LOJDOVÁ, Kateřina, Jarmila BRADOVÁ, Jan MAREŠ a Kateřina VLČKOVÁ. Moc ve školní třídě studentů učitelství: Přednáška a workshop pro studenty doktorského studia pedagogiky PdF MU. In Přednáška a workshop pro studenty doktorského studia pedagogiky PdF MU. 2014.
ŠALAMOUNOVÁ, Zuzana, Jarmila BRADOVÁ a Kateřina LOJDOVÁ. Mocenské vztahy mezi začínajícími učiteli a jejich žáky. Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost o.s., 2014, roč. 24, č. 3, s. 375-393. ISSN 1211-4669.
VLČKOVÁ, Kateřina a Jarmila BRADOVÁ. Slabý vztah strategií učení a výsledků vzdělávání: problém operacionalizace a měření? Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, roč. 19, č. 3, s. 9-28. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2014-3-2.
VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ a Jarmila BRADOVÁ. Teacher´s Power Basis Perception of Czech Lower Secondary Students. In The European Conference on Educational Research: The Past, the Future and Present of Educational Research in Europe. 2014.
VLČKOVÁ, Kateřina a Jarmila BRADOVÁ. Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013.
VLČKOVÁ, Kateřina a Jarmila BRADOVÁ. Používání strategií učení se cizímu jazyku a jejich podpora učitelem na základní škole. In Konference České asociace pedagogického výzkumu (ČAPV 2013): Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti, 16.–18. září 2013. 2013. ISBN 978-80-7414-601-5.
BRADOVÁ, Jarmila. Action zone theory and classroom communication in Czech elementary schools. In European Conference on Educational Research 2012, Cádiz, 17-21 September 2012. 2012.
BRADOVÁ, Jarmila. Classroom communication in relation to pupils'seating position. In Symposium on communication practices in the classroom : visible and hidden dimensions of teaching. 2012.
BRADOVÁ, Jarmila. Keď zasadací poriadok funguje alebo Učitelsko-žiacke preferencie pri obsazovaní priestoru školskej triedy. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 2, s. 71-92. ISSN 1803-7437. doi:10.5817/SP2012-2-5.
VLČKOVÁ, Kateřina, Miroslav JANÍK a Jarmila BRADOVÁ. Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků. In Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání. 2012.
VLČKOVÁ, Kateřina, Miroslav JANÍK a Jarmila BRADOVÁ. Návrh designu výzkumu shluků a sekvencí strategií učení se cizímu ve vazbě na vzdělávací výsledky žáků. In Jubilejní XX. konference České asociace pedagogického výzkumu s názvem Kvalita ve vzdělávání. 2012.
BRADOVÁ, Jarmila. Aktéri komunikačných procesov a ich rozmiestnenie v priestore školskej triedy. In X. česko-slovenská konference Kvalitativní přístup a metody ve vědách o člověku „Kvalitativní výzkum a vzdělávání“. 2011.
BRADOVÁ, Jarmila. Materialita školskej triedy v procesoch pedagogickej komunikácie. In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011. s. 383-387. ISBN 978-80-210-5774-6. doi:10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-3.
BRADOVÁ, Jarmila. Variácie priestorového usporiadania školskej triedy a ich vplyv na pedagogickú komunikáciu. Studia paedagogica. Brno, 2011, roč.16, č. 1, s. 191-210, 19 s. ISSN 1803-7437.