8. Alternativní výchovné metody v práci pedagoga

Radek Pospíšil

Obsah kapitoly


8.7 Použitá literatura

Použitá literatura

  • Association Montessori Internationale. (2021, 26. května) Resource Library. http://www.montessori-ami.org
  • Bund der Freien Waldorfschulen. (n.d.) Was ist Waldorfpägogik? https://www.waldorfschule.de/paedagogik/allgemeiner-ueberblick/was-ist-waldorfpaedagogik
  • Czech Dalton (2019, 17. září) O Daltonu. http://www.czechdalton.cz/
  • Dalton International (n.d.) Dalton Designation. https://daltoninternational.org/dalton-designation/
  • Filová, H., & Svobodová, J. (2007) Výběr z reformních i současných edukačních koncepcí: (zdroje inspirace pro učitele). MSD.
  • Grecmanová, H., & Urbanovská, E. (1996) Waldorfská škola. Hanex.
  • International Montessori School of Prague. (n.d.) Výuka, studijní programy. https://www.montessori.cz/cs/ucebni-plan/vyuka-montessori/
  • Ludwig, H. (2000) Vychováváme a vzděláváme s Marií Montessoriovou: (praxe reformně pedagogické koncepce). Univerzita Pardubice.
  • Montessori, M. (1926) Příručka vědecké pedagogiky. Svaz učitelů škol mateřských.
  • Montessori Resources for Schools, Teachers, Families and Parents I American Montessori Society. (n.d.) What is Montessori Education? http://www.amshq.org
  • Montessori, The Official International Montessori Site for theory and teacher training courses information. (2021, 4. dubna) MONTESSORI TEACHING and TEACHER TRAINING. http://www.montessori.edu/info.html
  • Pol, M. (1996) Waldorfské školy: izolovaná alternativa, nebo zajímavý podnět pro jiné školy? Masarykova univerzita.
  • Průcha, J. (2001) Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. Portál.
  • Röhner, R., & Wenke, H. (2000) Ať žije škola. Daltonská výuka v praxi. Paido.
  • Röhner, R., & Wenke, H. (2003) Daltonské vyučování. Stále živá inspirace. Paido.
  • Rýdl, K. (1998) Daltonský plán. Agentura STROM.
  • Rýdl, K. (1998) Jak dosáhnout spoluzodpovědnosti žáka. Agentura STROM.
  • Rýdl, K. (2006) Metoda Montessori pro naše dítě: inspirace pro rodiče a další zájemce. FF Univerzity Pardubice.
  • Rýdl, K. (1999) Principy a pojmy pedagogiky Marie Montessori. Public History.
  • Steiner, R. (1999) Anthroposofie: úvod do anthroposofického světového názoru. Michael.
  • Steiner, R. (2008) Eurytmie jako viditelná mluva. Fabula.
  • Steiner, R. (2007) Výchova dítěte z hlediska duchovní vědy. Asociace waldorfských škol České republiky.
  • Šebestová, V., & Švarcová, J. (1996) Maria Montessori – aktuálně. Vyšší pedagogická a střední pedagogická škola a gymnázium.
  • Václavík, V. (1997) Cesta ke svobodné škole. LÍP.
  • Valenta, M. (1993) Waldorfská pedagogika a jiné alternativy. Vydavatelství Univerzity Palackého.
  • Waldorfská škola Brno. (n.d) Waldorfská specifika. https://waldorf-brno.cz/zakladni-skola/waldorfska-pedagogika/waldorfska-specifika
  • Zelinková, O. (1997) Pomoz mi, abych to dokázal. Portál.