Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2013

    1. NOVÁKOVÁ, Zita. Inkluze ve škole hlavního vzdělávacího proudu pohledem žáků se zrakovým postižením. In OPATŘILOVÁ, D. et al. Žáci se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním v základních školách. Students with Disabilities and Health Disadvantages in Primary Schools. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 79-98. ISBN 978-80-210-6304-4.
      Název česky: Inkluze ve škole hlavního vzdělávacího proudu pohledem žáků se zrakovým postižením
      Název anglicky: Inclusion in Mainstream Schools as Seen by Students with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/13:00072079 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school inclusion; social inclusion; factors influencing successful inclusion; pupil with visual impairment; mainstream school; teacher; teaching assistant; peers; parents; regular curriculum; specific curriculum; social relations
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 1. 4. 2014 10:33.
    2. NOVÁKOVÁ, Zita. Příprava speciálních pedagogů na dráhu profesionálů pracujících s osobami se zrakovým postižením. Konference ke Dni nevidomých. Centrum sociálních služeb Chrlice, 13.11.2013. In Sociální začleňování osob se zrakovým postižením. 2013.
      Název česky: Příprava speciálních pedagogů na dráhu profesionálů pracujících s osobami se zrakovým postižením. Konference ke Dni nevidomých. Centrum sociálních služeb Chrlice, 13.11.2013.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: the special education study programme, Faculty of Education Masaryk University, Bachelor and Master Studies, specialization - the education of multidisabled individuals
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 13. 2. 2014 18:04.
    3. NOVÁKOVÁ, Zita. Reflexe inkluzivního vzdělávání žáků se zrakovým postižením ve škole hlavního vzdělávacího proudu. In PANČOCHA, K., VÍTKOVÁ, M. et al. Analýza sociálních determinantů inkluzivního vzdělávání. Analysis of Social Determinants of Inclusive Education. 1. vyd. Brno: Paido, 2013, s. 191-206. ISBN 978-80-7315-245-1.
      Název anglicky: Reflections on Inclusive Education of Pupils with Visual Impairments in Mainsteram Schools
      RIV/00216224:14410/13:00071133 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: school inclusion; social inclusion; factors influencing successful inclusion; pupil with visual impairment; mainstream school; teacher; teaching assistant; peers; parents; regular curriculum; specific curriculum; social relations
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 17. 1. 2014 08:26.
    4. NOVÁKOVÁ, Zita a Zdislava PAULÍKOVÁ. Sexuální gramotnost dospívajících s důrazem na informovanost osob se zrakovým postižením. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 222-235. ISBN 978-80-210-6515-4.
      Název anglicky: Sexual Literacy of Adolescents with the Emphasis on Awareness of People with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/13:00072013 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Paulíková, Zdislava (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; sex education; sexual literacy; framework educational programmes; family; school; media; peers; questionnaire
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 11. 2. 2014 18:05.

    2012

    1. NOVÁKOVÁ, Zita a Zuzana KRAMOSILOVÁ. Alternativy ve výuce prostorové orientace a samostatného pohybu žáků se zrakovým a přidruženým postižením - příklad dobré praxe. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 451-464. ISBN 978-80-210-5941-2.
      Název česky: Alternativy ve výuce prostorové orientace a samostatného pohybu žáků se zrakovým a přidruženým postižením - příklad dobré praxe
      Název anglicky: Alternatives in Teaching Orientation and Mobility to Students with Visual Impairments and other Disabilities – Example of Good Practice
      RIV/00216224:14410/12:00063067 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kramosilová, Zuzana (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Visual impairment other disability multiple disability orientation and mobility mobility independence O&M instrutor specific curricula alternative techniques of O&M
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 2. 2013 20:11.
    2. NOVÁKOVÁ, Zita. Faktor socializace v inkluzivním vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami I. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs I. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 231-243. ISBN 978-80-210-5995-5.
      Název česky: Faktor socializace v inkluzivním vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením
      Název anglicky: The Socialization Factor in Inclusive Education of Students with Severe Visual Impairment
      RIV/00216224:14410/12:00063099 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: student with visual impairment; social inclusion; inclusive education; socialization; self-concept; social skills; social competences; personality; family; social relationships
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 15:13.
    3. NOVÁKOVÁ, Zita. Funkční vyšetření zraku a metody rozvoje zrakového vnímání v rané intervenci u dětí se zrakovým nebo kombinovaným postižením. In Opatřilová, D., Nováková, Z. et al. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. Early Support and Intervention for Children with Disabilities. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 139-154. ISBN 978-80-210-5880-4.
      Název česky: Funkční vyšetření zraku a metody rozvoje zrakového vnímání v rané intervenci u dětí se zrakovým nebo kombinovaným postižením
      Název anglicky: Functional Vision Assessment and Development of Functional Vision in Early Intervention Programmes for Children with Visual Impairments or Multiple Disabilities
      RIV/00216224:14410/12:00063903 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: early intervention; a child with visual impairment; a child with multiple disability; functional vision assessment; parents; low vision therapist; vision stimulation; vision stimulation materials

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 16:35.
    4. VÍTKOVÁ, Marie, Zita NOVÁKOVÁ a Dagmar OPATŘILOVÁ. Intervence u dětí se zdravotním postižením v raném věku. 1. vydání. Brno: Paido Brno, 2012, 159 s. ISBN 978-80-7315-240-6.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: prof. PhDr. Marie Vítková, CSc., učo 1615. Změněno: 25. 3. 2014 18:11.
    5. NOVÁKOVÁ, Zita, Hana MICHELFEITOVÁ a Andrea STANÍKOVÁ. Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 68-88. ISBN 978-80-210-5941-2.
      Název česky: Postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního vzdělávání vzhledem k fenoménu zrakového postižení
      Název anglicky: Attitudes and Awareness of Upper Secondary School Students towards Visual Impairment
      RIV/00216224:14410/12:00063058 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Michelfeitová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Staníková, Andrea (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: člověk se zrakovým postižením kvalita života postoje a informovanost student vyšší sekundární vzdělávání aktivity za účelem zvyšování informovanosti
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 2. 2013 21:40.
    6. OPATŘILOVÁ, Dagmar a Zita NOVÁKOVÁ. Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 321 s. ISBN 978-80-210-5880-4.
      Název česky: Raná podpora a intervence u dětí se zdravotním postižením
      Název anglicky: Early Support and Intervention for Children with Disabilities
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Early Intervention; Pupil with Health Disability; Family; Support; Social Service
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D., učo 25302. Změněno: 8. 2. 2013 05:03.
    7. NOVÁKOVÁ, Zita. Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením. In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Preschool Education of Children with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 159-180. ISBN 978-80-210-6044-9.
      Název česky: Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením
      Název anglicky: Approaches to Children with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/12:00063787 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment child with visual impairment nursery school inclusive education visual peerception assessment visual perception skills development compensatory skills development orientation and mobility skills social skills
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 2. 2013 11:13.
    8. NOVÁKOVÁ, Zita. Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením. In Bartoňová, M.; Býtešníková, I. et al. Předškolní vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 159-180, 21 s. ISBN 978-80-210-6044-9.
      Název česky: Specifika přístupu k dětem se zrakovým postižením
      Název anglicky: Approaches to Children with Visual Impairments
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Visual Impairment Preschool Education Development of a Preschool Child with Visual Impairment Enhancement of Specific Skills

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 28. 11. 2013 22:38.
    9. NOVÁKOVÁ, Zita. Tradiční a moderní strategie v předškolním vzdělávání dětí se zrakovým postižením. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 424-450. ISBN 978-80-210-5941-2.
      Název česky: Tradiční a moderní strategie v předškolním vzdělávání dětí se zrakovým postižením
      Název anglicky: Traditional and Current Strategies in Educating Preschool Children with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/12:00063066 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Visual impairment child with visual impairment nursery school educating in regular school visual perception assessment visual perception skills development compensatory skills development orientation and mobility skills social skills
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 4. 2013 17:05.
    10. NOVÁKOVÁ, Zita. Zrakové postižení. In Bartoňová, M., Bytešníková, I. et al. Děti se speciálními vzdělávacími potřebami v mateřské škole. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Paido, 2012, s. 175-195, 26 s. ISBN 978-80-7315-237-6.
      Název česky: Zrakové postižení
      Název anglicky: Visual Impairment
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment child with visual impairment nursery school inclusive education visual peerception assessment visual perception skills development compensatory skills development orientation and mobility skills social skills

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 13. 2. 2014 17:28.
    11. NOVÁKOVÁ, Zita. Zrakové postižení - postoje a informovanost studentů vyššího sekundárního a terciálního vzdělávání. In Michalík, Jan a kolektiv. Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012, s. 69-81. ISBN 978-80-244-3372-1.
      Název anglicky: Visual Impairment - Attitudes and Awareness of Secondary School and Upper Secondary School Students
      RIV/00216224:14410/12:00068777 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment quality of life of people with visual impairments attitudes and opinions secondary school students upper secondary school students

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 13. 2. 2014 17:07.

    2011

    1. NOVÁKOVÁ, Zita a Klára HAMPLOVÁ. Podpora sociálních a pracovních kompetencí žáků se zrakovým postižením v jejich volném čase. In Vítková, M., Opatřilová, D. Inkluzivní vzdělávání žáků se zdravotním postižením v základní škole: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. první. Brno: Masarykova univerzita, 2011, s. 159-171. ISBN 978-80-7315-216-1.
      Název anglicky: Support of Social and Work Competencies of Students with Visual Impairments in their Free Time
      RIV/00216224:14410/11:00055793 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hamplová, Klára (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; school-age child; social interaction and career competencies; competencies for independent life; free time; hiking club
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 12. 4. 2012 13:52.

    2010

    1. NOVÁKOVÁ, Zita. Oftalmopedie. In Pipeková, J. et al. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přepr. a rozšíř. vyd. Brno: Paido, 2010, s. 253-272, 19 s. ISBN 978-80-7315-198-0.
      Název anglicky: The Special Education of Students with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/10:00046324 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special education of the visually impaired visual impairment visual functions and degrees of vision loss specifics of individual development in the persons with visual impairments counsselling system for children and adults

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 4. 5. 2011 22:47.
    2. NOVÁKOVÁ, Zita a Dagmar VILÁŠKOVÁ. Strukturované učení v integrativním vzdělávání žáka s těžkým zrakovým postižením a poruchou autistického spektra. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 15 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
      Název anglicky: The Method of Structured Teaching in Integrative Education of a Student with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
      RIV/00216224:14410/10:00046309 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vilášková, Dagmar (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 4. 2011 10:46.
    3. NOVÁKOVÁ, Zita a Dagmar VILÁŠKOVÁ. Vhodná edukační strategie jako základní předpoklad úspěšného integrativního vzdělávání žáků s těžkým zrakovým postižením a s poruchou autistického spektra. In Bartoňová, Miroslava; Vítková, Marie et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 217-228. ISBN 978-80-210-5383-0.
      Název anglicky: Adequate Educational Strategy as Fundamental Condition for Successful Integrative Education of Students with Severe Visual Impairment and Autism Spectrum Disorder
      RIV/00216224:14410/10:00056837 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vilášková, Dagmar (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: severe visual impairment autism spectrum disorder structured teaching integrative education basic school for students with mild intellectual disability
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 4. 2012 07:48.

    2009

    1. NOVÁKOVÁ, Zita. Člen Rady školy. Rada školy Střední školy, základní školy a mateřské školy pro zrakově postižené, Brno, 2009.
      Název anglicky: Member of the School Board
      Pedagogika a školství.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 25. 1. 2009 00:53.
    2. NOVÁKOVÁ, Zita. Některé strategie ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením a poruchami emocí a chování. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III.: Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 181-192. plnění výzkumného záměru. ISBN 978-80-210-5032-7.
      Název anglicky: Some Strategies in Educating Students with Visual Impairments and Emotional and Behaviour Problems
      RIV/00216224:14410/09:00038139 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; emotional and behaviour problems; self-stimulatory behaviour; social interaction; strategies for students with visual impairments who exhibit emotional and behavioural problems

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 8. 1. 2010 16:30.
    3. NOVÁKOVÁ, Zita. Sociální interakce žáků se zrakovým postižením v kontextu integrativního vzdělávání. In Vítková, M.; Vojtová, V. (eds.) Vzdělávání žáků se sociálním znevyhodněním: Education of Socially Diadvantaged Students. 1. vyd. Brno: Paido, 2009, 8 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
      Název anglicky: Social Interaction of Students with Visual Impairments in Context of Integrative Education
      RIV/00216224:14410/09:00043129 Stať ve sborníku. Psychologie. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: social inclusion; integrative education; social competence; social interaction; student with visual impairment; emotional and behavioural disorders; pervasive developmental disorder; stereotypical behaviour
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 3. 5. 2011 11:51.

    2008

    1. NOVÁKOVÁ, Zita. Člen správní rady. Správní rada TyfloCentrum Brno, o.p.s., 2008.
      URL
      Název anglicky: Member of the Board of Trustees

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 25. 1. 2009 00:47.
    2. NOVÁKOVÁ, Zita. Posilování komunikačních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením. In Bartoňová, M.; Vítková, M. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II.: Education of pupils with special educational needs II. 1. vydání. Brno: Paido, 2008, s. 147-158. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-210-4736-5.
      Název anglicky: Enhancing the Communication Competences of Pupils with Visual Impairments and Other Disability
      RIV/00216224:14410/08:00027595 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 8. 1. 2010 16:50.
    3. NOVÁKOVÁ, Zita. Posilování komunikativních kompetencí u žáků se souběžným zrakovým a přidruženým postižením. In Klenková, J.; Vítková, M. Vzdělávání žáků s narušenou komunikační schopností. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami: Sborník z konference s mezinárodní účastí. 1. vyd. Brno: Paido, 2008, s. 119-131. ISBN 978-80-7315-167-6.
      Název anglicky: Enhancing the Communication Competences of Pupils with Visual Impairments and Other Disability
      RIV/00216224:14410/08:00051088 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: student with visual impairment and other disability; communication competences; expressive and receptive communication; symbolic communication; tangible symbol systems; the picture exchange communication system
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 20. 3. 2012 09:48.
    4. NOVÁKOVÁ, Zita. Visual Impairment. In ŠIMONÍK, Oldřich a Marie VÍTKOVÁ. Pregraduate Teacher Training 2. Essay Selection. 1. vyd. Brno: MSD, 2008, s. 123-127. pedagogická literatura. ISBN 978-80-7392-058-6.
      Název česky: Zrakové postižení
      RIV/00216224:14410/08:00027275 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Nováková, Zita (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; blindness; low vision; partial sight; orientation and mobility; educational modifications
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 19. 6. 2009 09:15.

    2007

    1. RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ a Lea KVĚTOŇOVÁ. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 124 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-159-1.
      Název česky: Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání
      Název anglicky: Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies
      RIV/00216224:14410/07:00025748 Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích). Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nováková, Zita (203 Česká republika, domácí) -- Květoňová, Lea (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; education;personality specifics;councelling; intervention; family;compensatory aids
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 28. 4. 2011 13:21.

    2003

    1. NOVÁKOVÁ, Zita. Integrace zrakově postižených žáků z pohledu jejich pedagogů. Komenský. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2003, roč. 128, č. 1, s. 41-43. ISSN 0323-0449.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 16. 9. 2003 09:03.

    2001

    1. SÝKOROVÁ, Zita. Centrum speciálně pedagogické podpory na katedře speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, s. 30-31. ISBN 80-85931-92-3.
      Název anglicky: The Centre of Special Pedagogical Support at the Department of Special Education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 27. 2. 2001 16:49.
    2. SÝKOROVÁ, Zita. Innovative Modules In Teaching Inclusive Special Education at Department of Special Education at Masaryk University Brno. 1. vyd. Manchester: Inclusive Technology Ltd. and University of Manchester, 2001. ISEC 2000:Including the Excluded. ISBN 1-903618-13-4.
      Název anglicky: Innovative Modules In Teaching Inclusive Special Education at Department of Special Education at Masaryk University Brno

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 3. 9. 2001 11:49.
    3. SÝKOROVÁ, Zita. Oftalmopedie. Predškolská výchova. Bratislava, 2001, LV, č. 3, s. 46-47. ISSN 0032-7220.
      Název anglicky: Oftalmopedy
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 27. 2. 2001 16:41.
    4. SÝKOROVÁ, Zita. Přehled služeb komplexní podpory. In Katedra speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, s. 28-29. ISBN 80-85931-92-3.
      Název anglicky: The Survey of Comprehensive support services
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 27. 2. 2001 16:46.
    5. SÝKOROVÁ, Zita. Special School for Visually Impaired in Brno, Czech Republic. In Visions and Strategies for the New Cantury. Grave: ICEVI, 2001, s. 138. ISBN 90-76898.02.2.
      Název anglicky: Special School for Visually Impaired in Brno, Czech Republic
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 27. 2. 2001 16:58.
    6. SÝKOROVÁ, Zita. Stáže studentů v zahraničí. In Katedra speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2001, s. 41-42. ISBN 80-85931-92-3.
      Název anglicky: Foreign Short Term Placements of Special Education Students
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 3. 9. 2001 12:38.

    1998

    1. SÝKOROVÁ, Zita. Etopedie ve Finsku. Univerzitní noviny. Brno, 1998, roč. 5, 12/98, s. 11. ISSN 1211-6866.
      Název anglicky: The education of the youth with behavioral disorders in Finland
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 16. 9. 2003 09:04.
    2. SÝKOROVÁ, Zita. Škola pro všechny. Brno: Paido, 1998, 181 s. In Integrativní speciální pedagogika, s. 9-11. ISBN 80-85931-51-6.
      Název anglicky: School for all

      Změnila: PhDr. Mgr. Zita Nováková, Ph.D., učo 18686. Změněno: 3. 9. 2001 12:36.
Zobrazeno: 20. 9. 2024 11:40