PřF:XS090 Asistentská praxe - Informace o předmětu
XS090 Asistentská praxe
Přírodovědecká fakultapodzim 2010
- Rozsah
- 10D. 3 kr. (příf plus uk plus > 4). Ukončení: z.
- Vyučující
- RNDr. Vladimír Herber, CSc. (cvičící)
- Garance
- RNDr. Vladimír Herber, CSc.
Přírodovědecká fakulta
Kontaktní osoba: RNDr. Vladimír Herber, CSc. - Předpoklady
- PROGRAM(N-BI) || PROGRAM(N-MA) || PROGRAM(N-CH) || PROGRAM(N-FY) || PROGRAM(N-GK) || KREDITY_MIN(100)
Asistentské praxe se konají na některé z klinických škol v Brně formou průběžné praxe. Jsou určeny studentům bakalářských oborů se zaměřením na vzdělávání, kteří mají za toto studium již minimálně 100 kreditů. Tuto praxi může absolvovat i student navazujícího magisterského programu před vykonáním Souvislé či průběžné pedagogické praxe. - Omezení zápisu do předmětu
- Předmět je určen pouze studentům mateřských oborů.
Předmět si smí zapsat nejvýše 20 stud.
Momentální stav registrace a zápisu: zapsáno: 0/20, pouze zareg.: 0/20
Jiné omezení: Předmět nelze zapsat po absolvování Pedagogické praxe, anebo současně s Pedagogickou praxí - Mateřské obory/plány
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Biologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Deskriptivní geometrie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GE)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Fyzika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geografie a kartografie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Geologie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Chemie se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-BI)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-FY)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-GK)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-CH)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-IO)
- Matematika se zaměřením na vzdělávání (program PřF, B-MA)
- Učitelství biologie pro střední školy (program PřF, N-BI)
- Učitelství deskriptivní geometrie pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Učitelství fyziky pro střední školy (program PřF, N-FY)
- Učitelství geografie a kartografie pro střední školy (program PřF, N-GK)
- Učitelství geologie pro střední školy (program PřF, N-GE)
- Učitelství chemie pro střední školy (program PřF, N-CH)
- Učitelství matematiky pro střední školy (program PřF, N-MA)
- Cíle předmětu
- 1.Během asistentské praxe student (dle individuální domluvy) po alespoň 6 týdnů vždy 1 půlden (4-5 hodin) pobývá na vybrané klinické škole, kde v každém aprobačním předmětu (studijního oboru) absolvuje nejméně 7 hodin náslechů a rozborů a 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
2.Během asistentské praxe se student dále seznamuje s provozem školy, pedagogickou dokumentací a především pomáhá (asistuje) středoškolskému učiteli s přípravou pomůcek, školních pokusů, podkladů pro výuku, opravováním písemných prací apod., a to v celkovém rozsahu nejméně 7 hodin v každém aprobačním předmětu.
Hlavní cíle předmětu: získat informace o vlastní praktické výuce předmětu (náslechy); získat základní zkušenosti při výuce předmětu (mikrovýstupy); seznámit se s provozem školy. - Osnova
- V každém aprobačním předmětu:
- 1. 7 hodin náslechů a rozborů.
- 2. 3 mikrovýstupy v rozsahu 10-15 minut nejméně ve 3 vyučovacích hodinách.
- 3. 7 hodin provozu školy.
- Literatura
- PRŮCHA, Jan. Moderní pedagogika. 3., přeprac. a aktualiz. vy. Praha: Portál, 2005, 481 s. ISBN 807367047X. info
- KALHOUS, Zdeněk a Otto OBST. Školní didaktika [Kalhous, Portál, 2002]. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 447 s. ISBN 80-7178-253-X. info
- ČÁP, Jan a Jiří MAREŠ. Psychologie pro učitele. Vyd. 1. Praha: Portál, 2001, 655 s. ISBN 807178463X. info
- Výukové metody
- stáž na střední škole (jeden půlden po dobu šesti týdnů)
- Metody hodnocení
- zápočet (podmínky viz anotace předmětu)
- Informace učitele
- http://www.sci.muni.cz/NW/STUD/ped_praxe/
Student si volí klinickou školu (KŠ) zápisem v Informačním systému (rozpisy témat) Po potvrzení volby KŠ student na základě zaslaných pokynů kontaktuje tuto školu a osobně si domluví podrobnosti praxe Na začátku praxe student předá vedoucím učitelům praxe z jednotlivých předmětů na KŠ všechny formuláře (Dohoda, Výkaz, Žádost o převod odměny na účet), které po ukončení praxe budou vedením klinické školy předány (zaslány) Studijnímu oddělení Přírodovědecké fakulty MU. - Další komentáře
- Studijní materiály
Předmět je vyučován každý semestr.
Poznámka k četnosti výuky: na klinických školách půlden po osobní domluvě.
Student si musí zaregistrovat jednu z klinických škol v Brně, na které asistentskou praxi absolvuje. - Nachází se v prerekvizitách jiných předmětů
- Statistika zápisu (podzim 2010, nejnovější)
- Permalink: https://is.muni.cz/predmet/sci/podzim2010/XS090