-
KOŠATKA, David. Sustainable Futures: Virtual Reality’s Impact on Nursing and Medical Education. 2025.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2507517/cs
-
KOŠATKA, David; Michal ČERNÝ a Markéta KOŠATKOVÁ. The Crisis of Knowledge as a Background for a Pedeutological Approach : Construction and Orientation in Information Environment. European Education. United States: Routledge Journals, Taylor & Francis Ltd, 2025, roč. 57, č. 2, s. 73-90. ISSN 1056-4934. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/10564934.2025.2490502.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2497221/cs
-
NEHYBA, Jan; Jiřina KARASOVÁ; Lucie ŠKARKOVÁ; Martin FICO; Markéta KOŠATKOVÁ; David KOŠATKA a Michal ŠTEFÁNIK. Analýza kazuistik o náročném chování žáků. In XXXII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2434237/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Stanislav POPELKA; Zdeněk STACHOŇ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; David KOŠATKA; Nicol DOSTÁLOVÁ a Kateřina JOCHECOVÁ. Cognition and Artificial Life. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2410739/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Zdeněk STACHOŇ; Stanislav POPELKA; Michal ČERNÝ; Nicol DOSTÁLOVÁ; David KOŠATKA a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Cognition and Artificial Life 2024 : Peer-reviewed proceedings. Doubravník: Flow, 2024, 118 s. ISBN 978-80-88123-36-1.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2410762/cs
-
KOŠATKA, David a Evgeniia TOKMAKOVA. Immersive Learning: Bridging Theory and Practice with Virtual Reality. In MEi:CogSci conference 2024. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2507521/cs
-
DOSTÁLOVÁ, Nicol; Čeněk ŠAŠINKA; Michaela VOJTĚCHOVSKÁ; Kateřina JOCHECOVÁ; David KOŠATKA; Stanislav JEŽEK a Petra PÁTKOVÁ DAŇSOVÁ. Reeducation of dyslexia based on eye-tracking technology. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2410578/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Nicol DOSTÁLOVÁ; Michaela VOJTĚCHOVSKÁ; Kateřina JOCHECOVÁ; David KOŠATKA; Stanislav JEŽEK a Petra PÁTKOVÁ DAŇSOVÁ. Reedukace dyslexie s využitím eye- trackingu (v perspektivě knihoven): úvod do komplexního reedukačního systému DeveLex. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2413557/cs
-
DOSTÁLOVÁ, Nicol; Čeněk ŠAŠINKA; Stanislav JEŽEK; Jiřina BEDNÁŘOVÁ; Kateřina JOCHECOVÁ; Petra PÁTKOVÁ DAŇSOVÁ; Roman ŠVAŘÍČEK; Stanislav POPELKA; Michaela VOJTĚCHOVSKÁ a David KOŠATKA. The concept of the project: Dyslexia re-education and development of reading skills utilising eye-tracking. In 22nd Cognition and Artificial Life. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2462117/cs
-
KOŠATKA, David a Markéta KOŠATKOVÁ. The Integration of Virtual Reality and Artificial Intelligence in Teacher Education: Innovations and Implications for the Preparation of Future Educators. In Workshop for PhD candidates in the College of Community Innovation and Education - University of Central Florida. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2507524/cs
-
KOŠATKA, David a Alžběta ŠAŠINKOVÁ. Virtual Reality as a Catalyst for Sense of Belonging in Distance University Students: A Path to Reducing Dropout Rates. In Cognition and Artificial Life Conference. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2406097/cs
-
LU, Wei-lun; Natálie KÁČOVÁ a David KOŠATKA. Virtual Theatre as a New Medium of Understanding Culture. 2024.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2410158/cs
-
KOŠATKA, David. Analýza pedagogické reflexe vzdělávání v imerzivní virtuální realitě. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2367706/cs
-
KOŠATKA, David; Markéta KOŠATKOVÁ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ a Michal ČERNÝ. Implementing Didactic Principles in VR for Language Education. Online. MUNI Press, 2023, s. 57-85, 28 s. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023-3.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2410764/cs
-
ŠAŠINKA, Čeněk; Michal ČERNÝ; Nicola Catherine FOŘTOVÁ; Jiří RAMBOUSEK; Zdeněk STACHOŇ; Alžběta ŠAŠINKOVÁ; David KOŠATKA; Markéta KOŠATKOVÁ; Kateřina JOCHECOVÁ; Hana ŠVEDOVÁ a Anna DOHNÁLKOVÁ. Learning and Teaching in Virtual Reality. Possibilities and Limits of Collaborative Immersive Virtual Environments. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 121 s. ISBN 978-80-280-0500-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0500-2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2391018/cs
-
KOŠATKA, David. Managing Stressful Situations and Promoting Teachers' Well-being Through Somatic-Cognitive Experience in a Responsive Computer Simulation. In Managing Stressful Situations and Promoting Teachers' Well-being Through Somatic-Cognitive Experience in a Responsive Computer Simulation. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2367704/cs
-
KOŠATKA, David. Preparing novice teachers for stressful classroom situations through somatic-cognitive experience in a responsive virtual reality simulation. In ISATT 2023 - International Study Association on Teachers and Teaching. 2023.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2296299/cs
-
Fragmentation of the Information Space as a Chance to Transforming the Preparation of Future TeacherKOŠATKA, David. Fragmentation of the Information Space as a Chance to Transforming the Preparation of Future Teacher. In ECER 2022 - European Educational Research Association. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2258798/cs
-
KOŠATKA, David. Možnosti využití virtuální reality a digitálních technologií ve vzdělávání a přípravě budoucích učitelů. In 30. konference ČAPV, 2022. 2022.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/2224853/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKA. Construction of Global Competence in Higher Education: Discourse of Internationalization, Decolonization, and Social Justice. In The Role of Universities in Addressing Societal Challenges and Fostering Democracy. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1755816/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKA. Construction of Global Competence in Higher Education: Discourse of Internationalization, Decolonization, and Social Justice. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1747296/cs
-
KOŠATKA, David a Zdeněk JANÍK. Developing a long-term internationalization strategy: A case study from the Faculty of Education, Masaryk University. In ETEN Conference 2021. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1762656/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKA. Identities in the Era of Globalisation. Reflection on International Experience as a Tool for Culturally Responsive and Inclusive Education. Pedagogika. Charles University in Prague, 2021, roč. 4, č. 71, s. 553-570. ISSN 0031-3815.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1837797/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta; David KOŠATKA a Michal ČERNÝ. Kritická reflexe rekonfigurace epistemického filtru jako předpoklad pro sociální práci. Sociální práce / Sociálna práca / Czech and Slovak Social Work. Asociace vzdělavatelů v sociální práci (ASVSP), 2021, roč. 21, č. 6, s. 125-145. ISSN 1213-6204.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1824423/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta a David KOŠATKA. Social Inclusion in Higher Education: Culture diversity in teachers curriculum through direct experience. In Inclusive Excellence and Inclusive Universities: How to Increase Academic Excellence through Diversity and Inclusion for Enhancing Social Inclusion in Higher Education. 2021.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1775257/cs
-
SEDLÁKOVÁ, Markéta; David KOŠATKA a Luiza CZAJKOWSKA. CULTURAL diversity in the classroom: Why Diversity Matters? 2020.Podrobněji: https://is.muni.cz/publication/1746456/cs
2025
2024
2023
2022
2021
2020
Zobrazeno: 17. 8. 2025 08:56