Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2022

    1. RODOVÁ, Veronika a Lucie GRŮZOVÁ. Pozvání do jeskyně pokladů, recenze knihy. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 146, č. 3, s. 62. ISSN 0323-0449.
      URL
      Název anglicky: Invitation to the Cave of Treasures, book review
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: specialist journal; teachers; elementary school; book review

      Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 23. 2. 2023 16:23.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR. 1. vyd. Brno: MUNI Press, 2022, 212 s. ISBN 978-80-280-0206-0. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0207-2022.
      URL
      Název česky: Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR
      Název anglicky: A World for Children Under Three. Insights Into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR
      RIV/00216224:14410/22:00129592 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Jarkovská, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Kampichler, Martina (40 Rakousko, garant, domácí) -- Slezáková, Katarína (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: day care institutions for children under three; children's groups; micro-creches; education and care for children under three in Czech Republic; collective everyday life of children under three;
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 8. 3. 2023 22:08.
    3. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 214 s. ISBN 978-80-280-0206-0.
      Název česky: Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR
      Název anglicky: A World for Children Under Three. Insights Into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: day care institutions for children under three; children's groups; micro-creches; education and care for children under three in Czech Republic; collective everyday life of children under three;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 20. 3. 2023 09:01.
    4. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ, Martina KAMPICHLER a Katarína SLEZÁKOVÁ. Svět pro děti do tří let. Vhledy do současné podoby rané výchovy a péče v ČR. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0207-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0207-2022.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: A World for Children Under Three. Insights into the Current Form of Early Childhood Education and Care in the CR

      Klíčová slova anglicky: day care institutions for children under three; children's groups; micro-creches; education and care for children under three in Czech Republic; collective everyday life of children under three; specifics of a children’s collective; developmental specific

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 24. 1. 2023 11:11.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie. Tvorba výukových videí. 1. vyd. Brno: Projekt PRVI, 2022.
      Videa nejsou veřejně dostupná, protože rodiče dětí figurujících ve výukových videích dali souhlas pouze k jejich poskytnutí pro výukové účely.
      Název česky: Tvorba výukových videí
      Název anglicky: Creation of instructional videos
      RIV/00216224:14410/22:00129596 Audiovizuální tvorba. čeština. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: early childhood education and care; instruction videos; ECEC teacher preparation

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 20. 3. 2023 09:27.

    2020

    1. GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Childcare for Children under Three Years of Age from Mothers’ Point of View within the International Context. Pedagogika. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2020, roč. 70, č. 4, s. 533-552. ISSN 0031-3815. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/23362189.2020.1725.
      URL
      Název česky: Péče o děti do tří let pohledem matek na pozadí mezinárodního kontextu
      Název anglicky: Childcare for Children under Three Years of Age from Mothers’ Point of View within the International Context
      RIV/00216224:14410/20:00114901 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Syslová, Zora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: early childhood education; day care institutions in the Czech Republic; state family policy; mothers
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2021 17:47.
    2. HUBER, Hadas, Zora SYSLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Reflection in the Pre-service Education of Preschool Teachers: A Comparison of the perceptions of Czech and Israeli students. Multi Colors: An International Journal of Educational Research and Theory. Izrael, 2020, roč. 2, č. 1, s. 37-52. ISSN 2663-3353. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.33496/multicolors0204.
      URL
      Název česky: Reflexe v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol: komparace přístupů českého a izraelského systému.
      Název anglicky: Reflection in the Pre-service Education of Preschool Teachers: A Comparison of the perceptions of Czech and Israeli students
      RIV/00216224:14410/20:00115605 Článek v odborném periodiku. angličtina. Izrael.
      Huber, Hadas (garant) -- Syslová, Zora (203 Česká republika, domácí) -- Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pre-service education of preschool teachers; reflection; reflectivity; preschool; student.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2021 17:53.

    2019

    1. SLEZÁKOVÁ, Katarína a Lucie GRŮZOVÁ. Current Issues of Early Childhood Education and Care in the Czech Republic. In ICERI - International Conference of Education, Research and Innovation. 2019. ISBN 978-84-09-14755-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2019.1235.
      URL
      Název česky: Současná témata raného vzdělávání a péče v ČR
      Název anglicky: Current Issues of Early Childhood Education and Care in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/19:00108418 Konferenční abstrakt. angličtina. Španělsko.
      Slezáková, Katarína (703 Slovensko, domácí) -- Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: early childhood education and care; czech republic; ethnography; nursery
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 5. 2. 2021 14:28.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí? In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019.
      Název česky: Jak a o čem přemýšlejí?
      Název anglicky: How and about what are they thinking?
      RIV/00216224:14410/19:00110859 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Najvarová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Rodová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Syslová, Zora (203 Česká republika, domácí) -- Vystrčilová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pregraduate education; preconcepts; prefesional vision; reflection; preprimary and primary teaching
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2020 15:41.
    3. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia? In Výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2019. ISBN 978-80-7494-475-8.
      Název česky: Jak a o čem přemýšlejí studenti učitelství v začátcích svého studia?
      Název anglicky: How (and what about) teacher students think at the beginning of their studies?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pregraduate education, preconcepts, prefesional vision, reflection, preprimary teaching, primary teaching
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Veronika Najvarová, Ph.D., učo 14647. Změněno: 15. 11. 2019 08:23.
    4. SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá. Online. In PaedDr. Alena Jůvová, Ph.D.; doc. PhDr. Tomáš Čech, Ph.D. Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. Česká pedagogická společnost,, 2019, s. 99-106, 7 s.
      Název česky: Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělá
      Název anglicky: How the diversity of roles of the pre-school teacher projected into pre-servise education
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Constructivism, individualism, pre-school teachers’ roles, graduate’s profile

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 29. 1. 2020 09:09.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie, Lucie JARKOVSKÁ a Martina KAMPICHLER. Kam s dvouletými dětmi? Jsou prázdné mateřské školy tím správným místem? In CELOSTÁTNÍ VĚDECKÁ KONFERENCE APV A UK S MEZINÁRODNÍ ÚČASTÍ: Jaká byla, je a bude česká mateřská škol. 2019.
      Název česky: Kam s dvouletými dětmi? Jsou prázdné mateřské školy tím správným místem?
      Název anglicky: Where should two-year-olds children go? Are empty nursery schools the right place?
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: early childhood education; children group; kindergarden; reasons of including two years old children in the kindergardens; project PRVI.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 21. 5. 2019 09:29.
    6. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 s. ISBN 978-80-210-9527-4.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole
      Název anglicky: Support of student leadership in kindergarten practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: practice; preschool students; mentoring; accompanying teacher; reflection
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 14. 7. 2020 09:59.
    7. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Lucie ŠTĚPÁNKOVÁ. Podpora vedení studentů na praxi v mateřské škole. Online. První elektronické. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 124 s. ISBN 978-80-210-9527-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/1558.
      URL
      Název anglicky: Support of student leadership in kindergarten practice
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Practice; preschool students; mentoring; accompanying teacher; reflection.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 24. 3. 2020 09:45.
    8. HAVEL, Jiří, Lucie GRŮZOVÁ, Petr NAJVAR, Veronika NAJVAROVÁ, Veronika RODOVÁ, Zora SYSLOVÁ a Petra VYSTRČILOVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ. In Mgr. Zuzana Pechová, Ph.D., PaedDr. Zbyněk Prokeš, Ph.D., Mgr. Vilém Valkoun, PhDr. Věra Vykoukalová, Ph.D. Prostor pro primární a preprimární pedagogy. Liberec: KPV FP TUL, 2019, s. 27-36. ISBN 978-80-7494-404-8.
      Název česky: Stávání se učitelem pohledem absolventů Učitelství pro MŠ a pro 1. stupeň ZŠ
      Název anglicky: Reflection of Preschool and Primary School Teacher Education Graduates on Becoming a Teacher
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Preschool teaching, primary school teaching, pre-service teacher education, novic teacher
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Jiří Havel, Ph.D., učo 2478. Změněno: 16. 5. 2019 10:44.

    2018

    1. GRŮZOVÁ, Lucie, Petra VYSTRČILOVÁ a Veronika RODOVÁ. Play - children under three years in non-formal education. In 70th OMEP World Assembly and Conference. 2018.
      Název česky: Hra dítěte mladšího tří let v neformálním vzdělávání
      Název anglicky: Play - children under three years in non-formal education
      RIV/00216224:14410/18:00106389 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Vystrčilová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Rodová, Veronika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Play; non-formal education; epistemology of child under three years old; case study
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 29. 3. 2019 10:37.
    2. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Monika ČERNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Eva NOVÁKOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Podpora tvorby profesního portfolia v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018. ISBN 978-80-210-9177-1.
      URL
      Název anglicky: Supporting the creation of a professional portfolio in pre-graduate education pre-school and primary teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Professional portfolio; students; reflection; final state exam
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 09:48.
    3. SYSLOVÁ, Zora, Michaela PÍŠOVÁ, Veronika RODOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Hana STADLEROVÁ. Profesní portfolio v přípravném vzdělávání učitelů mateřských a 1. stupně základních škol. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 48 s. ISBN 978-80-210-9059-0.
      URL
      Název anglicky: Professional portfolio in pre-graduate education of pre-school and primary teachers
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Professional portfolio; students; reflection; final state exam
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Veronika Rodová, Ph.D., učo 34241. Změněno: 8. 1. 2019 11:52.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Lucie GRŮZOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Stávání se učitelem pohledem absolventů učitelství pro mateřské školy. In Prostor pro primární a preprimární pedagogy. 2018.
      Název anglicky: Becoming a teacher as reflected by preprimary school teacher
      RIV/00216224:14410/18:00104130 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Syslová, Zora (203 Česká republika, garant, domácí) -- Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Najvarová, Veronika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: graduate; preparatory education; pre-school teacher; starting teacher.
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 29. 3. 2019 09:10.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie, Zora SYSLOVÁ a Veronika NAJVAROVÁ. Uchazeči o studium učitelství pro mateřské školy: předběžné výzkumné sdělení. In Transdisciplinarita v pedagogických vědách. 2018.
      Název anglicky: Prospective students of pre-primary school teacher education: preliminary findings
      RIV/00216224:14410/18:00103895 Prezentace na konferencích. čeština. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Syslová, Zora (203 Česká republika, domácí) -- Najvarová, Veronika (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: preprimary teaching; graduate education; teacher education; pre-school teachers
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 29. 3. 2019 09:11.

    2017

    1. GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech preschool education. International Journal of Learning and Teaching. 2017, roč. 9, č. 1, s. 349-356. ISSN 2377-2891. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.18844/ijlt.v9i1.
      URL
      Název česky: Adaptace dvouletých dětí v Českém předškolním vzdělávání
      Název anglicky: Adaptation of two years old children in Czech preschool education
      angličtina. Turecko.
      Klíčová slova anglicky: pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 1. 4. 2019 18:50.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělávání. In Konference ČPdS Škola pro všechny aneb Interdisciplinarita ve školní edukaci a pedagogických vědách. 2017.
      Název česky: Jak se promítá diverzita rolí učitele mateřské školy do přípravného vzdělávání
      Název anglicky: Pre-school Teachers´ Roles Diversity and its Mirroring in Pre-service Training Process
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Constructivism, individualism, pre-school teachers´ roles, graduate´s profile

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 24. 3. 2017 16:27.

    2015

    1. SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Adaptation of two years old children in Czech pre-school education. In the 6th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2015.
      Název česky: Adaptace dvouletých dětí v českém předškolním vzdělávání
      Název anglicky: Adaptation of two years old children in Czech pre-school education
      Pedagogika a školství. angličtina. Francie.
      Klíčová slova anglicky: pre-primary education; pedagogical quality; two years old children; teachers´ professional competences; observation;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 3. 12. 2015 09:42.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 s. ISBN 978-80-210-8114-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8114-2015.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Two years old child in preschool education

      Klíčová slova anglicky: Education; upbringing; learning; play; environment; models of education; professional competence of kindergarten teacher

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 16. 2. 2016 11:50.
    3. GRŮZOVÁ, Lucie a Zora SYSLOVÁ. Dvouleté dítě v předškolním vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 64 s. ISBN 978-80-210-8114-7.
      Název anglicky: Two years old child in preschool education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Education; upbringing; learning; play; environment; models of education; professional competence of kindergarten teacher.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 20. 1. 2016 11:09.
    4. SYSLOVÁ, Zora, Alexandra DOBROVOLNÁ, Lucie GRŮZOVÁ, Egle HAVRDOVÁ, Lucie CHALOUPKOVÁ, Dušan KOSTRUB, Jana KRATOCHVÍLOVÁ, Veronika NAJVAROVÁ a Libuše PARMOVÁ. Rozvoj profesních a mentorských dovedností učitelů mateřských škol. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 130 s. ISBN 978-80-210-7881-9.
      Název anglicky: Professional development and mentoring skills of kindergarten teachers
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: kindergarten teacher; professional development; mentoring; self-reflection; social constructivism; pedagogical diagnostics; traineeship
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 16. 5. 2016 15:53.

    2014

    1. GRŮZOVÁ, Lucie. Early Educational Activities in the Czech Republic. Online. In Laborda, JG. 4TH WORLD CONFERENCE ON LEARNING TEACHING AND EDUCATIONAL LEADERSHIP (WCLTA-2013). AMSTERDAM: ELSEVIER SCIENCE BV, 2014, s. 697-701. ISSN 1877-0428. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.05.122.
      URL
      RIV/00216224:14410/14:00079182 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Nizozemské království.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Pre-primary education; curriculum reform; early educational activities for children zero-to-three; pedagogical quality
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 26. 3. 2015 12:01.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie. NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO DĚTI DO TŘÍ LET V ČESKÉ REPUBLICE A JEHO VLIV NA RODINNOU KULTURU. In Syslová, Z., Rodová, V. Předškolní vzdělávání v teorii a praxi. Jaká je současná situace v České republice a zahraniční východiska pro vzdělávání u nás. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 8 s. ISBN 978-80-210-7370-8.
      Název česky: NEFORMÁLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ PRO DĚTI DO TŘÍ LET V ČESKÉ REPUBLICE A JEHO VLIV NA RODINNOU KULTURU
      Název anglicky: Informal education for children up to three years in the Czech Republic and its effects on the family culture
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: family; educational activity for children in age to three years; family culture; leasing family
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 8. 4. 2015 14:27.
    3. SYSLOVÁ, Zora a Lucie GRŮZOVÁ. Příprava studentek na roli herního partnera. In Hornáčková Vladimíra. Hra je krásnou přípravou k vážným věcem. Hradec Králové: PdF Hradec Králové, 2014, s. 282-292. ISBN 978-80-7435-390-1.
      Název anglicky: Preparing students for the role of a partner
      Pedagogika a školství. čeština.
      Klíčová slova anglicky: Pedagogical practice teacher; play; preprimary education; professional preparing education.
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Změněno: 4. 5. 2015 16:08.
    4. GRŮZOVÁ, Lucie. Připravenost předškolních dětí na vstup do základního vzdělávání v mezinárodním kontextu. 2014.
      Název česky: Připravenost předškolních dětí na vstup do základního vzdělávání v mezinárodním kontextu
      Název anglicky: The readiness of preschool children for enter to primary school in international context

      Klíčová slova anglicky: readiness, ripeness, socially and culturally disadvantaged environment.

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 23. 3. 2015 16:54.
    5. HORKÁ, Hana, Zora SYSLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Reflexe zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. In Zkušenost-reflexe-učení v pedagogické teorii a praxi. 2014.
      Název česky: Reflexe zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol
      Název anglicky: Reflexion of student experience in education of preschool teachers
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reflexion, preschool education.

      Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 12. 3. 2015 16:06.
    6. HORKÁ, Hana, Lucie GRŮZOVÁ a Zora SYSLOVÁ. Stimulace k cílené reflexi zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol. Acorát. Brno: Akademické centrum osobnostního rozvoje při Ústavu pedagogických věd FF MU, 2014, roč. 1/3, 1/2014, s. 3-9. ISSN 1803-0823.
      Název česky: Stimulace k cílené reflexi zkušeností studentů v přípravném vzdělávání učitelů mateřských škol
      Název anglicky: Stimulation to targeted reflection on the experience in education of preprimary school teacherarten
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Education of preprimary school teacher, reflexion, self-reflexion, experience reflective learning.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 12. 3. 2015 16:03.
    7. SZIMETHOVÁ, Monika, Adriana WIEGEROVÁ, Hana HORKÁ, Petra KOVALOVÁ, Lucie GRŮZOVÁ a Jana KRATOCHVÍLOVÁ. Vysokoškolský učitel - pozicia medzi vyučováním a výskumom. 1. vyd. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2014, 70 s. Pedagogika, svazek 1. ISBN 978-80-7454-408-8.
      Název česky: Vysokoškolský učitel - pozice mezi výukou a výzkumem
      Název anglicky: University professor - possition betwen teaching and research
      RIV/00216224:14410/14:00077714 Odborná kniha. Pedagogika a školství. slovenština. Česká republika.
      Szimethová, Monika (703 Slovensko, garant) -- Wiegerová, Adriana (703 Slovensko) -- Horká, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Kovalová, Petra (203 Česká republika) -- Grůzová, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Kratochvílová, Jana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teacher begginner; university professor
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 12. 3. 2015 12:37.

    2013

    1. GRŮZOVÁ, Lucie. Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let. Zlín, 2013, s. 52-61. ISBN 978-80-7454-293-0.
      Název česky: Kvalita vzdělávacích aktivit pro děti do tří let
      Název anglicky: Quality of educational activities for children before age of three
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: preprimary pedagogy, early childhood, educational activities for children before age of free, video study
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 17. 3. 2014 20:28.
    2. GRŮZOVÁ, Lucie. Možnosti nestátního předškolního vzdělávání. In Školní vzdělávací programy a evaluace v mateřské škole. Praha: Danshöfer Holding, Ldt., 2013. ISSN 1802-4130.
      Název česky: Možnosti nestátního předškolního vzdělávání
      Název anglicky: No public preschool education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Pre-primary education, mother club, group of children, family and profession life.

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 17. 3. 2014 20:34.
    3. GRŮZOVÁ, Lucie. (Ne)jistoty při přechodu z 1. na 2. stupeň. Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 2013/138, č. 01, s. 60. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: Differences in primary and lower secondary education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: primary education, lower secondary education, curiculum reform, gymnasium.

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 11. 11. 2013 17:43.
    4. GRŮZOVÁ, Lucie. Quality of Early Education in the Czech Republic. In 4th World Conference on Learning, Teaching and Educational Leadership. 2013.
      Název česky: Kvality raného vzdělávání v České republice
      Název anglicky: Quality of Early Education in the Czech Republic
      Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: pre-primary education, curriculum reform, educational activities for children zero-to-three, pedagogical quality, grounded theory
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 7. 11. 2013 13:58.
    5. GRŮZOVÁ, Lucie. Supporting social and emotional development of pre-school children. In Supporting social and emotional development of pre-school children. 2013.
      Název česky: Podpora předškolních dětí v sociálním a emočním rozvoji
      Název anglicky: Supporting social and emotional development of pre-school children
      Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: social and emotional development, preschool child, socially and culturally disadvantage enviornment
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 17. 3. 2014 20:48.
    6. GRŮZOVÁ, Lucie. Veřejné vzdělávání dětí do šesti let v Evropě. Verlag Danshöfer. Praha: Dashöfer Holding, Ltd., 2013, roč. 2013, 5 s. ISSN 1802-4130.
      Název anglicky: Public preprimary education and care in Europe
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Family and educational policy, preschool education.

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 11. 11. 2013 17:44.
    7. HORKÁ, Hana, Jana KRATOCHVÍLOVÁ a Lucie GRŮZOVÁ. Vnímání profesní role vysokoškolského učitele experta a začátečníka. In Vysokoškolský učitel´ - pozícia medzi vyučovaním a výskumom. 2013.
      Název anglicky: Perception of professional role by university teacher expert and teacher novice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: university teacher, researcher; novice teacher; expert teacher
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. PaedDr. Hana Horká, CSc., učo 2749. Změněno: 6. 1. 2014 13:10.

    2012

    1. GRŮZOVÁ, Lucie. Vzdělávací aktivity pro děti do tří let. In Študentské fórum. 2012.
      Název česky: Vzdělávací aktivity pro děti do tří let
      Název anglicky: Educational activities for children before age of three
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: preprimary pedagogy, early childhood, educational activities for children before age of free, videostudy
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 3. 3. 2014 11:39.

    2011

    1. GRŮZOVÁ, Lucie. Preschools and their approach to health. In Řehulka, Evžen. SCHOOL AND HEALTH 21. Health Literacy through Education. Brno: Masaryk University, 2011, s. 65-75, 9 s. ISBN 978-80-210-5720-3.
      Název česky: Mateřské školy a přístup ke zdraví
      Název anglicky: Preschools and their approach to health
      RIV/00216224:14410/11:00053431 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Grůzová, Lucie (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Curriculum of preschool; health promoting preschool; preschool focusing movement; Montessori preschool; project Schools for health
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D., učo 152991. Změněno: 9. 11. 2012 19:36.
Zobrazeno: 14. 5. 2024 00:06