Metodik ICT I
Předmět vychází z akreditovaného kurzu DVPP, který je nutný pro výkon specializované pedagogické činnosti Koordinátora ICT ve školách. Účastníci kurzu se postupně seznámí jak s pedagogickými a didaktickými aspekty využívání moderních technologií a ICT, tak se zásadami a specifiky jejich koordinace. V rámci celého roku se budeme důsledně snažit propojovat teoretickou a praktickou část.
Účastník tak odchází nejen s dobrými teoretickým základy a praktickými kompetencemi pro práci s technologiemi samotnými, žáky a svými kolegy, ale také s mnoha připravenými dokumenty a postupy, které mu do začátku mohou pomoci. Od hotové evaluace školy podle metodiky Škola21, až po řád počítačové učebny či strategii ICT. Obsah je do velké míry přizpůsobován potřebám a přáním účastníků tak, aby bylo možné nabyté znalosti snadno implementovat do školní praxe, již v průběhu jeho trvání.
Jestliže bude chtít student získat certifikát opravňující k výkonu specializované pozice, musí mít zapsaný také navazující kurz (Metodik ICT II). K platnosti certifikátu je také nezbytné tzv. pedagogické minimum.
V kurzu se potkávají studenti MU s učiteli z praxe.
- Běžná cena: 5000 Kč
- Rozvrh: podzim 2017
každou lichou sobotu 9:10–14:05
L31, každou lichou sobotu 9:10–14:05
U12
- Ústav české literatury – Filozofická fakulta
Vyučující
Osnova
Role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie
Hygiena, ergonomie, pravidla bezpečnosti práce s ICT
Počítačová bezpečnost
Tvorba ICT plánu školy, Škola21, ICT a RVP
Informační systémy ve vzdělávání
Vedení školních žákovských projektů
Moderní technologie
Počítač a volný čas
ICT ve speciální pedagogice
Principy a možnosti počítačových sítí
Zdroje informací na webu, repozitáře
Webináře
Digitální informační kurátorství
Omezení zápisu do předmětu
Předmět si smí zapsat nejvýše 40 stud.
Metodik ICT II
Cílem předmětu je připravit studenty na práci ICT metodika či koordinátora ve školách a dalších vzdělávacích institucích. Absolvent předmětu získá široký přehled o technologiích a technických řešeních, které lze v rámci vzdělávacích institucí uplatnit. Bude schopen metodicky vést ostatní a pomáhat jim s hlubší reflexí ICT v kontextu vzdělávání a řízení institucí.
- Běžná cena: 5000 Kč
- Rozvrh: jaro 2018
každou sudou sobotu 9:10–14:05
212
- Filozofická fakulta
Vyučující
Osnova
Role, výhody a meze využití ICT v edukačním procesu, moderní didaktické teorie
Hygiena, ergonomie, pravidla bezpečnosti práce s ICT
Informační systémy ve vzdělávání
Vedení školních žákovských projektů
Moderní technologie
Počítač a volný čas
ICT ve speciální pedagogice
Principy a možnosti počítačových sítí
Zdroje informací na webu, repozitáře
Webináře
Pedagogický mentoring
Evropské a další projekty
Základy pedagogického výzkumu a evaluace