Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2022

    1. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ and Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie (Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 116 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0253-4.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ and Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie (Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0254-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0254-2022.
    3. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ and Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie (Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0253-4.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Povolání chirurg: Specifická pomáhající profese (Occupation surgeon: a specific helping profession). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 129 pp. ISBN 978-80-280-0030-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0030-2022.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Povolání chirurg: Specifická pomáhající profese (Occupation surgeon: a specific helping profession). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 129 pp. ISBN 978-80-280-0029-5.
    6. ŠVEC, Vlastimil. Povolání chirurg: Specifická pomáhající profese (Occupation surgeon: a specific helping profession). 1. vydání. Masarykova univerzita, 2022, 130 pp. ISBN 978-80-280-0029-5.

    2019

    1. ŠVEC, Vlastimil, Teodor HORVÁTH, Petr MORAVČÍK, Markéta ŠPANKOVÁ and Zdeněk KALA. Povolání chirurg: pohled pod povrch profese očima chirurgů (The Surgeon’s Occupation: Surgeons Look Beneath the Surface of Their Profession). Orbis Scholae. Praha: Karolinum Press, 2019, vol. 13, No 1, p. 107-126. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2019.20.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Profesionální pomáhání. Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi (Professional helping. Interviews across helping professions). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 148 pp. Reflexe. ISBN 978-80-210-9481-9.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Profesionální pomáhání. Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi (Professional helping. Interviews across helping professions). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 148 pp. Reflexe, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-9482-6.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Profesionální pomáhání. Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi (Professional helping. Interviews across helping professions). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 148 pp. Reflexe, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-9481-9.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Profesionální pomáhání: Rozhovory napříč pomáhajícími profesemi (Professional helping: Interviews across helping professions). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 148 pp. ISBN 978-80-210-9481-9.

    2017

    1. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Jan SLAVÍK. Becoming a teacher: The dance between tacit and explicit knowledge. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8605-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8605-2017.
    2. MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC and Tomáš JANÍK. O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (On education, teaching and also touching on pedagogy). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 84 pp. ISBN 978-80-210-8496-4.
    3. MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC and Tomáš JANÍK. O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (On education, teaching and also touching on pedagogy). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 84 pp. ISBN 978-80-210-8495-7.
    4. MAŇÁK, Josef, Vlastimil ŠVEC and Tomáš JANÍK. O vzdělávání, učitelství a tak trochu i o pedagogice (On education, teaching and also touching on pedagogy). 1. vydání. Masarykova univerzita, 2017, 84 pp. ISBN 978-80-210-8495-7.

    2016

    1. ŠVEC, Vlastimil, Kateřina LOJDOVÁ and Blanka PRAVDOVÁ. An Anthology of Selected Papers from the Conference Teaching Practice – Current Knowledge and Perspectives. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 83 pp. ISBN 978-80-210-8134-5. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8134-2016.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Petr SVOJANOVSKÝ, Blanka PRAVDOVÁ, Kateřina LOJDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ, Michaela ONDRÁČKOVÁ and Sylva TREBUĽOVÁ. Determinanty účinnosti učitelských praxí (Determinants of the effectiveness of teaching practice). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 143 pp. Pedagogika v teorii a praxi (Svazek 3). ISBN 978-80-210-8132-1. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8133-2016.
    3. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, Radim ŠÍP, Blanka PRAVDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan SLAVÍK, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and James LAWLEY. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Becoming a Teacher: The Dance Between tacit and Explicit Knowledge). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, svazek 4. ISBN 978-80-210-8428-5.
    4. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Jan SLAVÍK. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Tacit Knowledge, Metaphors and Pre-Service Teachers). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8429-2. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8429-2016.
    5. ŠVEC, Vlastimil, Jan NEHYBA, Petr SVOJANOVSKÝ, James LAWLEY, Radim ŠÍP, Eva MINAŘÍKOVÁ, Blanka PRAVDOVÁ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Jan SLAVÍK. Studenti učitelství mezi tacitními a explicitními znalostmi (Tacit Knowledge, Metaphors and Pre-Service Teachers). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 223 pp. Pedagogika v teorii a praxi, sv. č. 4. ISBN 978-80-210-8428-5.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Kateřina LOJDOVÁ and Blanka PRAVDOVÁ. Učitelské praxe – současné poznatky a perspektivy (Student Teacher’s Teaching Practice). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 198 pp. ISBN 978-80-210-8274-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P210-8274-2016.

    2015

    1. SVOJANOVSKÝ, Petr, Jan NEHYBA, Vlastimil ŠVEC, Blanka PRAVDOVÁ and Jakub LANC. Metaphors in the tacit dimension of student teachers’ subjective theories. In 17th Biennial International Study Association of Teachers and Teaching Conference (ISATT). 13-17 July 2015, University of Auckland, New Zealand. 2015.
    2. CÁSKOVÁ, Kateřina and Vlastimil ŠVEC. Sdílení tacitních znalostí mezi studenty učitelství a jejich vzdělavateli v průběhu pedagogické praxe. (Sharing tacit knowledge of students with their training teacher in the course of pedagogical practice). In Škola a její křižovatky. 2015.
    3. CÁSKOVÁ, Kateřina, Vlastimil ŠVEC and Barbora ŠIMŮNKOVÁ. Sdílení tacitních znalostí studentů učitelství a jejich vzdělavateli (Sharing tacit knowledge among student teachers and their training teacher). In XXIII. ročník ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. 2015. ISBN 978-80-261-0521-3.
    4. ŠIMŮNKOVÁ, Barbora and Vlastimil ŠVEC. Tacitní znalosti studentů učitelství: metody zkoumání a první výsledky. (Tacit knowledge of students of teaching: research methods and first results.). In Konference ČPdS. 2015.
    5. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC and Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi (Teacher in theory and practice). Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 163 pp. ISBN 978-80-210-8087-4. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8087-2015.
    6. ŠÍP, Radim and Vlastimil ŠVEC. Výzkum tacitních znalostí: Přehodnocení subjekt-objektového východiska výzkumu (The Research of Tacit Knowledge: Rethinking of a subject-object foundations of a inquiry). In 23. výroční konference ČAPV: Etické a sociální aspekty v oblasti vzdělávání a pedagogickém výzkumu. 2015.
    7. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Znalostní báze učitelství (The knowledge base of teaching). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 230 pp. ISBN 978-80-210-7961-8. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7961-2015.

    2014

    1. ŠVEC, Vlastimil. Aktivita a tvořivost v Maňákově pojetí a jeho pedagogické činnosti (Maňák's approach to activity and creativity and its reflection in his educational practice). Pedagogická orientace. 2014, vol. 24, No 5, p. 649-662. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-649.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Radim ŠÍP and Jana KRÁTKÁ. Concept of Knowledge and Research: How to Study Tacit Dimension of Knowledge. In Sequeira Pedro, Vivas Carla. Proceedings of The 15th European Conference on Knowledge Management. 1st ed. Reading: Academic Conferences and Publishing International Ltd., 2014, p. 939-945. ISBN 978-1-910309-35-3.
    3. ŠVEC, Vlastimil, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ and Jan NEHYBA. „Čistý jazyk“ jako výzkumný nástroj pro detekci tacitních znalostí studentů učitelství. In Konference české asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci. 2014.
    4. JANÍK, Tomáš and Vlastimil ŠVEC. Editorial: Člověk člověku učivem a partnerem v dialogu (Editorial: Human being as an impulse for learning and partner in dialogue). 2 s. 5, 2014. Brno: Pedagogická orientace, 2014, 2 pp. ISSN 1211-4669.
    5. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Znalostní báze učitelství (The knowledge base of teaching). Brno: Masarykova univerzita, 2014, 111 pp. XX. ISBN 978-80-210-7605-1.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Kateřina CÁSKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petr KOUBEK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Jan NEHYBA, Blanka PRAVDOVÁ, Petr SVOJANOVSKÝ, Barbora ŠIMŮNKOVÁ and Petra VYSTRČILOVÁ. Znalostní báze učitelství (The knowledge base of teaching). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 230 pp. ISBN 978-80-210-7605-1.

    2013

    1. MATOŠKOVÁ, Jana, Helena ŘEHÁČKOVÁ, Martin JURÁSEK, Martina POLČÁKOVÁ, Aleš GREGAR and Vlastimil ŠVEC. Factors Influencing Managerial Tacit Knowledge Formation. Knowledge Management: An International Journal. Ilinois, USA: Common Ground Publishing LLC, 2013, vol. 12, No 4, p. 21-34. ISSN 2327-7998.
    2. ŠVEC, Vlastimil and Tomáš JANÍK. Kvalita praktické výuky a masové vzdělávání: zkušenosti PdF MU. In Edukační praxe v éře masového vzdělávání. 2013.
    3. ŠÍP, Radim and Vlastimil ŠVEC. Pojetí tacitních znalostí v paradigmatu sjednoceného pole (The concept of tacit knowledge in the paradigm of a unified field). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, o.s., 2013, vol. 23, No 5, p. 664-690. ISSN 1211-4669.
    4. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC and Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi (Teacher in theory and practice). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 163 pp. ISBN 978-80-210-6620-5.
    5. ŠVEC, Vlastimil, Jarmila BRADOVÁ, Hana HORKÁ, Jana JAŠKOVÁ, Petra VYSTRČIL MARKOVÁ, Hana MEDVEDOVÁ, Eva MINAŘÍKOVÁ, Josef MORAVEC and Blanka PRAVDOVÁ. Učitel v teorii a praxi (Teacher in theory and practice). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 163 pp. ISBN 978-80-210-6620-5.
    6. ŠVEC, Vlastimil, Jana KRÁTKÁ, Milan KUBIATKO and Blanka PRAVDOVÁ. Výzkum tacitních znalostí jako východisko zefektivnění pedagogické praxe studentů učitelství (Research tacit knowledge as the basis streamline teaching practice student teachers). In Círus. L. Sborník příspěvků XXI. celostátní konference ČAPV: Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti. Ústí nad Labem: Univerzita J.E.Purkyně, 2013, p. 553-557. ISBN 978-80-7414-602-2.

    2012

    1. PRAVDOVÁ, Blanka and Vlastimil ŠVEC. Pedagogické praxe jako prostor pro integraci poznatků z psychologických a pedagogických disciplín. In Učíme psychologii/Teaching psychology 2012. 2012.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Sdílení tacitních znalostí ve vzdělávání učitelů jako pohyb od praxe k teorii a zpět (Sharing tacit knowledge in teacher education as a transition from practice to theory and vice-versa). In Kohnová Jana. Profesní rozvoj učitelů a cíle školního vzdělávání. 1st ed. Praha: Pedagogická fakulta UK, 2012, p. 103-113. ISBN 978-80-7290-625-3.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Tacitní znalosti jako most mezi teorií a praxí v pedagogické přípravě budoucích učitelů (Tacit knowledge as a bridge between theory and practice in the domain-general aspect of teacher education). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost , o.s., 2012, 22/2012, No 3, p. 387-403. ISSN 1211-4669.

    2011

    1. HRBÁČKOVÁ, Karla, Jakub HLADÍK, Soňa VÁVROVÁ and Vlastimil ŠVEC. Development of the Czech Version of the Questionnaire on Self-Regulated Learning of Students. New Educational Review. Torun: WYDAWNICTWO ADAM MARSZALEK, UL LUBICKA 44, TORUN, 87-100, POLAND, 2011, vol. 26, No 4, p. 33-44, 11 pp. ISSN 1732-6729.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Sdílení tacitních znalostí jako významný rys profesionality vysokoškolských učitelů (Sharing Tacit Knowledge as an Important Feature of Professionalism of University Teachers). In Josef Malach. Vzdělávání jako významný faktor konkurenceschopnosti. Ostrava: Pedagogická fakulta OU v Ostravě, 2011, p. 51-56. ISBN 978-80-7368-986-5.
    3. VYSKOČILOVÁ, Eva and Vlastimil ŠVEC. The pedagogical condition of student teachers. e-Pedagogium. Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2011, vol. 2011, IV, p. 120-126, 6 pp. ISSN 1213-7758.

    2009

    1. MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Formy a metody výuky (Organisation and methods of teaching). In Průcha, J. (ed) Pedagogická encyklopedie. 1st ed. Praha: Portál, 2009, p. 194-199. Výchova a vzdělávání. ISBN 978-80-7367-546-2.
    2. ŠEBESTOVÁ, Simona. Příležitosti k rozvíjení jazykových dovedností v hodinách anglického jazyka (Opportunities to developing language skills in English classes). In JANÍK, Tomáš and Vlastimil ŠVEC. In Janík, T., Švec, V. K perspektivám školního vzdělávání. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 80-95, 15 pp. Paido 1.
    3. NAJVAR, Petr and Veronika NAJVAROVÁ. Příležitosti k učení napříč kurikulem 2. stupně základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie (Opportunities to learn on lower-secondary school level: selected results of the CPV video study). In JANÍK, Tomáš and Vlastimil a kol. ŠVEC. K perspektivám školního vzdělávání. 1st ed. Brno: Paido, 2009, p. 179-192, 13 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-193-5.

    2008

    1. MAŇÁK, Josef, Tomáš JANÍK and Vlastimil ŠVEC. Kurikulum v současné škole (Curriculum in todays school). Brno: Masarykova univerzita, 2008, 169 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi. ISBN 978-80-7315-175-1.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Martina RŮŽIČKOVÁ, Anna KRÁTKÁ and Markéta VALENTOVÁ. SDÍLENÍ SOCIÁLNÍCH ZNALOSTÍ V TÝMU PEČUJÍCÍM O SENIORY (V LÉČEBNĚ DLOUHODOBĚ NEMOCNÝCH) (SHARING SOCIAL KNOWLEDGE IN A SENIOR CARING TEAM (IN A LONG-TERM CARE HOSPITAL)). In Sborník z konference Sdílení sociálních znalostí v týmech pečujících o seniory. první. Zlín: Fakulta humanitních studií UTB ve Zlíně, 2008, p. 6-16, 63 pp. ISBN 978-80-7318-788-0.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Sdílení znalostí v interdisciplinárním sociálně zdravotnickém týmu (Knowledge sharing in interdisciplinary social-healt team). Pedagogická orientace. 2008, vol. 18, No 4, p. 30-46. ISSN 1211-4669.

    2007

    1. ŠVEC, Vlastimil. Moje cesta k pedagogickým znalostem (My way to pedagogical knowledge). Pedagogická orientace. 2007, vol. 17, No 4, p. 43-60. ISSN 1211-4669.
    2. JANÍK, Tomáš, Pavel BREBERA, Lubomír DOBRÝ, Pertti KANSANEN, Michaela PÍŠOVÁ, Petr NAJVAR, Renate SEEBAUEROVÁ, Jan SLAVÍK, Vlastimil ŠVEC and Josef TRNA. Pedagogical Content Knowledge nebo didaktická znalost obsahu? (Pedagogical Content Knowledge or Pedagogical Content Knowledge?). 1st ed. Brno: Paido, 2007, 124 pp. Pedagogický výzkum v teorii v praxi. ISBN 978-80-7315-139-3.
    3. OCHRYMČUKOVÁ, Eva and Vlastimil ŠVEC. Pokus o interpretaci kvalitativních dat z analýzy písemných sebereflexí. In Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku: "Analýza a interpretace kvalitativních dat." Sborník abstrakt z VI. mezinárodní konference. 2007.
    4. ŠVEC, Vlastimil and Karla HRBÁČKOVÁ. Průvodce metodologií pedagogického výzkumu. Zlín: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-7318-547-3.

    2005

    1. ŠIMONÍK, Oldřich. Dokumentace výzkumu. Organizace výzkumu. Registrace výzkumných jevů. (Documentation research. Organization research. Registration phenomenon.). In MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. První vydání. Brno: Paido, 2005, p. 19-20,67-68,87, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 3,. ISBN 80-210-3802-0.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Efekt Hawthornský; Formulář pro záznam interview; Výzkum kritický pedagogický (hesla). In MAŇÁK, Josef, Štefan ŠVEC and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. 1st ed. Brno: Paido, 2005, p. 25, 39, 113, 3 pp. ISBN 80-210-3802-0.
    3. JŮVA, Vladimír. Hermeneutika. In MAŇÁK, Josef, Štefan ŠVEC and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Masarykova univerzita, Paido, 2005, p. 41-43, 53, 71, 5 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 3. ISBN 80-210-3802-0.
    4. MAŇÁK, Josef, Štefan ŠVEC and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. Brno: Paido, MU, 2005, 134 pp. ISBN 80-210-3802-0.
    5. ŠIMONÍK, Oldřich. Výběr výzkumného vzorku. Zkušenosti. (Selection experimental sample. Experience.). In MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. První vydání. Brno: Paido, 2005, p. 110- 120, 2 pp. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 3,. ISBN 80-210-3802-0.

    2004

    1. MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu (Ways to educational research). Brno: Paido, 2004, 78 pp. 188. ISBN 80-7315-078-6.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Experience of Student Teachers as a Source of their Pedagogical Knowledge. The New Educational Review. 2004, vol. 4, 3-4, p. 57-69, 12 pp. ISSN 1732-6729.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Od pedagogických implicitních znalostí k pedagogické kondici (Form pedagogical implicit knowledge to pedagogical condition). In Sborník prací Ústavu pedagogických a psychologických věd. Řada pedagogicko-psychologická P1. Opava: Slezská univerzita v Opavě, 2004, p. 81-90. ISBN 80-7248-256-4.
    4. ŠVEC, Vlastimil and Štefan CHUDÝ. Pedagogika v teorii a praxi. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2004, 120 pp. ISBN 80-7318-92-4.
    5. NĚMEC, Jiří. Projektování a příprava diplomových (bakalářských) prací. In MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Cesty pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Paido, 2004, p. 69-78. ISBN 80-7315-078-6.
    6. FILOVÁ, Hana, Josef MAŇÁK, Jiří STRACH, Oldřich ŠIMONÍK, Jan ŠŤÁVA and Vlastimil ŠVEC. Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. dotisk 2. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2004, 95 pp. ISBN 80-210-2798-3.

    2003

    1. MAŇÁK, Josef and Vlastimil ŠVEC. Výukové metody (Teaching methods). Brno: Paido, 2003, 219 pp. 148. ISBN 80-7315-039-5.

    2002

    1. ŠVEC, Vlastimil, Bohumíra FABIÁNKOVÁ, Ivan HOLÝ, Hana HORKÁ, Miroslav CHRÁSKA, Hana LUKÁŠOVÁ, Miloslava MACHALOVÁ, Josef MAŇÁK, Danuše NEZVALOVÁ, Jaroslav ŘEZÁČ, Stanislav STŘELEC, Josef TRNA, Eva URBANOVSKÁ and Eva VYSKOČILOVÁ. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností (The Ways Leading to Teacher Profession: the Formation and Development of Pedagogical Skills). 1st ed. Brno: Paido, 2002, 308 pp. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-035-2.

    2000

    1. ŠVEC, Vlastimil. Dilemata v pedagogické přípravě budoucích učitelů a změna jejího paradigmatu (Dilemmas in the preparation of trainee teachers and the change of its paradigma). In Učitel a jeho univerzitní vzdělávání na přelomu tisíciletí. 1st ed. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2000, p. 167-176. Sborník z mezinárodní vědecké konference. ISBN 80-7290-036-6.
    2. ŠVEC, Vlastimil and Roman MUSIL. Intervence podporující vytváření didaktických dovedností studentů (The Supporting Interventions in process of acquaring teaching skills). In Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. 1st ed. Brno: Paido, 2000, p. 83-104. ISBN 80-85931-87-7.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Pokus o změnu pedagogické přípravy budoucích učitelů (The change of teacher education). In Psychosomatický základ veřejného vystupování, jeho studium a výzkum. 1st ed. Brno: Akademie múzických umění, 2000, p. 62-73. Sborník z konference. ISBN 80-85883-50-3.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Samorefleksja profesjonalna jako podstawowa kompetencja nauczyciela (Professional Self-reflection as the Key Component of Teacher's Competence). In Nauczyciel w zmieniajacej sie rzeczywistosci spolecznej. 1st ed. Wroclaw: Wydawnictwo Uniwersytetu Wroclawskiego, 2000, p. 61-71. Acta Universitatis Wratislaviensis No 2199. ISBN 83-229-2000-8.

    1999

    1. ŠVEC, Vlastimil. Možnosti využitia sebareflexie v pedagogickej príprave študentov učiteľstva (Reflection in teacher education). Pedagogická revue. Bratislava: Jarmila Antošíková, 1999, vol. 1999, No 2, p. 118-128. ISSN 1335-1982.
    2. ŠVEC, Vlastimil and Jaroslav ŘEZÁČ. Od sebeotevření k sebereflexi v učitelské přípravě (The way to reflection in teacher education). In Výchova a vzdelávanie na prelome tisícročí. 1. vyd. Košice: Prírodovedecká fakulta UPJŠ, 1999, p. 168-170. ISBN 80-7097-365-X.
    3. ŠVEC, Vlastimil and Josef TRNA. Osvojování klíčových kompetencí učitele (Acquisition of key teacher competencies). In Medacta 99. 1. vyd. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, 1999, p. 168-171. ISBN 80-967746-3-8.
    4. TRNA, Josef and Vlastimil ŠVEC. Pedagogická dovednost diagnostikování žákovské prekoncepce učiva (Pedagogical Diagnostics Skill of Pupils Preconception). In Pedagogická diagnostika 99. Ostrava: Pedagogická fakulta Ostravské univerzity, 1999, p. 172-174. ISBN 80-7042-160-6.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace (Teacher education: problems and inspirations). 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 pp. ISBN 80-85931-70-2.
    6. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace (Teacher education: problems and inspirations). 1. vyd. Brno: Paido, 1999, 163 pp. ISBN 80-85931-70-2.
    7. ŠVEC, Vlastimil and Roman MUSIL. Pokus o změnu přístupu k osvojování pedagogických vědomostí a dovedností studentů učitelství (ve výuce obecné didaktiky) (Attempt at change of the process of teaching knowledge and skills acquire). In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: Česká asociace pedagogického výzkumu a PdF VŠP, 1999, p. 268-274. ISBN 80-7041-531-2.
    8. ŠVEC, Vlastimil and Roman MUSIL. Pokus o změnu přístupu k osvojování pedagogických vědomostí a dovedností studentů učitelství (ve výuce obecné didaktiky) (Attempt at change of the process of the teaching knowledge and skills acquire). In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu. 1. vyd. Hradec Králové: PdF Vysoké školy pedagogické, 1999, p. 268-273. ISBN 80-7041-531-2.
    9. ŠVEC, Vlastimil. Trendy výzkumu učitelského vzdělávání (Trend of research teacher education). In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumku. 1. vyd. Hradec Králové: Česká asociace pedagogického výzkumu a PdF VŠP, 1999, p. 18-26. ISBN 80-7041-531-2.

    1998

    1. ŠVEC, Vlastimil. Jakými klíčovými pedagogickými kompetencemi by měl disponovat budoucí učitel? (What kind of pedagogical competencies should have student teacher?). In Připravujeme učitele pro 21. století a vstup do Evropy? 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, p. 256-259. ISBN 80-7067-871-2.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku (The training and teaching process key skills). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 178 pp. ISBN 80-210-1937-9.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku (The training and teaching process key skills). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 1998, 178 pp. ISBN 80-210-1937-9.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Krystalizace prvků didaktických dovedností ve studentských sebereflexích (Didactic skills in student's selfreflections). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1998, vol. 1998, No 4, p. 81-89. ISSN 1211-4669.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Pedagogické vědomosti a dovednosti - jádro pedagogických kompetencí (Pedagogical knowledge and skills). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1998, vol. 1998, No 4, p. 19-31. ISSN 1211-4669.
    6. ŠVEC, Vlastimil. Podněcování aktivity, samostatnosti a tvořivosti studentů v seminářích z obecné didaktiky (Development of student teacher's activity in didactic training course). In Tvořivá škola. 1. vyd. Brno: Paido, 1998, p. 57-69. ISBN 80-85931-63-X.
    7. ŠVEC, Vlastimil. Přístupy ke zkoumání učitelské tvořivosti (The way of teacher creativity exploration). In Cesty k tvořivé škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 1998, p. 110-113. ISBN 80-210-1938-7.
    8. ŠVEC, Vlastimil. Řešení rozporu mezi teorií a praxí v pedagogické přípravě budoucích učitelů (Theory and practice in teacher education). In Aplikované sociální vědy v přípravě učitelů. 1. vyd. Brno: Paido, 1998, p. 146-155. ISBN 80-85931-59-1.
    9. SOLÁROVÁ, Marie and Vlastimil ŠVEC. Styly učení z textu u žáků gymnázia (Teaching text styles of the secondary grammar school pupils). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 1998, vol. 1998, No 4, p. 56-64. ISSN 1211-4669.

    1997

    1. HAVEL, Jiří, Dana KNOTOVÁ and Vlastimil ŠVEC. Jak studenti učitelství hodnotí podmínky pro podněcování jejich aktivity, samostatnosti a tvořivosti? (What Is The Meaning Of Teaching Profession Students About Conditions For Stimulation Of Their Activity, Independent and Creativity?). In Tvořivostí učitele k tvořivosti žáků. Brno: Paido, 1997, p. 107-113. ISBN 80-85931-47-8.
    2. ŠVEC, Vlastimil and Jan ŠŤÁVA. Jak vidí učitelé některé současné pedagogické problémy (Teachers´ view at some contemporary pedagogical problems). In Transformace našeho školství. Brno: Konvoj - Česká pedagogická společnost, 1997, p. 145-149. ISBN 80-85615-21-5.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Sebereflexe jako nástroj profesionálního (sebe)rozvíjení začínajících učitelů (Selfreflection as a tool of professional (self)development of beginning teachers). Pedagogická orientace. 1997, vol. 1997, No 3, p. 3-18. ISSN 1211-4669.
    4. BASTL, Pavel and Vlastimil ŠVEC. Zdravotník lektorem (Skilled employee in health care acting as a lector). 1. vyd. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997, 122 pp. ISBN 80-7013-251-5.

    1996

    1. ŠVEC, Vlastimil. Klíčové dovednosti učitele (Developing the teacher´s skills). In Rozvíjení dovedností učitele. Praha: Portál, 1996, p. 6-10. ISBN 80-7178-022-7.
    2. ŠVEC, Vlastimil. Klima školní třídy jako důležitý faktor efektivnosti výuky (The climate in the classroom as an important factor of the teaching process effectivity). In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta, 1996, p. 70-74. ISBN 80-210-1308-7.
    3. ŠVEC, Vlastimil, Josef JANÁS and Ota ŘÍHA. Perpektivy Pedagogické fakulty MU v Brně (The perspective of the Pedagogical Faculty MU in Brno). Alma mater : revue pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1996, vol. 6, No 3, p. 162-168. ISSN 1210-0544.
    4. ŠVEC, Vlastimil, Oldřich ŠIMONÍK and Hana FILOVÁ. Praktikum didaktických dovedností (Practical classes of pedagogical skills). 1. vyd. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, 90 pp. Učební texty 1. ISBN 80-210-1365-6.
    5. ŠVEC, Vlastimil and Jan BERAN. Ředitelovo pojetí vnitřní pedagogické evaluace školy (The headmaster´s concept of inner evaluation of school). In Ředitelovo pojetí vnitřní pedagogické evaluace školy. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996. ISBN 80-902250-6-3.
    6. ŠVEC, Vlastimil. Sebereflektivní deníky a studentské posuzování výuky (Selfreflecting daily records and the students´ evaluation of the teaching process). In Sebereflektivní deníky a studentské posuzování výuky. Olomouc: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1996, p. 96-99. ISBN 80-902250-6-3.
    7. ŠVEC, Vlastimil. Sebereflexe studentů v pregraduální didaktické přípravě (Selfreflection of students in pregraduate studies). Pedagogika. Praha: PedF UK, 1996, vol. 46, No 3, p. 266-276. ISSN 0031-3815.
    8. ŠVEC, Vlastimil. Sebereflexe v pedagogické činnosti učitele (Selfreflection in pedagogic activities of a teacher). In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta, 1996, p. 76-81. ISBN 80-210-1308-7.
    9. ŠVEC, Vlastimil. Styly učení žáků a možnosti jejich rozvíjení (The styles of teaching the pupils and possibilities for their development). In Vybrané kapitoly z obecné didaktiky. 1. vyd. Brno: PdF Masarykovy univerzity, 1996, p. 62-69. ISBN 80-210-1308-7.
    10. ŠVEC, Vlastimil. Učitelovo pojetí efektivních vyučovacích postupů (Teacher´s conception of effective teaching processes). In Učitelovo pojetí výuky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1996, p. 59-73. ISBN 80-210-1444-X.
    11. ŠVEC, Vlastimil. Učitelovo pojetí výuky jako determinanta jeho tvořivosti (Teacher´s conception of teaching as a determinant of his creativity). In Tvořivost v práci učitele a žáka. 1. vyd. Brno: Paido, 1996, p. 23-30. ISBN 80-85931-23-0.

    1995

    1. ŠVEC, Vlastimil. Jaké pedagogické a psychologické vzdělávání potřebuje dnešní vysokoškolský učitel? (What Sort of Pedagogical and Psychological Education Is Needed By Today`s University Teacher). In Univerzita Komenského a vysokoškolská edukácia - minulosť, prítomnosť, budúcnosť. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1995, p. 154-156. ISBN 80-223-0880-3.
    2. ŠVEC, Vlastimil. K některým zdrojům inovací pedagogické přípravy budoucích učitelů (Certain Sources of Innovative Pedagogical Preparation For Future Teachers). Alma mater : revue pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1995, vol. 5, 5-6, p. 331-334. ISSN 1210-0544.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Otazníky nad pedagogickou teorií a praxí v učitelském vzdělávání (Questions on Pedagogical Theory and Practice in Teacher Education). In Teorie v pedagogické praxi, praxe v pedagogické teorii v učitelském studiu. 1. vyd. Brno: Paido, 1995, p. 86-87. ISBN 80-901737-1-3.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Význam diagnostiky učitelova pojetí výuky v jeho pregraduální přípravě (Diagnostic Significance of Teacher Educational Concepts in His Pregraduate Preparation). Pedagogika. Praha: PedF UK, 1995, vol. 44, No 2, p. 164-170. ISSN 0031-3815.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Význam sebereflexe v učitelské přípravě (The Significance of Self-Reflex in Teacher Preparation). Pedagogická orientace. 1995, vol. 1995, No 15, p. 12-22. ISSN 1211-4669.

    1994

    1. ŠVEC, Vlastimil. Autodiagnostika pedagogické činnosti učitele - módnost nebo potřeba? (Autodiagnostics of pedagogic activities of a teacher - fashion or need). Pedagogika : časopis pro vědy a vzdělávání ve výchově. V Praze: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1994, vol. 1994, No 2, p. 105-112. ISSN 3330-3815.
    2. ŠVEC, Vlastimil. K novému pojetí vzdělávání učitelů vysokých škol. (On a new concept of university teachers education). Alma mater : revue pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994, vol. 1994, No 1, p. 9-14. ISSN 1210-0544.
    3. ŠVEC, Vlastimil. Ke vztahu pedagogické teorie a praxe v přípravě a dalším vzdělávání učitelů. (On the relation between pedagogic theory and practice in preparation and further education of teachers). Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1994, vol. 1994, 12/13, p. 26-32. ISSN 0862-1632.
    4. ŠVEC, Vlastimil. Kvalitativní pedagogický výzkum (Qualitative pedagogical research). In Kapitoly z metodologie pedagogiky. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 72-76. ISBN 80-210-1031-2.
    5. ŠVEC, Vlastimil. Možnosti rozvíjení pedagogické kompetence vysokoškolských učitelů (Possibilities of enlarging pedagogic competence of university teachers). In Učitel v demokratické škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 1994, p. 163-164. ISBN 80-901737-1-3.
    6. ŠVEC, Vlastimil. Některé možnosti autodiagnostiky pedagogické činnosti vysokoškolského učitele (Some possibilities in autodiagnostics of pedagogic activities of a university teacher). In Pedagogická diagnostika 93. 1. vyd. Ostrava: PdF OU, 1994, p. 316-634. ISBN 80-7042-074-X.
    7. ŠVEC, Vlastimil. Studentské hodnocení jako metoda autodiagnostiky učitele. (Students evaluation as a method of teacher´s autodiagnostics). Alma mater : revue pro vysoké školy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1994, vol. 1994, No 4, p. 17-23. ISSN 1210-0544.
    8. ŠVEC, Vlastimil. Výchovně vzdělávací proces na vysokých školách. (Educational process at universities). Speciální pedagogika : časopis pro teorii a praxi speciální pedagogiky. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 1994, vol. 1994, 8/9, p. 77-85. ISSN 0862-1632.
Display details
Displayed: 20/9/2024 17:31