3. 3.
2017
Na poptávku některých uživatelů jsme pro ty, kteří přijímají poštu v ISu, doplnili možnost zadat si jednu nebo více e-mailových adres odesílatelů, od kterých nechcete již dostávat e-maily.
Nové nastavení v aplikaci https://is.muni.cz/auth/mail se jmenuje Blokování, resp. Blokovat odesílatele. Buď pokud máte otevřený konkrétní e-mail, pak klikáte na "Blokovat odesílatele", nebo kliknutím na "Blokování" nahoře můžete adresu přidat ručně, nebo seznam zablokovaných adres spravovat.
Zablokováním odesílatele způsobíte, že e-maily od něj skončí ve Vaší složce Spam + Virus.
Uživatelé, kteří mají poštu přesměrovanou jinam, nemohou blokování použít, příp. bude blokování neúčinné. Přesměrovaná pošta se nekontroluje ani na spam, ani na blokování.
Dopisy ve složce Spam + Virus automaticky po jednom měsíci expirují, smažou se.
Je potřeba upozornit na limity této funkce. Blokování funguje jen na konkrétní přesně zapsanou adresu, která se nachází v hlavičce Od (From) přijatého dopisu. Pokud jste konkrétního odesílatele zablokovali a on Vám pošle další dopis z (byť jenom mírně) pozměněné adresy, dopis se doručí.
Funkce blokování odesílatele není určena pro řešení otravného spamu. Pokud dostanete dopis, který vyhodnotíte, že je spam, označujte jej nadále pomocí funkce "Nahlásit jako nerozpoznaný SPAM". Spamy se detekují podle obsahu dopisu, nejen podle adresy odesílatele, protože adresy odesílatele mohou být pokaždé jiné, možná i smyšlené.
Abychom nejistým uživatelům, kterým není zřejmý rozdíl mezi operací zablokování odesílatele a nahlášení nerozpoznaného spamu, umožnili fungování detekce spamu, použití funkce zablokovat odesílatele automaticky IS navíc chápe jako pokyn k označení dopisu jako nerozpoznaný spam.
Michal Brandejs