PdF:VVb016 Výtvarná akce - Informace o předmětu
VVb016 Výtvarná akce
Pedagogická fakultajaro 2024
- Rozsah
- 0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
- Vyučující
- MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
MgA. Tereza Sikorová (cvičící) - Garance
- MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta - Rozvrh seminárních/paralelních skupin
- VVb016/01: Čt 12:00–14:50 kancelář vyučujícího, Čt 12:00–14:50 učebna 18B, Čt 12:00–14:50 ateliér 18A, J. Francová, P. Kamenický, M. Kovářová, J. Nedomová
VVb016/02: Čt 15:00–17:50 ateliér 18A, Čt 15:00–17:50 učebna 18B, Čt 15:00–17:50 kancelář vyučujícího, J. Francová, P. Kamenický, M. Kovářová, J. Nedomová - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
- Mateřské obory/plány
- Výtvarná výchova a vizuální tvorba se zaměřením na vzdělávání (program PdF, B-VV3S) (3)
- Cíle předmětu
- Individuální a konzultované zadání dominantního tématu s velkým důrazem na momentální schopnosti studenta. Rozvoj kreativity. Vlastní semináře nabízejí možnost prohloubení potřebných tvůrčích dovedností v návaznosti na zvolené téma a používaný materiál. V průběhu semestru dojde k povinným konzultacím, které doloží rozvoj práce s tématem, nebo jeho případnou transformaci.
- Výstupy z učení
- - Studenti si osvojí pojmy vázané na zvolené médium.
- Jsou schopni připravit skupinový i individuální umělecký projekt ve zvoleném médiu se všemi jeho fázemi (idea, představa, realizace, dokumentace, prezentace).
- Jsou schopni zvolit k vyjadřované ideji adekvátní formu realizace a jsou si vědomi technických a jiných podmínek souvisejících s jejím uskutečněním.
- Jsou obeznámeni s možnostmi dokumentace tvorby a využívají adekvátní formu dokumentace k zaznamenání vlastní tvorby v daném médiu.
- Jsou schopni srozumitelně prezentovat svůj projekt, osvětlit svou výchozí ideu a zasadit projekt do kontextu teorie a praxe. - Osnova
- Forma individuálního zadání a konzultací s pedagogem. Důraz na samostatnou tvůrčí činnost. Student si z nabídky výtvarných oborů a specializací vybere podle vlastních úvah a výtvarných schopností (malba, grafika, kresba, počítačová grafika, modelování, akce, nová média, atd.). S vybraným pedagogem jedná o množství prací, tématu projektu, výtvarných technikách a termínech konzultací.
- Literatura
- povinná literatura
- Morganová, P. (1999) Akční umění. Olomouc: Votobia.
- neurčeno
- Rezek, P. (2010). Tělo, věc a skutečnost v umění šedesátých a sedmdesátých let (2., rozš. vyd.). Praha: Jan Placák - Ztichlá klika.
- Foster, H. (2007) Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze: Slovart.
- Zhoř, I., Horáček, R., & Havlík, V. (1991). Akční tvorba (1. vyd.). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
- Chalupecký, J. (1990) Na hranicích umění: několik příběhů. Praha: Prostor.
- Morganová, P. (2014) Procházka akční Prahou: akce, performance, happeningy 1949-1989. Praha: VVP AVU.
- Fišer, Z., Havlík, V. & Horáček, R. (2010) Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Brno: Masarykova univerzita.
- Výukové metody
- Forma ateliérové intermediální výuky umožní studentům intenzivní práci na individuálně zadaných tématech, průběžnou kontrolu realizace projektu a v případě potřeby jeho transformaci a přesah do dalších fází studia.
- Metody hodnocení
- veřejná prezentace a obhajoba semestrální práce
- Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/VVb016