Public Relations
Cílem předmětu je seznámit studenty se základy public relations (PR) v teoretické i praktické rovině. Vztahy s veřejností se jakožto svébytná komunikační disciplína rozvíjejí v různých oblastech společenského života - v byznysu, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Pomáhají propagovat ideje a zboží, ale také přispívají k nacházení společenského konsenzu.
Kurz má v zásadě tři roviny. V první přináší studentům základní informace pro uplatnění v PR. V druhé rovině připravuje budoucí novináře na potýkání s PR profesionály v žurnalistické praxi. Třetí, nejširší perspektiva pomáhá studentům jakožto občanům vidět vliv PR na společenské procesy a politický život.
Kurz vzniká ve spolupráci s praxí, studenti řeší konkrétní situace reálných klientů, mohou se posléze zapojit do činnosti studentské agentury PR Gang (www.prgang.com).
- Běžná cena: 2200 Kč
- Rozvrh seminárních/paralelních skupin:
- Katedra mediálních studií a žurnalistiky – Fakulta sociálních studií
Vyučující
Osnova
1) Public relations (PR) jako součást komunikačních studií a marketingového mixu. Definice oboru, jeho historie a rozvoj. Cíle a metody PR. Zájmové skupiny. Publicita, image, reputace, goodwill. Étos PR, potenciální společenská prospěšnost.
2) Komunikační proces PR. Průzkum, plánování, komunikace, evaluace. Agenturní praxe. Klient, volba strategie, tvorba cen. Metody měření účinku.
3) PR a moc. PR-izace politiky. Management zviditelňování. Negativní pohledy na roli PR. Vliv PR na zpravodajství. Parazitování, anebo symbióza?
4) Oborová etika. Hranice a meze PR. Propaganda, manipulace, doublespeak, spin doctoring, astroturfing. Etické kodexy.
5) Media relations I. Tisková zpráva. Tisková konference. Online press room. Jazyk a styl. Příklady.
6) Media relations II. Praxe tiskového mluvčího. Práce s tématem a zpravodajskými hodnotami.
7) Specifika PR v různých oblastech. Byznys, kultura, sport, správa a samospráva, neziskový sektor, ekologie.
8) Krizová komunikace I. Královská disciplína PR. Pravidla, metody, strategie, taktické varianty.
9) Krizová komunikace II. Krizový scénář, krizový tým. Případové studie z české a zahraniční praxe.
10) Nemediální složky PR. Interní komunikace. Business-to-business. Public affairs. Community relations. Společenská zodpovědnost. Issues management. Publikace a copywriting. Eventy, veletrhy a výstavnictví.
11) PR 2.0. Nové trendy. Využití webu, SEO, sociální sítě. Sociální marketing.
12) PR hacking. Alternativní a levné cesty k publicitě.
13) Rekapitulace a vyhodnocení praktických úkolů.
Omezení zápisu do předmětu
Předmět si smí zapsat nejvýše 50 stud.