Část věnovanou vlivu počítačů na tradiční umělecké formy uvádí Malina dvěma tezemi:
Vliv počítače na tradiční umělecké formy je přitom dvojího druhu:
Tradiční umělecké formy se pod vlivem počítačové technologie vyvíjejí a proměňují. Vznikají obrazy vytvořené na základě fraktálové matematiky, hudebníci tvoří zvuky a melodie, které by nemohly být provedeny tradičními hudebními nástroji či živými zpěváky. Film a televize procházejí změnami umožněnými počítačovou technologií: ve filmech hrají živí i syntetičtí herci, film může mít několik paralelních linií atd. Digitální televize umožňuje paralelně sledovat dva kanály. Užití počítače nebo videa mění také oblast tanečního umění, umožňuje totiž tvorbu nových choreografických slovníků zkoumajících potenciál editačních technik jako multiplikace obrazů, zpětný pohyb, převrácení, změny měřítka, manipulace s barvami.
Malina však upozorňuje, že v případě užívání počítačů jako prostředků tradičního umění, což platí o všech výše uvedených příkladech, narážíme na jejich limity, neboť počítač původně nevznikl pro umělecké účely a tomuto využití se tedy nutně vzpírá.
Technické řešení této výukové pomůcky je spolufinancováno Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.