Státní závěrečná zkouška sestává ze čtyř částí koncipovaných takto: 1. Obhajoba diplomové práce; 2. Zkouška z didaktiky anglického jazyka a lingvistiky pro učitele 3. Zkouška z učitelské způsobilosti 4. Zkouška z pedagogicko-psychologických předmětů a školní didaktiky. Zkouška z pedagogicko-psychologických předmětů a školní didaktiky je písemná a zahrnuje témata, která jsou náplní těchto předmětů: Psychologie pro učitele I, II, Školní pedagogika, Školní didaktika, Kompendium pro učitele a Speciální pedagogika a pedagogická diagnostika.
ad 2) Student si ze seznamu volí celkem pět knih z oblastí (1) Didaktika anglického jazyka, (2) Lingvistika pro učitele. Student tento seznam odevzdává společně s DP na sekretariátě KAA. Tento seznam je poté vkládán do protkolu o státní zkoušce. Zkouška ověřuje, zda je student schopen vést odbornou rozpravu o vybraných knihách, kriticky je zhodnotit, zasadit je do kontextu didaktiky anglického jazyka a lingvistiky pro učitele a hledat vazby mezi teorií a praxí.
ad 3) Studenti před zkouškou připraví portfolio, které bude povinně obsahovat přípravy a úkoly z praxe. Studenti nejprve své portfolio komisi stručně představí, poté bude vedena rozprava o vybraných součástech portfolia, souvisejících praktických činnostech studentů a jejich teoretizaci. Na závěr studenti představí plán pro svůj další profesní rozvoj. Zkouška ověřuje, zda je student schopen vést odbornou rozpravu o vybraných praktických aspektech výuky anglického jazyka, zasadit je do kontextu didaktiky anglického jazyka a lingvistiky pro učitele a hledat vazby mezi praxí a teorií.
Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching Error Analysis of Texts Written by Czech Secondary School Students: A Case Study Foreign Language Anxiety Among Czech Grammar School Students Repair in English language teaching in Czech secondary schools Phrasal Verbs in the British National Corpus and ELT Textbooks Analysis of Potential Benefits of Using Gamification in English Learning in a High-school Educational Context Students with Dyslexia and ELT