VVb016 Výtvarná akce

Pedagogická fakulta
jaro 2024
Rozsah
0/3/0. 3 kr. Ukončení: z.
Vyučující
MgA. Jana Francová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. Petr Kamenický, Ph.D. (cvičící)
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D. (cvičící)
Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D. (cvičící)
MgA. Tereza Sikorová (cvičící)
Garance
MgA. Bc. Marta Kovářová, Ph.D.
Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Kontaktní osoba: Mgr. et Mgr. Jana Nedomová, Ph.D.
Dodavatelské pracoviště: Katedra výtvarné výchovy – Pedagogická fakulta
Rozvrh seminárních/paralelních skupin
VVb016/01: Čt 12:00–14:50 kancelář vyučujícího, Čt 12:00–14:50 učebna 18B, Čt 12:00–14:50 ateliér 18A, J. Francová, P. Kamenický, M. Kovářová, J. Nedomová
VVb016/02: Čt 15:00–17:50 ateliér 18A, Čt 15:00–17:50 učebna 18B, Čt 15:00–17:50 kancelář vyučujícího, J. Francová, P. Kamenický, M. Kovářová, J. Nedomová
Omezení zápisu do předmětu
Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Mateřské obory/plány
Cíle předmětu
Individuální a konzultované zadání dominantního tématu s velkým důrazem na momentální schopnosti studenta. Rozvoj kreativity. Vlastní semináře nabízejí možnost prohloubení potřebných tvůrčích dovedností v návaznosti na zvolené téma a používaný materiál. V průběhu semestru dojde k povinným konzultacím, které doloží rozvoj práce s tématem, nebo jeho případnou transformaci.
Výstupy z učení
- Studenti si osvojí pojmy vázané na zvolené médium.
- Jsou schopni připravit skupinový i individuální umělecký projekt ve zvoleném médiu se všemi jeho fázemi (idea, představa, realizace, dokumentace, prezentace).
- Jsou schopni zvolit k vyjadřované ideji adekvátní formu realizace a jsou si vědomi technických a jiných podmínek souvisejících s jejím uskutečněním.
- Jsou obeznámeni s možnostmi dokumentace tvorby a využívají adekvátní formu dokumentace k zaznamenání vlastní tvorby v daném médiu.
- Jsou schopni srozumitelně prezentovat svůj projekt, osvětlit svou výchozí ideu a zasadit projekt do kontextu teorie a praxe.
Osnova
  • Forma individuálního zadání a konzultací s pedagogem. Důraz na samostatnou tvůrčí činnost. Student si z nabídky výtvarných oborů a specializací vybere podle vlastních úvah a výtvarných schopností (malba, grafika, kresba, počítačová grafika, modelování, akce, nová média, atd.). S vybraným pedagogem jedná o množství prací, tématu projektu, výtvarných technikách a termínech konzultací.
Literatura
    povinná literatura
  • Morganová, P. (1999) Akční umění. Olomouc: Votobia.
    neurčeno
  • Rezek, P. (2010). Tělo, věc a skutečnost v umění šedesátých a sedmdesátých let (2., rozš. vyd.). Praha: Jan Placák - Ztichlá klika.
  • Foster, H. (2007) Umění po roce 1900: modernismus, antimodernismus, postmodernismus. V Praze: Slovart.
  • Zhoř, I., Horáček, R., & Havlík, V. (1991). Akční tvorba (1. vyd.). Olomouc: Vydavatelství Univerzity Palackého.
  • Chalupecký, J. (1990) Na hranicích umění: několik příběhů. Praha: Prostor.
  • Morganová, P. (2014) Procházka akční Prahou: akce, performance, happeningy 1949-1989. Praha: VVP AVU.
  • Fišer, Z., Havlík, V. & Horáček, R. (2010) Slovem, akcí, obrazem: příspěvek k interdisciplinaritě tvůrčího procesu. Brno: Masarykova univerzita.
Výukové metody
Forma ateliérové intermediální výuky umožní studentům intenzivní práci na individuálně zadaných tématech, průběžnou kontrolu realizace projektu a v případě potřeby jeho transformaci a přesah do dalších fází studia.
Metody hodnocení
veřejná prezentace a obhajoba semestrální práce
Další komentáře
Studijní materiály
Předmět je dovoleno ukončit i mimo zkouškové období.
Předmět je vyučován každoročně.
Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
Předmět je zařazen také v obdobích podzim 2019, podzim 2020, podzim 2021, jaro 2022, jaro 2023, jaro 2025.
  • Statistika zápisu (nejnovější)
  • Permalink: https://is.muni.cz/predmet/ped/jaro2024/VVb016