Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka, Martina TROMBIKOVÁ a Taťjana ZAŇKO. Language effect: Exploring language learning biographies of student teachers of English, German and Russian. In Second Language Teacher Education. Inspiring Creativity, Cultivating Excellence 2024. 2024.
      URL
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language learning biographies, motivation, English, German, Russian, teacher
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Martina Trombiková, Ph.D., učo 218028. Změněno: 6. 9. 2024 09:40.
    2. ZAŇKO, Taťjana, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Martina TROMBIKOVÁ. Reflexe na základě Language Learning Biografies (jazykové biografie) a její využití ve vzdělávání budoucích učitelů. 2024.
      URL
      Změnila: Mgr. Martina Trombiková, Ph.D., učo 218028. Změněno: 31. 8. 2024 15:46.

    2023

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Lenka TÓTHOVÁ. Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners. Online. In Diaz, Michael. Participatory Pedagogies in Language Learning : Best Practice and Case Studies. Praha: University of Chemistry and Technology in Prague, 2023, s. 40-48. ISBN 978-80-7592-163-5.
      URL
      Název anglicky: Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners
      RIV/00216224:14750/23:00130732 Stať ve sborníku. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Tóthová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: deaf and hard of hearing learners; English as a foreign language; learner autonomy; learning strategies
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 11. 3. 2024 10:26.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Empower your learning through vision boards. In LangSkills Summer School Lublin 2023. 2023.
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: foreign language learning; autonomous learning; motivation; motivational self system; vision boards
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 7. 2. 2024 20:30.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Exploring Language Learning Histories of EFL Student Teachers. 2023.
      webová stránka konference
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: student teachers; language learning history; self-reported bibliographical narratives; teacher identity
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 7. 2. 2024 20:29.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Lenka TÓTHOVÁ. Styles and strategies of learning foreign languages for hard of hearing students. In Language - Identity - Hard of Hearing. 2023.
      Název anglicky: Styles and strategies of learning foreign languages for hard of hearing students
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: second language acquisition; learner autonomy; self-regulation; reading strategies; vocabulary learning strategiess;
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 7. 2. 2024 20:28.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. The foreign language instruction of DHH students in inclusive settings : teachers‘ perspective. In International Conference Language - Identity - Hard of Hearing. 2023.
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: deaf and hard of hearing learners; EFL for students with specific needs; inclusive setting
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 7. 2. 2024 20:27.

    2022

    1. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners. In CORALL international conference, Prague, 16 -17 June 2022. 2022.
      URL URL
      Název anglicky: Aware and autonomous : Raising learner autonomy in deaf and hard of hearing learners
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: EFL learning; autonomous learning; self-regulation; higher education; self-access
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:42.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka, Lenka TÓTHOVÁ, Nicola NUNN a JunHui YANG. DEAFinitely English. Online materials for teachers of English as a Foreign Language for Deaf, deaf and hard of hearing students. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022, 153 s. ISBN 978-80-280-0141-4.
      Čítárna Munispace
      Název česky: DEAFinitely English – Angličtina pro neslyšící. Online materiály pro učitele angličtiny jako cizího jazyka a výuku neslyšících / neslyšících a nedoslýchavých studentů

      Klíčová slova anglicky: language education, Deaf

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 3. 11. 2022 09:55.
    3. NUNN, Nicola, JunHui YANG, Lenka TÓTHOVÁ a Jitka SEDLÁČKOVÁ. DEAFinitely English. Online materials for teachers of English as a Foreign Language for Deaf, deaf and hard of hearing students.. Online. 1. vyd. Brno: Masaryk Univesrity Press, 2022, 153 s. ISBN 978-80-280-0141-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M280-0141-2022.
      URL
      Název česky: DEAFinitely English – Angličtina pro neslyšící. Online materiály pro učitele angličtiny jako cizího jazyka a výuku Neslyšících, neslyšících a nedoslýchavých studentů
      Název anglicky: DEAFinitely English. Online materials for teachers of English as a Foreign Language for Deaf, deaf and hard of hearing students.
      RIV/00216224:14750/22:00127104 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: teaching methods; autonomy; teaching materials; internationalisation; English as a foreign language; disability
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:36.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Finding a way. Language learning strategies of deaf and hard of hearing English learners. In Hradec Králové Anglophone Conference 2022, 24-25 March. 2022.
      URL
      Název česky: Hledání cesty. Jazykové učební strategie neslyšících a nedoslýchavých studentů při učení se anglickému jazyku
      Název anglicky: Finding a way. Language learning strategies of deaf and hard of hearing English learners
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: deaf and hard of hearing learners; second language learning; language learning strategies
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:33.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning. In International Summer School for Deaf and Hard-of-Hearing Learners, 26. 6.–2. 7. 2022, Telč. 2022.
      Letní školy poskytují příležitost k diskuzi nad tématy, která se týkají studia cizích jazyků, učebních stylů, strategiích a preferencích, internacionalizace a důležitosti setkávání na mezinárodní úrovni. Jejím cílem je také podporovat vzájemné poznání, r
      Název česky: Cesty učení se jazykům : reflektivní praxe pro podporu seberegulace v jazykovém učení
      Název anglicky: Language learning pathways : reflective practice to support self-regulation in language learning
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language learning pathways; learning styles and strategies; self-regulation; autonomy; individaul differences in SLA
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:29.
    6. FOŘTOVÁ, Nicola a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Mentoring : What's in it for me? In Second Language Teacher Education : Challenges and New Horizons, 15th to 17th September 2022, University of Vienna. 2022.
      URL
      Název anglicky: Mentoring : What's in it for me?
      angličtina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: mentor; student-teacher teacher education; university
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 1. 2. 2023 11:17.
    7. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Teaching English to DHH in Inclusive Secondary School Classroom : Teacher Experience. In ESSE Conference, 29 August-2 Septemberm 2022, Johannes Gutenberg University, Mainz, Germany. 2022.
      URL
      Název anglicky: Teaching English to DHH in Inclusive Secondary School Classroom : Teacher Experience
      angličtina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: accessibility; learners with special educational needs; inclusive education; teacher education;
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2023 08:26.
    8. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Lenka TÓTHOVÁ. Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 32, č. 2, s. 135-138. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název česky: Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči
      Název anglicky: Report on the International Summer School for Deaf and Hard of Hearing Learners and their Teachers in Telč
      RIV/00216224:14750/22:00130736 Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný). čeština. Česká republika.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: internationalisation; learner autonomy; learning styles and strategies

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 9. 5. 2023 14:36.
    9. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Lenka TÓTHOVÁ. Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči. Pedagogicka orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2022, roč. 32, č. 2, s. 135-138. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název česky: Zpráva z mezinárodní letní školy pro N/neslyšící a nedoslýchavé studenty a jejich učitele v Telči
      Název anglicky: Report on the International Summer School for Deaf and Hard of Hearing Learners and Their Teachers in Telč
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 9. 5. 2023 16:05.

    2021

    1. FOŘTOVÁ, Nicola Catherine, Jitka SEDLÁČKOVÁ a František TŮMA. "And My Screen Wouldn't Share" : Student-Teachers' Perceptions of ICT in Online Teaching Practice and Online Teaching. Íkala, Revista de Lenguaje y Cultura. Medellín: Universidad de Antioquia, 2021, roč. 26, č. 3, s. 513-529. ISSN 0123-3432. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.17533/udea.ikala/v26n3a03.
      URL
      Název anglicky: "And My Screen Wouldn't Share" : Student-Teachers' Perceptions of ICT in Online Teaching Practice and Online Teaching
      RIV/00216224:14210/21:00122363 Článek v odborném periodiku. angličtina. Kolumbie.
      Fořtová, Nicola Catherine (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Tůma, František (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Teacher education; online teaching ; teaching practice; efl; perceptions; ict; covid-19
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 30. 3. 2022 13:28.
    2. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Fostering autonomy in learners with special needs : a specialized e-learning course. Language Learning in Higher Education; Journal of the European Confederation of Language Centres in Higher Education (CercleS). De Gruyter, 2021, roč. 11, č. 2, s. 471-487. ISSN 2191-611X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/cercles-2021-2022.
      URL
      Název česky: Podpora autonomie u studentů se specifickými potřebam i: specializovaný e-learningový kurz
      Název anglicky: Fostering autonomy in learners with special needs : a specialized e-learning course
      RIV/00216224:14750/21:00122822 Článek v odborném periodiku. angličtina. Německo.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: classroom dynamics; deaf; foreign language learning; internationalisation; self-regulating learner
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 10. 2. 2022 23:21.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Individual differences in deaf learners' second language acquisition. In Ewa Domagala-Zysk, Nuzha Moritz and Anna Podlewska. English as a Foreign Language for Deaf and Hard of Hearing Learners: Teaching Strategies and Interventions. Taylor and Francis, 2021, s. 81-92, 13 s. ISBN 978-1-003-16217-9.
      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 20. 3. 2024 14:49.
    4. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Surveying Learning Styles of English Language Learners with Hearing Loss: A Case of Four Students. In 15th ESSE Conference. 2021.
      URL
      Název anglicky: Surveying Learning Styles of English Language Learners with Hearing Loss: A Case of Four Students
      RIV/00216224:14750/21:00122287 Prezentace na konferencích. angličtina. Francie.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: learning preferences; EFL; deaf and hard of hearing; learning styles
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 8. 9. 2021 09:40.

    2020

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Kenneth HOLMQVIST. Deaf learners' processing of English textbook material : An eye-tracking study. In 11th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies : "Breaking the Boundaries : In Between Texts, Cultures and Conventions", 12–14 February, 2020, Brno, Faculty of Arts, Masaryk University. 2020.
      URL
      Název anglicky: Deaf learners' processing of English textbook material : An eye-tracking study
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: ELT; deaf and hard of hearing learners; eye tracking; reading
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 22. 2. 2021 17:07.
    2. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Fostering autonomy in learners with special needs: a specialized e-learning course. In CercleS 2020. Language Centres at a Crossroads: Open Directions for New Generations of Learners. 2020.
      URL
      Název anglicky: Fostering autonomy in learners with special needs: a specialized e-learning course
      RIV/00216224:14750/20:00117738 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-learning; higher education students with special needs; deaf; hard of hearing; mobilities; autonomy; feedback provision; social interaction;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 13. 1. 2021 15:29.
    3. TÓTHOVÁ, Lenka, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Eva BARNOVÁ. Online English for International Mobilities: A course for students. In The LangSkills project closing conference. 2020.
      A conference presentation delivered at the LangSkills project closing conference held online.
      Název anglicky: Online English for International Mobilities: A course for students
      RIV/00216224:14750/20:00117735 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Barnová, Eva (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: e-learning; higher education students with special needs; deaf; hard of hearing; studying abroad; reading comprehension; writing; teacher feedback;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 13. 1. 2021 14:48.
    4. TÓTHOVÁ, Lenka, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Eva BARNOVÁ. Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty. 2020.
      URL
      Název česky: Seminář pro učitele angličtiny pracující s neslyšícími a nedoslýchavými studenty
      Název anglicky: Seminar for English teachers working with Deaf, deaf and hard of hearing students
      RIV/00216224:14750/20:00117740 Uspořádání workshopu. čeština. Česká republika.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Barnová, Eva (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Deaf; hard of hearing; English teachers; EFl learners; motivation; e-learning

      Změnila: Mgr. et Mgr. Lenka Tóthová, Ph.D., učo 133415. Změněno: 15. 2. 2021 10:42.

    2019

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Edit H. KONTRA. Foreign Language Learning Experiences of Deaf and Severely Hard-of-Hearing Czech University Students. Pedagogická orientace. Česká pedagogická společnost o.s., 2019, roč. 29, č. 3, s. 336-358. ISSN 1211-4669.
      URL
      Název česky: Zkušenosti neslyšících a těžce sluchově postižených českých univerzitních studentů s učením se cizím jazykům
      Název anglicky: Foreign Language Learning Experiences of Deaf and Severely Hard-of-Hearing Czech University Students
      RIV/00216224:14750/19:00115551 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kontra, Edit H. (348 Maďarsko)
      Klíčová slova anglicky: deaf; foreign language learning and teaching; motivation; learner autonomy; teacher education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 15. 8. 2020 23:42.

    2018

    1. TÓTHOVÁ, Lenka a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Academic mobilities of students with hearing impairment: Welcoming the challenges with specialized online course of written English. In 14th ESSE Conference. 2018.
      URL
      Název anglicky: Academic mobilities of students with hearing impairment: Welcoming the challenges with specialized online course of written English
      RIV/00216224:14750/18:00104462 Prezentace na konferencích. angličtina. Česká republika.
      Tóthová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literacy skills; mobilities; higher education students with special needs; teacher feedback
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 10. 1. 2019 12:09.
    2. CHAMONIKOLASOVÁ, Jana, Ivona SCHÖFROVÁ, Jiří RAMBOUSEK, Kateřina BLAŽKOVÁ, Michael Matthew KAYLOR, Filip KRAJNÍK, Jiří LUKL, Jana PELCLOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ a Thomas Donaldson SPARLING. 14th ESSE Conference. 2018.
      Mezinárodní konference Evropské asociace anglistů uspořádaná Katedrou anglistiky a amerikanistiky FF MU a Českou asociací anglistů
      Název česky: 14. konference ESSE
      RIV/00216224:14210/18:00105892 Uspořádání konference. angličtina. Česká republika.
      Chamonikolasová, Jana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Schöfrová, Ivona (203 Česká republika, domácí) -- Rambousek, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Blažková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Kaylor, Michael Matthew (840 Spojené státy, domácí) -- Krajník, Filip (203 Česká republika, domácí) -- Lukl, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Pelclová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Sparling, Thomas Donaldson (124 Kanada, domácí)
      Klíčová slova anglicky: English Studies; European Society for the Study of English; ESSE; Czech Association for the Study of English; CZASE
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Pelclová, Ph.D., učo 39970. Změněno: 2. 7. 2019 14:05.

    2017

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Individuální rozdíly v učení se cizím jazykům: specifická situace neslyšících. Komenský. Masarykova univerzita, 2017, roč. 141, č. 3, s. 38-42. ISSN 0323-0449.
      Název anglicky: Individual differences in foreign language learning: the specific situation of the deaf

      Klíčová slova anglicky: deaf, English as a foreign language, individual differences in foreign language learning

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 10. 4. 2017 18:29.

    2016

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice. In Ewa Domagała-Zyśk and Edit H. Kontra. English as a Foreign Language for Deaf and Hard-of-Hearing Persons: Challenges and Strategies. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars, 2016, s. 109-134. ISBN 978-1-4438-9534-7.
      URL URL
      Název česky: Výzvy rozvoje čtení s porozuměním u neslyšících studentů ve výuce cizího jazyka: Uvádění teorie do praxe
      Název anglicky: Challenges of the Reading Comprehension Development of Deaf Learners in the Foreign Language Classroom: Putting Theory into Practice
      RIV/00216224:14410/16:00090909 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: deaf learners; English as a foreign language; reading comprehension; reading strategies
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 30. 3. 2017 10:49.

    2015

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Deaf learners reading in English as a foreign language: Investigating the possibilities of development. In 22nd International Congress on the Education of the Deaf. 2015.
      Název česky: Čtení neslyšících studentů v angličtině jako cizím jazyce: Zkoumání možností rozvoje
      RIV/00216224:14410/15:00083439 Prezentace na konferencích. Pedagogika a školství. angličtina. Řecko.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: deaf; English as a foreign language; reading comprehension; reading strategies
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 1. 4. 2016 21:56.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. ICT in EFL for Deaf and HoH students: example of good practice at Masaryk University. In Basic English for Deaf Learners - Project Closure Presentations and Workshop. 2015.
      Název česky: ICT ve výuce anglického jazyka pro neslyšící a sluchově postižené studenty: příklad dobré praxe na Masarykově univerzitě
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: ICT, English as a foreign language, deaf, hard of hearing
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 10. 6. 2016 10:33.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Michaela ŠAMALOVÁ. Zpráva z Letní školy Evropské asociace výzkumu ve vzdělávání (EERA). Pedagogická orientace. Brno: Česká pedagogická společnost, 2015, roč. 25, č. 5, s. 758-761. ISSN 1211-4669.
      Název česky: Zpráva z Letní školy Evropské asociace výzkumu ve vzdělávání (EERA)
      Název anglicky: Report on the European Educational Research Association (EERA) Summer School

      Klíčová slova anglicky: Report on summer school; European Educational Research Association
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D., učo 183825. Změněno: 21. 3. 2016 13:06.

    2014

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Jana JAŠKOVÁ, Jana CHOCHOLATÁ, Marie STODOLOVÁ, Pavel ZLATNÍČEK, Martina ČEŘOVSKÁ, Miroslav JANÍK, Eliška DUNOWSKI, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Gabriela HUBLOVÁ, Pavla JAHODOVÁ, Adéla STRAKOVÁ, Veronika TOMÁNKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ a Slavomíra KLIMSZOVÁ. Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 379 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity 171. ISBN 978-80-210-7568-9.
      Název česky: Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům III
      Název anglicky: Current Topics in Research into Foreign Language Learning and Teaching III
      RIV/00216224:14410/14:00079151 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Jašková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Chocholatá, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Stodolová, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Zlatníček, Pavel (203 Česká republika, domácí) -- Čeřovská, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Janík, Miroslav (203 Česká republika, domácí) -- Dunowski, Eliška (203 Česká republika, domácí) -- Hovořáková, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí) -- Hublová, Gabriela (203 Česká republika, domácí) -- Jahodová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Straková, Adéla (203 Česká republika, domácí) -- Tománková, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Šamalová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Klimszová, Slavomíra (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language didactics; foreign language learning and teaching; theoretical and empirical research
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 22. 9. 2016 14:16.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Reading development of deaf learners in foreign language classroom: putting theory into practice. In ESSE 2014. 2014.
      Název česky: Rozvoj čtení u neslyšících studentů ve výuce cizího jazyka: přenášení teorie do praxe
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: reading skills, reading strategies, deaf, teaching and learing foreign language, English as a foreign language
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 4. 11. 2014 15:24.
    3. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Reading in a foreign language: deaf learners reading in English. 1. vyd. Zlín: UTB Zlín, 2014, s. 63-70, 7 s. ISBN 978-80-7454-508-5.
      Název česky: Čtení v cizím jazyce: čtení neslyšících studentů v angličtině
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: deaf, English as a foreign language, reading comprehension, reading strategies
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 25. 9. 2015 11:01.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Reading in L2: deaf learners of English as a Foreign Language. In EuroSLA 2014. 2014.
      Název česky: Ctení v cizím jazyce: neslyšící studenti angličtiny jako cizího jazyka
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: deaf, English as a foreign language, reading strategies, reading, think aloud
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 4. 11. 2014 15:23.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Výuka čtenářských strategií v hodinách angličtiny jako cizího jazyka pro neslyšící: provedení intervencí. In Výzkum v oblasti učení a vyučování cizích jazyků. 2014.
      Název anglicky: Reading strategy instruction in English as a Foreign Language classroom for deaf learners: intervention implementation
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: English as a Foreign Language, deaf learners, reading strategies, intervention
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 17. 2. 2015 11:11.

    2013

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Čtenářské strategie využívané neslyšícími studenty při čtení v angličtině. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům II. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 283-298. Spisy Pedagogické fakulty MU 165. ISBN 978-80-210-6682-3.
      Název anglicky: Reading Strategies Used by Deaf Students When Reading in English as a Foreign Language
      RIV/00216224:14410/13:00072458 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: deaf; English as a Foreign Language; reading strategies; think aloud
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 20. 3. 2014 16:08.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Examining Reading Strategies Used by Deaf Students of English as a Foreign Language. In ECER 2013 Istanbul. 2013.
      Název česky: Výzkum čtenářských strategií využívaných neslyšícími studenty angličtiny jako cizího jazyka
      Pedagogika a školství. angličtina.
      Klíčová slova anglicky: reading strategies, English as a Foreing Language, deaf, qualitative research
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 25. 3. 2014 22:04.
    3. FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Reading strategy instruction for deaf learners of English : definitions, contexts and implications. In Ewa Domagała-Zyśk. English as a foreign language for deaf and hard of hearing persons in Europe. Lublin: Wydawnictwo KUL, 2013, s. 135-152. ISBN 978-83-7702-598-7.
      RIV/00216224:14410/13:00069124 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Fonioková, Zuzana (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: literacy; reading comprehension; reading strategy instruction; English for the deaf
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 20. 1. 2020 09:07.
    4. SEDLÁČKOVÁ, Jitka a Michaela ŠAMALOVÁ. Report on the Conference of the European Second Language Association (EUROSLA 2013). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2013, roč. 7, č. 2, s. 99-101. ISSN 1802-4637.
      Název česky: Zpráva z konference Evropské asociace pro druhý jazyk (EUROSLA 2013)
      angličtina.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 11. 2. 2019 14:52.
    5. JANÍK, Tomáš, Petr NAJVAR, Miroslav JIREČEK, Alena BENDOVÁ, Tereza ČEŠKOVÁ, Eliška DUNOWSKI, Hana FAJKUSOVÁ, Marie HORÁČKOVÁ, Ivana HOVOŘÁKOVÁ, Jana CHLÁPKOVÁ, Jitka JAKEŠOVÁ, Miroslav JANÍK, Tomáš JANKO, Petr KNECHT, Veronika LOKAJÍČKOVÁ, Josef MAŇÁK, Eva MINAŘÍKOVÁ, Lenka PAVLÍČKOVÁ, Michaela PÍŠOVÁ, Jitka SEDLÁČKOVÁ, Michaela ŠAMALOVÁ, Kateřina ŠEVČÍKOVÁ, Kateřina ŠVANDOVÁ, Markéta ŠVRČKOVÁ NEDEVOVÁ a Petra VYSTRČIL MARKOVÁ. Výzkum školního vzdělávání: poznatky a výzvy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 112 s. ISBN 978-80-210-6689-2.
      Název anglicky: Research in School Education: findings and challenges
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: research in education; research on teaching; curriculum; review study; SINUS programme
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 27. 5. 2014 11:19.

    2012

    1. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Čtenářské strategie neslyšících studentů ve výuce cizích jazyků. In Janíková, V., Píšová, M., Hanušová, S. (Eds.). Aktuální témata výzkumu učení a vyučování cizím jazykům. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 71-85. Spisy Pedagogické fakulty MU 159. ISBN 978-80-210-6109-5.
      Název anglicky: Reading strategies of the deaf learners in foreign language instruction
      RIV/00216224:14410/12:00063861 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reading strategies; reading comprehension; reading skills; literacy; foreign language teaching; deaf
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 21. 3. 2013 13:10.
    2. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Čtenářské strategie u neslyšících studentů ve čtení s porozuměním ve výuce cizího jazyka. In Adriana Wiegerová. Young Researchers Forum / Fórum mladých výskumníkov. Bratislava: Slovenské pedagogické nakladatelstvo, 2012, s. 83-92. ISBN 978-80-10-02394-3.
      Název anglicky: Reading strategies of deaf students in reading comprehension in foreign language instruction
      RIV/00216224:14410/12:00107049 Stať ve sborníku. Jazykověda. čeština. Slovensko.
      Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: reading strategies; reading comprehension; English language teaching; deaf
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 19. 2. 2019 09:14.
    3. FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning. In Proceedings of the Conference Universal Learning Design, Linz 2012. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 61-67. ISBN 978-80-210-6060-9.
      RIV/00216224:14750/12:00064727 Stať ve sborníku. Jazykověda. angličtina. Česká republika.
      Fonioková, Zuzana (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sedláčková, Jitka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: deaf; Deaf; english; language learning
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 22. 9. 2016 14:16.
    4. FONIOKOVÁ, Zuzana a Jitka SEDLÁČKOVÁ. Early Language Development of the Deaf and Its Relation to Foreign Language Learning. In Konference Universal Learning Design 2012. 2012.
      Název česky: Raný jazykový rozvoj neslyšících a jeho vztah k výuce cizích jazyků

      Klíčová slova anglicky: early language development, mother tongue, foreign language learning, deaf
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Zuzana Urválková, Ph.D., učo 6750. Změněno: 20. 1. 2020 09:05.
    5. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Reading Comprehension of Deaf University Learners of English as a Foreign Language. In A 3-day “Good practice” Workshop in Budapest. 2012.
      Název česky: Čtení s porozuměním u neslyšících univerzitních studentů angličtiny jako cizího jazyka

      Klíčová slova anglicky: reading comprehension development, reading strategies, English language teaching, deaf, think-aloud protocol

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 12. 7. 2012 10:47.
    6. SEDLÁČKOVÁ, Jitka. Reading skills in English language classroom for deaf/hard-of-hearing. In Metodologický seminář k výuce angličtiny pro neslyšící. 2012.
      URL
      Název česky: Čtenářské dovednosti ve výuce angličtiny u neslyšících/nedoslýchavých
      Název anglicky: Reading skills in English language classroom for deaf/hard-of-hearing

      Klíčová slova anglicky: reading skills, reading comprehension, English language teaching
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D., učo 40134. Změněno: 11. 7. 2012 23:52.
Zobrazeno: 19. 9. 2024 16:49