Kniha Rozvoj verbálního chování: Jak učit děti s autismem a jinými vývojovými postiženími seznamuje
rodiče a odborníky s principy ABA a verbálního chování, představuje Metodu rozvoje verbálního
chování při výuce dětí s autismem a jinými vývojovými postiženími. Metoda vychází z Aplikované
behaviorální analýzy (ABA) založené na Skinnerově analýze verbálního chování. Tento přístup je
velmi efektivní u dětí, které mají velmi omezené nebo žádné řečové dovednosti. Mary Lynch Barbera v knize popisuje své vlastní zkušenosti s využitím Metody rozvoje verbálního chování z pohledu
certifikované behaviorální analytičky a matky dítěte s autismem. Kniha je podrobným průvodcem,
který přináší informace o tom, jak u dětí rozvíjet řeč a komunikační dovednosti. Vysvětluje také,
jak učit znakový jazyk nevokální děti. Dále se věnuje možnostem snižování výskytu problémového
chování, nácviku používání toalety a dalších sebeobslužných činností, které jsou důležité
pro všechny děti.