ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti (E-learning - one of the forms of learning in modern society). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-5123-2. 2009.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti
Name (in English) E-learning - one of the forms of learning in modern society
Authors ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2009.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14210/09:00043774
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-210-5123-2
Keywords (in Czech) moderní společnost;e-learning;učení;vyučování;teorie;výzkum
Keywords in English modern society;e-learning;learning;teaching;theory;research
Tags e-learning, educational sciences, ICT, journal, learning, Munipress, munipress-propagace, research in education, students, teacher, teaching
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 31/3/2011 15:14.
Abstract
Publikace se komplexně věnuje aktuálnímu pedagogickému tématu, kterým je využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vzdělávání. V knize je popsána role ICT v současné společnosti, je vymezena problematika e-learningu, ale také blended learningu či jeho vztahu k distančnímu vzdělávání. Jádrem knihy jsou kapitoly zaměřené na role e-learningu v celoživotním učení, aktéry e-learningu, či teorie učení v éře síťových digitálních technologií. Pozornost je věnována i mnoha prostředkům moderních technologií, u nichž je nastíněn jejich pedagogický potenciál. Autor přitom vychází z analýzy současné sociologické, psychologické a pedagogické teorie, ale také z výsledků zahraničních i českých empirických výzkumů, přičemž využívá rovněž vlastních výzkumů v této oblasti.
Abstract (in English)
This publication is focused on the issue of e-learning. The approach adopted in the book is theoretical and can be characterized as summing up the authors reflection of and research in e-learning. The book is based on a number of research projects, by the author himself as well as other Czech and foreign scholars researching e-learning. The author describes key metamorphoses of social life in connection with the upsurge of modern technologies, e-learning and educational paradigms, e-learning in lifelong learning, social networks etc. The analysis of the individual technologies has a pedagogical focus: the technologies are examined with a view to their teaching and learning applications.
Links
GA406/06/1022, research and development projectName: Informační a komunikační technologie v každodenní práci učitele
Investor: Czech Science Foundation, Information and communication Technologies in Teachers Daily Work
PrintDisplayed: 19/4/2024 22:06