Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbota, Eva KOŽELUHOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra RISTIČ. Curriculum design and content in Czech pre-primary education: approaches and experiences of student teachers. European Early Childhood Education Research Journal. England: Taylor and Francis, 2024, vol. 32, No 1, p. 7-21. ISSN 1350-293X. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/1350293X.2023.2234111.
    2. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Personal development of the child in a heterogeneous classroom. In Innovative Educational Technologies in the System of Continuous Education: From Preschool Education to Adult Education Ukrainian and Global Experience of Implementation. 2024.
    3. NOVÁKOVÁ, Eva, Zora SYSLOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. The view of future kindergarten teachers on the personal development of the child in a heterogeneous classroom settings. Online. In Olefirenko, T. et al. Innovative educational technologies in the system of lifelong learning: from preschool education to adult education (domestic and international experience of implementation). 1. vydání. Kyjev, 2024, p. 95-101.

    2023

    1. SYSLOVÁ, Zora. Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání (The diagnostic role as a challenge for teachers in contemporary individualized preschool education). Online. In M. Miňová, M. Slováček. Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania: trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania. Slovensko: Slovenský výbor Svetovej organizácie pre predškolskú výchovu, 2023, p. 48-53.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Diagnostická role jako výzva pro učitele v současném individualizovaném předškolním vzdělávání (The diagnostic role as a challenge for teachers in contemporary individualized preschool education). In Učiteľ(ka) predprimárneho vzdelávania. Trendy, premeny a výzvy učiteľského povolania. 2023.
    3. KOŽELUHOVÁ, Eva, Barbora LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ and Zora SYSLOVÁ. Dítě, nebo tradice? Plánování vzdělávacího obsahu v předškolním vzdělávání (Child, or Tradition? Planning Educational Content in Preschool Education). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2023, vol. 17, No 1, p. 71-86. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2023.13.
    4. SPLAVCOVÁ, Hana and Zora SYSLOVÁ. Kognitivní rozvoj s využitím skupinových činností v předškolním vzdělávání (Cognitive development with use group activities in preschool education). Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023. ISBN 978-80-7496-529-6.
    5. LAURE, Maruša, Marta LICARDO, Hana SPLAVCOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Podpora dítěte v domácím prostředí. Příručka pro rodiče. (Child support in the home environment. A guide for parents.). první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 27 pp. ISBN 978-80-7496-535-7.
    6. LICARDO, Marta, Bojan KOVAČIČ, Maruša LAURE, Hana SPLAVCOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Nikol KREJČOVÁ and Irena BORKOVCOVÁ. Promoting Cognitive Development in Early Childhood Education. Online. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 328 pp.
    7. LICARDO, Marta, Maša OREL, Hana SPLAVCOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Stimulating a Child’s Mind: A Guide for Parents. první. Praha: Raabe s.r.o., 2023, 40 pp. ISBN 978-80-7496-538-8.
    8. HŘAVOVÁ, Aneta and Zora SYSLOVÁ. The development of preliteracy in the family of preschool children. Slavonic Pedagogical Studies Journal (PEGAS Journal). Slovakia: -, 2023, vol. 12, No 2, p. 95-103. ISSN 1339-8660. Available from: https://dx.doi.org/10.18355/PG.2023.12.2.3.
    9. NAJVAR, Petr and Zora SYSLOVÁ. Využití videozáznamů při profesní přípravě budoucích učitelů mateřských škol a prvního stupně základních škol (Using video recordings in the professional education of future teachers of preprimary and primary schools). In Výlet do dobré praxe. Příprava budoucích učitelů na vlastní kůži. 2023.

    2022

    1. SYSLOVÁ, Zora. Integrované předškolní vzdělávání. In Vzdělávání budoucích pedagogů mateřských škol se zaměřením na pohybovou aktivitu. 2022.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Jak zapojit rodiče do vzdělávání jejich dětí v mateřské škole (How to involve parents in the education of their children in kindergarten). In Vychovejme děti a podporujme rodiče. 2022.
    3. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Hana SPLAVCOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Metodická příručka Předškolní a prvostupňové vzdělávání. Pedagogická diagnostika v mateřské škole (Methodical handbook Preschool and primary education. Pedagogical diagnostics in kindergarten). První. Praha: Národní pedagogický institut České republiky, 2022, 32 pp.
    4. SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech (The Change in Preschool Education Research in the last 20 years). In 30. výroční konference ČAPV. 2022. ISBN 978-80-280-0090-5.
    5. NAJVAROVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Proměna výzkumu předškolního vzdělávání v posledních 20 letech (The transformation of preschool education research in the last 20 years). In Proměny výchovy a vzdělávání a jejich reflexe v pedagogickém výzkumu. 2022.
    6. SYSLOVÁ, Zora and Hana SCHENKOVÁ. Školní vzdělávací program jako prostředek sdíleného porozumění vzdělávání dětí (The school curriculum as a means of shared understanding of children's education). Praha: Česká školní inspekce, 2022.
    7. SYSLOVÁ, Zora and Sandra BEJDÁKOVÁ. Učitelka mateřské školy jako aktivní spolutvůrce kvality předškolního vzdělávání (Preschool teacher as an active co-creator of the quality of preschool education). Praha: Česká školní inspekce, 2022.
    8. SYSLOVÁ, Zora and Irena BORKOVCOVÁ. Uvádění začínajících učitelů mateřských škol (Induction of beginning pre-school teachers). 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2022, 131 pp. Řízení školy. ISBN 978-80-7676-223-7.
    9. SYSLOVÁ, Zora, Veronika NAJVAROVÁ, Eva NOVÁKOVÁ, Anna POSPÍCHALOVÁ and Kateřina VÁCLAVKOVÁ. Věkově heterogenní třídy v mateřské škole (Age-heterogeneous classes in kindergarten). Praha: Portál, 2022, 150 pp. ISBN 978-80-262-1960-6.
    10. SYSLOVÁ, Zora and Pavla STARÁ. Výchovně-vzdělávací strategie v předškolním vzdělávání jako prostředek dosahování cílů (Educational strategy in preschool education as a means of achieving goals). Praha: Česká školní inspekce, 2022. Available from: https://dx.doi.org/.

    2021

    1. RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy (Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching). In Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021.
    2. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Portfolio jako obraz profesního růstu studentek Učitelství pro mateřské školy (Portfolio as an image of the professional growth of students of kindergarten teaching). In Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. 2021. ISBN 978-80-7392-367-9.
    3. SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ and Daniela TAYLOR. Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty (Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 115 pp. ISBN 978-80-210-7982-3.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ, Miroslav JINDRA, Iva KOUŘILOVÁ, Hana KŘÍŽOVÁ, Leona MUŽÍKOVÁ, Pavla NOVOTNÁ, Hana STADLEROVÁ and Daniela TAYLOR. Praxe studijního programu Učitelství pro mateřské školy: Metodická příručka pro studenty (Practice of the study program Teacher Training for Kindergartens: Methodical Handbook for Students). Online. První. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 118 pp. ISBN 978-80-210-7982-3.
    5. RODOVÁ, Veronika and Zora SYSLOVÁ. Profesní identita studentek učitelství pro mateřské školy a její odraz v portfoliu (Professional identity of pre-service kindergarten teachers and its reflection in their portfolios). Pedagogická orientace. Vědecký časopis České pedagogické společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 31, No 1, p. 35-69. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-1-35.
    6. SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Přehledová studie výzkumů předškolního vzdělávání v České republice v letech 2011–2020 (A Review of Research on Preschool Education in the Czech Republic between 2011 and 2020). Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2021, vol. 71, No 3, p. 483-504. ISSN 0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2021.978.
    7. LOUDOVÁ STRALCZYNSKÁ, Barbora, Eva KOŽELUHOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra RISTIČ. Přístupy studentů pedagogických fakult k tvorbě školních a třídních vzdělávacích programů v mateřských školách (Pre-primary pre-service teachers approaches towards creation of educational programmerams on school and class level). Online. In Roman Švaříček a Hana Voňková. Sborník příspěvků XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Na cestě ke spravedlnosti ve vzdělávání: Pedagogický výzkum pro lepší praxi a politiku. první. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu a Masarykova univerzita, 2021, p. 124-127. ISBN 978-80-7392-367-9.
    8. VYSTRČILOVÁ, Petra, Zora SYSLOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. The changes in students’ reflection on the educational process in time. In ETEN Conference. 2021.
    9. SYSLOVÁ, Zora, Eva NOVÁKOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Vliv věkového uspořádání tříd na edukaci v mateřských školách (The influence of the classroom age arrangement on preschool education). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2021, vol. 26, No 3, p. 109-130. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-3-5.

    2020

    1. SYSLOVÁ, Zora. Benefity předškolního vzdělávání (Benefits of preschool education). In Šance dětem. Praha: Sirius o.p.s., 2020. ISSN 1805-8876.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Childcare for Children under Three Years of Age from Mothers’ Point of View within the International Context. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2020, vol. 70, No 4, p. 533-552. ISSN 0031-3815. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1725.
    3. KRÁSA, Jan, Zora SYSLOVÁ, Lucie ZATLOUKALOVÁ, Monika SLÁDKOVÁ, Karolína SALAVOVÁ and Michaela LEBEDOVÁ. Kvalitativní charakteristiky vývoje narativní paměti (Qualitative characteristics of narrative memory development). 2020.
    4. HUBER, Hadas, Zora SYSLOVÁ and Lucie GRŮZOVÁ. Reflection in the Pre-service Education of Preschool Teachers: A Comparison of the perceptions of Czech and Israeli students. Multi Colors: An International Journal of Educational Research and Theory. Izrael, 2020, vol. 2, No 1, p. 37-52. ISSN 2663-3353. Available from: https://dx.doi.org/10.33496/multicolors0204.
    5. JANÍK, Tomáš, Tereza ČEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK, Marcela JANÍKOVÁ, Petr NAJVAR, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ, Petra VYSTRČILOVÁ, Irena BUDÍNOVÁ and Tomáš GILL. Situace začínajících učitelů v mateřských a základních školách: zpráva z výzkumu mezi absolventy Pedagogické fakulty MU (The situation of beginning teachers in kindergartens and primary schools: a research report among graduates of the Faculty of Education, MU). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 39 pp.

    2019

    1. SYSLOVÁ, Zora. Co je klíčovou kvalitou mateřské školy a jak ji sledovat (What is the key quality of kindergarten and how to monitor it). In The Prague Education Festival PREF. 2019.
    2. SYSLOVÁ, Zora and Petra VYSTRČILOVÁ. Děti - cizinci v české mateřské škole a jejich podpora (Children - foreigners in Czech kindergarten and their support). 2019.
    3. SYSLOVÁ, Zora. Didaktika mateřské školy (Kindergarten Methodology). Praha: Wolters Kluwer, 2019, 2 pp. Speciál pro MŠ, příloha časopisu Řízení školy, 5/2019. ISSN 1214-8679.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Radmila BURKOVIČOVÁ, Jana KROPÁČKOVÁ, Kateřina ŠILHÁNOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Didaktika mateřské školy (Kindergarten Methodology). Praha: Wolters Kluwer, 2019, 252 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7598-276-6.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí? (How and about what are they thinking?). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019.
    6. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? (How (and what about) teacher students think at the beginning of their studies?). In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
    7. SYSLOVÁ, Zora and Lucie GRŮZOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá (How the diversity of roles of the pre-school teacher projected into pre-servise education). Online. In PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.; doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Česká pedagogická společnost,, 2019, p. 99-106, 7 pp.
    8. KROPÁČKOVÁ, Jana, Zora SYSLOVÁ and Martin ČAPEK ADAMEC. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi (Methodology of preschool education focused on didactic aspects of work with children). Online. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, 554 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
    9. SYSLOVÁ, Zora and Eva NOVÁKOVÁ. Oborové didaktiky v přípravě učitelů mateřských škol (Field didactics in the preparation of preschool teachers). In Oborové didaktiky v profesní přípravě učitelů MŠ a 1. stupně ZŠ. 2019.
    10. SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Organizační formy v mateřské škole podporující individualizované, skupinové a kooperační učení (Organizational forms in kindergarten supporting individualized, group and cooperative learning). Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, p. 46-55. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
    11. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole (Support of student leadership in kindergarten practice). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 pp. ISBN 978-80-210-9527-4.
    12. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole (Support of student leadership in kindergarten practice). Online. První elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 pp. ISBN 978-80-210-9527-4. Available from: https://dx.doi.org/1558.
    13. SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Stanovení cílů jako základ projektování (Setting goals as a basis for designing). Online. In Jana Kropáčková, Zora Syslová a Martin Čapek Adamec. Metodika předškolního vzdělávání zaměřená na didaktické aspekty práce s dětmi. První. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2019, p. 35-45. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-7290-923-0.
    14. HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ (Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher). In Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., PaedDr. Zbyněk Prokeš, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D. Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Liberec: KPV FP TUL, 2019, p. 27-36. ISBN 978-80-7494-404-8.
    15. SYSLOVÁ, Zora. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Online. První elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 105 pp. ISBN 978-80-210-9556-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9556-2019.
    16. SYSLOVÁ, Zora. The Preschool Teacher as a Reflective Practitioner. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 105 pp. ISBN 978-80-210-9556-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9556-2019.
    17. SYSLOVÁ, Zora. The relation between reflection and the quality of a preschool teacher’s education performance. International Journal of Child Care and Education Policy. Korea: Springer Open, 2019, vol. 13, No 1, p. 1-21. ISSN 1976-5681. Available from: https://dx.doi.org/10.1186/s40723-019-0060-y.
    18. SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Třídní projekty v mateřské škole (Kindergarten class projects). První. Praha: Portál, 2019, 144 pp. 373.2/.3 - Předškolní a primární výchova a vzdělávání [22]. ISBN 978-80-262-1480-9.
    19. KRÁSA, Jan, Zora SYSLOVÁ, Lucie ZATLOUKALOVÁ, Monika SLÁDKOVÁ, Karolína SALAVOVÁ and Michaela LEBEDOVÁ. Vývoj narativní kompetence v souvislostech (Development of narrative competence in context). In XXVII. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu. 2019.

    2018

    1. RABUŠICOVÁ, Milada and Zora SYSLOVÁ. CONDITIONS OF EARLY CHILDHOOD EDUCATION TODAY : A FOUNDATION FOR A SUSTAINABLE FUTURE. 2018.
    2. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele. Praktická příručka k diagnostickému nástroji PREDICT. (Methodology for Teachers. Practical Guide to the PREDICT Diagnostic Tool). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 55 pp. ISBN 978-80-7496-358-2.
    3. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Outcomes of Good Start project to School. In Supporting kindergarten-school transition GOOD START TO SCHOOL. 2018.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Jana KRATOCHVÍLOVÁ and Táňa FIKAROVÁ. Pedagogická diagnostika v mateřské škole. Práce s portfoliem dítěte. (Pedagogical assessment in kindergarten. Working with the child's portfolio.). Praha: Portál, 2018, 125 pp. Výchova a vzdělávání (22). ISBN 978-80-262-1324-6.
    5. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ and Hana STADLEROVÁ. Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol (Supporting the creation of a professional portfolio in pre-graduate education pre-school and primary teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9177-1.
    6. SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR. Preschool and primary school teachers’ views on the transition between pre-primary and primary education. In Conditions of Early Childhood Education Today a Foundation for a Sustainable Future. 2018.
    7. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ and Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol (Professional portfolio in pre-graduate education of pre-school and primary teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 48 pp. ISBN 978-80-210-9059-0.
    8. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče. Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou (Methodology for parents. Guide to Assessment of Child Development and Communication with Kindergarten). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2018, 31 pp. ISBN 978-80-7496-359-9.
    9. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy (Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher). In Prostor pro primární a preprimární pedagogy. 2018.
    10. GRŮZOVÁ, Lucie, Zora SYSLOVÁ and Veronika NAJVAROVÁ. Uchazeči o studium učitelství pro mateřské školy: předběžné výzkumné sdělení (Prospective students of pre-primary school teacher education: preliminary findings). In Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.
    11. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Výstupy projektu Good Start to School (Outcomes of Good Start project to School). In Dítě v centru pozornosti. 2018.
    12. SYSLOVÁ, Zora and Iva ŽALOUDÍKOVÁ. Využití kooperativních činností při vzdělávání dětí předškolního věku (Use of Cooperative Activities i Pre-school Children Education). Acta Humanica. Žilina: Žilinská univerzita, 2018, vol. 15, No 2, p. 26-43. ISSN 1336-5126.

    2017

    1. GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech preschool education. International Journal of Learning and Teaching. 2017, vol. 9, No 1, p. 349-356. ISSN 2377-2891. Available from: https://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělávání (Pre-school Teachers´ Roles Diversity and its Mirroring in Pre-service Training Process). In Konference ČPdS Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.
    3. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele (Methodology for Teachers). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 39 pp. ISBN 978-80-7496-337-7.
    4. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika v práci učitele mateřské školy (Pedagogical diagnostics in the work of preschool teacher). In Dagmar Pilařová. Školní zralost a její diagnostika. První. Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2017, p. 93-136, 43 pp. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-319-3.
    5. SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole (Project design in the kindergarten). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 pp. ISBN 978-80-210-8856-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017.
    6. SYSLOVÁ, Zora and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Projektování v mateřské škole (Project design in the kindergarten). Brno: Masarykova univerzita, 2017, 109 pp. ISBN 978-80-210-8856-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8856-2017.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Příručka pro rodiče: Průvodce hodnocením rozvoje dítěte a komunikace s mateřskou školou (Methodology for parents). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2017, 35 pp. ISBN 978-80-7496-338-4.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi (Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession). První. Brno: Munipress, 2017, 253 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017.
    9. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi (Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 255 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi; svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi (Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession). Masarykova univerzita, 2017, 253 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 43. ISBN 978-80-210-8475-9.
    11. SYSLOVÁ, Zora. Učitel v předškolním vzdělávání a jeho příprava na profesi (Teacher in Preschool Education and Preparation for the Profession). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 252 pp. ISBN 978-80-210-8476-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8476-2017.
    12. SYSLOVÁ, Zora and Libuše PARMOVÁ. Zkušenosti absolventů oboru Učitelství pro mateřské školy aneb „Na co mě vysoká škola (ne)připravila“ (Experience of graduates in the field of Teaching for kindergartens or "What did my college (not) have prepared for me"). Magister Reflexe primárního a preprimárního vzdělávání ve výzkumu. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, vol. 2017, No 1, p. 7-28. ISSN 1805-7152.

    2016

    1. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Česká republika: obecný přehled vzdělávacího systému, přechod mezi MŠ a ZŠ a s tím spojené problémy, standardní komunikace mezi MŠ a rodinou. (Czech Republic: general overview of the education system, the transition between nursery and primary schools, and the related problems, communication between kindergarten and family.). In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.
    2. SYSLOVÁ, Zora and Nina ZIKLOVÁ. Developing Professional Skills in Pre-primary Teachers via Reflexion and Self-Reflection. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2016, vol. 16, No 2, p. 108-119. ISSN 1213-7758.
    3. HAVRDOVÁ, Egle, Zora SYSLOVÁ, Judy HUTCHINGS, Elin WILLIAMS, Mojca WILLIAMS and Gwilym GRUFFUD. Good Practise Guide to Inclusive Pre-school Education in the Czech Republic, England, Slovakia and Wales. První. Praha: Tomos a.s., 2016, 52 pp. ISBN 978-80-905748-4-7.
    4. SYSLOVÁ, Zora and Šárka DOHNALOVÁ. Inclusion in Pre-school Education: Policy and Practice. In Good start: Supporting Social and Emotional Competences of Pre-School Children. 2016.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace: Jaké by mělo být přípravné vzdělávání učitelů mateřských škol? (Quality versus qualifications: What should be the initial training of preschool teachers?). In Chytrý, V., Janovec, J. Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 1st ed. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2016, p. 83-94. ISBN 978-80-7561-025-6.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Kvalita versus kvalifikace v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Trendy a perspektivy předškolního vzdělávání. 2016.
    7. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Metodika pro rodiče (Methodology for parents). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 35 pp. ISBN 978-80-7496-297-4.
    8. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Metodika pro učitele (Methodology for Teachers). První. Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2016, 39 pp. ISBN 978-80-7496-298-1.
    9. SYSLOVÁ, Zora. Otazníky nad přípravným vzděláváním učitelů mateřských škol (Questions about preschool teacher education). In Současné výzvy předškolního vzdělávání. 2016.
    10. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Pedagogická diagnostika dítěte v předškolním věku (Pedagogical diagnosis of preschool age children). Praha: Nakladatelství Dr. Josef Raabe, 2016, 51 pp. Výběr z aktuálních školských témat: Čtvrtletník pro mateřské školy I. ISBN 978-80-7496-280-6.
    11. SYSLOVÁ, Zora, Filip KUCHAŘ, Hana SCHENKOVÁ, Miroslava STRAKATÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Proměna mateřské školy v učící se organizaci. (Transforming kindergarten learners organization.). První. Praha: Wolters Kluwer, a. s., 2016, 127 pp. ISBN 978-80-7552-113-2.
    12. PRŮCHA, Jan, Radmila BURKOVIČOVÁ, Miroslav DOPITA, Jana PALONCYOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Předškolní dítě a svět vzdělávání. Přehled teorie, praxe a výzkumných poznatků. (Preschool child and the world of education. Survey theory, practice and research findings.). První. Praha: Wolters Kluwer ČR, a. s., 2016, 254 pp. ISBN 978-80-7552-323-5.
    13. SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR. Přechod dětí z preprimární do primární školy v pojetí učitelek a učitelů mateřských a základních škol (Transition from pre-primary to primary schools: the role of teachers’ beliefs). In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu; XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
    14. SYSLOVÁ, Zora, Jiří HAVEL and Petr NAJVAR. Přechod dětí z preprimární do primární školy v pojetí učitelek a učitelů mateřských a základních škol (Transition from pre-primary to primary schools: the role of teachers’ beliefs). In Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu; XXIV. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
    15. KRATOCHVÍLOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Příprava výstupů projektu Good Start to School a jejich přínos do praxe (Preparation of outcomes of Good Start project to School and their contribution into practice). In Z mateřinky do školy aneb Jak pomoci předškolákům lépe zvládnout nástup do první třídy. 2016.
    16. SYSLOVÁ, Zora and Hana HORKÁ. Reflexe jako základ kontinuálního profesního učení na pedagogické fakultě (Reflection as a Basis for Continual Professional Learning at the Faculty of Education). In Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016.
    17. SYSLOVÁ, Zora and Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje (Reflection of Teaching Activities as the key Factor of Professional Development). In Petr Hlaďo. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2016. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2016, p. 405-418. ISBN 978-80-7509-426-1.
    18. SYSLOVÁ, Zora and Hana HORKÁ. Reflexe pedagogických činností jako klíčový faktor profesního rozvoje (Reflection of Teaching Activities as the key Factor of Professional Development). In 8. ročník Mezinárodní vědecká konference ICOLLE 2016. 2016. ISBN 978-80-7509-431-5.
    19. SYSLOVÁ, Zora. Rozvoj profesního vidění studentů oboru Učitelství pro mateřské školy (Development of professional vision of students of Kindergarten Teacher Training). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Karlovy univerzity, 2016, vol. 66, No 4, p. 440-454. ISSN 0031-3815.
    20. RODOVÁ, Veronika, Hana HORKÁ and Zora SYSLOVÁ. Standard pro realizaci závěrečných prací v oboru učitelství pro mateřské školy (Standard Quality of Format and Guidelines for Thesis Writing for Preschool Teacher Training). první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 16 pp.
    21. SYSLOVÁ, Zora. Strategie vedoucí k rozvoji klíčových kompetencí (Strategies for the development of key competencies). In Jak správně rozvíjet předškolní dítě? 2016.

    2015

    1. SYSLOVÁ, Zora and Lucie GRŮZOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech pre-school education. In the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2015.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání (Two years old child in preschool education). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 pp. ISBN 978-80-210-8114-7. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015.
    3. GRŮZOVÁ, Lucie and Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání (Two years old child in preschool education). Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 pp. ISBN 978-80-210-8114-7.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole (Evaluation in kindergarten). In Od začátečníka k mentorovi (podpůrné strategie vzdělávání učitelů ve Zlínském regionu). 2015.
    5. KREJČOVÁ, Věra, Jana KARGEROVÁ and Zora SYSLOVÁ. Individualizace v mateřské škole (Individualization in kindergarten). První. Praha: Portál, 2015, 182 pp. ISBN 978-80-262-0812-9.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit učitele jako reflektivního praktika? (How to prepare a kindergarten teacher a reflective?). In Danielová, Lenka a Schmied, Josef. Sborník z mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. Křtiny: Mendelova univerzita v Brně, 2015, p. 499-508. ISBN 978-80-7509-287-8.
    7. SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit učitele jako reflektivního praktika? (How to prepare a kindergarten teacher a reflective?). In 7. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2015. 2015. ISBN 978-80-7509-321-9.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Jak učitelé mateřských škol vnímají edukační realitu (How kindergarten teachers perceive educational reality). In Wiegerová Adriana. Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula. 1st ed. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií, 2015, p. 37-48. Předškolní a primární výchova a vzdělávání 373.2/3. ISBN 978-80-7454-555-9.
    9. SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Monika PUŠKINOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Taťána ŠMOLDASOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Jak úspěšně řídit mateřskou školu (How to manage the kindergarten successfuly). 2., doplněné a aktualizované. Praha: Wolters Kluwer, 2015, 341 pp. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7478-859-8.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Moderní trendy ve výuce mateřských škol (Modern trends in teaching kindergarten). In Mateřská škola v roce 2015. 2015.
    11. SYSLOVÁ, Zora. Na štíru s hodnocením (Problems with the evaluation). In Učitelské noviny. Praha: GNOSIS spol. s r.o., 2015, p. 12. ISSN 0139-5718.
    12. SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy (Professional competence pre-school teacher). In Univerzita lektorů na ICV MENDELU. 2015.
    13. SYSLOVÁ, Zora and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Přehled aktivit projektu (Summary of project activities). In Učitel a jeho profesní rozvoj. 2015.
    14. SYSLOVÁ, Zora and Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 79 pp. ISBN 978-80-210-7882-6.
    15. SYSLOVÁ, Zora and Lucie CHALOUPKOVÁ. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy (Framework of professional qualities of kindergarten teacher). první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 77 pp. ISBN 978-80-210-7885-7.
    16. SYSLOVÁ, Zora. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy. Výuková videa. (Framework of professional qualities of kindergarten teacher. Video tutorials.). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7885-7.
    17. SYSLOVÁ, Zora. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol (Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 pp. ISBN 978-80-210-7881-9.
    18. SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ and Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol (Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 pp. ISBN 978-80-210-7881-9.
    19. SYSLOVÁ, Zora. The Level of Reflection in the Professional Development of Pre-Primary Teachers. Przegląd Pedagogiczny. Bydgoszcz: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Instytut Pedagogiki, 2015, vol. 2015, nr. 1, p. 73-84. ISSN 1897-6557.
    20. SYSLOVÁ, Zora. Tvorba školního vzdělávacího programu (Creating the school educational program). In Mateřská škola v roce 2015. 2015.
    21. SYSLOVÁ, Zora. Učitel mateřské školy jako reflektivní praktik (Kindergarten teacher as a reflective practitioner). 2015.
    22. SYSLOVÁ, Zora. Výběrové zaměření pozornosti učitelů mateřských škol, (Selective focus attention pre-school teachers). In Nové výzvy pro předškolní pedagogiku. 2015.

    2014

    1. SYSLOVÁ, Zora and Jana MAJERČÍKOVÁ. Ako učiteľky materských škôl vnímajú svoju profesijnú zdatnosť pre spoluprácu s rodičmi (How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents). In Poláchová, Vašťatková, Jana, Kaněčková, Dvořáková, Eva. Pedagogický výzkum: Spojnice mezi teorií a praxí. Olomouc: Gevak, 2014, p. 47-58. ISBN 978-80-86768-90-8.
    2. SYSLOVÁ, Zora and Jana MAJERČÍKOVÁ. Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči (How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents). In XXII. konference České asociace pedagogického výzkumu. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
    3. MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Jak učitelky mateřských škol vnímají svoji profesní zdatnost pro spolupráci s rodiči (How Pre-school Teachers Perceive their Self-efficacy to Work with Parents). In Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. 2014.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Jaké je české předškolní vzdělávání v porovnání s jinými zeměmi? (What is the Czech Preschool Education in Comparison with other Countries?). Praha: Wolters Kluver, 2014, 2 pp. Speciál pro MŠ, příloha časopisu Řízení školy 2/2014. ISSN 1214-8679.
    5. SYSLOVÁ, Zora and Vladimíra HORNÁČKOVÁ. Kvalita reflexe v profesním myšlení učitelek mateřských škol (The Quality of Reflection in Professional Thinking Pre-school Teachers). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2014, vol. 24, No 4, p. 535-561. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-4-535.
    6. SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole (From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten). První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 pp. ISBN 978-80-210-7542-9.
    7. SYSLOVÁ, Zora, Hana HORKÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Od teorie předškolního vzdělávání k praxi v mateřské škole (From Theory to Practice Preprimary Education in Kindergarten). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 137 pp. ISBN 978-80-210-7542-9.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Podpora rozvoje dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole (Support for the development of children from disadvantaged backgrounds in the Czech kindergarten). In Miňová Monika, Syslová Zora. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja. První. Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2014, p. 28-38. ISBN 978-80-555-1152-8.
    9. MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči: situace v českých a slovenských mateřských školách (Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents: the situation in the Czech and Slovak Nurseries). In Syslová Zora, Rodová Veronika. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 124-135. ISBN 978-80-210-7370-8.
    10. MAJERČÍKOVÁ, Jana and Zora SYSLOVÁ. Profesní zdatnost učitelek pro spolupráci s rodiči v českých a slovenských mateřských školách (Teacher Self-efficacy for Collaboration with Parents in the Czech and Slovak Nurseries). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 2014.
    11. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). 2014.
    12. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. První. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 1 - 284. ISBN 978-80-210-7370-8.
    13. SYSLOVÁ, Zora and Veronika RODOVÁ. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 11.–12.11.2014 (Pre-school education in theory and practice. What is the current situation in the Czech Republic and foreign bases for education with us.). In Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014. ISBN 978-80-210-7370-8.
    14. SYSLOVÁ, Zora and Lucie GRŮZOVÁ. Příprava studentek na roli herního partnera (Preparing students for the role of a partner). In Hornáčková Vladimíra. Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. Hradec Králové: PdF Hradec Králové, 2014, p. 282-292. ISBN 978-80-7435-390-1.
    15. HORKÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ and Lucie GRŮZOVÁ. Reflexe zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol (Reflexion of student experience in education of preschool teachers). In Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi. 2014.
    16. SYSLOVÁ, Zora and Monika MIŇOVÁ. Rovnosť a kvalita v predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržateľného rozvoja (Equity and quality in early childhood education as a prerequisite for sustainable development). Prešov: Prešovská univerzita v Prešově, 2014, p. 1 - 291. ISBN 978-80-555-1152-8.
    17. HORKÁ, Hana, Lucie GRŮZOVÁ and Zora SYSLOVÁ. Stimulace k cílené reflexi zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol (Stimulation to targeted reflection on the experience in education of preprimary school teacherarten). Acorát. Brno: Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2014, 1/3, 1/2014, p. 3-9. ISSN 1803-0823.
    18. HORNÁČKOVÁ, Vladimíra, Zora SYSLOVÁ, Eva HERCÍKOVÁ and Eva HOLUBÁŘOVÁ. The Level of Reflective Skills of Nursery School Teachers. Online. In Bekirogullari, Z; Minas, MY. Procedia - Social and Behavioral Sciences, Vol. 112, International Conference on Education and Educational Psychology 2013 (ICEEPSY 2013). Amsterdam: Elsevier, 2014, p. 853-860. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.01.1242.
    19. SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče u dětí ze sociálně znevýhodněného prostředí v české mateřské škole (Early Care for Children from Socially Disadvantaged Backgrounds in Czech Kindergarten). In Rovnosť a kvalita predškolskom vzdelávaní ako predpoklad udržiteľného rozvoja. 2014.
    20. SYSLOVÁ, Zora. Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání (Research in the field of early childhood education). Online. In Dagmar Čábalová. Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol jako dialog mezi teorií a praxí. První. Plzeň: Západočeská univerzita, 2014, p. 24-30. ISBN 978-80-261-0494-0. Available from: https://dx.doi.org/.
    21. SYSLOVÁ, Zora, Irena BORKOVCOVÁ and Jan PRŮCHA. Vzdělávání a péče v raném věku. Komparace české a zahraniční situace. (Education and care at an early age. Comparison of Czech and foreign situation.). 1st ed. Praha: Wolters Kluver, 2014, 213 pp. 373.2/3 Předškolní a primární výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7478-354-8.
    22. SYSLOVÁ, Zora. Zkušenosti ze zavádění včasné péče do českých mateřských škol (Experience in the Implementation of Early Care in Czech Kindergartens). Predškolská výchova, časopis pre rodičov, jasle a materské školy, pro teorii a praxi předškolní výchovy. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladateľstvo, 2014, LXVIII, máj, jún 2013/2014, p. 6-14. ISSN 0032-7220.

    2013

    1. SYSLOVÁ, Zora. Autoewaluacja w czeskich przedszkolach (Self-evaluation in czech of kindergartens). Wychowanie w Przedszkolu. Waršava: Pedagogicznych EduPress, 2013, 2013 713, Nr. 1, p. 28-31.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Early care. In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.
    3. SYSLOVÁ, Zora. Jak připravit vzdělávací nabídku s respektem k osobnosti dítěte. (How to prepare educational offer with respect to the child's personality). In Respektování dítěte. 2013.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Kvalita přípravného vzdělávání jako součást profesního rozvoje (Quality of initial training as part of professional development). Praha: Poradce ředitelky, 2013, 4 pp. Roč. II, č. 9, Květen, 2013. ISSN 1804-9745.
    5. SYSLOVÁ, Zora and Jana KROPÁČKOVÁ. Profesionalizace povolání učitelek mateřských škol (The Professionalization of the Profession Kindergarten Teachers). In Rozvoj a vize předškolní pedagogiky. 2013.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Profesní kompetence učitele mateřské školy (Kindergartens Teacher´s Quality Standards). první. Praha: Grada Publishing a.s., 2013, 158 pp. ISBN 978-80-247-4309-7.
    7. SYSLOVÁ, Zora. Professionalization of Pre-school Teachers. In Supporting Social and Emotional of Pre-school Children. 2013.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Professionalization of Pre-school Teachers. In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.
    9. SYSLOVÁ, Zora. Rámec profesních kvalit učitele mateřské školy (The framework of professional qualities kindergarten teacher). In Informatorium školy mateřské. 2013.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Realizace autoevaluace v mateřských školách (Implementation of self-evaluation in kindergartens). Praha: Verlag Dashöfer, 2013, 12 pp. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    11. SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání aneb potřebnost Konkretizovaných očekávaných výstupů (Standards for pre-primary education, or the need for particularized expected outcomes). Praha: dr. Raabe s.r.o., 2013, 26 pp. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2013. ISSN 1804-5901.
    12. SYSLOVÁ, Zora. Včasná intervence u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami v České republice. (Early Intervention for Children with Special Educational Needs in Czech Republic). Pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Krakow: Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie Instytut Pedagogiki Przedszkolnej i Szkolnej, 2013, 2/2013, druhý, p. 65-72. ISSN 2353-7140.
    13. SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče (Early care). In Supporting social and emotional of pre-school children. 2013.

    2012

    1. SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace mateřské školy. Cesta ke kvalitě vzdělávání (Self-evaluation of a kindergarten. Way to the Duality of Education). první. Praha: Portál, 2012, 213 pp. ISBN 978-80-262-0183-0.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Autoevaluace mateřské školy jako prostředek zavádění změn. (Self-evaluation of kindergarten as the tool of change management.). Praha: Forum, 2012, 15 pp. Poradce ředitelky, roč. II., č. 2, říjen 2012. ISSN 1804-9745.
    3. PAVLOVSKÁ, Marie, Zora SYSLOVÁ and Bohumíra ŠMAHELOVÁ. Dějiny předškolní pedagogiky (History of preprimary pedagogy). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 79 pp. ISBN 978-80-210-5981-8.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce mateřské školy s rodinou (Effective co-operation of kindergarten with family). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2012, 30 pp. Poradce ředitelky – Management školy, březen 2012. ISSN 1804-5901.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce s rodinou - 1. díl (Effective co-operation with family - part 1). Praha: Dr. J. Raabe s.r.o., 2012, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy, 2/2012. ISSN 1803-6694.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Efektivní spolupráce s rodinou. 2. díl. (Effective co-operation with family – 2nd part.). Praha: Dr. Josef Raabe s.r.o., 2012, 4 pp. Zpravodaj pro mateřské školy, 4/2012. ISSN 1803-6694.
    7. SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení pokroků dítěte jako východisko individualizace předškolního vzdělávání (Evaluation of the progress of the child as a basis individualization of preprimary education). In Jana Kratochvílová, Jiří Havel (eds.). Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 202-210. ISBN 978-80-210-5876-7.
    8. SEDLÁČKOVÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Hodnocení výsledků předškolního vzdělávání (Evaluation of the Preprimary Education Results). první. Praha: Wolters Kluwer ČR, a.s., 2012, 152 pp. ISBN 978-80-7357-884-8.
    9. SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení výsledků vzdělávání a plánování osobnostního rozvoje dítěte (Evaluation of the educational and planning results of the child´s personal development). In Hodnocení a sebehodnocení žáků v primárním vzdělávání – aktuální otázky, perspektivy a výzvy. 2012.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Jak a proč vznikly standardy předškolního vzdělávání (How and why the pre-primary standards have been created?). Praha: Wolters Kluwer, 2012. Speciál pro MŠ, příloha Řízení školy, 1/2012. ISSN 1214-8679.
    11. SYSLOVÁ, Zora. Jak nauczyciel w czeskim przedskolu okazuje szacunek dla dziecka? (How does a teacher of a Czech kondergartens shows respect for a child?). In Evropská konference OMEP 2012. 2012.
    12. SYSLOVÁ, Zora. Jak posílit profesní dovednosti učitelů a jejich zodpovědnost za výsledky vzdělávání. (How to fortify teachers´ professional skills and their responsibility). In Vašťatková Polachová Jana a kol. Autoevaluace v praxi českých škol. 1st ed. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, 2012, p. 111-135. Cesta ke kvalitě. Autoevaluace školy. ISBN 978-80-87652-46-6.
    13. SYSLOVÁ, Zora, Vladimíra HORNÁČKOVÁ, Jaroslav KOCIÁN, Jan MIKÁČ, Libuše PARMOVÁ, Hana POLÁKOVÁ, Danuše PROKŮPKOVÁ, Hana SEDLÁČKOVÁ, Eva SVOBODOVÁ, Táňa ŠMOLDASOVÁ and Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Jak úspěšně řídit mateřskou školu (How to manage the kindergarten successfuly). 1st ed. Praha: Wolters Kluwer, 2012, 344 pp. 373.2/.3 Předškolní a primární výchova a vzděláván. ISBN 978-80-7357-976-0.
    14. SYSLOVÁ, Zora. Kompetence učitele mateřské školy (Kindergartens´ teachers competences). In Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ. 2012.
    15. SYSLOVÁ, Zora. Modifikace evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele mateřské školy (Modification of the evaluation tool for evaluating the quality of kindergarten teachers). Online. In Ježková, V. Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova, 2012, p. 194 - 201. ISBN 978-80-7290-620-8.
    16. SYSLOVÁ, Zora. Obsah vzdělávání ve školních vzdělávacích programech (Educational Contents in the School Education Programme). In Monika Miňová (ed.). Predprimárne vzdelávanie v súčasnosti. první. Prešov: Prešovská univerzita, 2012, p. 240-248. ISBN 978-80-555-0703-3.
    17. SYSLOVÁ, Zora. Ověřování evaluačního nástroje pro hodnocení kvality učitele v mateřské škole (Veryfying of evaluating tool for trhe evaluation of the teacher's quality in kindergarten). In Kvalita ve vzdělávání. 2012.
    18. SYSLOVÁ, Zora. Podpora profesního rozvoje učitele mateřské školy (Support of ther professional development of kindergarten´s teacher). Praha: Forum, 2012. Poradce ředitelky mateřské školy, roč. II., č. 3,. ISSN 1804-9745.
    19. SYSLOVÁ, Zora. Podpora rozvoje zdravých životních návyků (Development support of the health living habits). In Bezpečnost a ochrana zdraví dětí. 2012.
    20. SYSLOVÁ, Zora. Práce s dětmi ze sociokulturně znevýhodněného prostředí (The work with children from the soci-culturaly handicap enviroment). Praha: Verlag Dashöfer, 2012, 9 pp. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 11. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    21. SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Předškolní vzdělávání v České republice pohledem pedagogického výzkumu. (Pre-primary education in the Czech Republic through the lenses of the educational research). Pedagogická orientace: odborný čvrtletník a zpravodaj České pedagogické společnosti. Brno: Česká pedagogická společnost, 2012, neuveden, 22(4), p. 490–515, 25 pp. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-4-490.
    22. SYSLOVÁ, Zora. Příprava pedagogických pracovníků a podmínky podpory rovnosti ve vzdělávání v oboru Učitelství pro mateřská školy (Training of teachers and the conditions for promoting equality in education in the field of study for kindergarten). In Rovnost a kvalita ve vzdělávání. 2012.
    23. SYSLOVÁ, Zora. Respecting Children at Czech Kindergartens. In Respect for a child. 2012.
    24. SYSLOVÁ, Zora. RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech (The Frame Educational Program for Pre-primary Education and its Realization in Kindergartens – pre-primary education in the past 10 years). In Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn. 2012.
    25. SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj (Self-evaluation ot the kindergarten's teacher and her proffesional development.). Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2012, 30 pp. Poradce ředitelky – Management školy, březen 2012. ISSN 1804-5901.
    26. SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – I. Část. (Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – Ist part.). Praha: Dr. Josef Raabe, 2012, 6 pp. Zpravodaj pro mateřské školy květen/2012. ISSN 1803-6694.
    27. SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy, její profesní rozvoj – II. Část. (Self-evaluation of kindergarten´s teacher, her proffesional development. – IIst part.). Praha: Dr. Josef Raabe, 2012, 3 pp. Zpravodaj pro mateřské školy, červen/2012. ISSN 1803-6694.
    28. SYSLOVÁ, Zora. Standardy a jejich pojetí v současném předškolním vzdělávání (Standards and their concept in present pre-primary education). In Málotřídky společně - „Vzdělávací tržiště málotřídních škol“. 2012.
    29. SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání (Standard of the pre-primary education). Praha: Forum s.r.o., 2012, 5 pp. Poradce ředitelky mateřské školy, ročník I, č. 5. ISSN 1804-9745.
    30. SYSLOVÁ, Zora. Standardy předškolního vzdělávání – potřeba, nutnost, zbytečnost (Standards of the pre-primary education – necessary, urgency, uselessness). Praha: Verlag Dashöfer, 2012, 12 pp. ŠVP a evaluace v mateřské škole. 12. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    31. SYSLOVÁ, Zora. Strategy supporting the learning process of pre-school children. In Gasiorek, K.; Paśko, I. Poznawanie świata w edukacji dziecka. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Pedagogicznego, 2012, p. 471-478. ISBN 978-83-7271-756-6.
    32. SYSLOVÁ, Zora. Včasná péče v České republice (Early care in the Czech Republic). In Tvorba metodiky na poskytování včasné péče dětem se sociokulturním znevýhodněním a její implementace do MŠ. 2012.
    33. SYSLOVÁ, Zora. Vztah mezi kompetencemi, gramotnostmi a standardy v předškolním vzdělávání (Competences, liteacy and standards in the pre-primary education). In Gramotnost ve škole. 2012.

    2011

    1. SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Analýza témat pedagogického výzkumu zaměřeného na předškolní vzdělávání v České republice od roku 2000 (Analysis of the Educational Research Topics in the Pre-primary Education). In Bendl, S., Zvírotský, M. Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata – ideje – realizace. Sborník z 18. výroční konference Čeké pedagogické společnosti konané ve dnech 16. – 17. února 2011 v Praze. první. Brno: Tribun EU, 2011, p. 1-5. ISBN 978-80-263-0046-5.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Aspekty vztahu ředitelky mateřské školy a rodičů (Aspects of relation the kindergarten's headmaster and the parents.). Praha: Forum, s.r.o., 2011. Poradce ředitelky mateřské školy, roč. I, č. 2. ISSN 1804-9745.
    3. SYSLOVÁ, Zora and Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Autoevaluace mateřské školy z pohledu předškolních pedagogů (The self-evaluation of the kindergarten from point of view of pre-primary teachers). In Učiteľovo myslenie a uvažovanie. 2011.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 1. část. Východiska hospitací. (The inspection of kindergarte's headmaster – part 1. The basis of inspections.). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 9/2011. ISSN 1803-6694.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 2. část. Plánování hospitací. (The inspection of kindergarten´s headmaster – part 2. The planning of inspections.). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 10/2011. ISSN 1803-6694.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy – 3. část. Realizace hospitací. (The inspection of kindergarten's headmaster – part 3. The realization of inspections.). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011. Zpravodaj pro mateřské školy, 11/2011. ISSN 1803-6694.
    7. SYSLOVÁ, Zora. Hospitace ředitelky mateřské školy jako nástroj vedení lidí a podpory jejich profesního rozvoje (Headmaster's inspection of kindergarten as the tool of leadership and teacher's support of their professional development). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o., 2011, 30 pp. Poradce ředitelky – Management školy, červen 2011. ISSN 1804-5901.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Individualizace předškolního vzdělávání (The Individualization of the Pre-primary Education). In Inovace ve výuce. 2011.
    9. SYSLOVÁ, Zora. Jak může předškolní pedagog ovlivnit hru dítěte (How can the pre-primary teacher influence a child‘s play). In Podhájecká M., Miňová, M. Hra v predprimárnej edukácii. Zborník z vedecko-odbornejj konferencie s medzinárodnou účastku. Prešov: Pedagogická fakulta Prešovskej univerzity, 2011, p. 387-397, 10 pp. ISBN 978-80-555-0467-4.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Jsou potřebné standardy předškolního vzdělávání? (Are the standards of the pre-primary education needful?). In Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. 2011.
    11. SYSLOVÁ, Zora. Podpora učení dítěte ze strany učitele mateřské školy (Kindergaten teacher's support of the child's learning). In Naukowej Funkcja poznawcza w edukacji dziecka - teoria i praktyka. 2011.
    12. SYSLOVÁ, Zora. Postavení standardů v koncepčním rámci předškolního vzdělávání (The role of Standards in the conception frame of the pre-primary education). In Kroufek, R., Šlégr, J. Předškolní vzdělávání v pedagogických, psychologických a sociálních souvislostech. první. Ústí nad Labem: Ing. Tomáš Mikulenka, 2011, p. 48 - 56. ISBN 978-80-904927-1-4.
    13. SYSLOVÁ, Zora. Program podpory zdraví v mateřských školách (The program of the health support in kindergartens). Praha: Forum, 2011, 10 pp. ISSN 1804-9745.
    14. SYSLOVÁ, Zora and Jana POLÁCHOVÁ VAŠŤATKOVÁ. Předškolní pedagogové a autoevaluace mateřské školy (Preschool pedagogues and self-evaluation of kindergartens). In Wiergerová, A., Vávrová S. Učiteľovo myslenie a uvažovanie. Bratislava: Ústav primárném a preprimárnej pedagogiky PdF UK, Bratislava, 2011, p. 145-153. ISBN 978-80-89443-10-9.
    15. SYSLOVÁ, Zora and Veronika NAJVAROVÁ. Reflexe předškolního vzdělávání prostřednictvím pedagogického výzkumu (Reflection of Pre-primary education by Pedagogical research). In Místo vzdělávání v současné společnosti: paradigmata-ideje-realizace. 2011.
    16. SYSLOVÁ, Zora. Role učitele mateřské školy ve hře dítěte (The role of kindergarten´s teacher in the child´s game). In Hra v predprimárnej edukácii. 2011.
    17. SYSLOVÁ, Zora. RVP PV a jeho realizace v MŠ – předškolní vzdělávání v uplynulých 10 letech (The Frame Educational Program for Pre-primary Education and its Realization in Kindergartens – pre-primary education in the past 10 years). In Mateřská škola v kontextu kurikulárních změn. 2011.
    18. SYSLOVÁ, Zora. Self-evaluation tools for kindergartens participating in the health-promoting schools programme. In Řehulka Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: Initiatives for Educational Areas. 1st ed. Brno: Masaryk University, 2011, p. 73 - 78. ISBN 978-80-210-5524-7.
    19. SYSLOVÁ, Zora. Spolupráce s rodinou jako akt podpory rozvoje dítěte (Coordination with family as the supporting act for child´s development). Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2011. ISSN 1214-8679.
    20. SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení jako nástroj pro zvyšování kvality mateřské školy (The self-evaluation as the tool for increase of the kindergarten's quality). In Smíšený design v pedagogickém výzkumu. 2011.
    21. SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení mateřské školy jako východisko zkvalitňování vzdělávání (Self-evaluation of the Kindergarten as the Starting Point to Improve the Education). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o, 2011, 30 pp. Poradce ředitelky – Management školy, duben 2011. ISSN 1804-5901.
    22. SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole (Self-evaluation in the Kindergarten). Praha: Dr. Josef Raabe, s.r.o, 2011, 4 pp. Zpravodaj pro mateřské školy. ISSN 1803-6694.
    23. SYSLOVÁ, Zora. Využití vlastního hodnocení pro sledování kvality a rozvoje mateřské školy (The use of self - evaluation to monitor the quality and the development of nursery school). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 378-382. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-77.
    24. SYSLOVÁ, Zora, Lenka BĚHOUNKOVÁ and Egle HAVRDOVÁ. Význam včasné intervence v raném vývoji dítěte (The Importance of Punctual Intervention in the Early Development of the Child). 1st ed. Praha: Centrum pro veřejnou politiku, 2011, 147 pp. ISBN 978-80-260-0641-1.

    2010

    1. SYSLOVÁ, Zora. Hodnocení průběhu vzdělávání jako jedna z oblastí vlastního hodnocení školy (The evaluation of educational development as one of the field of self-evaluation in the kindergarten). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII, 2/2010, p. 9-12. ISSN 1214-8679.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Hospitační činnost ředitelky mateřské školy (The inspection of kindergarten´s headmaster). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII., 8/2010, p. 12 - 16. ISSN 1214-8679.
    3. SYSLOVÁ, Zora. Inovace školního vzdělávacího programu (The innovation of the school educational program). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2010, VII., 10/2010, p. 7 - 11. ISSN 1214-8679.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Mateřské školy podporující zdraví mění tradici (The Kindergartens Supporting the Health are Changing the Tradition). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 134., 4/2010, p. 24 - 31. ISSN 0323-0449.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky mateřské školy (Self Evaluation of the Kindergartens Teacher). In Burkovičová, R. (ed.) Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. První. Ostrava: Ostravská univerzita - Pedagogická fakulta, 2010, p. 248 - 256. ISBN 978-80-7368-771-7.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Sebereflexe v práci učitelky mateřské školy (Self Reflection of the Kindergartens Teacher). In Aktuální otázky preprimárního a primárního vzdělávání. 2010.
    7. SYSLOVÁ, Zora. The health supporting in the Frame Educational Program for pre-primary education. In Řehulka, E. (ed.). SCHOOL AND HEALTH 21 Health Education: International Experience. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2010, 7 pp. ISBN 978-80-210-5398-4.
    8. SYSLOVÁ, Zora. Tvorba nástrojů pro vlastní hodnocení mateřských škol v síti Programu škol podporujících zdraví (The creation of Tools for Self-evaluation of the Kindergartens Involved to the Program Health supporting). In Škola a zdraví 21. 2010.
    9. HORKÁ, Hana, Jiří HAVEL, Zora SYSLOVÁ and Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Učitelství pro mateřské školy (The Kindergarten Teaching). In Spilková, V; Hejlová, H. (eds.) Příprava učitelů pro primární a preprimární vzdělávání v Česku a na Slovensku. Vývoj po roce 1989 a perspektivy. Praha: PdF UK, 2010, p. 131-139. ISBN 978-80-7290-486-0.
    10. SYSLOVÁ, Zora. Vývoj a proměna mateřské školy (The process and transmutation of the kindergarten). Praha: Verlag Dashöfer, 2010, 10 pp. ŠVP a evaluace v MŠ. 7. aktualizace. ISSN 1802-4130.

    2009

    1. SYSLOVÁ, Zora. Návaznost předškolního a základního vzdělávání. (Sequence of the pre-primary and primary education). Praha: Verlag Dashöfer, 2009, 9 pp. ŠVP a evaluace v MŠ. 4. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Problémové oblasti řízení mateřské školy (Troubling fields of the kindergartners´school managing). In Dítě předškolního věku a jeho paidagogos. Hradec Králové: GAUDEAMUS UHK, 2009, 9 pp. ISBN 978-80-7041-647-1.
    3. SYSLOVÁ, Zora. Self-evaluation of kindergartens in the net of the health supporting schools programme. In Škola a zdraví pro 21. století. Brno: MU, 2009, 6 pp. ISBN 978-80-210-4930-7.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Tvorba školního vzdělávacího programu (Creation of the school educational program). In O krok napřed. 2009.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole (Self-education in the kindergarten). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2009, VI, 12/2009, p. 6-9. ISSN 1214-8679.
    6. SYSLOVÁ, Zora. Vlastní hodnocení v mateřské škole, 2. část (Self-education in the kindergarten, 2. part). Řízení školy. Speciál pro MŠ. Praha: Wolters Kluwer ČR a.s., 2009, VI, 12/2009, p. 6 - 9. ISSN 1214-8679.
    7. SYSLOVÁ, Zora. Výrazná pedagogická osobnost roku (Significant pedagogical personality of the year). Odbor školství, mládeže a tělovýchovy Magistrátu města Brna, 2009.

    2008

    1. SYSLOVÁ, Zora. Hospitace v mateřské škole (Inspection of classes in the kindergarten). Praha: Verlag Dashöfer, 2008, 14 pp. ŠVP a evaluace v MŠ. 3. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Jak ovlivňuje připravené prostředí školy rozvoj klíčových kompetencí (How the environment influences to the key competences development). In Sborník ze VI. Otevřené konference SKAV. Praha: SKAV, 2008, 16 pp.
    3. HAVLÍNOVÁ, Miluše, Eliška VENCÁLKOVÁ, Zora SYSLOVÁ, Jana HAVLOVÁ, Iva LACINOVÁ, Nina PETRASOVÁ and Ludmila ŠPRACHTOVÁ. Kurikulum podpory zdraví v mateřské škole (Health promotion curriculum in kindergarten). 2., přeprac. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2008, 223 pp. ISBN 978-80-7367-487-8.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Sebehodnocení učitelky. (Teachers´self-evaluation). Praha: Verlag Dashöfer, 2008, 9 pp. ŠVP a evaluace v MŠ. 3. aktualizace. ISSN 1802-4130.
    5. SYSLOVÁ, Zora. Současnost a budoucnost českého předškolního vzdělávání v evropském kontextu. (The present and future of the Czech pre-primary education in the European contects). In Vzdelávanie od útleho veku, šanca pre všetky deti. Zborník z európskej konferencie. Bratislava: OMEP, 2008, 12 pp. ISBN 978-80-89055-82-1.

    2007

    1. SYSLOVÁ, Zora. Česká materská škola na počiatku 21. storočia (Czech kindergartner on the start of 21st sentury). 1st ed. Bratislava: Metodicko-pedagogické centrum, 2007, 104 pp. ISBN 978-80-8052-284-1.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole. (Evaluatuin in the kindergarten). In Idea a realita vysokoškolského vzdělání na pedagogické fakultě. Praha: Univerzita Karlova, pedagogická fakulta, 2007, 4 pp. ISBN 978-80-7290-326-9.
    3. SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole. (Evaluation in the kindergarten). In Doktorandská konference Pedf UK. Praha: LASTECH, 2007, p. 107-112. ISBN 80-903665-9-7.
    4. SYSLOVÁ, Zora. Rozwój edukaci przedszkolnej w Republice Czeskiej (The development of the pre-primary pedagogy in the Czech Republic). Wychowanie w Przedszkolu. Varšava, 2007, roč. LX, č. 11/2007, p. 14-18. ISSN 0137-8082.

    2006

    1. SYSLOVÁ, Zora. Evaluace v mateřské škole s využitím nástrojů projektu podpory zdraví v MŠ (Evaluation in the kindergarten using the tools of the project of health supporting). Praha: RAABE, 2006, 32 pp. ISBN 80-86307-13-1.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Řízení mateřské školy v projektu podpory zdraví v MŠ (Kindergartners management in the project of of the health supporting). Praha: RAABE, 2006, 36 pp. ISBN 80-86307-13-1.

    2003

    1. SYSLOVÁ, Zora and Hana SEDLÁČKOVÁ. Jak promítnout kompetence do činností dětí pomůže kostka (How to project the competences to the children´s activities „Cube“). Učitelské listy. Praha, 2003, roč. 11, č.3, 1 pp. ISSN 0139-5718.

    2002

    1. SYSLOVÁ, Zora and Eliška VENCÁLKOVÁ. Realizace kurikula podpory zdraví v mateřských školách v rámci Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání (The realization of the Health Supporting Curriculum in the kindergartens in the frame of the National Curriculum.). In Rozvoj školství JMK a vzdělávání učitelů. Brno: Pedagogické centrum, 2002, 2 pp. ISBN 80-238-8790-4.
    2. SYSLOVÁ, Zora. Změna pohledu na dítě. (The change of the view on the child.). In Retrospektiva a perspektiva předškolního vzdělávání a příprava předškolních pedagogů. Praha: APV, 2002, 4 pp.
Display details
Displayed: 26/4/2024 20:29