bakalářský prezenční hlavní, vyučovací jazyk: angličtina
Zahrnut v programu: PdF B-AJ3SA English Language for Education
Součásti SZZ a jejich obsah
Bakalářská státní zkouška se koná formou písemného testu s 60 položkami s výběrem jedné správné odpovědi. Na test je k dispozici 60 minut. Testové položky jsou v rozsahu odpovídajícímu kreditové zátěži předmětů: úvod do pedagogiky a psychologie, teorie a metodika výchovy, pedagogická komunikace, výzkum v pedagogické praxi, speciální a inkluzivní pedagogika, základy pedagogické diagnostiky, vývojová a sociální psychologie, asistentská praxe. U každého předmětu jsou stanoveny tematické okruhy s odpovídající literaturou ke studiu. Podrobný přehled tematických okruhů je zveřejněn na stránkách katedry pedagogiky.
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující:
- Anglický jazyk a literatura s didaktikou
- druhý obor
- Obhajoba bakalářské práce
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium (podrobný obsah a rozsah je uveden v příloze č. 1 Žádosti)
Anglický jazyk a literatura s didaktikou: Státní závěrečná zkouška je koncipována jako písemný test. Okruhy znalostí a dovedností, které má uchazeč v testu prokázat, zahrnují obsah uvedený v sylabech všech povinných lingvistických, literárně-kulturních a didaktických předmětů a výjimečně i některých volitelných předmětů (to umožňuje Směrnice děkana 1/2016, bližší specifikace je poskytnuta studentům na webových stránkách katedry). Důraz je kladen na praktickou aplikaci získaných znalostí, např. formou kritické práce s textem. V rámci testu je hodnocena i úroveň psaného anglického jazyka (C1 podle SERRJ). Mluvený jazyk na téže úrovni je hodnocen v rámci zkoušky z předmětu Praktický jazyk 3A - C1 a dále v rámci obhajoby bakalářské práce.
Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
Pozn.: Všechny práce jsou uloženy v archivu MU. Přístup k pracím je umožněn prostřednictvím informačního systému IS MUNI: www.is.muni.cz. Zde uvádíme pouze příklady.
DUFKOVÁ, Veronika. Drawing Parallels between English and German Pronunciation Teaching (in the Context of the Czech Republic) , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/x29i0/.
GAJDŮŠEK, David. The effectiveness of gamification in language learning – a meta-analysis , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/mbnom/.
JANSOVÁ, Michaela. Foreign Language Anxiety Outside of the School Environment , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/hado0/.
LUŽOVÁ, Sandra. The impact of fanfiction on language learning and language acquisition , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/qzf24/.
MAĎAROVÁ, Kristýna. Pronunciation analysis of English words of French origin among native and non-native speakers , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/axfxm/.
MAŇASOVÁ, Pavlína. An effective online lesson for young learners within Helen Doron methodology , 2022. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/qckaf/.
HRŮZA, Jakub. Anthony Burgess's "Clockwork Orange": Translation and analysis with special regard to the idiolect of the main character , 2021. Dostupné z: https://is.muni.cz/th/opf8f/.
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika (36 kr.)
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6600 | Introduction to Education and Psychology | zk | 4 | 1 | Z |
PdF:SZ6601 | Introduction to Education and Psychology (Seminar) | z | 2 | 1 | Z |
PdF:SZ6603 | Developmental Psychology | k | 3 | 2 | Z |
PdF:SZ6604 | Theory and Methodology of Education | k | 2 | 2 | Z |
PdF:SZ6605 | Special and Inclusive Education | z | 3 | 3 | Z |
PdF:SZ6606 | Research in Education | zk | 4 | 3 | Z |
PdF:SZ6610 | Basics of Educational Assessment | z | 2 | 4 | Z |
PdF:SZ6612 | Educational Communication | k | 3 | 4 | Z |
PdF:SZ6609 | Social Psychology | k | 3 | 5 | Z |
26 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Pravidla pro výběr: 1 předmět za studium
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6613 | Drama Education in Teaching Practice | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6614 | Global Development Education in Teachers Training | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6615 | Cross-curricular Subjects in the National Framework Programme | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6616 | Methods of Respecting Education Training | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6617 | Multicultural Lectures at Secondary Education | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6618 | Personal and Social Education | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6619 | Support of Student's Self-development through Coaching Techniques | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6620 | Specifics of Working in a Multiethnic Classroom | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6622 | Values Education in Teaching Practice | z | 2 | 2 | - |
PdF:SZ6623 | Education of Talented Students | z | 2 | 2 | - |
20 kreditů |
Cizí jazyk
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:JVp002 | Vstupní test A2 - NJ | z | 1 | 1 | - |
PdF:JVp031 | Němčina pro pedagogy - A | z | 2 | 2 | - |
PdF:JVp032 | Němčina pro pedagogy - B | zk | 3 | 3 | - |
6 kreditů |
Sportovní aktivity
Oborová část (61 kr.)
Povinné předměty (P+PV 55 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ1208 | Úvod do jazykovědy pro učitele | zk | 3 | 1 | P |
PdF:AJ1211 | Vybrané kapitoly ze syntaxe | k | 2 | 4 | P |
PdF:AJ1409 | Využití technologií ve výuce AJ | z | 2 | 6 | P |
PdF:AJ2101 | Praktický jazyk 1A | z | 3 | 1 | P |
PdF:AJ2102 | Praktický jazyk 1B | zk | 5 | 2 | P |
PdF:AJ2103 | Praktický jazyk 2A | z | 2 | 3 | P |
PdF:AJ2104 | Praktický jazyk 2B | z | 2 | 4 | P |
PdF:AJ2105 | Praktický jazyk 3A - úroveň C1 | zk | 4 | 5 | P |
PdF:AJ2201 | Fonetika a fonologie A | z | 2 | 1 | P |
PdF:AJ2202 | Fonetika a fonologie B | zk | 5 | 2 | P |
PdF:AJ2203 | Gramatika A | z | 2 | 1 | P |
PdF:AJ2204 | Gramatika B | zk | 4 | 2 | P |
PdF:AJ2205 | Syntax A | z | 2 | 3 | P |
PdF:AJ2206 | Syntax B | zk | 4 | 4 | P |
PdF:AJ2207 | Vybrané kapitoly z funkční lingvistiky | z | 3 | 6 | P |
PdF:AJ2306 | Historie, kultura a literatura Velké Británie | zk | 5 | 4 | P |
PdF:AJ2307 | Historie, kultura a literatura USA | zk | 5 | 5 | P |
55 kreditů |
Volitelné předměty (6 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ0107 | Prezentační dovednosti a základy rétoriky pro budoucí učitele 1 | z | 2 | 4 | - |
PdF:AJ0207 | Výslovnostní cvičení A | k | 2 | 2 | - |
PdF:AJ0216 | Výslovnostní cvičení B | k | 2 | 4 | - |
PdF:AJ0301 | Anglosaská filmová tvorba | z | 3 | 3 | - |
PdF:ONLINE_AS | Angličtina Online - Mluvený projev | k | 2 | 3 | - |
11 kreditů |
Oborové didaktiky (5 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ2401 | Základy didaktiky angličtiny 1 | z | 2 | 3 | Z |
PdF:AJ2402 | Základy didaktiky angličtiny 2 | k | 3 | 5 | Z |
5 kreditů |
Praxe (10 kr.)
Pravidla pro výběr: Student vybírá jednu z dvojic předmětů SZ6655+SZ6685 nebo SZ6607+SZ6686, všichni pak povinně plní SZ6608, SZ6611 a SZ6684.
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6655 | Practice Teaching Assistant - Assisting 1 | z | 2 | 3 | P |
PdF:SZ6685 | Practice Teaching Assistant - Assisting 2 | z | 2 | 4 | P |
PdF:SZ6607 | Practice Teaching Assistant - Tutoring 1 | z | 2 | 3 | P |
PdF:SZ6686 | Practice Teaching Assistant - Tutoring 2 | z | 2 | 4 | P |
PdF:SZ6608 | Self-experience Preparation for the Profession I | z | 2 | 3 | P |
PdF:SZ6611 | Self-experience Preparation for the Profession II | z | 2 | 4 | P |
PdF:SZ6684 | Practice Teaching Assistant - Assisting 3 | z | 2 | 5 | P |
14 kreditů |
Bakalářská práce (8 kr.)
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 2 | 4 | P |
PdF:AJ_BP | Bakalářská práce | z | 2 | 5 | P |
PdF:AJ_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | P |
8 kreditů |