Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. JŮZOVÁ, Ivana, Helena VAĎUROVÁ a Nikola VICHERKOVÁ. A comparison of psychosomatic symptoms and coping strategies of 14- to 19-year-old Czech students with and without specific learning disabilities in stressful circumstances. The British Journal of Special Education. Tamworth UK: Wiley-Blackwell, 2024, roč. 51, č. 3, s. 382 - 394, 14 s. ISSN 0952-3383. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1111/1467-8578.12545.
      URL
      Název česky: Srovnání psychosomatických symptomů a dopingových strategií 14 - 19letých Českých studentů s a bez specifických poruch učení v zátěžových situacích
      Název anglicky: A comparison of psychosomatic symptoms and coping strategies of 14- to 19-year-old Czech students with and without specific learning disabilities in stressful circumstances
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Klíčová slova anglicky: specific learning disabilities; coping strategies; stress; students; psychosomatic symptoms
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Helena Vaďurová, Ph.D., M.Sc., učo 44568. Změněno: 9. 9. 2024 12:30.

    2023

    1. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ a Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 124 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1.
      Název anglicky: The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
      RIV/00216224:14410/23:00133591 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Janík, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Ďulíková, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Dvořáčková, Petra (703 Slovensko, domácí) -- Dvořáková, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Egerle, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Havel, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Jurasová, Alžběta (203 Česká republika, domácí) -- Jůzová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Ryšková, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Vicianová, Teresa (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Miroslav Janík, Ph.D., učo 183873. Změněno: 20. 2. 2024 14:14.
    2. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ a Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0505-4.
      Název anglicky: The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 19. 6. 2024 12:12.
    3. JANÍK, Tomáš, Lenka ĎULÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Jan EGERLE, Jiří HAVEL, Alžběta JURASOVÁ, Ivana JŮZOVÁ, Petra RYŠKOVÁ a Teresa VICIANOVÁ. Vztahová dimenze interprofesní spolupráce ve škole: případové studie. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2023. Pedagogický výzkum v teorii a praxi, sv. 51. ISBN 978-80-280-0506-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0506-2023.
      Název anglicky: The relational dimension of interprofessional collaboration in school: case studies
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; case study; relationships; teacher; teaching assistant; special educator
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 13. 5. 2024 10:55.

    2022

    1. JŮZOVÁ, Ivana a Lucie PROCHÁZKOVÁ. Approaches to Internationalisation in the Special and Inclusive Education at the Faculty of Education, Masaryk University. In ETEN Conference. 2022.
      URL
      Název česky: Přístupy k internacionalizaci v oblasti speciální a inkluzivní pedagogiky na Pedagogické fakultě MUNI
      Název anglicky: Approaches to Internationalisation in the Special and Inclusive Education at the Faculty of Education, Masaryk University
      angličtina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: internationalization of special education; courses; experience from practice; international perspective
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Lucie Matoušková, Ph.D., učo 20097. Změněno: 13. 2. 2023 14:07.
    2. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ a Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 116 s. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0253-4.
      Název česky: Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie
      Název anglicky: Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies
      RIV/00216224:14410/22:00128787 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Švec, Vlastimil (203 Česká republika, garant, domácí) -- Baranová, Petra (703 Slovensko, domácí) -- Dvořáková, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Ďulíková, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Tomáš (203 Česká republika, domácí) -- Egerle, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Jůzová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Paroubková, Alena (203 Česká republika, domácí) -- Veselá, Valentýna (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; pedagogical professions; helping professions; school; school education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 1. 3. 2023 15:57.
    3. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ a Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0254-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0254-2022.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie
      Název anglicky: Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; pedagogical professions; helping professions; school; school education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 5. 10. 2023 11:28.
    4. ŠVEC, Vlastimil, Petra BARANOVÁ, Tereza DVOŘÁKOVÁ, Lenka ĎULÍKOVÁ, Tomáš JANÍK, Jan EGERLE, Ivana JŮZOVÁ, Alena PAROUBKOVÁ a Valentýna VESELÁ. Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. Pedagogický výzkum v teorii a praxi (sv. 49). ISBN 978-80-280-0253-4.
      Název česky: Podoby profesní spolupráce ve škole: případové studie
      Název anglicky: Interprofessional collaboration in school: a collection of case studies
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: interprofessional collaboration; pedagogical professions; helping professions; school; school education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 29. 8. 2023 10:32.
    5. BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ. Psychosocial characteristics of twice-exceptional students in combination of specific learning disabilities and intellectual giftedness. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2022 Proceedings. Seville, Spain: IATED Academy, 2022, s. 7191-7198, 7 s. ISBN 978-84-09-45476-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2022.1828.
      URL
      Název česky: Psychosociální charakteristiky žáků s dvojí výjimečností v kombinaci nadání a specifických poruch učení
      Název anglicky: Psychosocial characteristics of twice-exceptional students in combination of specific learning disabilities and intellectual giftedness
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: special educational needs, specific learning disabilities, giftedness, twice-exceptionality, psychosocial needs, behavioural disorders, emotional disorders
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 10. 1. 2023 15:12.
    6. BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ. Psychosocial characteristics of twice-exceptional students in combination of specific learning disabilities and intellectual giftedness. In 15th annual International Conference of Education, Research and Innovation. 2022.
      URL
      Název česky: Psychosociální charakteristiky žáků s dvojí výjimečností v kombinaci nadání a specifických poruch učení

      Klíčová slova anglicky: special educational needs, specific learning disabilities, giftedness, twice-exceptionality, psychosocial needs, behavioural disorders, emotional disorders
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 13. 1. 2023 16:04.
    7. RŮŽIČKOVÁ, Alena, Ivana JŮZOVÁ a František CHMELÍK. The Role of Volunteers in a Swimming Organization for Persons with Disabilities. HEALTHCARE. SWITZERLAND: MDPI, 2022, roč. 10, č. 11, s. 2149. ISSN 2227-9032. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/healthcare10112149.
      Název česky: Role dobrovolníků v organizaci zaměřující se na plavání u osob se zdravotním postižením
      Název anglicky: The Role of Volunteers in a Swimming Organization for Persons with Disabilities
      angličtina. Švýcarsko.
      Klíčová slova anglicky: leisure time physical activity; volunteering; swimming; social inclusion; disability; adapted physical activity; respite care
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 6. 12. 2022 23:25.

    2021

    1. BARANOVÁ, Petra, Ivana MÁROVÁ a Petr KACHLÍK. Dvojí výjimečnost z pohledu zahraničních studií. Pedagogická orientace. Brno: Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, 2021, roč. 31, č. 4, s. 5-31. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-4-5.
      URL
      Název česky: Dvojí výjimečnost z pohledu zahraničních studií
      Název anglicky: Twice exceptionality – cognitive giftedness in combination with specific learning disabilities in international studies
      RIV: Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Baranová, Petra (703 Slovensko, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: twice exceptionality; diagnostics of twice exceptionality; cognitive giftedness; specific learning disabilities
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 29. 8. 2024 10:53.
    2. MÁROVÁ, Ivana, Helena VAĎUROVÁ a M. MÄKINEN. Equitable access to higher education for students with disabilities and students from marginalized groups in Nepal - EATHEN Project. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2021 Proceedings. Valencia, Spain: IATED Academy, 2021, s. 330-336. ISBN 978-84-09-34549-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.0137.
      URL
      Název česky: Spravedlivý přístup k vysokoškolskému vzdělávání pro studenty se zdravotním postižením a studenty z marginalizovaných skupin v Nepálu - EATHEN Projekt
      Název anglicky: Equitable access to higher education for students with disabilities and students from marginalized groups in Nepal - EATHEN Project
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: Higher education; higher education institution (HEI); students with disabilities; students from marginalized groups; equitable access; Nepal; support center; support services
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 3. 2022 12:58.
    3. JŮZOVÁ, Ivana a Nikol VICHERKOVÁ. Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-280-0374-6.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: How do I cope? Influence of school and family stressors on students aged 14–19

      Klíčová slova anglicky: stress; pubescence; adolescence; stressors of the school environment; stressors of the family environment; pupils with specific learning disabilities; coping strategies; psychohygienic habits;

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 24. 1. 2024 09:56.
    4. MÁROVÁ, Ivana a Nikol BENDOVÁ. Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let. Brno: Masarykova Univerzita, 2021, 247 s. ISBN 978-80-280-0373-9.
      Název česky: Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let
      Název anglicky: How do I manage?The influence of stressors of the school and family environment on students aged 14 to 19 years
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: specific learning disabilities, psychosomatic symptoms, coping strategies, stress
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 23. 1. 2024 16:26.
    5. JŮZOVÁ, Ivana a Nikol VICHERKOVÁ. Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021. ISBN 978-80-280-0373-9.
      Název anglicky: How do I cope? Influence of school and family stressors on students aged 14–19

      Klíčová slova anglicky: stress; pubescence; adolescence; stressors of the school environment; stressors of the family environment; pupils with specific learning disabilities; coping strategies; psychohygienic habits;

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 18. 1. 2024 10:31.
    6. MÁROVÁ, Ivana a Nikol BENDOVÁ. Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let.. Online. Brno: Masarykova Univerzita, 2021, 243 s. ISBN 978-80-280-0374-6.
      URL
      Název česky: Jak to zvládám? Vliv stresorů školního a rodinného prostředí na žáky ve věku 14–19 let.
      Název anglicky: How do I manage?The influence of stressors of the school and family environment on students aged 14 to 19 years
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: specific learning disabilities, psychosomatic symptoms, coping strategies, stress
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 23. 1. 2024 16:31.
    7. MÁROVÁ, Ivana a Nikol VICHERKOVÁ. Rizika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a strategie jejich zvládání. 2021.
      Název česky: Rizika ve vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a strategie jejich zvládání
      Název anglicky: Risks in the education of students with specific learning disabilities and coping strategies

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 25. 2. 2022 10:38.
    8. MÁROVÁ, Ivana. Stimulace percepčně kognitivních funkcí v předškolním věku jako prevence vzniku specifických poruch učení. In Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami - ICIPSEN 2021. 2021.
      URL
      Název česky: Stimulation of cognitive perceptual functions in preschool age as a prevention of specific learning disabilities
      Název anglicky: International Conference for the Inclusion of People with Special Educational Needs - ICIPSEN 2021
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: perceptual cognitive stimulaction, preschool age, prevention, specific learning disabilities
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 20. 1. 2022 16:01.
    9. BARANOVÁ, Petra, Ivana MÁROVÁ a Petr KACHLÍK. The issue of identification and assessment of twice-exceptional students. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2021 Proceedings. Valencia, Spain: IATED Academy, 2021, s. 5536-5542. ISBN 978-84-09-34549-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.21125/iceri.2021.1251.
      URL
      Název česky: Problematika identifikace a diagnostiky u žáků s dvojí výjimečností
      Název anglicky: The issue of identification and assessment of twice-exceptional students
      angličtina. Španělsko.
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; specific learning disabilities; giftedness; identification; response to intervention; twice-exceptionality
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 10. 1. 2023 15:12.
    10. BARANOVÁ, Petra, Ivana MÁROVÁ a Petr KACHLÍK. The issue of identification and assessment of twice-exceptional students. In ICERI2021 14th annual International Conference of Education, Research and Innovation. 2021.
      URL
      Název česky: Problematika identifikace a diagnostiky u žáků s dvojí výjimečností
      Název anglicky: The issue of identification and assessment of twice-exceptional students

      Klíčová slova anglicky: special educational needs, specific learning disabilities, giftedness, identification, response to intervention, twice-exceptionality
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Petra Dvořáčková, učo 427227. Změněno: 13. 1. 2023 16:03.

    2020

    1. MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA, Petr KACHLÍK a Nikol BENDOVÁ. Sekundární příznaky zdravotního postižení z pohledu mezinárodních a tuzemských studií. In VIII. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY XXI. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami VIII. Konference mladých vědeckých pracovníků. 2020.
      Název česky: Sekundární příznaky zdravotního postižení z pohledu mezinárodních a tuzemských studií
      Název anglicky: Secondary conditions of disability from international and national perspective
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Secondary conditions, Psychosomatic difficulties, Disability, Specific Learning Disability
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 15. 1. 2021 08:02.
    2. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ a Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 s. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9.
      Název anglicky: Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
      RIV/00216224:14410/20:00128802 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Fialová, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bazalová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Bognerová, Iveta (203 Česká republika, domácí) -- Dlouhá, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Heislerová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Jůzová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pacltová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Petroušková, Pavlína (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Řehulka, Evžen (203 Česká republika, domácí) -- Szewczyková, Sandra (203 Česká republika, domácí) -- Šedá, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Veselá, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Wernerová, Ester (203 Česká republika, domácí) -- Zaifertová, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 10. 3. 2023 11:54.
    3. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ a Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 s. ISBN 978-80-280-0229-9.
      Název anglicky: Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 1. 9. 2023 11:27.

    2019

    1. MÁROVÁ, Ivana a Lucie KEDROŇOVÁ. Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů. In Inclusive Education from the teacher´s perspective. 2019.
      Název česky: Inkluzivní vzdělávání z pohledu pedagogů
      Název anglicky: Inclusive Education from the teacher´s perspective
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Inclusive Education, Teachers
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 14. 3. 2020 08:18.
    2. BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ. Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 80 s. ISBN 978-80-210-9560-1.
      Název česky: Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
      Název anglicky: Specifics in education of pupils with twice exceptionality at primary school
      RIV/00216224:14410/19:00113230 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Baranová, Petra (703 Slovensko, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Twice exceptionality; Pupil with Special Educational Needs; Gifted pupil; Giftidness; Specific learning disabilities; Primary school;
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 10. 3. 2020 11:50.
    3. BARANOVÁ, Petra a Ivana MÁROVÁ. Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 121 s. ISBN 978-80-210-9560-1.
      Název česky: Specifika vzdělávání žáků s dvojí výjimečností na prvním stupni
      Název anglicky: Specifics in education of pupils with twice exceptionality at primary school
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Twice exceptionality; Pupil with Special Educational Needs; Gifted pupil; Giftidness; Specific learning disabilities; Primary school;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 10. 11. 2021 09:48.
    4. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 s. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Název česky: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Název anglicky: Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      RIV/00216224:14410/19:00113228 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Jánská, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kristlová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Lauková, Štěpánka (203 Česká republika, domácí) -- Malenová, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Martinec, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Mátlová, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Matulová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pipalová, Kristýna (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Šimáčková, Dita (203 Česká republika, domácí) -- Trchalíková, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Vindišová, Mária (703 Slovensko, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 23. 2. 2023 13:54.
    5. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 s. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Název česky: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Název anglicky: Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 16. 12. 2021 11:09.

    2018

    1. HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU a Surong LI. Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masaryk University, 2018. ISBN 978-80-210-9058-3.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Učení zaměřené na studenta. Manuál pro vysokoškolské pedagogy
      angličtina. Česká republika.
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 26. 8. 2019 10:48.
    2. HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU a Surong LI. Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2018. ISBN 978-80-210-9057-6.
      Název česky: Učení zaměřené na studenta. Manuál pro vysokoškolské pedagogy
      angličtina. Česká republika.
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 26. 8. 2019 10:46.
    3. HARAKCHIYSKA, Tsvetelina, Teresa PESSOA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva TRNOVÁ, Martha MOTTELSON, Johnny BALTZEREN, Jinghui YANG, Shujie QU, Liping LIU a Surong LI. Learner-centred Teaching Manual. A Training Pack for University Teaching Staff. 1st edition. Brno: Masaryk University, 2018. ISBN 978-80-210-9057-6.
      URL
      Název česky: Učení zaměřené na studenta. Manuál pro vysokoškolské pedagogy
      angličtina. Česká republika.
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 3. 2019 09:32.
    4. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
      Název anglicky: Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process
      RIV/00216224:14410/18:00106184 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Kopečný, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Červenka, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Magerová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Řehulka, Evžen (203 Česká republika, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special needs; inclusion; pupil; education; sources; support; intervention; communication
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 23. 2. 2023 16:34.
    5. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
      Název anglicky: Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special needs; inclusion; pupil; education; sources; support; intervention; communication
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 20. 6. 2019 14:34.

    2017

    1. MÁROVÁ, Ivana. Factors influncing secondary school choice in students with specific learning disabilities. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2017. IATED, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN: IATED Academy, 2017, s. 755-762. ISBN 978-84-697-6957-7.
      URL
      Název česky: Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Factors influncing secondary school choice in students with specific learning disabilities
      RIV/00216224:14410/17:00102146 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. angličtina. Španělsko.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: secondary school choice; specific learning disabilities; prevocational preparation; professional orientation
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 13. 3. 2019 09:49.
    2. MÁROVÁ, Ivana. Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 130 s. ISBN 978-80-210-8886-3.
      Název česky: Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Factors influencing secondary school choice in students with specific learning disabilities
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; student with specific learning disabilities; family; supportive measures; inclusive education; elementary school; secondary education; intervention; pre-vocational education; secondary school choice; professional orientation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 8. 2018 11:15.
    3. MÁROVÁ, Ivana. Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. In V. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2017.
      URL
      Název česky: Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení
      Název anglicky: Factors influncing secondary school choice in students with specific learning disabilities
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: secondary school choice, specific learning disabilities, prevocational preparation, professional orientation
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 31. 12. 2017 11:22.
    4. MÁROVÁ, Ivana. Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení. první. Brno: MU, 2017, 130 s. ISBN 978-80-210-8886-3.
      Název česky: Faktory ovlivňující volbu střední školy u žáků se specifickými poruchami učení.
      Název anglicky: Factors influencing secondary school choice in students with specific learning disabilities
      RIV/00216224:14410/17:00100330 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; student with specific learning disabilities; family; supportive measures; inclusive education; elementary school; secondary education; intervention; pre-vocational education; secondary school choice; professional orientation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 5. 2018 13:23.
    5. MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Petr KACHLÍK. Sekundární příznaky zdravotního postižení v mezinárodních studiích. Časopis lékařů českých. Praha: Česká lékařská společnost J. E. Purkyně, 2017, roč. 156, č. 8, s. 437-444. ISSN 0008-7335.
      Název česky: Sekundární příznaky zdravotního postižení v mezinárodních studiích
      Název anglicky: Secondary symptoms of disability in international studies
      RIV/00216224:14410/17:00100174 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Pančocha, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Secondary conditions; individual with disabilities; obesity; skin disease; depression
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 21. 11. 2019 22:55.
    6. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Ivana MÁROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Tsvetelina HARAKCHIYSKA, Johnny BALTZERSEN, Teresa PESSOA a Nato CHIKHLADZE. Sustainable Learner-Centred Teaching - Advanced Resources for Georgia and China / STAR Project. Online. In L. Gómez Chova, A. López Martínez, I. Candel Torres. ICERI2017 Proceedings. IATED, VALENICA, BURJASSOT 46100, SPAIN: IATED Academy, 2017, s. 7096-7101. ISBN 978-84-697-6957-7.
      URL
      Název česky: Udržitelnost pedagogického přístupu orientovaného na studenta - Pokročilé zdroje pro Gruzii a Čínu/ STAR Projekt
      Název anglicky: Sustainable Learner-Centred Teaching - Advanced Resources for Georgia and China / STAR Project
      RIV/00216224:14410/17:00103555 Stať ve sborníku. angličtina. Španělsko.
      Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Harakchiyska, Tsvetelina (100 Bulharsko) -- Baltzersen, Johnny (208 Dánsko) -- Pessoa, Teresa (620 Portugalsko) -- Chikhladze, Nato (268 Gruzie)
      Klíčová slova anglicky: Learner-centred teaching; Continuous professional development; Higher Education.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 4. 3. 2019 10:09.
    7. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. první. Brno: MU, 2017, 311 s. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Název česky: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Název anglicky: Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      RIV/00216224:14410/17:00100342 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Horáková, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Bláhová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Bubeníčková, Bronislava (203 Česká republika) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Ďásková, Daniela (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Chaloupková, Soňa (203 Česká republika, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kulihová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Matějíčková, Eva (703 Slovensko, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Taichová, Milada (203 Česká republika, domácí) -- Uhrová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Vrožina, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 5. 2018 13:21.
    8. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 s. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Název česky: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Název anglicky: Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 28. 5. 2018 15:20.

    2016

    1. MÁROVÁ, Ivana. Contemporary Czech and Swedich Elementary School – Comparison of selected aspects. Online. In EAPRIL. EAPRIL 2015 Proceedings. 2016, s. 539-549. ISSN 2406-4653.
      URL
      Název česky: Soudobá česká a švédská základní škola - komparace vybraných faktorů
      Název anglicky: Contemporary Czech and Swedich Elementary School – Comparison of selected aspects
      Pedagogika a školství. angličtina. Belgie.
      Klíčová slova anglicky: Czech elementary school; Swedish elementary school; Inclusion; Educational conditions
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 24. 3. 2017 10:29.
    2. MÁROVÁ, Ivana a Lenka SLEPIČKOVÁ. „Líbí se mi řešit věci jako dospělý“ – Global Storylines jako forma globálního vzdělávání. LIFELONG LEARNING- CELOŽIVOTNÍ VZDĚLÁVÁNÍ. Mendelova univerzita v Brně, 2016, roč. 6, č. 1, s. 9-25. ISSN 1804-526X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.11118/lifele201606019.
      URL
      Název česky: „Líbí se mi řešit věci jako dospělý“ – Global Storylines jako forma globálního vzdělávání
      Název anglicky: “I Like to Solve Problems like an Adult”—Global Storylines As a Way of Global Education
      RIV/00216224:14410/16:00089843 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Slepičková, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Global Storylines; educational drama; participatory teaching; Czech primary schools; global education; inclusive education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 7. 3. 2017 21:44.
    3. MÁROVÁ, Ivana. Profesní orientace a předprofesní příprava žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - komparace vybraných faktorů v prostředí českých a švédských škol. In IV. Olomoucké speciálněpedagogické dny. 2016.
      Název česky: Profesní orientace a předprofesní příprava žáků se speciálními vzdělávacími potřebami - komparace vybraných faktorů v prostředí českých a švédských škol
      Název anglicky: Professional orientacion and prevocational preparation in students with special educational needs - comparison of selected aspects of czech and swedish educational systems
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Professional orientation, Prevocational orientation, Czech educational system; Swedish educational system

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:28.
    4. MÁROVÁ, Ivana. Světlé a stinné stránky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských školách. Komenský. PdF Masarykova univerzita, 2016, roč. 140, č. 4, s. 49-53. ISSN 0323-0449.
      Název česky: Světlé a stinné stránky vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve švédských školách.
      Název anglicky: Bright and downside of education of student with special educational needs in Sweden
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Students with special educational needs, Swedish educational system, Inclusive Education

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 11. 10. 2016 20:20.

    2015

    1. MÁROVÁ, Ivana. Contemporary Czech and Swedish school - Overview of selected aspects of educational systems. In European Association for Practitioner Research on Improving Learning in education and professional practice. 2015.
      Název česky: Soudobá česká a švédská škola - Přehled vybraných aspektů vzdělávacích systemů
      Název anglicky: Contemporary Czech and Swedish school - Overview of selected aspects of educational systems
      Pedagogika a školství. angličtina. Belgie.
      Klíčová slova anglicky: Education system; Sweden; Czech republic; Student with special educational needs

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:18.
    2. MÁROVÁ, Ivana. Role pedagoga ve švédském vzdělávacím systému. In Slovensko-české fórum doktorandov špeciálnej pedagogiky. 2015.
      Název anglicky: The teacher´s role in Swedish education system
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Swedish education system; Teacher; Teacher assistant; Special Educator
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:05.
    3. MÁROVÁ, Ivana. Secondary school choice in students with disability in Swedish school environment. In 7th Symposium on International Special Education. 2015.
      Název česky: Volba střední školy u žáků se zdravotním postižením v prostředí švédských škol
      Název anglicky: Secondary school choice in students with disability in Swedish school environment
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Professional orientation; student with special educational needs; Sweden

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:02.
    4. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ a Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 s. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Název česky: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Název anglicky: Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      RIV/00216224:14410/15:00086574 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Zámečníková, Dana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Bočková, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Ďásková, Daniela (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Chitorelidze, Tinatin (268 Gruzie, domácí) -- Gajzlerová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Gruberová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Hrčová, Jana (703 Slovensko, domácí) -- Chaloupková, Soňa (203 Česká republika, domácí) -- Irokaba, Godwin Jude Uchenna (566 Nigérie, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí) -- Keharová, Kristýna (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Odehnalová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pisková, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Plevová, Lucia (703 Slovensko, domácí) -- Procházková, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Přinosilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Franková, Alena (703 Slovensko, domácí) -- Slepičková, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Šimčíková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Vaďurová, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Winklerová, Pavlína (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 21. 2. 2016 20:19.
    5. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ a Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 s. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Název česky: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Název anglicky: Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D., učo 10593. Změněno: 24. 3. 2017 08:20.
    6. ZÁMEČNÍKOVÁ, Dana, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Lenka GAJZLEROVÁ, Kateřina GRUBEROVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Nora JÁGEROVÁ, Kristýna KEHAROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Ivana MÁROVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Petra PISKOVÁ, Lucia PLEVOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka SLEPIČKOVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Helena VAĎUROVÁ a Pavlína WINKLEROVÁ. Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 367 s. ISBN 978-80-210-8098-0.
      Název česky: Současné trendy v inkluzivním vzdělávání se zaměřením na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami v ČR a v zahraničí – teorie, výzkum, praxe
      Název anglicky: Current Trends in Inclusive Education focused on Pupils with Special Educational Needs in the Czech Republic and Abroad: Theory, Research, Practice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; early support; school education; support for children with special educational needs; job placement; physical and multiple disability; mental impairment; schizophrenia; speech therapy; tablets; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 1. 6. 2016 09:03.
    7. MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ. Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních. Speciální pedagogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, roč. 25, č. 2, s. 123-134. ISSN 1211-2720.
      URL
      Název anglicky: Burnout Syndrome among Teaching Staff at Primary Special Schools
      RIV/00216224:14410/15:00083328 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Pančocha, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Přinosilová, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Burnout Syndrome; Maslach Burnout Inventory;Primary Special School; Special Teacher
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 17. 3. 2016 21:26.

    2014

    1. MÁROVÁ, Ivana, Karel PANČOCHA a Dagmar PŘINOSILOVÁ. Burnout syndrome in Teachers of Special schools in the South Moravia Region in Czech Republic. In EAPRIL 2014 Conference. 2014.
      Název česky: Syndrom vyhoření u pedagogických pracovníků ZŠ speciálních v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Burnout syndrome in Teachers of Special schools in the South Moravia Region in Czech Republic
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: Burnout Syndrome; Education; Special Education Needs; Teachers
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: prof. PhDr. Karel Pančocha, Ph.D., M.Sc., učo 42604. Změněno: 14. 1. 2015 13:55.
    2. MÁROVÁ, Ivana a Lenka SLEPIČKOVÁ. Development of participatory teaching in Czech schools: Global Storylines method in practice. In EAPRIL 2014. 2014. Dostupné z: https://dx.doi.org/.
      URL
      Název česky: Rozvoj participativního vzdělávání v českých školách: Global Storylines v praxi
      Název anglicky: Development of participatory teaching in Czech schools: Global Storylines method in practice

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 21. 3. 2016 14:22.
    3. MÁROVÁ, Ivana a Lenka SLEPIČKOVÁ. Global Storylines jako nástroj výchovy a vzdělávání. In Pedagogický výzkum - Spojnice mezi teorií a praxí. 2014. ISBN 978-80-86768-91-5.
      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 23. 8. 2015 10:09.
    4. VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Renée GRENAROVÁ, Robin HORÁK, Nora JÁGEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Marta KOZDAS, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Ivana MÁROVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ a Petr VYBÍRAL. Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 167 s. ISBN 978-80-210-7541-2.
      Název česky: Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích
      Název anglicky: Inclusive Education in Surveillance Studies
      RIV/00216224:14410/14:00079224 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Vrubel, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pančocha, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Grenarová, Renée (203 Česká republika, domácí) -- Horák, Robin (203 Česká republika, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí) -- Klempová, Soňa (703 Slovensko, domácí) -- Kozdas, Marta (203 Česká republika, domácí) -- Grác Livňanská, Pavlína (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Matochová, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pavelková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Segeťová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Širmerová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Vybíral, Petr (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Surveillance Studies; Inclusive Education; Special Education; Persons with disabilities; Persons with social disadvantages; Research; Surveillance Studies
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 12. 3. 2015 13:03.
    5. VRUBEL, Martin, Karel PANČOCHA, Renée GRENAROVÁ, Robin HORÁK, Nora JÁGEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Marta KOZDAS, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Ivana MÁROVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Jana PAVELKOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ a Petr VYBÍRAL. Inkluzivní vzdělávání v přehledových studiích. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 167 s. ISBN 978-80-210-7541-2.
      Název anglicky: Inclusive Education in Surveillance Studies
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Surveillance Studies; Inclusive Education; Special Education; Persons with disabilities; Persons with social disadvantages; Research; Surveillance Studies
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 28. 4. 2015 14:48.
    6. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 s. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Název anglicky: From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 12. 6. 2015 12:53.
    7. PIPEKOVÁ, Jarmila, Marie VÍTKOVÁ, Kristýna BALÁTOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Lenka BÁRTOVÁ, Kristýna BĚLOHLÁVKOVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Alena FRANKOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Lenka HRICOVÁ, Jana HRČOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Kateřina JISKROVÁ, Barbora KITTLEROVÁ, Soňa KLEMPOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Nela LEŠKANIČOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Eva Valerie MAXOVÁ, Petra ODEHNALOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Martina PUDIŠOVÁ, Tereza SÝSOVÁ, Zuzana ŠIRMEROVÁ, Lucie ŠPIČÁKOVÁ, Zuzana TIHELKOVÁ, Simona TOMANOVÁ, Martin VRUBEL a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 456 s. ISBN 978-80-210-7530-6.
      Název česky: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti.
      Název anglicky: From School Inclusion to Social Inclusion and Participation in Society
      RIV/00216224:14410/14:00079015 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Balátová, Kristýna (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Bártová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Bělohlávková, Kristýna (203 Česká republika, domácí) -- Bočková, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Franková, Alena (703 Slovensko, domácí) -- Gajzlerová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Hricová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Hrčová, Jana (703 Slovensko, domácí) -- Chaloupková, Soňa (203 Česká republika, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí) -- Jiskrová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kittlerová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Klempová, Soňa (703 Slovensko, domácí) -- Klenková, Jiřina (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Leškaničová, Nela (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Matějíčková, Eva (703 Slovensko, domácí) -- Maxová, Eva Valerie (203 Česká republika, domácí) -- Odehnalová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Procházková, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Přinosilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pudišová, Martina (703 Slovensko, domácí) -- Sýsová, Tereza (203 Česká republika, domácí) -- Širmerová, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Špičáková, Lucie (203 Česká republika, domácí) -- Tihelková, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Tomanová, Simona (203 Česká republika, domácí) -- Vrubel, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusion; social inclusion; education; student with special needs; preparatory class in elementary school; child with social disadvantage; tablet; alternative augmentative communication; professional training; visual handicap; autistic spectrum disorder
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 10. 2. 2015 13:43.
    8. MÁROVÁ, Ivana. Professional orientation in integrated children with physical disability: Results of a probe from Sweden. In Bundesweites doktoranden kolloquium Liepzig. 2014.
      Název česky: Profesní orientace integrovaných žáků s tělesným postižení: Výsledky výzkumné sondy ze Švédska
      Název anglicky: Professional orientation in integrated children with physical disability: Results of a probe from Sweden

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 23. 8. 2015 10:33.

    2013

    1. MÁROVÁ, Ivana. Role podporovaného zaměstnávání při začleňování osob se zdravotním postižením na volný trh práce z pohledu uživatelů služby. In SAYOUD SOLÁROVÁ, Kateřina a Martin VRUBEL a kolektiv. Facilitátory a bariéry v inkluzivním vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 203-212. ISBN 978-80-210-6674-8.
      Název anglicky: Role of supported employment in the inclusion of persons with disabilities in the free labor market from the perspective of service users
      RIV/00216224:14410/13:00072185 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: employment; job support; persons with disabilities; free labor market; careers; barriers; survey
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Pavla Žáková, učo 383868. Změněno: 2. 3. 2014 22:41.
    2. MÁROVÁ, Ivana. Role podporovaného zaměstnávání při začleňování osob se zdravotním postižením na volný trh práce z pohledu uživatelů služby. In BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M. et al. Intervence v inkluzivní edukaci dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením a jejich pracovní uplatnění. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 278-287. ISBN 978-80-210-6515-4.
      Název anglicky: The Role of Supported Employment in Inclusion of People with Disabilities into the Labour Market from the Service User Perspective
      RIV/00216224:14410/13:00072078 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: employment; supported employment; people with disabilities; labour market; job placement; barriers; survey
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 13. 2. 2014 17:38.

    2012

    1. PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Ivana MÁROVÁ. Analýza výskytu syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 117-144. ISBN 978-80-210-5941-2.
      Název česky: Analýza výskytu syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Analysis of Occurrence of Burnout Syndrome in Teaching Staff in Primary Special Schools in the of South Moravian Region
      RIV/00216224:14410/12:00063060 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Přinosilová, Dagmar (203 Česká republika, garant, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: burnout syndrome; stress; stress situations; stress management strategie; teacher; substance abuse
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 19. 2. 2013 14:33.
    2. PŘINOSILOVÁ, Dagmar a Ivana MÁROVÁ. Analýza výskytu syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji. In Vítková, M., Friedmann, Z. (eds.). Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Professional Orientation of Students with Special Educational Needs. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Students with Special Educational Needs. 2012. ISBN 978-80-7315-231-4.
      Název česky: Analýza výskytu syndromu vyhoření u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Analysis of Occurrence of Burnout Syndrome in Teaching Staff in Primary Special Schools in the of South Moravian Region
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: burnout syndrome; stress; stress situations; stress management strategie; teacher; substance abuse
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D., učo 205. Změněno: 19. 3. 2013 17:24.
    3. MÁROVÁ, Ivana. Osobní spokojenost v zaměstnání u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji. In PANČOCHA, K. Celoživotní inkluzivní vzdělávání – možnosti a perspektivy. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 47-57. ISBN 978-80-210-6101-9.
      Název česky: Osobní spokojenost v zaměstnání u pedagogických pracovníků základních škol speciálních v Jihomoravském kraji
      Název anglicky: Professional Satisfaction of Teachers in Special Schools in South Moravia Region
      RIV/00216224:14410/12:00063670 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Márová, Ivana (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: personal satisfaction; occupation; primary school; Maslach Burnout Inventory
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Mgr. et Mgr. Bc. Ivana Jůzová, Ph.D., učo 251636. Změněno: 19. 3. 2013 10:37.
Zobrazeno: 24. 9. 2024 01:18