9. Edukativní význam her
Jiří Němec
Obsah kapitoly
9.1 Úvod do kapitoly
„Rozumět lépe hře znamená rozumět lépe sám sobě.“
Zdeněk Matějček
Výstupy z učení:
Na konci této kapitoly budete umět popsat a vysvětlit edukativní podstatu hry (obecně) a na konkrétním příkladu doložit její výchovný potenciál. Zvládnete také proměnit obsah vzdělávacího předmětu v didaktickou hru a učinit tak vzdělávání radostné a smysluplné.
Téma hry mě fascinovalo od rané dospělosti, kdy jsme se pokoušel se svými svěřenci (turistickým oddílem) realizovat různé hry pro rozmanité příležitosti. K tomuto tématu jsem publikoval relativně velké množství textů (viz seznam doporučené literatury). V tomto studijním textu vycházím z již dříve publikovaných kapitol, e-learningového kurzů Výchova ve volném čase určeného pro studující v programu Sociální pedagogika a volný čas (též Němec, 2002), které se k tématu hry vztahují.