program PřF, B-CH)
- Anorganická chemie (program PřF, M-CH)
- Antropologie (program PřF, B-BC)
- Antropologie (program PřF, B-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Fyzická antropologie)
- Antropologie (program PřF, M-BI, směr Sociokulturní antropologie)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-AB)
- Aplikovaná biochemie (program PřF, B-CH)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Astrofyzika)
- Aplikovaná fyzika (program PřF, B-AF, směr Lékařská fyzika)
- Aplikovaná matematika - geografie (program PřF, B-GR)
- Astrofyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Biofyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Biofyzika (program PřF, M-FY)
- Biochemie (program PřF, B-BCH)
- Biochemie (program PřF, B-CH)
- Biochemie (program PřF, M-CH)
- Biologie (program PřF, B-BI)
- Biologie (program PřF, M-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Buněčná a molekulární diagnostika (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Ekotoxikologie (program PřF, B-BI)
- Ekotoxikologie (program PřF, M-BI)
- Finanční a pojistná matematika (program PřF, B-AM)
- Fyzikální chemie (program PřF, B-CH)
- Fyzikální chemie (program PřF, M-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Fyzika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Fyzika (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika (program PřF, M-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY) (2)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografická kartografie a geoinformatika (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Humánní geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Obecný směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, B-GR, směr Profesní směr)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Fyzická geografie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Kartografie a geoinformatika)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Klimatologie a hydrologie)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Regionální geografie a regionální rozvoj)
- Geografie a kartografie (program PřF, M-GR, směr Socioekonomická geografie)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geografie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geografie (program PřF, B-GK) (2)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Fyzická geografie)
- Geografie (program PřF, B-GK, směr Humánní geografie)
- Geoinformatika a regionální rozvoj (program PřF, B-AG)
- Geoinformatika a trvalá udržitelnost (program PřF, B-AG)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, B-GE)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geochemie, mineralogie a petrografie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a hydrogeologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a paleontologie - geologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a paleontologie - paleontologie)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Geologie a životní prostředí)
- Geologie, hydrogeologie a geochemie (program PřF, M-GE, směr Hydrogeologie a geologie životního prostředí)
- Geologie - muzeologie (program PřF, B-GE)
- Geologie pro kombinaci s archeologií (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK) (2)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Geologie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie konzervování - restaurování (program PřF, B-CH)
- Chemie odborná (program PřF, M-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Chemie pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Chemie (program PřF, B-CH)
- Chemie (program PřF, M-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie životního prostředí (program PřF, B-CH)
- Chemie životního prostředí (program PřF, M-CH)
- Lékařská fyzika (program PřF, B-AF) (2)
- Makromolekulární chemie (program PřF, B-CH)
- Makromolekulární chemie (program PřF, M-CH)
- Matematická biologie (program PřF, B-BI)
- Matematická biologie (program PřF, M-BI)
- Matematika - ekonomie (program PřF, B-AM) (2)
- Matematika - ekonomie (program PřF, M-AM)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-FY)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GE)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-GK)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-CH)
- Matematika pro víceoborové studium (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, B-MA)
- Matematika (program PřF, M-MA)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Aplikovaná matematika)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Diskrétní matematika)
- Matematika (program PřF, M-MA, směr Matematická analýza)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, B-BI)
- Molekulární biologie a genetika (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, B-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Botanika)
- Muzeologická biologie (program PřF, M-BI, směr Zoologie)
- Muzeologická geologie (program PřF, B-GE) (2)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Ekotoxiologie)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, B-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Ekotoxikologie)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie rostlin)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Fyziologie živočichů)
- Obecná biologie (program PřF, M-BI, směr Mikrobiologie)
- Obecná matematika (program PřF, B-MA)
- Organická chemie (program PřF, B-CH)
- Organická chemie (program PřF, M-CH)
- Profesní matematika (program PřF, B-MA)
- Statistika a analýza dat profesní (program PřF, B-AM)
- Statistika a analýza dat (program PřF, B-AM)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, B-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická botanika a geobotanika)
- Systematická biologie a ekologie (program PřF, M-BI, směr Systematická zoologie a ekologie)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie a geologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-BI)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-FY)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-GR)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-CH)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-MA)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, M-TV)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-GE)
- Učitelství věd o Zemi pro střední školy (program PřF, M-SS)
- Cíle předmětu
- Zkouška probíhá na úrovni B2 podle ERR (Evropského referenčního rámce).Ke zvládnutí dovedností, které jsou obsahem 3. a 4. semestru výuky odborné němčiny doporučujeme tuto výuku absolvovat.
Obecné cíle výuky:
1) rozvinout dovednost mluvení tak, aby studenti byli schopni komunikovat v běžných životních situacích
2) rozvinout dovednost čtení tak, aby se studenti dovedli pracovat s autentickým odborným textem
3) rozvinout poslechové dovednosti, tak, aby studenti rozuměli slyšenému z oblasti každodenního života
4) rozvinout dovednost psaní, aby studenti dokázali sestavit dopis, žádost, životopis
5) prohloubit znalost gramatiky se zaměřením na jevy odborného stylu Požadavky ke zkoušce:
A. Písemná část:
a) test ze středoškolské gramatiky b, odborný text
B. Ústní část: a, prezentace odborného textu b, následná diskuse k prezentaci - Osnova
- 1.Písemná část gramatika, přiřazování, tvoření slov, definice) Odborný text - slovník k dispozici (porozumění textu: hlavní myšlenka, správnost tvrzení, synonyma ) Napsat dopis (žádost o stipendium, dotaz na podmínky studia apod.) 2.Ústní část: Prezentace odborného tématu
- Literatura
- Metody hodnocení
- Zkouška se skládá z písemné a ústní části - viz osnova.
- Informace učitele
- Informace o předmětu je možno nalézt i na www.sci.muni.cz (studium - výuka jazyků). Literatura 1) Slovníky Č-N, N-Č slovník, Siebenschein, SPN, Praha, 1989 Č-N, N-Č slovník, Řešetka, Fin publishing, Olomouc, 1997 Č-N, N-Č technický slovník, SNTL, Praha, 1989 Č-N, N-Č Handy technický slovník, Fraus, Plzeň, 2006 Duden, Deutsches Universalwörterbuch LINGEA 2000 Lexikon, CD (obsahuje i gramatiku) Wahrig, Deutsches Wörterbuch, (i na CD) N-Č slovníček geografických názvů 2) Základní učebnice Němčina pro začátečníky a samouky,Pařízková, P& P, 2001 Moderní učebnice němčiny, Höppnerová, Jaucová, NS Svobody, Praha, 2000 3) Gramatiky Cvičebnice německé gramatiky, Dusilová a kol., Polyglot, 1998 Mluvnice němčiny, Baumbach, Václavková, Fin publishing, Olomouc, 1977 Moderní gramatika němčiny, Berglová, Formánková, Mašek, Fraus, Plzeň,2006 Testy k Moderní gramatice němčiny,Berglová, Fraus, Plzeň, 2006 Německá gramatika, Berglová, Formánková, Mašek, Fraus, Plzeň,1995 Lehr- und Übungsbuch der deutschen Grammatik, Dreyer-Schmidt, Hueber,2005 (pro hodně pokročilé)
- Další komentáře
- Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každý semestr. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Bi9112BZ Diplomová práce z biologie III (ÚBZ)
Bi8111BZ && Bi7110BZ && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - Bi9118 Diplomová práce LGMD III
(NOW(Bi7022) || Bi7022) && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9122 Diplomová práce HUBI III
(NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9441 Diplomová práce z Experimentální biologie rostlin III
Bi8462 && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9572 Diplomová práce z Mikrobiologie III
Bi8572 && (NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002) - Bi9733 Diplomová práce z ochrany přírody III
Bi8732 && (JA002||JF002||JN002||JR002||JS002 || NOW(JA002)||NOW(JF002)||NOW(JN002)||NOW(JR002)||NOW(JS002)) - C9001 Diplomová práce III
C8001 && NOW(C7777) && !NOWANY(C5000,C5000f) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - C9001f Diplomová práce III (FaF)
C8001f && NOW(C7777) && !NOWANY(C5000,C5000f) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002)) - C9270 Diplomová práce III (UC)
C8890 && !NOW(C5000) && ((NOW(JA002) || NOW(JF002) || NOW(JN002) || NOW(JR002) || NOW(JS002)) || (JA002 || JF002 || JN002 || JR002 || JS002))
- Bi9112BZ Diplomová práce z biologie III (ÚBZ)
- Statistika zápisu (podzim 2008, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2008/JN002