Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. A Stitch (of Self-regulated Learning) in Time Saves Nine. Humanising Language Teaching. Oxford: Pilgrims, roč. 25, č. 1, s. 25 - 29. ISSN 1755-9715. 2023.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. “I am afraid that I might catch some phrases”: language advising and affective factors. In 34th International Conference on Foreign/Second Language Acquisition: Psychological perspectives on second/foreign language learning and teaching. 2023.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising and learner autonomy: case studies in progress. In Mezinárodní doktorandská konference „Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu". 2023.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reading skills and their “products”: Integrated tasks in Academic English course. In Hradec Králové Anglophone Conference. 2023.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The story of becoming an autonomous learner: a case study of a student’s learning management. Language Learning in Higher Education. Berlin: DE GRUYTER MOUTON, roč. 13, č. 1, s. 247-269. ISSN 2191-611X. doi:10.1515/cercles-2023-2018. 2023.
    6. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. TO OBSERVE, TO LISTEN, TO WRITE A REPORT: HOW DO OBSERVATIONS WORK IN A LARGE LANGUAGE CENTRE. In KVALITA JAZYKOVÉHO VZDELÁVANIA NA VYSOKÝCH ŠKOLÁCH V EURÓPE VII. 2023.

    2022

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. „Connections? The languages are very different.“ Advising sessions and plurilingual competences. In 32. AKS-Arbeitstagung: Mehrsprachigkeit ≠ L1 + L2 + … + Ln Mehrsprachigkeit ist keine Formel, sondern ein gelebtes Modell. 2022.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Learner Autonomy (Self-) assessment: What to use instead of a "placement test"? In CORALL International Conference: Coaching-oriented Online Resources for Autonomous Learning. 2022.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Nature of Learning: Case Study of Autonomous Learning. In In/Outside the Frame Conference 16th International Cultural Studies Conference & 5th International Conference on Linguistics and Language Teaching and Learning. 2022.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Who is the manager here?: (Self-) assessment of students´ abilities to manage their learning. In XVII CercleS International Conference 2022, “The Future of Language Education in an Increasingly Digital World: Embracing Change”. 2022.

    2021

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Investigating language advising sessions: Is the pedagogical tool working as it should? In Vienna Autumn School of Methods. 2021.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Language advising investigated: pilot study report. In Studentská konference budoucích akademických pracovníků 2021. 2021.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The 5 P's of Language Advising: A Pilot Analysis of Advising Sessions. In Konference FORLANG. 2021.

    2020

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Jazykové poradenství jako nástroj podpory autonomního učení. In Konference AKTEV. 2020.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Listening for language learning: (re)discovering students’ autonomy. Zeszyty Glottodydaktyczne. Cracow: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, roč. 2020, č. 10, s. 31-38, 7 s. ISSN 2080-2358. 2020.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Observing students´ learning through their texts: what is reflective writing (not) good for? In 31. AKS-Arbeitstagung: Sprache.Politik.Sprachenpolitik. 2020.
    4. CHOVANCOVÁ, Barbora, Joseph LENNON, Anjuli PANDAVAR, Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Eva RUDOLFOVÁ a Lenka ZOUHAR LUDVÍKOVÁ. Riding the Waves of Autonomy: Language Counsellors’ Reflections at Masaryk University Language Centre. In Ludwig, C., Tassinari, M.G., Mynard, J. Navigating Foreign Language Learner Autonomy. Hong Kong: Candlin & Mynard ePublishing Limited. s. 38-103. Autonomous Language Learning Series. ISBN 978-0-463-56990-0. 2020.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Speech is silver, silence is gold: What really happens during individual language counselling sessions. In XVI CercleS international conference. 2020.
    6. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Výzkum v oblasti jazykového poradenství: přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová (eds.). Výzkum v didaktice cizích jazyků III. Brno: MASARYKOVA UNIVERZITA, PEDAGOGICKÁ FAKULTA. s. 71-92. ISBN 978-80-210-9821-3. 2020.

    2019

    1. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. English Autonomously: jazyková výuka v lavicích a (hlavně) mimo ně. In 9. ročník Open space konference o e-learningu IS MU. 2019.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Forced to autonomy: Are there ever ideal conditions for development of learner autonomy? In 7th Bremen Symposion "Rethinking the Language Learner: Paradigms - Methods - Disciplines". 2019.
    3. TRUMPEŠOVÁ - RUDOLFOVÁ, Eva a Martina ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ. Fostering Autonomous Learning: English Across Disciplines. In CLIL: methodological Concept to effectively Support Key Professional Competencies Using Foreign Language. 2019.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Multiple language learning listories: Is there a happy ending? In Teaching and learning languages in the shadow of lingua franca. 2019.
    5. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Points, Hours, Pages: How to Measure Students Progress. In Anglophone Conference. 2019.
    6. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Reflections of an Advisor : A Never-Ending Story. Mélanges CRAPEL. Nancy: Université Nancy, roč. 40, č. 1, s. 115-135, 20 s. ISSN 0077-2712. 2019.

    2018

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Can Everybody be a Material Designer? In IATEFL LASIG Conference The Teacher’s Role in Development of Learner Autonomy. 2018.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The Importance of Being Earnest. Can Teachers Learn from Students? In 52nd International IATEFL Conference. 2018.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. The More Intelligencies Students Use, the More They (and You) Learn. In Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VII. 2018.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina a Jo EASTLAKE. "Yes, interesting. But who were they and what just happened?!": Working with Disparate HE Groups via Videoconferencing. In Štěpánek, L., Sedláčková, K., Birne, N. Videoconferencing in University Language Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. s. 191-202. ISBN 978-80-210-9003-3. doi:10.5817/CZ.MUNI.M210-9008-2018. 2018.

    2017

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. DIY Materials: a Step towards Students´Autonomy. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na univerzitách v ČR a SR III. ISBN 978-80-244-5234-0. 2017.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. English Autonomously: Opportunities for 1 to 1, Peer and Community Learning. In Internationale wissenschaftliche Tagung zum Fremdsprachenlernen im Tandem in der tertiären Bildung: Forschung, Implementierung und Qualitätssicherung. Greifswald. 2017.
    3. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Sculpting Students´ Skills. Humanising Language Teaching. Pilgrims, roč. 19, August 2017, s. 1-7. ISSN 1755-9715. 2017.
    4. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Visualizing literary texts in university language courses. CASALC Review. Česká a slovenská asociace učitelů jazyků na vysokých školách, roč. 2016-2017, č. 3, s. 82-97. ISSN 1804-9435. 2017.

    2016

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Vizualizing Literary Texts in University Language Courses. In CASALC konference Kvalita jazykového vzdelávania na univerzitách v Európe VI, Bratislava. 2016.
    2. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. 5 Reasons to Use Literature in (English) Language Classes (of any Level). Humanising Language Teaching. Pilgrims, roč. 18, April 2016, s. 1-7. ISSN 1755-9715. 2016.

    2015

    1. ŠINDELÁŘOVÁ SKUPEŇOVÁ, Martina. Průběh a výsledky projektu IMPACT v oblasti testování. In Trendy v jazykovém vzdělávání v terciární sféře v jazykových centrech na FF v ČR a SR II. - Testování a měření jazykových kompetencí, Olomouc. 2015.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 29. 3. 2024 10:55