Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2023

    1. DUNDÁLKOVÁ, Karolína. Jaké příležitosti k učení nabízejí současné elektronické (hybridní) učebnice pro žáky 2. stupně ZŠ oproti tištěným (What learning opportunities electronic (hybrid) textbooks offer for lower secondary school pupils compared to printed textbooks). In Proměny vzdělávání. 2023.

    2022

    1. RODOVÁ, Veronika, Karolína DUNDÁLKOVÁ and Tomáš JANÍK. Úvahy Hanse Ulricha Grundera o učitelství, učitelích a jejich postavení ve společnosti (Hans Ulrich Grunder's reflections on teaching, teachers and their position in society). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 146, No 3, p. 5-12. ISSN 0323-0449. 2022.

    2021

    1. DUNDÁLKOVÁ, Karolína. Rozhovor se Šárkou Kašpárkovou o (ne)sportování dětí a mládeže (Interview with Šárka Kašpárková about doing (no) sports of children and youth). Komenský. Brno: Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita, vol. 145, No 4, p. 13-18. ISSN 0323-0449. 2021.

    2020

    1. JANÍK, Tomáš, Štefan PORUBSKÝ, Magdolna CHRAPPÁN, Kinga KUSZAK, Eliška WALTEROVÁ, Rita BENCZE, Katarzyna SADOWSKA, Natalia KLYSZ-SOKALSKA, Agnieszka BOJARCZUK-TÜNCER, Karolína DUNDÁLKOVÁ, Jan TUPÝ, Beata KOSOVÁ and Petra FRIDRICHOVÁ. Curriculum changes in Visegrád four: three decades after the fall of communism. Münster: Waxmann. 162 pp. ISBN 978-3-8309-4162-0. 2020.

    2019

    1. RODOVÁ, Veronika and Karolína DUNDÁLKOVÁ. Rozhovor s Tomášem Kasperem o významu historie (Interview with Tomáš Kasper about the importance of history). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, vol. 144, No 2, p. 5-8. ISSN 0323-0449. 2019.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Teachers’ Acceptance of Curriculum Reform in the Czech Republic: One Decade Later. Center for Educational Policy Studies Journal. vol. 9, No 2, p. 73-97. ISSN 1855-9719. doi:10.26529/cepsj.560. 2019.

    2018

    1. JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Petr KNECHT and Michaela SPURNÁ. Czech teachers' attitudes towards curriculum reform implementation. Human Affairs-Postdisciplinary Humanities Social Sciences Quarterly. Berlin: WALTER DE GRUYTER GMBH, vol. 28, No 1, p. 54-70. ISSN 1210-3055. doi:10.1515/humaff-2018-0006. 2018.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Dnešní učebnice pohledem výzkumníků a studentů učitelství (Current textbooks from the researchers' and student teachers perspective). Komenský. vol. 143, No 1, p. 25-30. ISSN 0323-0449. 2018.
    3. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Doktorandská konference studentů Pedagogické fakulty MU (Conference of PhD students of the Faculty of Education of MU). 2018.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína and Štefan PORUBSKÝ. Editorial. Orbis Scholae. Karolinum, vol. 12, No 1, p. 5-7. ISSN 1802-4637. 2018.
    5. PORUBSKÝ, Štefan and Karolína PEŠKOVÁ. editorství čísla Kurikulární reforma v ČR a SR 10 let poté: bilance a výzvy pro současnou školu. In Orbis scholae. ISSN 1802-4637. 2018.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Tomáš JANÍK and Michaela SPURNÁ. Proměny postojů učitelů ke kurikulární reformě a jejímu zavádění (The Changes of Teachers’ Attitudes Towards Curriculum Reform and Its Implementation). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, vol. 12, No 1, p. 69-93. ISSN 1802-4637. doi:10.14712/23363177.2018.282. 2018.
    7. ŠEVČÍK, Karel, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANKO. Učitelé základních škol a proměna jejich postojů ke kurikulární reformě: tři příběhy (Primary and Lower Secondary School Teachers and the Development of Their Attitudes towards the Curriculum Reform: Three Stories). Lifelong Learning. vol. 8, No 3, p. 48-75. ISSN 1804-526X. 2018.
    8. PICKA, Karel and Karolína PEŠKOVÁ. Vnímání digitálních her jako vzdělávacího média žáky základních škol (Perception of digital games as educational media by lower secondary school pupils). JTIE - Journal of Technology and Information Education. Univerzita Palackého v Olomouci, vol. 10, No 1, p. 17-33. ISSN 1803-537X. doi:10.5507/jtie.2018.002. 2018.
    9. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANKO. Zur Implementierung der Curriculumreform in der Tschechischen Republik: Zusammenfassung zweier Akzeptanzstudien unter Lehrpersonen (Implementation of curriculum reform in the Czech Republic: Summary of two studies about the reform acceptance of teachers). In S. Schwab, G. Tafner, S. Luttenberger, H. Knauder, & M. Reisinger. Von der Wissenschaft in die Praxis? Zum Verhältnis von Forschung und Praxis in der Bildungsforschung. Münster: Waxmann Verlag. p. 211-227. ISBN 978-3-8309-3841-5. 2018.

    2017

    1. VETTER, Eva, Karolína PEŠKOVÁ and Miroslav JANÍK. Editorial. Orbis Scholae. Karolinum, vol. 11, No 3, p. 5-7. ISSN 1802-4637. 2017.
    2. VETTER, Eva, Miroslav JANÍK and Karolína PEŠKOVÁ. editorství čísla Multilingualism and Languages in Education. In Orbis scholae. ISSN 1802-4637. 2017.
    3. JANKO, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Exploring Teachers´ Perceptions of Curriculum Change and their Use of Textbooks during its Implementation: A Review of Current Research. Zeitschrift für Geographiedidaktik. vol. 17, No 1, p. 33-52. ISSN 2198-4298. 2017.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína and Tomáš JANÍK. Foreign language teachers dealing with new curriculum at lower secondary schools. In Language Education across Borders. 2017.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína. Printed vs. electronic textbooks: the offer of multimedia in foreign language textbooks. In IARTEM conference 2017. 2017.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Teoretický model pro výzkum vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ (Theoretical Model for Research of Lower Secondary School Teachers’ Perceptions of Curriculum Changes). Orbis scholae. Praha: Karolinum, vol. 11, No 2, p. 99-124. ISSN 1802-4637. 2017.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Učebnice jako didaktická opora při rozvíjení interkulturní dimenze cizojazyčné výuky. In Celostátní seminář k teoretickým základům didaktiky cizích jazyků. 2017.
    8. JANÍK, Tomáš, Tomáš JANKO, Karolína PEŠKOVÁ, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT and Karel ŠEVČÍK. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí hlavních výsledků z rozhovorů (Primary and lower secondary school teachers’ perceptions of curriculum changes: summarizing the main results from interviews). In 25. výroční konference ČAPV: Vliv technologií v oblasti vzdělávání a v pedagogickém výzkumu. 2017.

    2016

    1. PEŠKOVÁ, Karolína, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Kurikulární změny očima učitelů (Curriculum changes in teachers' eyes). In Odborný seminář ÚVRV. 2016.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Landeskundliche Visualisierungen als Mittel der Unterstützung vom Textverständnis in DaZ/DaF-Lehrwerken. In GeSuS-Tagung 2016. 2016.
    3. MORAVEC, Josef and Karolína PEŠKOVÁ. Lower Secondary School Pupils’ Perception of e-Textbooks. e-Pedagogium. Univerzita Palackého v Olomouci, vol. 2016, No 2, p. 75-89. ISSN 1213-7758. 2016.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Profese učitele na stránkách časopisu Komenský v proudu času (Teacher profession on the pages of the journal Komenský in the flow of time). In Komenský. Masarykova univerzita. p. 36-39. ISSN 0323-0449. 2016.
    5. TRNOVÁ, Eva, Tomáš JANKO, Josef TRNA and Karolína PEŠKOVÁ. Typy vzdělávacích komiksů a analýza jejich edukačního potenciálu pro přírodovědnou výuku (The Types of Educational Comics and Analysis of Their Educational Potential for Science Instruction). Scientia in educatione. Praha, vol. 7, No 1, p. 49-64. ISSN 1804-7106. 2016.
    6. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ and Eva ELLEDEROVÁ. Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba – hodnocení – používání (Textbooks from a field didactical perspective: design - evaluation - use). 2016.
    7. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO, Michaela SPURNÁ and Petr KNECHT. Vnímání kurikulárních změn učiteli ZŠ: shrnutí výsledků dotazníkového šetření (: Primary and lower secondary school teachers’ perception of curriculum changes: summarizing the survey results). In 24. výroční konference ČAPV: Síťování (networking) v pedagogickém výzkumu. 2016.
    8. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu (Learner Strategies in English as Foreign Language and their Relation to Achievement: Summary of Research Findings). In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.
    9. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti: souhrnné výsledky výzkumu (Learner Strategies in English as Foreign Language and their Relation to Achievement: Summary of Research Findings). In Sborník abstraktů z konference České asociace pedagogického výzkumu. 2016.

    2015

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. Didaktische Funktionen der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken (Didactical functions of visuals for teaching culture in German language textbooks). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Masarykova univerzita, vol. 8, No 2, p. 101-115. ISSN 1803-4411. 2015.
    2. MORAVEC, Josef and Karolína PEŠKOVÁ. Investigating pupils‘ acceptance of electronic textbooks: Adaptation of a research instrument based on the Technology Acceptance Model. In European Conference on Educational Research: Education and Transition - Contributions from Educational Research (ECER 2015). 2015.
    3. MORAVEC, Josef and Karolína PEŠKOVÁ. Investigating pupils‘ acceptance of electronic textbooks: Adaptation of a research instrument based on the Technology Acceptance Model. In European Conference on Educational Research: Education and Transition - Contributions from Educational Research (ECER 2015). 2015.
    4. ZLATNÍČEK, Pavel and Karolína PEŠKOVÁ. Kvalita výuky německého jazyka na českých základních školách: jak ji lze posuzovat a co ukázaly vybrané výsledky výzkumu (The quality of German language instruction in Czech schools: how we can measure it and selected research results). In Komenský. p. 25-30. ISSN 0323-0449. 2015.
    5. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ and Kateřina VLČKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (School education: context, participants, curriculum, processes, results). 2015.
    6. JANKO, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Teachers' attitudes towards curriculum innovations: Introducing the state-of-the-art. In International Conference on Textbooks and Educational Media (IARTEM 2015). 2015.
    7. JANKO, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Zjišťování postojů učitelů ke kurikulárním změnám: přehledová studie (Exploring teachers' attitudes towards curricular changes: a review paper). In 22. konference České pedagogické společnosti: Škola a její křižovatky. 2015.

    2014

    1. ČEŠKOVÁ, Tereza and Karolína PEŠKOVÁ. Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy na 1. stupni ZŠ (Analysis of Learning Situations Developing the Problem-solving Competence in Primary Science Instruction). In XXII. konference ČAPV: Pedagogický výzkum: spojnice mezi teorií a praxí. ISBN 978-80-86768-91-5. 2014.
    2. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ and Karolína PEŠKOVÁ. Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe. 2014.
    3. KOSTKOVÁ, Klára, Karolína PEŠKOVÁ, Kateřina VLČKOVÁ and Miroslav JANÍK. Clusters and Sequences of Foreign Language Learning Strategies in Reading, Writing, Speaking and Listening in their Relation to Achievement. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe. 2014.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. člen výkonné redakce časopisu Komenský. Komenský. ISSN 0323-0449. 2014.
    5. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Evaluační zprávy pro školy: Výsledky žáků v angličtině na konci základního vzdělávání (Evaluation reports for schools: Students achievement in English at the end of lower secondary education). 1st ed. Brno: Masarykova unvierzita. 100 pp. Evaluační zprávy školám. 1. 2014.
    6. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Foreign Language Learning Strategies: Learner Strategy Use and Teacher Strategy Support. In The European Conference on Educational Research: The Past, the Future and Present of Educational Research in Europe. 2014.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken (Content analysis of visuals for teaching culture in German language textbooks). In Knecht, P.; Matthes, E.; Schütze, S.; Aamotsbakken, B. Methodologie und Methoden der Schulbuch- und Lehrmittelforschung. 1st ed. Bad Heilbrunn: Verlag Julius Klinkhardt. p. 241-253. Beiträge zur historischen und systematischen Schulbuchforschung. ISBN 978-3-7815-1991-6. 2014.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Kateřina Šichová. Mit Händen und Füßen reden. Verbale Phraseme im deutsch-tschechischen Vergleich (Rezension) (Kateřina Šichová. Mit Händen und Füßen reden. Verbale Phraseme im deutsch-tschechischen Vergleich (Book review)). 3 pp. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache, 1/2. ISSN 1803-4411. 2014.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings). Brno: Masarykova univerzita. 132 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7582-5. 2014.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 132 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7838-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-7838-2014. 2014.
    11. PEŠKOVÁ, Karolína, Tomáš JANKO, Michal LUPAČ, Karel ŠEVČÍK, Tomáš DOLEŽAL, Josef MORAVEC, Pavla SÝKOROVÁ and Tereza ČEŠKOVÁ. Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a empirická zjištění (Curriculum of primary and lower secondary school: methodological approaches and empirical findings). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 132 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 38. ISBN 978-80-210-7582-5. 2014.
    12. MORAVEC, Josef and Karolína PEŠKOVÁ. Perception of Electronic Textbooks by Pupils of Lower Secondary School: Results of a Questionnaire Study. In ECER 2014. 2014.
    13. JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANÍK. Standardy pro učitelské vzdělávání jako cesta ke kvalitě: reflexe vývoje ve Spolkové republice Německo (Standards for Teacher Education as a Road towards Quality: Reflections on Development in Germany). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, vol. 8, No 3, p. 47-70. ISSN 1802-4637. 2014.
    14. JANÍK, Miroslav, Karolína PEŠKOVÁ and Marcela JANÍKOVÁ. Standardy pro učitelské vzdělávání v Německu a ve Švýcarsku: okolnosti jejich vzniku a působení (Standards for Teacher Education in Germany and Switzerland: circumstances of their formation and effectiveness). 2014.
    15. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Strategie učení: Ukázka designu výzkumu, technik sběru a analýzy dat (Learner Strategies: Example of a Research Design, Data Collection and Data Analysis Techniques). In Pedagogika pro doktorské studenty PdF MU. 2014.
    16. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům (School education: from contexts to results). Brno: Masarykova univerzita. 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6823-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6823-2014. 2014.
    17. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ and Michaela SPURNÁ. Školní vzdělávání: podmínky, aktéři, kurikulum, procesy, výsledky (School education: context, participants, curriculum, processes, results). 2014.
    18. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ, Karolína PEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET (Typical Sequences and Clusters of Learner´s Strategies at the End of Elementary Compulsory Education in Relation to Solving of Language Taks KET). 2014.
    19. VLČKOVÁ, Kateřina, Klára KOSTKOVÁ, Karolína PEŠKOVÁ and Miroslav JANÍK. Typické sekvence a shluky žákovských strategií na konci základního vzdělávání ve vazbě na úspěšnost řešení jazykových úloh KET (Typical Sequences and Clusters of Learner´s Strategies at the End of Elementary Compulsory Education in Relation to Solving of Language Taks KET). 2014.
    20. VLČKOVÁ, Kateřina and Karolína PEŠKOVÁ. Výzkum strategií učení se cizímu jazyku a výsledků vzdělávání: Analýza shluků a sekvencí strategií u žáků 9. ročníku (Research on foreign language learning strategies and achievement: Analysis of strategy cluster and sequences of 9th grade students). In Výzkumy pro efektivní vzdělávání (Kabinet Informačních studií a knihovnictví, Centrum CEINVE, Centrum informačního vzdělávání na MU, Filozofická fakulta Masarykova univerzita). 2014.
    21. PEŠKOVÁ, Karolína and Petr VLČEK. Workshop k metodologickým otázkám výzkumu kurikula (Workshop on methodological questions of curriculum research). 2014.
    22. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára ULIČNÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti (Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement). Brno: Masarykova univerzita. 474 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41. ISBN 978-80-210-7574-0. 2014.
    23. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti (Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. 474 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 41. ISBN 978-80-210-7574-0. 2014.
    24. VLČKOVÁ, Kateřina, Karolína PEŠKOVÁ, Klára KOSTKOVÁ, Miroslav JANÍK and Kateřina ŠVEJDÍKOVÁ. Žákovské strategie při učení se anglickému jazyku a jejich vztah k úspěšnosti (Learner strategies in English as a foreign language and their relation to achievement). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita. 479 pp. ISBN 978-80-210-7595-5. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-7595-2014. 2014.

    2013

    1. JANKO, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Analysing the Types of Visuals in Textbooks of Geography and German Language: Considering the Instructional Functioning of Photographs. The Anthropologist. Kamla-Raj, vol. 16, 1-2, p. 363-372. ISSN 0972-0073. 2013.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews (The role of visualization for learning about life and institutions in textbooks of German: results of textbook analysis and interviews with teachers). In Janíková, V., Seebauer, R. Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe. 1. vyd. Münster: LIT Verlag. p. 205-214. ISBN 978-3-643-50505-7. 2013.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Die Rolle der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in gegenwärtigen DaF-Lehrwerken: Ergebnisse einer Lehrwerkanalyse und Lehrerinterviews (The role of visuals for teaching culture in German textbooks: results of a textbook analysis and teacher interviews). In Bildung und Sprachen in Europa. Education and Languages in Europe. 2013.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Doll, J., Frank, K., Fickermann, D., & Schwippert, K. (Eds.) (2012). Schulbücher im Fokus. Nutzungen, Wirkungen und Evaluation. Recenze. 4 pp. Pedagogická orientace. ISSN 1211-4669. 2013.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína. Inhaltsanalyse der landeskundlichen Visualisierungen in DaF-Lehrwerken: methodologische Aspekte. In Methodological Issues in Schoolbook and Educational Media Research/Methodenfragen in der Schulbuch- und Lehrmittelforschung. 2013.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Landeskundliche Visualisierungen in DaF-Lehrwerken am Beispiel Tschechiens (Visuals for teaching culture in German language textbooks on the example of the Czech Republic). In Sabine Eickenrodt, Lucia Lauková, Tomáš Sovinec, Péter Urbán. Germanistische Studien in der Slowakei. Beiträge zur Doktorandenkonferenz in Bratislava 2011. Frankfurt am Main: Peter Lang. p. 155-168. ISBN 978-3-631-63321-2. 2013.
    7. JANKO, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Lernpotenzial der Visualisierungen in Lehrwerken: Ansichten der Lehrenden und Lernenden (Learning potential of visuals in textbooks: views of teachers and pupils). In 1. Tagung der Gesellschaft für Empirische Bildungsforschung. 2013.
    8. SPURNÁ, Michaela, Petr KNECHT, Karolína PEŠKOVÁ, Miroslav JANÍK and Veronika LOKAJÍČKOVÁ. Methodological issues in schoolbook and educational media research/Methodenfragen in der Schulbuch- und Lehrmittelforschung (Methodological issues in schoolbook and educational media research). 2013.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína, Josef MORAVEC and Milan KUBIATKO. Pupils’ perception of printed and e-textbooks. In ECER 2013. 2013.
    10. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: od podmínek k výsledkům (School education: from contexts to results). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 263 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 33. ISBN 978-80-210-6677-9. 2013.
    11. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky (School education: contexts, curriculum, participants, processes, results). Brno: Masarykova univerzita. 354 pp. ISBN 978-80-210-6396-9. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6396-2013. 2013.
    12. PEŠKOVÁ, Karolína, Milan KUBIATKO and Josef MORAVEC. The use of e-textbooks: views of lower secondary school pupils. In IARTEM 2013. 2013.
    13. PEŠKOVÁ, Karolína. Vermittlung landeskundlicher Inhalte durch Visualisierungen in DaF-Lehrwerken: theoretische und praktische Implikationen. In IDT 2013 Bozen. 2013.
    14. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny (Visuals for teaching culture in German language textbooks). Brno: Masarykova univerzita. 205 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 32. ISBN 978-80-210-6399-0. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-6399-2013. 2013.

    2012

    1. JANÍK, Tomáš, Karolína PEŠKOVÁ, Tomáš JANKO and Milan KUBIATKO. Approaches and instruments for analysing instructional quality. In Emotions in school and instruction, Friedrich-Schiller Universität Jena. 2012.
    2. MINAŘÍKOVÁ, Eva, Karolína PEŠKOVÁ and Tomáš JANÍK. Lernen aus Unterrichtsvideo: Entwicklung einer videobasierten Lernumgebung und Ergebnisse einer Pilotstudie. In Lernen in der/für die Praxis durch Forschung, Pädagogische Hochschule Oberösterreich, Linz. 2012.
    3. ZLATNÍČEK, Pavel and Karolína PEŠKOVÁ. Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent (Presentation and pilot study of a current version of an observation instrument of). In Ježková, V. (Ed.). Kvalita ve vzdělávání: Sborník příspěvků z XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Praha: Univerzita Karlova. p. 109-117. ISBN 978-80-7290-620-8. 2012.
    4. ZLATNÍČEK, Pavel and Karolína PEŠKOVÁ. Prezentace a pilotáž finální verze posuzovacího nástroje vybraných komponent a charakteristik kvality výuky cizího jazyka. In XX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2012). 2012.
    5. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 354 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 31. ISBN 978-80-210-6132-3. 2012.
    6. JANÍK, Tomáš and Karolína PEŠKOVÁ. Tvorba a výzkum školy a školského systému: uvedení do problematiky (The creation and research of school and school system: an introduction to the topic). In Janík, T., Pešková, K. et al. Školní vzdělávání: podmínky, kurikulum, aktéři, procesy, výsledky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 9-17. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 31. ISBN 978-80-210-6132-3. 2012.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks. In The European Conference on Educational Research (ECER 2012). 2012.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií v učebnicích němčiny (Visuals for teaching culture in German language textbooks). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. 205 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 32. ISBN 978-80-210-6149-1. 2012.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky pro výuku reálií: výsledky analýzy učebnic němčiny (Visuals for teaching culture: an analysis of German as a second language textbooks). Pedagogická orientace. vol. 22, No 2, p. 243-265. ISSN 1211-4669. doi:10.5817/PedOr2012-2-243. 2012.
    10. ZLATNÍČEK, Pavel and Karolína PEŠKOVÁ. Vývoj nástroje pro posuzování vybraných komponent a charakteristik kvality výuky: aplikace v oblasti cizího jazyka (The development of an instrument for assessment of components and characteristics of instructional quality: application in the area of foreign language instruction). Orbis scholae. vol. 6, No 3, p. 56-76. ISSN 1802-4637. 2012.
    11. PEŠKOVÁ, Karolína and Jana STEJSKALÍKOVÁ. Zpráva z konference ECER 2011 v Berlíně. 2012.
    12. STEJSKALÍKOVÁ, Jana and Karolína PEŠKOVÁ. 11. konference Mezinárodní asociace pro výzkum učebnic a dalších edukačních médií (IARTEM). Brno: Česká pedagogická společnost, 2012.

    2011

    1. PEŠKOVÁ, Karolína and Jana STEJSKALÍKOVÁ. European Dimension in Czech School: Europeanism with Focus on History Curriculum. In ECER 2011. 2011.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína, Jana STEJSKALÍKOVÁ and Dušan KLAPKO. Evaluation analysis of the expository component in history and German language textbooks for lower secondary schools. In IARTEM 2011. 2011.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní aspekty vizuálních prostředků v učebnicích cizích jazyků. In Interkulturní dimenze v lingvistickém, kulturním a historickém kontextu - Pardubice 2011. 2011.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Interkulturní kompetence v rámci globální výchovy ve výuce cizích jazyků (Intercultural comptence in terms of global education in teaching foreign languages). In Petr Knecht, Tomáš Janko. Bulletin Institutu výzkumu školního vzdělávání PdF MU 2011. Brno: Masarykova univerzita. p. 24-28. ISBN 978-80-210-5749-4. 2011.
    5. PEŠKOVÁ, Karolína. Kategoriální systém pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií: Ověřování, modifikace, aplikace (System of Categories for Evaluation of Visuals for Teaching about German Speaking Countries in German Language Textbooks: Validation, Modifi cation, Application). In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová., S. a kol. Metodologické otázky výzkumu výuky cizích jazyků. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 75-90. Spisy Pedag. fakulty Masarykovy univerzity 155. ISBN 978-80-210-5718-0. 2011.
    6. PEŠKOVÁ, Karolína. Metodologické aspekty analýzy učebnic německého jazyka z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií (Methodological aspects of analysis of visuals for teaching about German speaking countries in German language textbooks). In Janík, T., Najvar, P., Kubiatko, M. a kol. Kvalita kurikula a výuky: výzkumné přístupy a nástroje. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita. p. 97-112. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 23. ISBN 978-80-210-5705-0. 2011.
    7. PEŠKOVÁ, Karolína. Metodologické aspekty analýzy učebnic NJ z hlediska vizuálních prostředků pro výuku reálií. In Celofakultní konference studentů doktorského studijního programu Pedagogika, obor Pedagogika, Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality ve vzdělávání (NAME 2011). 2011.
    8. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reálií. In Prager germanistische Studententagung PRAGESTT 2011. 2011.
    9. PEŠKOVÁ, Karolína and Kristýna TAUŠOVÁ. Zur Analyse des Lehrwerks Deutsch mit Max (Analysis of the textbook Deutsch mit Max). Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Masarykova univerzita, vol. 2011, 1/2, p. 70-90. ISSN 1803-4411. 2011.
    10. PEŠKOVÁ, Karolína. Zur Beschreibung der Visualisierungen für das Lernen landeskundlicher Inhalte in Lehrwerken für den DaF-Unterricht. In 1. Germanistenkonferenz in der Slowakei, Bratislava, 2011. 2011.

    2010

    1. JANÍK, Tomáš, Petr KNECHT, Petr NAJVAR, Marie DOSKOČILOVÁ, Gabriela DUCHÁČKOVÁ, Tomáš JANKO, Miroslav JIREČEK, Petr NOVÁK, Karolína PEŠKOVÁ, Jana PŘIKRYLOVÁ, Jana STEJSKALÍKOVÁ, Sonia ŠAMALÍKOVÁ, Simona ŠEBESTOVÁ, Jana ZERZOVÁ and Pavel ZLATNÍČEK. Nástroje pro monitoring a evaluaci kvality výuky a kurikula (Tools for the monitoring and evaluation of quality in instruction and curriculum). 1st ed. Brno: Paido. 222 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, svazek 20. ISBN 978-80-7315-209-3. 2010.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Návrh kategoriálního systému pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií (The System of Categories for Evaluation of Visuals for Teaching about German Speaking Countries in German Language Textbooks). In Janíková, V., Hanušová, S. (eds.). Cizí jazyky ve výzkumu. První vydání. Brno: Masarykova univerzita. p. 11-28, 13 pp. ISBN 978-80-210-5377-9. 2010.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Návrh kategoriálního systému pro posuzování vizuálních prostředků v učebnicích němčiny pro výuku reálií. In Didaktika cizích jazyků v empirickém výzkumu, PdF MU Brno. 2010.
    4. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - disertační projekt. (Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries - Dissertation Projekt.). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů VII. 1st ed. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci. p. 145-151. ISBN 978-80-244-2593-1. 2010.

    2009

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím (Visual Representations in Textbooks for Teaching about German Speaking Countries). In Kurikulum a výuka v proměnách školy. ISBN 978-80-210-4927-7. 2009.
    2. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím - projekt disertační práce (Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries–Dissertation Project.). In Kurikulum a učebnice z pohl´adu pedagogického výskumu. Bratislava: Štátny pedagogický ústav Bratislava. p. 179-187, 8 pp. ISBN 978-80-8118-015-6. 2009.
    3. PEŠKOVÁ, Karolína. Vizuální prostředky v učebnicích německého jazyka pro výuku reáliím: disertační projekt (Visual Representations in German Language Textbooks for Teaching about German Speaking Countries: Dissertation Project). In Bulletin CPV PedF MU 2009. Brno: Masarykova univerzita. p. 50-55, 5 pp. ISBN 978-80-210-5060-0. 2009.

    2008

    1. PEŠKOVÁ, Karolína. Die visuelle Komponente der Lehrbücher bei der Vermittlung der soziokulturellen Inhalte im Deutschunterricht (Visual component of textbooks presenting sociocultural issues in German language teaching). In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Brno: MU. p. 52-61. ISBN 978-80-210-4764-8. 2008.
Display details
Displayed: 16/4/2024 15:20