Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK a Adam ŤÁPAL. ePsycholog: Psychometrický manuál. 0.03. Ostrava: ePsycholog online, 2024, 34 s.
    2. LOSHENKO, Oleksandra, Petr PALÍŠEK, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Anna ŠEVČÍKOVÁ. Impact of the War in Ukraine on the Ability of Children to Recognize Basic Emotions. International Journal of Public Health. Lausanne: Frontiers Media SA, 2024, roč. 69, May, s. 1-8. ISSN 1661-8556. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3389/ijph.2024.1607094.
    3. PALÍŠEK, Petr, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Šimon ŠEĎA, Karolína UMOVÁ a Šárka PORTEŠOVÁ. Measuring Scientific Thinking in Children Aged 10-15. In Society for the Improvement of Psychological Science – 2024 Meeting. 2024.
    4. ŠINTÁLOVÁ, Martina, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. Slovenská adaptácia Testu pre identifikáciu matematicky nadaných detí (TIM3–5): možnosti a obmedzenia použitia v praxi. Československá psychologie. Praha: Akademie věd ČR, 2024, roč. 68, č. 2, s. 186-207. ISSN 0009-062X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.51561/cspsych.68.2.186.
    5. PALÍŠEK, Petr, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Thriving Through Autonomy : High-Ability Adolescents’ Well-Being Amidst the Pandemic. Journal of Early Adolescence. Thousand Oaks: SAGE Journals, 2024, neuveden, neuveden, s. 1-29. ISSN 0272-4316. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/02724316241249485.

    2023

    1. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK, Kristýna MIKULKOVÁ, Veronika GOCIEKOVÁ, Magdalena POSPÍŠILOVÁ, Tomáš KUBÍK, Petra HUBATKOVÁ a Kateřina BÍLOVSKÁ. BACH : Testy školních dovedností. Otrokovice: Propsyco, 2023.
    2. PALÍŠEK, Petr, Michal JABŮREK a Adam KOUŘIL. Development of logical intuitions in children: Pre-study poster. In Society for the Improvement of Psychological Science – 2023 Meeting. 2023.
    3. TANCOŠ, Martin, Edita CHVOJKA, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Faster ≠ Smarter : Children with Higher Levels of Ability Take Longer to Give Incorrect Answers, Especially When the Task Matches Their Ability. Journal of Intelligence. Basel: MDPI, 2023, roč. 11, č. 4, s. 1-19. ISSN 2079-3200. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/jintelligence11040063.
    4. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK a Ivan ČERNICKÝ. Invenio : inovativní a zábavný způsob diagnostiky kognitivních schopností. Školní poradenství v praxi. Praha: Wolters Kluwer, 2023, roč. 10, č. 5, s. 13-18. ISSN 2336-3436.
    5. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA a Petr PALÍŠEK. Jak identifikovat mimořádně nadané děti objektivně a zábavně? Pomocí diagnostického systému Invenio. E-psychologie. Praha: Českomoravská psychologická společnost, 2023, roč. 17, č. 2, s. 88-93. ISSN 1802-8853. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.29364/epsy.472.
    6. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Karel REČKA, Ondřej STRAKA a Wayne D. PARKER. To Click, or Not to Click? Perfectionism and the Association of Gender and Competitiveness on Game-Point Monitoring. Technology, Knowledge and Learning. Dordrecht: Spriger, 2023, roč. 28, č. 4, s. 1841-1870. ISSN 2211-1662. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s10758-022-09625-7.

    2022

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Integrace subtestů - Komplexní diagnostický systém. 2022.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ondřej STRAKA a Michal JABŮREK. Invenio - komplexní diagnostický systém pro identifikaci profilu schopností dětí. In Talent City 2022 - TALENT A VZDĚLÁVÁNÍ. 2022.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, David MACEK, Petr PALÍŠEK, Veronika ŠROMOVÁ, Jana UNČOVSKÁ, Kateřina KREPSOVÁ, Michaela HOLÁNKOVÁ a Tereza HRSTKOVÁ. Invenio: Objevujeme schopnosti dětí hravě. 2022.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka, Eva NOVÁKOVÁ, Růžena BLAŽKOVÁ, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Michal RŮŽIČKA, Matěj SMETANA, Jaroslav TOČÍK, Jana UNČOVSKÁ, Kateřina KREPSOVÁ, Ondřej DVOŘÁK, Ondřej VORÁČ, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK, Petra BUŠKOVÁ, Jindřiška SVOBODOVÁ, Eva MALACHOVÁ a Tereza HRSTKOVÁ. Podporujeme nadané prvňáčky. 2022.
    5. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Jaroslav TOČÍK, Jan KOTTMAN, Zdeněk NOVÁK a Ondřej KOLÍN. Screeningový software pro zjišťování míry akcelerace matematických schopností žáků 1. a 2. tříd. 2022.
    6. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro identifikaci logického myšlení. Masarykova univerzita, 2022.
    7. ČERNICKÝ, Ivan, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Šárka PORTEŠOVÁ, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro identifikaci prostorových schopností. Masarykova univerzita, 2022.
    8. PORTEŠOVÁ, Šárka, Ondřej STRAKA, Michal JABŮREK, Petr PALÍŠEK, Filip JAJCAJ, Veronika ŠROMOVÁ, David MACEK, Marek HLAVICA, Pavel JIRÁSEK, Lucie DOUBRAVOVÁ, Lukáš GREGOR, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Igor DOSTÁLEK, Ondřej KOLÍN, Martin BÍZA, Adam BEŇUŠ, Jan BURIAN, Denisa CUPÁKOVÁ, Samuel GONDA, Vojtěch GROSZMANN, Kristýna GROSZMANNOVÁ, Andrea HODÍKOVÁ, Vojtěch JANÍK, Kateřina JEBAVÁ, Zuzana KASOVÁ, Johana KAŠKOVÁ, Vilemína KAŠKOVÁ, Jiří KOHOUTEK, Alžběta KOHOUTKOVÁ, Anežka KOHOUTKOVÁ, Eliška KOHOUTKOVÁ, Adam KOŘÁN, Matěj KOTEK, Tibor KOTLÁR, Adam KOUTNÝ, Tereza LEXOVÁ, Bibiana Kynia LIMBVANI, Petr MARTINŮ, Anna MATOUŠKOVÁ, Lucie MELICHAROVÁ, Martin MIHÁL, Huu Hung NGUYEN, Thi Thuy Quyen NGUYEN, Jaroslav PERNIČKA, Lukáš PERNIČKA, Štěpán PETRÁNĚK, Jonáš PULKRÁBEK, Veronika PULKRÁBKOVÁ, Sofie RÖSSNEROVÁ, Johannes SPEKHORST, Jana SPEKHORSTOVÁ, David ŠAFÁŘ, Anežka ŠAFÁŘOVÁ, Viktorie ŠAFÁŘOVÁ, Kryštof ŠIMEK, Iva ŠIMKOVÁ, Karin ŠTORKOVÁ, Kateřina ŠTORKOVÁ, Petra ŠTORKOVÁ, Sylva TŮMOVÁ, Martin URBANÍK, Iva VALEŠOVÁ, Karolína VAŇKOVÁ, Ondřej VEJSLÍK, Vojtěch VEJSLÍK a Pavel ZATLOUKAL. Subtest pro identifikaci socio-emočních deficitů. 2022.
    9. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Petr PALÍŠEK, Zdeněk NOVÁK, Jan KOTTMAN, Martin BÍZA a Ondřej KOLÍN. Subtest pro měření rychlosti zpracování informací. 2022.
    10. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Adam ŤÁPAL a Ondřej STRAKA. The Effect of Computer-Based Feedback in Game-Like Fluid Reasoning Tasks. Studia Psychologica. Bratislava: Slovenská akadémia vied, 2022, roč. 64, č. 2, s. 155-172. ISSN 0039-3320. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.31577/sp.2022.02.845.
    11. CÍGLER, Hynek, Jiří LACIGA a Michal JABŮREK. Tvorba testových norem a standardizační studie v České republice. Test paměti a učení - seniorská edice (TOMAL-SE). Otrokovice: Propsyco, 2022, 39 s. Test paměti a učení - seniorská edice (TOMAL-SE).
    12. JABŮREK, Michal, Hynek CÍGLER, Tamara VALEŠOVÁ a Šárka PORTEŠOVÁ. What is the basis of teacher judgment of student cognitive abilities and academic achievement and what affects its accuracy? Contemporary Educational Psychology. San Diego: Elsevier, 2022, roč. 69, April, s. 1-16. ISSN 0361-476X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.cedpsych.2022.102068.

    2021

    1. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK a Jiřina BEDNÁŘOVÁ. BACH: Testy školních dovedností. Představení nově vznikající diagnostické metody. In Psychologická diagnostika Brno. 2021.
    2. JABŮREK, Michal a Petr PALÍŠEK. Diagnostika inteligence herní formou – systém Invenio. In Validizace počítačových metod měřících analytický a holistický kognitivní styl. 2021.
    3. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK a Ondřej STRAKA. Game-based screening of gifted children’s abilities. In 2021 Virtual World Conference (WCGTC). 2021.
    4. PORTEŠOVÁ, Šárka a Michal JABŮREK. GIS — Invenio: komplexní diagnostický systém pro identifikaci nadaných žáků pomocí videoher. In Psychologická diagnostika Brno. 2021.
    5. STRAKA, Ondřej, Šárka PORTEŠOVÁ, Daniela HALÁMKOVÁ a Michal JABŮREK. Metacognitive monitoring and metacognitive strategies of gifted and average children on dealing with deductive reasoning task. Journal of Eye Movement Research. Iffwil, Switzerland: Int Group Eye Movement Research, 2021, roč. 14, č. 4, s. 1-21. ISSN 1995-8692. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.16910/jemr.14.4.1.
    6. MACEK, David, Michal JABŮREK, Edita CHVOJKOVÁ a Šárka PORTEŠOVÁ. Problematika měření socio-emočních schopností u dětí : srovnatelnost faktorové struktury posuzovací škály mezi otci, matkami a pedagogy. Studia Paedagogica. Brno: Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, 2021, roč. 26, č. 1, s. 69-90. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2021-1-3.
    7. JABŮREK, Michal, Hynek CÍGLER, Šárka PORTEŠOVÁ a Adam ŤÁPAL. Searching for a more valid form of parental rating scales of preschoolers’ intellectual giftedness – development and validation of the Preschooler’s Ability Rating Scale (PARS). Československá psychologie. Praha: Psychologický ústav AV ČR, 2021, roč. 65, č. 4, s. 317-335. ISSN 0009-062X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.51561/cspsych.65.4.317.
    8. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ, Ondřej STRAKA, Adam ŤÁPAL, Zdeněk NOVÁK, Martin BÍZA, Jan KOTTMAN a Petr PALÍŠEK. Software pro měření deduktivního usuzování dětí (Elliot a nečekaní návštěvníci). 2021.
    9. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Adam ŤÁPAL, Zdeněk NOVÁK, Martin BÍZA, Jan KOTTMAN a Petr PALÍŠEK. Software pro měření kvantitativního usuzování dětí (Triton a hladový oceán). 2021.
    10. JABŮREK, Michal, Adam ŤÁPAL, Šárka PORTEŠOVÁ a Steven I. PFEIFFER. Validity and Reliability of Gifted Rating Scales-School Form in Sample of Teachers and Parents – A Czech Contribution. Journal of Psychoeducational Assessment. Thousand Oaks: SAGE Publications, 2021, roč. 39, č. 3, s. 361-371. ISSN 0734-2829. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1177/0734282920970718.

    2020

    1. PORTEŠOVÁ, Šárka, Michal JABŮREK, Martin TANCOŠ, Edita CHVOJKOVÁ a Simona VÁLKOVÁ. Shoda pedagogické nominace a skupinového testu inteligence při skríningu intelektového nadání – sonda do problematiky. Studia Paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2020, roč. 25, č. 3, s. 131-151. ISSN 1803-7437. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-3-5.
    2. JABŮREK, Michal, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. Vyvíjíme GIS - Invenio, screeningový online systém pro vyhledávání rozumově nadaných dětí pomocí psychodiagnostických počítačových her. Školní poradenství v praxi. Praha: Wolters Kluwer, 2020, roč. 2020, č. 3, s. 30-33. ISSN 2336-3436.

    2017

    1. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA, Šárka PORTEŠOVÁ a Petr JARUŠEK. Aplikace pro vyhodnocení a pro generování zpráv z vyšetření testem TIM3-5. 2017.
    2. JABŮREK, Michal a Dana JUHOVÁ. Game-based Intelligence Screening (GIS) : systém k vyhledávání kognitivně mimořádně nadaných žáků. In KORONA 2017 : Konference o rozvoji nadání. 2017.
    3. JABŮREK, Michal, Dana JUHOVÁ a Ondřej STRAKA. Představení systému Game-based Intelligence Screening (GIS). In PhD existence 7. 2017. ISBN 978-80-244-5094-0.
    4. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA a Šárka PORTEŠOVÁ. Psychometrická analýza TIM3–5 – Testu pro identifikaci nadaných žáků v matematice pro 3.–5. třídu. Online. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 77 s. Verze 1.0. ISBN 978-80-210-8827-6.
    5. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, Michal JABŮREK a Hynek CÍGLER. Standardizované nástroje zaměřené na diagnostiku schopností a dovedností v oblasti čtení, psaní a matematiky od předškolního věku po dospělost. In Psychologická diagnostika Brno. 2017.
    6. STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK a Šárka PORTEŠOVÁ. Test pro identifikaci nadaných žáků v matematice (TIM3–5). In Psychologická diagnostika Brno 2017. 2017.

    2016

    1. JABŮREK, Michal a Šárka PORTEŠOVÁ. Preschooler´s Ability Rating Scale (PARS): Searching for the most appropriate form of parent rating scale for assessing giftedness. In 15th International ECHA Conference "TALENTS IN MOTION" : Encouraging the Gifted in the context of Migration and Intercultural Exchange. 2016.
    2. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v matematice (vývoj, podoba a využití ve školách). In Eduspace. 2016.
    3. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK, Šárka PORTEŠOVÁ a Ondřej STRAKA. TIM - Test pro Identifikaci nadaných žáků v Matematice (vývoj, podoba a využití ve školách). In Hana Janoušková. Tvořivost jako součást nadání. Praha: Národní institut pro další vzdělávání, 2016, s. 56-60. ISBN 978-80-86956-97-8.

    2015

    1. JABŮREK, Michal. Hledání optimální formy a obsahu zprávy z vyšetření ve školním poradenství. Testforum. Českomoravská psychologická společnost, 2015, roč. 2015, č. 5, s. 48-51. ISSN 1805-9147. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/TF2015-5-40.
    2. PORTEŠOVÁ, Šárka, Hynek CÍGLER, Michal JABŮREK, Ondřej STRAKA a Dana JUHOVÁ. TIM – test určený k identifikaci nadaných žáků v matematice. Kreativita při řešení matematických úloh. In Tvořivost jako součást nadání – Sítě pro podporu nadání. 2015.

    2014

    1. JABŮREK, Michal, Jan ŠIRŮČEK a Tomáš URBÁNEK. Factor Structure of the Czech Version of the Intelligence and Development Scales. In The 9th Conference of The International Test Commission : Global and Local Challenges for Best Practices in Assessment. 2014. ISBN 978-84-9860-997-4.
    2. STRAKA, Ondřej, Hynek CÍGLER a Michal JABŮREK. Matematické nadání z pohledu neuropsychologie a kognitivní psychologie. Pedagogika. Univerzita Karlova, 2014, roč. 2014, č. 3, s. 327-358. ISSN 0031-3815.
    3. JABŮREK, Michal a Lucie CHADIMOVÁ. Projekt DIS – 12 diagnostických nástrojů. Testforum. 2014, roč. 2014, č. 4, s. 53-57. ISSN 1805-9147.
    4. JABŮREK, Michal. Přehled českých a zahraničních posuzovacích škál pro identifikaci nadání u dětí předškolního a školního věku. Svět nadání. Národní institut pro další vzdělávání, 2014, roč. 3, č. 1, s. 18-36. ISSN 1805-7217.
    5. CÍGLER, Hynek, Michal JABŮREK a Jan ŠIRŮČEK. Reanalyzing the DISMAS Test Data: Comparing IRT and CTT Based Estimates of the Error of Measurement. In The 9th Conference of The International Test Commission : Global and Local Challenges for Best Practices in Assessment. 2014. ISBN 978-84-9860-997-4.
    6. JABŮREK, Michal. Vývoj diagnostického nástroje z pohledu projektu DIS. Testforum. 2014, roč. 2014, č. 4, s. 37-52. ISSN 1805-9147.

    2013

    1. GROB, Alexander, Christine S. MEYER, Priska HAGMANN-VON ARX, Dana KREJČÍŘOVÁ, Tomáš URBÁNEK, Jan ŠIRŮČEK a Michal JABŮREK. IDS - Inteligenční a vývojová škála pro děti ve věku 5–10 let. Praha: Hogrefe–Testcentrum, 2013.
    2. JABŮREK, Michal. Představení projektu DIS a jeho výstupů – 12 diagnostických nástrojů. E-psychologie [online]. 2013, roč. 7 (2), s. 25-28. ISSN 1802-8853.

    2010

    1. JABŮREK, Michal, Kateřina BARTOŠOVÁ, Jakub TOMAN a Eva HOLOUBKOVÁ. Možnosti zkvalitnění výuky na Masarykově univerzitě se zaměřením na potřeby, zájmy a motivaci vyučujících. In SOCIÁLNE PROCESY A OSOBNOSŤ 2010 Zborník príspevkov. 2010. ISBN 978-80-89524-01-3.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 7. 9. 2024 10:40