Detailed Information on Publication Record
2009
E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti
ZOUNEK, JiříBasic information
Original name
E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti
Name (in English)
E-learning - one of the forms of learning in modern society
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Brno, 161 pp. Spisy Filozofické fakulty Masarykovy univerzity, 2009
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/09:00043774
Organization unit
Faculty of Arts
ISBN
978-80-210-5123-2
Keywords (in Czech)
moderní společnost;e-learning;učení;vyučování;teorie;výzkum
Keywords in English
modern society;e-learning;learning;teaching;theory;research
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 31/3/2011 15:14, doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D.
V originále
Publikace se komplexně věnuje aktuálnímu pedagogickému tématu, kterým je využívání informačních a komunikačních technologií (ICT) ve vzdělávání. V knize je popsána role ICT v současné společnosti, je vymezena problematika e-learningu, ale také blended learningu či jeho vztahu k distančnímu vzdělávání. Jádrem knihy jsou kapitoly zaměřené na role e-learningu v celoživotním učení, aktéry e-learningu, či teorie učení v éře síťových digitálních technologií. Pozornost je věnována i mnoha prostředkům moderních technologií, u nichž je nastíněn jejich pedagogický potenciál. Autor přitom vychází z analýzy současné sociologické, psychologické a pedagogické teorie, ale také z výsledků zahraničních i českých empirických výzkumů, přičemž využívá rovněž vlastních výzkumů v této oblasti.
In English
This publication is focused on the issue of e-learning. The approach adopted in the book is theoretical and can be characterized as summing up the authors reflection of and research in e-learning. The book is based on a number of research projects, by the author himself as well as other Czech and foreign scholars researching e-learning. The author describes key metamorphoses of social life in connection with the upsurge of modern technologies, e-learning and educational paradigms, e-learning in lifelong learning, social networks etc. The analysis of the individual technologies has a pedagogical focus: the technologies are examined with a view to their teaching and learning applications.
Links
GA406/06/1022, research and development project |
|