Novinky a zajímavosti ze světa IS MU

RSS Máte-li zájem, přihlaste se k odběru novinek e-mailem. Novinky můžete odebírat také pomocí RSS nebo si zařaďte blog mezi sledované, pokud jste uživatel IS MU.
Tento blog píše
FotografieFI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Starší příspěvky
Kategorie
Vlastníci blogu: FI:Vývojový tým IS MU, Mgr. Eva Zárybnická, 206552
Právo číst: kdokoliv v Internetu, pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
Právo komentovat: pojmenovaná skupina osob: FI:CVT FI
« 1  ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38  ... 43 »
15. 7.
2013

Počítání slov a znaků v odpovědnících a diskusních fórech

Nepřevažující hodnocení | 0 | 1
Novinky – e-learning

Informační systém Masarykovy univerzity (IS MU) nyní umožňuje počítání slov a znaků v odpovědnících a diskusních fórech. Tato funkcionalita byla dostupná již dříve, nikoli však přímo v ISu, ale prostřednictvím Čítače (pro počítání znaků), jednoho z externích nástrojů podporujícího zavádění pokročilých i multimediálních prvků do e-learningových agend v ISu. (Všechny externí nástroje jsou dostupné na Elportálu).

Počítání slov a znaků se dosud využívalo např. v dotaznících k bakalářské práci, kde omezení znaků pomáhá studentům stručně a jasně se vyjadřovat nebo ve státnicových odpovědnících, kam studenti vepisují volné odpovědi a vyučující si tak mohou stanovit jejich ideální rozsah. Dříve si studenti museli limit hlídat ručně.

V odpovědnících lze u otázek s volnou odpovědí (známé jako otázky typu "a") nově nastavit počítání vepsaného počtu znaků či slov. Učitel tak může kontrolovat, kolik slov nebo znaků student ve své odpovědi napsal, a zavedením limitu korigovat délku odpovědi. V případě počítání znaků je možné limit i omezit, tzn. že student po vepsání stanoveného počtu znaků již nemůže dále psát.

Zda byl limit studentem dodržen, učitel kontroluje přímo při prohlídce odpovědí. Informace o limitu se nachází i v aplikaci Obtížnost. Z obou aplikací je možné přímo hodnotit odpovědi do poznámkových bloků.

Studentovi se v odpovědníku zobrazuje, kolik slov nebo znaků již vepsal a kolik zbývá do limitu. Pokud je povolené limit překročit, vypíše se o kolik. V případě, že je limit pevně stanoven a student ho nesmí překročit, formulář nedovolí vepsat už žádný znak.

U tematických diskusních fór je možné nastavit zobrazování vepsaného počtu znaků a slov u jednotlivých příspěvků. Učitel tak může zadávat úkoly i prostřednictvím diskusního fóra a jednoduše kontrolovat splnění délky odpovědi.

O možnostech Odpovědníků jsme vás informovali již v novinkách Novinky v aplikaci Odpovědníky a Odpovědníky obohacené o další funkce pro učitele.

15. července 2013

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
11. 2.
2013

Třídění poznámkových bloků

Zajímavé | 2 | 2
Novinky – e-learning

Poznámkové bloky v Záznamníku učitele slouží učitelům jako záznamové archy na vložení bodů, známek či poznámek v podobě textového řetězce studentům. Vývojový tým Informačního systému MU (IS MU) nyní zavedl třídění bloků podle jejich účelu do několika kategorií a usnadnil tak orientaci v blocích.

Kategorie poznámkových bloků se liší podle toho, k jakému účelu, resp. v jaké aplikaci, byl blok vytvořen. Pokud se poznámkový blok vytvoří přes konkrétní aplikaci, dostane specifickou zkratku a podle ní se zařadí do kategorie. Kategorie poznámkových bloků jsou dle nového třídění následující:

  • Učitelem definované bloky – vytvořené učitelem přímo v aplikaci Poznámkové bloky.
  • Autosuma – všechny autosumarizační bloky.
  • Odpovědníkové bloky – obsahující bodové hodnocení z odpovědníků.
  • Odevzdávárnové bloky – vzniklé po založení Odevzdávárny v aplikaci na správu Odevzdáváren.
  • Bloky diskusních fór – pro hodnocení přes tematická diskusní fóra.
  • Docházkové bloky – sloužící na evidenci docházky vytvořené v aplikaci na evidenci docházky.

Třídění bloků nemá jenom estetickou funkci, umožňuje také provádění operací na vybrané skupině bloků.

Obr. 1: Třídění poznámkových bloků.

Informace o třídění poznámkových bloků naleznete i v Nápovědě.

11. února 2013

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
10. 12.
2012

Přehrávání videí v diskusních fórech

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Přehrávač videí v Informačním systému MU (IS MU) slouží již několik měsíců úspěšně uživatelům. Vývojový tým IS MU nově propojil přehrávač s další agendou a rozšířil tak možnosti jeho využití. Kromě vkládání videa do Interaktivních osnov, Odpovědníků a Kruhů, nyní mohou uživatelé přidávat videa i do Diskusí.

Pro vložení videa do diskusního fóra stačí pouze na požadované místo příspěvku vložit "Odkaz na video" ze sekce "Sdílet video" u samotného přehrávače a pod příspěvkem zaškrtnout položku "HTML".

Obr. 1: Vložení videa do diskusního příspěvku.

Obr. 2: Zobrazení videa v příspěvku.

Více o možnostech přehrávání videa naleznete v Nápovědě.

O přehrávači videa v IS MU jsme vás informovali v novince Přehrávání videí on-line v IS MU snadno a rychle.

10. prosince 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
20. 11.
2012

Statistika zkoušení v IS MU za období jaro 2012

Dosud nehodnoceno.
Novinky – e-learning

Pomocí elektronického zkoušení v IS MU bylo v semestru jaro 2012 vyzkoušeno více než 62 000 studentů všech fakult (tj. zapsaných studentů do předmětů, ve kterých se zkoušelo elektronicky), což znamená oproti semestru jaro 2011 zvýšení o 15 000 studentů. V počtu vyzkoušených studentů se na první místo dostala Lékařská fakulta, především díky velkému množství průběžných testů, a sesadila tak stálici statistik Ekonomicko-správní fakultu.

Obr. 1: Statistika zkoušení dle fakult.

Obr. 2: Statistika zkoušení dle druhu zkoušení.

Oproti zkušenostem z minulých let není počet předmětů, kde se využívá skenování, o tolik vyšší než počet předmětů využívajících zkoušení u PC. Může to být způsobeno změnou v přemýšlení vyučujících o elektronickém zkoušení. Zatímco dříve se k elektronickému zkoušení uchylovali především díky možnosti vyzkoušet rychle a efektivně velké množství studentů s využitím skenování písemek, nyní s postupem informačních technologií mohou zkoušet studenty z různých oborů využitím širokého spektra otázek (audio a video otázky, obrázkové otázky, využívání fonetických klávesnic, matematických editorů a dalších).

Obvyklým postupem u obou typů zkoušení (tj. jak u zkoušení skenováním, tak u zkoušení u PC) se již stalo, že vždy před zahájením testů probíhá proškolení, které provádí buď sami učitelé, nebo e-technici. Pro hladký průběh testování, a zároveň pro jistotu pedagogů, lze jen doporučit proškolování před zahájením zkoušení a předběžnou kontrolu nastavení popisu odpovědníku e-technikem. Při zkoušení u PC je na některých fakultách přítomen e-technik pro předcházení případným problémům a nesrovnalostem. Během zkoušení u PC nedocházelo k závažnějším problémům, v procesu skenování se opakovaly stále stejné chyby, tj. nesprávně napsané číslo zadání, učo či nesprávně vyplněná odpovědní část. Poprvé proběhlo elektronické zkoušení celkem v 42 předmětech, z čehož skenováním v 13 předmětech a zkoušením u PC v 29 předmětech.

Zkoušení pomocí odevzdávárny má v porovnání s využíváním odpovědníků marginální zastoupení a využívá se především na fakultách humanitního zaměření.

Obr. 3: Statistika předmětů dle období a fakult.

Na fakultách probíhá zkoušení v různých počtech předmětů. Ve statistikách vede Fakulta sociálních studií, která zavedla elektronické zkoušení pro státní závěrečné zkoušky a vzhledem k opakovanému využití lze předpokládat, že se jí tento způsob osvědčil. Důkazem předností elektronického zkoušení je i spokojenost ostatních vyučujících s elektronickým zkoušením a jejich pozitivní ohlasy.

Celkový počet předmětů, ve kterých se využívá zkoušení pomocí agend IS MU, stále stoupá, i když, jak ukazuje graf, jsou zde mírné poklesy. Ty mohou být způsobené vypisováním předmětů např. jednou za dva roky či přesuny předmětů z jarních do podzimních semestrů.

Každým semestrem narůstá využívání e-learningových agend na MU. Podrobnosti mohou uživatelé IS MU nalézt v detailní statistice (autentizováno).

V případě dotazů kontaktujte svého e-technika nebo se inspirujte na stránkách servisního střediska, co vše lze v odpovědnících vytvářet za otázky.

20. listopadu 2012

Dosud nečteno0 komentářůpermalink
« 1  ... 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38  ... 43 »