Filtrování publikací

    2025

    1. STACHOŇ, Zdeněk; Jiří ČENĚK; David LACKO; Lenka HAVELKOVÁ; Martin HANUS; Wei-lun LU; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Pavel UGWITZ; Jie SHEN a Čeněk ŠAŠINKA. A comparison of performance using extrinsic and intrinsic bivariate cartographic visualizations with respect to cognitive style in experienced map users. Cartography And Geographic Information Science. Taylor and Francis Ltd., 2025, roč. 52, č. 1, s. 55-68. ISSN 1523-0406. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/15230406.2023.2264752.
    2. BRŮŽA, Vojtěch; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Čeněk ŠAŠINKA; Zdeněk STACHOŇ; Barbora KOZLÍKOVÁ a Jiří CHMELÍK. Immersive and Interactive Learning With eDIVE: A Solution for Creating Collaborative VR Education Experiences. COMPUTER GRAPHICS FORUM. England: Wiley, 2025, roč. 44, č. 1, s. 1-15. ISSN 0167-7055. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1111/cgf.70001.
    3. LACKO, David; Jiří ČENĚK; Alaattin ARIKAN; Thomas DRESLER; Adrianne John GALANG; Zdeněk STACHOŇ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Jie-Li TSAI; Tomáš PROŠEK; Pavel UGWITZ a Čeněk ŠAŠINKA. Investigating the Geography of Thought Across Eleven Countries : Cross-Cultural Differences in Analytic and Holistic Cognitive Styles Using Simple Perceptual Tasks and Reaction Time Modeling. Journal of Experimental Psychology: General. Washington: American Psychological Association, 2025, roč. 154, č. 2, s. 325-346. ISSN 0096-3445. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1037/xge0001685.
    4. STACHOŇ, Zdeněk; Kateřina JOCHECOVÁ; Ondřej KVARDA; Dajana SNOPKOVÁ; Pavel UGWITZ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Stanislav JEŽEK; Petr KUBÍČEK; Vojtěch JUŘÍK; Hana ŠVEDOVÁ a Čeněk ŠAŠINKA. The Possibilities of Using Immersive Virtual Environments in Research on Wayfinding. International Journal of Human-Computer Studies. Elsevier, 2025, roč. 196, February, s. 1-20. ISSN 1071-5819. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.ijhcs.2024.103442.

    2024

    1. ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ; Stanislav POPELKA; Michal ČERNÝ; Nicol DOSTÁLOVÁ; David KOŠATKA a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Cognition and Artificial Life 2024 : Peer-reviewed proceedings. Doubravník: Flow, 2024, 118 s. ISBN 978-80-88123-36-1.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Collaborative Immersive Virtual Environments as a Tool for Enhancing Social Cohesion : Studium Terra Incognita. 2024.
    3. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta. Imerzivní virtuální realita ve výuce: Kde má smysl a jak moc se lektor natrápí? In Open Space Konference 2024. 2024.
    4. ALMÁSI, Zsolt; Kinga FÖLDVÁRY; Natálie KÁČOVÁ; Wei-lun LU; Čeněk ŠAŠINKA a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Immersed in culture : designing a collaborative virtual reality theatre platform for Mandarin learners : interview with Natálie Káčová, Wei-lun Lu, Čeněk Šašinka, and Alžběta Šašinková. Masaryk University, 2024. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/TY2024-2-6.
    5. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta; Markéta BEITLOVÁ; Zdeněk STACHOŇ a Čeněk ŠAŠINKA. Map as a Tool for Community Building in Distance Education Institutions. In 9th International Conference on Cartography & GIS, Nessebar, Bulgaria, 16–21 June 2024. 2024.
    6. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta a Čeněk ŠAŠINKA. Virtual Drama: How VR Theatre Might Promote Cultural Awareness. In ZIP-Scene Conference 2024. 2024.
    7. KOŠATKA, David a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Virtual Reality as a Catalyst for Sense of Belonging in Distance University Students: A Path to Reducing Dropout Rates. In Cognition and Artificial Life Conference. 2024.

    2023

    1. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta; Jiří ČENĚK; Pavel UGWITZ; Jie-Li TSAI; Ioannis GIANNOPOULOS; David LACKO; Zdeněk STACHOŇ; Fitz JAN a Čeněk ŠAŠINKA. Exploring cross-cultural variations in visual attention patterns inside and outside national borders using immersive virtual reality. Scientific Reports. England: Nature Portfolio, 2023, roč. 13, č. 1, s. 1-12. ISSN 2045-2322. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1038/s41598-023-46103-1.
    2. LU, Wei-lun; Nicol DOSTÁLOVÁ; David LACKO; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Čeněk ŠAŠINKA. From reading style to cognitive style and its possible application : An eye‑tracking and CFT approach. Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education. SpringerOpen, 2023, roč. 8, č. 22, s. 1-13. ISSN 2363-5169. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1186/s40862-023-00195-4.
    3. ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Zdeněk STACHOŇ. Immersive Virtual Reality In Education : Overcoming Challenges And Evaluating Opportunities. In 16th annual International Conference of Education, Research and Innovation, Seville, Spain, 13-15 November, 2023. 2023. ISBN 978-84-09-55942-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2023.
    4. DOHNÁLKOVÁ, Anna; Michal ČERNÝ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Čeněk ŠAŠINKA. Implementing Collaborative iVR into Libraries. Online. In Čeněk Šašinka, Michal Černý, Alžběta Šašinková, Nicola Catherine Fořtová, Jiří Rambousek, Zdeněk Stachoň. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, s. 104-119. ISBN 978-80-280-0500-9.
    5. KOŠATKA, David; Markéta KOŠATKOVÁ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Michal ČERNÝ. Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Online. MUNI Press, 2023, s. 57-85, 28 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-3.
    6. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta. iVR as a Tool of Choice. Online. In Čeněk Šašinka, Michal Černý, Alžběta Šašinková, Nicola Catherine Fořtová, Jiří Rambousek, Zdeněk Stachoň. Learning and Teaching in Virtual Reality : Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, s. 8-26. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-1.
    7. ŠAŠINKA, Čeněk; Michal ČERNÝ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ; Jiří RAMBOUSEK; Zdeněk STACHOŇ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; David KOŠATKA; Markéta KOŠATKOVÁ; Kateřina JOCHECOVÁ; Hana ŠVEDOVÁ a Anna DOHNÁLKOVÁ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 s. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.
    8. ŠAŠINKA, Čeněk; Michal ČERNÝ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ; Jiří RAMBOUSEK a Zdeněk STACHOŇ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 s. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.

    2022

    1. JOCHECOVÁ, Kateřina; Michal ČERNÝ; Zdeněk STACHOŇ; Hana ŠVEDOVÁ; Natálie KÁČOVÁ; Jiří CHMELÍK; Vojtěch BRŮŽA; Ondřej KVARDA; Pavel UGWITZ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ a Čeněk ŠAŠINKA. Geography Education in a Collaborative Virtual Environment : A Qualitative Study on Geography Teachers. International Journal of Geo-Information. 2022, roč. 11, č. 3, s. 1-15. ISSN 2220-9964. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/ijgi11030180.
    2. KUBÍČEK, Petr; Tomáš APELTAUER; Zdeněk STACHOŇ; Jiří APELTAUER; Čeněk ŠAŠINKA; Dajana SNOPKOVÁ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Pavel UGWITZ a Ondřej KVARDA. Využití virtuální reality pro parametrizaci agentních modelů pro potřeby korektní reprezentace behaviorálních vlastností osob. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 23 s. TL02000103-V7.

    2021

    1. ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ; Jiří ČENĚK; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Stanislav POPELKA; Pavel UGWITZ a David LACKO. A comparison of the performance on extrinsic and intrinsic cartographic visualizations through correctness, response time and cognitive processing. PLoS ONE. Public Library of Science, 2021, roč. 16, č. 4, s. 1-23. ISSN 1932-6203. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1371/journal.pone.0250164.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk; David LACKO; Jiří ČENĚK; Stanislav POPELKA; Pavel UGWITZ; Hana ŘÁDOVÁ; Martina FABIANOVÁ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Jiří BRANČÍK a Markéta JANKOVSKÁ. ImGo : A Novel Tool for Behavioral Impulsivity Assessment Based on Go/NoGo Tasks. Psychological Reports. Psychological reports, 2021, Neuveden, Neuveden, s. 1-43. ISSN 0033-2941. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/00332941211040431.
    3. KUBÍČEK, Petr; Tomáš APELTAUER; Zdeněk STACHOŇ; Jiří APELTAUER; Čeněk ŠAŠINKA; Dajana SNOPKOVÁ; Vojtěch JUŘÍK; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Pavel UGWITZ; Ondřej KVARDA; Hana ŠVEDOVÁ a Kateřina JOCHECOVÁ. Testování chování osob ve virtuálním a reálném prostředí - evaluační studie. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 85 s. TL02000103-V2.
    4. UGWITZ, Pavel; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Čeněk ŠAŠINKA; Zdeněk STACHOŇ a Vojtěch JUŘÍK. Toggle Toolkit: A Tool for Conducting Experiments in Unity Virtual Environments. Behavior Research Methods. Springer New York LLC, 2021, roč. 53, č. 4, s. 1581-1591. ISSN 1554-351X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3758/s13428-020-01510-4.
    5. STACHOŇ, Zdeněk; Čeněk ŠAŠINKA; David LACKO; Jiří ČENĚK; Pavel UGWITZ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Lukáš HERMAN. Vliv grafických proměnných na rychlost vizuálního vyhledávání na mapách. In Cesty kartografie - 24. kartografické konference. 2021. ISBN 978-80-7599-071-6.

    2020

    1. ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Pavel UGWITZ; Daniela HALÁMKOVÁ; Jiří ČENĚK; Vojtěch JUŘÍK a Stanislav POPELKA. COMPARISON OF THE EXTRINSIC AND INTRINSIC VISUALIZATION METHODS: EXPLORATIVE EYE-TRACKING ANALYSIS. Online. In Bandrova, Temenoujka; Konečný, Milan; Marinova, Silvia. 8th International Conference on Cartography & GIS: PROCEEDINGS VOL.1. Nessebar, Bulgaria: Bulgarian Cartographic Association, 2020, s. 42-48. ISSN 1314-0604.
    2. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta; Čeněk ŠAŠINKA; Zdeněk STACHOŇ; David LACKO; Jiří ČENĚK; Pavel UGWITZ; Wei-lun LU; Vojtěch JUŘÍK a Daniela HALÁMKOVÁ. Individuální rozdíly v kognitivním zpracování různých metod kartografické vizualizace: Experimentální design a pilotní studie. Online. In Maierová, Eva; Viktorová, Lucie; Dolejš, Martin; Dominik, Tomáš. PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta, 2020, s. 43-48. ISBN 978-80-244-5731-4.
    3. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta; Čeněk ŠAŠINKA; Zdeněk STACHOŇ; Pavel UGWITZ a Petr KUBÍČEK. POSSIBILITIES OF QUANTITATIVE ANALYSIS OF HYPSOGRAPHY EDUCATION PROCESS IN COLLABORATIVE IMMERSIVE VIRTUAL REALITY. Online. In Bandrova, Temenoujka; Konečný, Milan; Marinova, Silvia. 8th International Conference on Cartography & GIS: PROCEEDINGS VOL.1. Nessebar, Bulgaria: Bulgarian Cartographic Association, 2020, s. 425-429. ISSN 1314-0604.
    4. LACKO, David; Jiří ČENĚK; Čeněk ŠAŠINKA; Pavel UGWITZ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Wei-lun LU a Zdeněk STACHOŇ. Souběžná validita metod měřících analytický a holistický kognitivní styl – předběžná analýza. Online. In Maierová, Eva; Viktorová, Lucie; Dolejš, Martin; Dominik, Tomáš. PhD existence 2020. Člověk a čas : Sborník odborných příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta, 2020, s. 201-212. ISBN 978-80-244-5731-4.
    5. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta; Čeněk ŠAŠINKA; Pavel UGWITZ; Jan FITZ; Zdeněk STACHOŇ; Jiří ČENĚK; David LACKO; Wei-lun LU a Vojtěch JUŘÍK. Technologie eye-trackingu v imerzivní virtuální realitě: Možnosti a limity v interkulturním výzkumu. Online. In Maierová, Eva; Viktorová, Lucie; Dolejš, Martin; Dominik, Tomáš. PhD existence 2020. Člověk a čas. Československá psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech: Sborník odborných příspěvků. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci: Filozofická fakulta, 2020, s. 234-240. ISBN 978-80-244-5731-4.

    2019

    1. ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ; Michal SEDLÁK; Jiří CHMELÍK; Lukáš HERMAN; Petr KUBÍČEK; Alžběta STRNADOVÁ; Milan DOLEŽAL; Hynek TEJKL; Tomáš URBÁNEK; Hana SVATOŇOVÁ; Pavel UGWITZ a Vojtěch JUŘÍK. Collaborative Immersive Virtual Environments for Education in Geography. ISPRS International Journal of Geo-Information. Basel, Switzerland: MDPI, 2019, roč. 8, č. 1, s. 1-25. ISSN 2220-9964. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/ijgi8010003.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Evidenční systém pro psychologickou diagnostiku. ITlib Informačné technológie a knižnice. Bratislava: Centrum vedecko-technických informácií SR, 2019, č. 3. ISSN 1335-793X.
    3. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta a Čeněk ŠAŠINKA. Kolaborativní imerzivní virtuální prostředí jako nástroj pro výzkum interkulturních rozdílů. Online. In Igor Farkaš; Martin Takáč; Peter Gergeľ; Matúš Tomko. Kognícia a umelý život 2019. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2019, s. 112-113. ISBN 978-80-223-4720-4.
    4. ŠAŠINKOVÁ, Alžběta. Vzdělávání ve virtuální realitě : potenciál geografických úloh. In 23. kartografická konference, 18. - 20. září 2019, Kutná Hora. 2019.
    5. ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Ztraceno v kontrole. Online. In Farkaš, Igor; Takáč, Martin; Gergeľ, Peter; Tomko, Matúš. Kognícia a umelý život 2019. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2019, s. 110-111. ISBN 978-80-223-4720-4.

    2018

    1. JUŘÍK, Vojtěch; Lukáš HERMAN; Čeněk ŠAŠINKA; Zdeněk STACHOŇ; Jiří CHMELÍK; Alžběta STRNADOVÁ a Petr KUBÍČEK. Behavior Analysis in Virtual Geovisualizations : Towards Ecological Validity. Online. In Bandrova, Temenoujka; Konečný, Milan. 7th International Conference on Cartography and GIS : Proceedings, Vol. 1 and Vol. 2. Sofia: Bulgarian Cartographic Association, 2018, s. 518-527. ISSN 1314-0604.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; Zuzana ŠMIDEKOVÁ a Vojtěch JUŘÍK. Kognice a umělý život 2018: sborník příspěvků. Brno: Flow, z.s., 2018, s. 1-82, 81 s. ISBN 978-80-88123-24-8.

    2017

    1. ŠAŠINKA, Čeněk; Jiří ČENĚK; Kamil MORONG; Tomáš URBÁNEK; Pavel UGWITZ; Michaela HELÍSKOVÁ a Alžběta STRNADOVÁ. Flagtest: manuál psychodiagnostické metody verze 1.0. 2017.
    2. ŠAŠINKA, Čeněk; Jiří ČENĚK; Kamil MORONG; Tatiana MALATINCOVÁ; Jaroslav TOČÍK; Pavel UGWITZ; Tomáš URBÁNEK; Michaela HELÍSKOVÁ a Alžběta STRNADOVÁ. Interfereční polohový test: manuál diagnostické metody IPT verze 1.0. 2017.
    3. ČENĚK, Jiří; Čeněk ŠAŠINKA; Kamil MORONG; Tomáš URBÁNEK; Pavel UGWITZ; Adéla POTYKOVÁ; Jaroslav TOČÍK; Michaela HELÍSKOVÁ; Alžběta STRNADOVÁ a Michal SEDLÁK. Test verbálního uvažování: manuál psychodiagnostické metody TVU 1.0. 2017.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 11. 7. 2025 08:35