angličtinaPřihlášení do IS MU

Public Relations

Tato nabídka není nyní v prodeji.

    Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu. Kurz má v zásadě tři roviny. V první přináší studentům základní informace pro uplatnění v PR. V druhé rovině připravuje budoucí novináře na potýkání s PR profesionály v žurnalistické praxi. Třetí, nejširší perspektiva pomáhá studentům jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život. Kurz vzniká ve spolupráci s praxí, studenti řeší konkrétní situace reálných klientů, mohou se posléze zapojit do činnosti studentské agentury PR Gang (www.prgang.com).
    • Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
      ZUR228/01 Čt 9:45–11:15 Studio 527, T. Fojtová
      ZUR228/02 Čt 17:00–18:30 Studio 527, J. Tomandl
    • Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
    Vyučující

    Osnova
    1) Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill. Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.
    2) Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku. PRAKTICKÁ ČÁST: Návštěva hosta z praxe - zástupce agentury PR Gang. Zadání první vlny praktických úkolů.
    3) PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?
    4) Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.
    5) Media relations I. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Příklady.
    6) Media relations II. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.
    7) Specifika PR v různých oblastech. Byznys, kultura, sport, správa a samospráva, neziskový sektor, ekologie. PRAKTICKÁ ČÁST: Vyhodnocení první části praktických úkolů.
    8) Krizová komunikace I. Královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty. PRAKTICKÁ ČÁST: Návštěva hosta z praxe - zástupce agentury PR Gang. Zadání druhé vlny praktických úkolů.
    9) Krizová komunikace II. Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.
    10) Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví.
    11) PR 2.0. Nové trendy. Využití webu, SEO, sociální sítě. Sociální marketing.
    12) PR hacking. Alternativní a levné cesty k publicitě.
    13) Rekapitulace a vyhodnocení druhé vlny praktických úkolů.
    Omezení zápisu do předmětu
    Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.

Celková cena: 2 200 Kč vč. DPH