Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. Beziehung zwischen KI und Arbeit mit Sprachkorpora: Neue Herausforderungen von alten Bekannten? In Deutsch im interdisziplinären Gefüge. 2024.
      Program konference na stránkách pořádající instituce
      Název česky: Beziehung zwischen KI und Arbeit mit Sprachkorpora: Neue Herausforderungen von alten Bekannten?
      Název anglicky: Relationship between AI and working with language corpora: New challenges from good well known machines?
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language corpus; corpus data; parallel corpus; language corpora and teaching; AI; AI in the classroom
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D., učo 363. Změněno: 24. 7. 2024 15:11.
    2. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. KI und Arbeit mit Sprachkorpora: Neue Herausforderungen von alten Bekannten? In Deutsch im interdisziplinären Gefüge. 2024.
      Program konference na stránkách pořádající instituce
      Název česky: AI a korpusy ve výuce: nové výzvy starých známých?
      Název anglicky: AI and working with language corpora: New challenges from good well known machines?
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: language corpus; corpus data; parallel corpus; language corpora and teaching; AI; AI in the classroom
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnil: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D., učo 363. Změněno: 24. 7. 2024 15:17.
    3. HRADÍLKOVÁ, Helena a Petr PYTLÍK. Soft Skills im Fremdsprachenunterricht - ein Übersetzungskursentwurf. In Wendepunkte in der Fremdsprachenlehr- und lernforschung: Teil 2. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht Verlage | Brill, 2024, s. 51-63. Fields of Linguistics - Aktuelle Fragestellungen und Herausforderungen. ISBN 978-3-8471-1683-7.
      URL
      Název česky: Soft skills ve výuce cizích jazyků - návrh překladatelského kurzu
      Název anglicky: Soft skills in foreign language teaching - a draft translation course
      RIV: Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. němčina. Německo.
      Hradílková, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Pytlík, Petr (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: soft skills in language teaching; problem-based learning; translation courses
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 16. 2. 2024 12:31.

    2023

    1. HRADÍLKOVÁ, Helena a Johanna DALSANT. Fachexkursion „Deutschlernen für den Beruf“. 2023.
      Název česky: Odborná exkurze „Profesní němčina“
      Název anglicky: "Professional German" excursion

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 22. 3. 2023 09:46.
    2. HRADÍLKOVÁ, Helena. Fachsprachenvermittlung im DaF-Unterricht mit Michal Dvorecký. 2023.
      Název česky: Výuka odborné němčiny s Michalem Dvoreckým
      Název anglicky: Teaching of German for Specific Purposes with Michal Dvorecký

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 25. 4. 2023 17:13.
    3. KÁŇA, Tomáš, Helena HRADÍLKOVÁ, Mariapia D’ANGELO, Maria Chiara FERRO a Sara PICCIONI. Label Lingue 2022. Agenzia nazionale Erasmus+ INDIRE – Istituto nazionale di documentazione, innovazione e ricerca educativa, 2023.
      URL
      Název česky: Label Lingue 2022
      Název anglicky: Label Lingue 2022
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: SEAH

      Změnil: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D., učo 363. Změněno: 8. 5. 2024 17:49.
    4. PYTLÍK, Petr a Helena HRADÍLKOVÁ. Potential des PBL-Konzepts und Möglichkeiten der Einbettung der Soft-Skills-Trainings in einen praxisorientierten Fremdsprachenunterricht. In 11. Tag der Lehre Fachhochschule Oberösterreich. 2023.
      URL
      Název česky: Potenciál konceptu PBL a možnosti tréninku měkkých dovedností do prakticky orientované výuky cizích jazyků
      Název anglicky: Potential of the PBL concept and possibilities of embedding the Soft skills training into a practice-oriented one foreign language teaching
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: soft skills in foreign language classes, problem-based learning, translation courses
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D., učo 109742. Změněno: 6. 7. 2023 20:54.
    5. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. SEAH – Sharing European Architectural Heritage: Innovative Language Teaching Tools for Academic and Professional Mobility in Architecture and Construction Neues Sprachportal für Architektur- und Bauwesenstudierende. In ÖDaF-Tagung. 2023.
      Název anglicky: SEAH – Sharing European Architectural Heritage: Innovative Language Teaching Tools for Academic and Professional Mobility in Architecture and Construction Neues Sprachportal für Architektur- und Bauwesenstudierende
      němčina. Rakousko.
      Změnil: doc. Mgr. Tomáš Káňa, Ph.D., učo 363. Změněno: 19. 3. 2023 11:15.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ a Helena HRADÍLKOVÁ. Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ. Online. In Monika Budde. Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2023.
      Obsah metodické příručky Webový portál grantové agentury Erasmus +, MALWE: Teacher´s Awareness of Multilingualism in German as a Foreign and Second Language-Learning settings
      Název česky: Výukové scénáře pro němčinu jako cizí a druhý jazyk
      Název anglicky: Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language

      Klíčová slova anglicky: plurilingualism, teaching scenarios, German as foreign language, German as Second Language
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 2. 9. 2024 17:52.
    7. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. Unterschiede zwischen allgemeinsprachlichen und fachsprachlichen Texten als Grundlage für die Förderung korpuslinguistischer Kompetenz. Rassegna Italiana di Linguistica Applicata. Roma: Bulzoni Editore S.r.l., 2023, roč. 54, 1-2/2022, s. 83-99. ISSN 0033-9725.
      Stránka obsahu čísla Stránka časopisu
      Název česky: Rozdíly mezi texty obecného jazyka a odborných textů jako základ pro podporu korpusové kompetence
      Název anglicky: Differences between General Language Texts and Specialized Language Texts as a Basis for Promoting Corpus Linguistic Competence
      RIV/00216224:14410/23:00131324 Článek v odborném periodiku. němčina. Itálie.
      Káňa, Tomáš (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hradílková, Helena (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: technical language; teaching professional language; SEAH
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 20. 12. 2023 16:08.
    8. HRADÍLKOVÁ, Helena. Využití ICT ve výuce jazyků. In Studium k výkonu specialozované činnosti koordinace v oblasti ICT ve Vzdělávacím institutut pro Moravu. 2023.
      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 25. 4. 2023 17:20.

    2022

    1. DALSANT, Johanna a Helena HRADÍLKOVÁ. Brünn - „Die ewige Vorstadt”. 2022.
      IDT Wien 2022: Ausflugsprogramm
      Název česky: Brno - "Věčné předměstí"
      Název anglicky: Brno - "The eternal suburb"

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 23. 1. 2023 16:59.
    2. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien. In MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2022.

      Klíčová slova anglicky: multilingualism, DaFnE, learning scenarios
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:32.
    3. HRADÍLKOVÁ, Helena, Petr PYTLÍK a Pavel VÁŇA. DIKOBRAZ cestuje za německou literaturou. Online. In DIKOBRAZ (digitální vzdělávací zdroje). 2022.
      Webové stránky DVZ
      Název anglicky: Porcupine travels in search of German literature

      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 16. 1. 2023 16:55.
    4. HRADÍLKOVÁ, Helena, Petr PYTLÍK a Pavel VÁŇA. DVZ – DIKOBRAZ cestuje za německou literaturou. Informace pro učitele. 2022. DIKOBRAZ (digitální vzdělávací zdroje).
      DVZ – DIKOBRAZ cestuje za německou literaturou. Informace pro učitele.
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: German language; interactive card od Czech republic; German writers; audio recordings of parallel texts; development of digital competence

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 16. 1. 2023 17:16.
    5. HRADÍLKOVÁ, Helena a Petr PYTLÍK. DVZ – DIKOBRAZ cestuje za německou literaturou. Metodika pro učitele. 2022. DIKOBRAZ (digitální vzdělávací zdroje).
      DVZ – DIKOBRAZ cestuje za německou literaturou. Metodika pro učitele.
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: German language; interactive card od Czech republic; German writers; audio recordings of parallel texts; development of digital competence

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 16. 1. 2023 17:10.
    6. HRADÍLKOVÁ, Helena a Johanna DALSANT. Einfach drauflos! Drama und Impro im Sprachunterricht mit Elisabeth Vergeiner. 2022.
      Název česky: Einfach drauflos! Drama a improvizace ve výuce jazyků s Elisabeth Vergeiner
      Název anglicky: Einfach drauflos! Drama and Impro in the Language Classroom with Elisabeth Vergeiner

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 5. 4. 2023 12:43.
    7. PYTLÍK, Petr a Helena HRADÍLKOVÁ. Landeskundliche Kenntnisse und literarische Texte zur Entwicklung der digitalen Kompetenz im DAF-Unterricht. In IDT - Internationale DeutschlehrerInnen Tagung. 2022.
      URL
      Název česky: Reálie a literární texty pro rozvoj digitální kompetence ve výuce německého jazyka
      Název anglicky: Regional studies and literary texts for the development of digital competence in German language teaching

      Klíčová slova anglicky: digital competence, german literature, authentic texts
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 23. 1. 2023 11:55.
    8. HRADÍLKOVÁ, Helena, Michal DVORECKÝ, Anke SENNEMA a Pavla MAREČKOVÁ. Lehrkompetenzentwicklung von DaF-Studierenden in einer binationalen universitären Ausbildungskooperation. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostravienis Studia Germanistica. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts, 2022, roč. 2022, č. 30, s. 93-111. ISSN 1803-408X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15452/StudiaGermanistica.2022.30.0007.
      peer-reviewed journal Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis Studia Germanistica
      Název česky: Rozvoj pedagogických kompetencí studentů němčiny v rámci binacionální univerzitní spolupráce
      Název anglicky: Development of teaching competencies of GfL students in bilateral teacher training education
      RIV/00216224:14410/22:00126741 Článek v odborném periodiku. němčina. Česká republika.
      Hradílková, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dvorecký, Michal (40 Rakousko) -- Sennema, Anke (276 Německo) -- Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Development of teaching competencies; problem-based learning; project-based learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 24. 1. 2023 14:47.
    9. HRADÍLKOVÁ, Helena. Model problémově orientované výuky ve výuce cizích jazyků: Přehledová studie. In Věra Janíková, Světlana Hanušová. Výzkum v didaktice cizích jazyků V. Brno: Masarykova univerzita, 2022.
      Název česky: Model problémově orientované výuky ve výuce cizích jazyků: Přehledová studie
      Název anglicky: Problem-Based Language Learning and Teaching: Review of Empirical Studies
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: problem-based learning; problem-based language learning; research review
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Jana Veličková, Ph.D., učo 383024. Změněno: 31. 1. 2023 21:13.
    10. KÁŇA, Tomáš, Helena HRADÍLKOVÁ a Jan ETTLER. Sharing European Architectural Heritage: Innovative language teaching tools for academic and professional mobility in Architecture and Construction. German training. 1. vyd. Pescara; Brno; Bordeaux; Madrid; Polotsk: EU, 2022.
      URL
      Název česky: SEAH: Inovativní nástroje pro výuku jazyků během akademické a profesní mobility v oblasti architektury a stavebnictv. Němčina.
      Název anglicky: Sharing European Architectural Heritage: Innovative language teaching tools for academic and professional mobility in Architecture and Construction. German training
      němčina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: learning German; professional German; German in architecture; German of construction ingineering
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 23. 1. 2023 11:01.
    11. HRADÍLKOVÁ, Helena a Petr PYTLÍK. Soft Skills für das 21. Jahrhundert – ihre Entwicklung im problembasierten Fremdsprachenunterricht. In 6. Kongress des Mitteleuropäischen Germanistenverbands (MGV) mit den Lehrstühlen für Deutsche Sprache und Literatur und Kultur der Deutschsprachigen Länder an der Warmia und Mazury-Universität in Olsztyn/Allenstein 22.-24. September 2022 WENDE? WENDEN! 2022.
      Název česky: Soft skills pro 21. století - jejich rozvoj v problémově orientované výuce jazyků
      Název anglicky: Soft skills for the 21st century - their development in problem-based language learning
      němčina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: soft skills, problem based learning, translation courses
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D., učo 109742. Změněno: 17. 1. 2023 09:05.
    12. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. Von der Form zur Funktion, vom Text zur Strukturentdeckung der Fachtexte. 2022.
      Název česky: Od formy k funkci, od obecného textu ke strukturám odborného textu
      Název anglicky: Form and Function: From Common Texts to Structures of Technical Texts
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: form and function of texts; text structures; SEAH; vocational language
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 24. 1. 2023 20:34.
    13. KÁŇA, Tomáš a Helena HRADÍLKOVÁ. Von der Form zur Funktion, vom Text zur Strukturentdeckung der Fachtexte. In Konferenz: Form und Funktion. 2022.
      URL
      Název česky: Od formy k funkci, od obecného textu ke strukturám odborného textu
      Název anglicky: Form and Function: From Common Texts to Structures of Technical Texts
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: form and function of texts; text structures; SEAH; vocational language
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 22. 9. 2022 18:51.

    2021

    1. HRADÍLKOVÁ, Helena. Didaktika využití ICT v cizím jazyce. 2021.
      Název česky: Didaktika využití ICT v cizím jazyce
      Název anglicky: Didactics of using ICT in language learning

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2022 12:20.
    2. LEITHNER, Astrid. Funktionale Grammatikbeschreibung und Möglichkeiten der Umsetzung im DaFUnterricht. 2021.
      Název česky: Funkční popis gramatiky a možnosti její implementace do výuky němčiny
      Název anglicky: Functional grammar description and its Possibilities of implementation in GFL lessons

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 20. 10. 2022 19:17.
    3. HRADÍLKOVÁ, Helena. Mehr als Deutsch? Kann man das Potenzial der Mehrsprachigkeit im DaFUnterricht nutzen? In Deutschlehrertag. 2021.
      Název česky: Více než němčina? Lze využít potenciál vícejazyčnosti ve výuce němčiny?
      Název anglicky: More than German? Can the potential of multilingualism be used in german lessons?

      Klíčová slova anglicky: multilingualism, german learning
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2022 12:22.
    4. HRADÍLKOVÁ, Helena. Mehr als Deutsch? Potenzial der Mehrsprachigkeit im DaF-Unterricht. In Deutschlehrertag 2021. 2021.
      Název česky: Více, než němčina? Potenciál vícejazyčnosti ve výuce němčiny
      Název anglicky: More than German? The Potential of Multilingualism in GLF lessons

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 22. 9. 2022 18:48.
    5. HRADÍLKOVÁ, Helena. Perspektivy a limity problémově orientované výuky v jazykové přípravě studentů učitelství německého jazyka: výzkumný projekt. In Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu. 2021.
      Název česky: Perspektivy a limity problémově orientované výuky v jazykové přípravě studentů učitelství německého jazyka: výzkumný projekt
      Název anglicky: Perspectives and limits of problem-based language learning in the language training of german language teacher: research project
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: problem based language learning; action research
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 14. 3. 2022 19:33.
    6. PYTLÍK, Petr, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavel VÁŇA. Spuren – Stopy německy psané literatury v Čechách a na Moravě. In MjUNIon. 2021.
      MjUNIon: Portál do světa bádání
      Název česky: Spuren – Stopy německy psané literatury v Čechách a na Moravě
      Název anglicky: Spuren - Traces of German literature in Bohemia and Moravia

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 15. 3. 2022 12:27.
    7. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Věra JANÍKOVÁ. Výuka němčiny jako sdílená zkušenost. 2021.
      Název česky: Výuka němčiny jako sdílená zkušenost
      Název anglicky: Learning German as a shared experience
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: Learning German as a shared experience

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 8. 12. 2021 11:29.

    2020

    1. HRADÍLKOVÁ, Helena. Didaktika využití ICT v cizím jazyce. In Středisko služeb školám a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků Brno. 2020.
      Název česky: Didaktika využití ICT v cizím jazyce
      Název anglicky: Didactics of ICT in foreign language

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 9. 3. 2021 18:27.

    2019

    1. HRADÍLKOVÁ, Helena. Angličtina pro ICT. In Studium pro koordinátory ICT. 2019.

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 25. 3. 2020 12:19.
    2. PYTLÍK, Petr a Helena HRADÍLKOVÁ. Mehrsprachigkeits-, Interkulturalitäts- und Toleranzunterricht im 18. und 19. Jahrhundert am Beispiel der Zwittauer deutschen Sprachinsel in Böhmen. In Tagung sprache – macht – gesellschaft 2019. 2019.
      URL
      Název česky: Mnohojazyčnost, interkulturalita a tolerance ve výuce v 18. a 19. století na příkladu svitavského německého jazykového ostrova
      Název anglicky: Multilingualism, Interculturality and Tolerance in the 18th and 19th Centuries using the example of Zwittauer German language island in Bohemia

      Klíčová slova anglicky: multilingualism, Theresian reform, German language island, history of education

      Změnil: Mgr. Ing. Petr Pytlík, Ph.D., učo 109742. Změněno: 2. 4. 2020 20:55.
    3. DVORECKÝ, Michal. Vybrané digitální nástroje ve výuce němčiny. 2019.
      Název česky: Ausgewählte digitale Werkzeuge im DaF-Unterricht
      Název anglicky: Selected digital tools in GFL teaching

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 20. 10. 2022 19:25.
    4. HRADÍLKOVÁ, Helena. Využití počítače ve vzdělávacím procesu. In Inovace studia k výkonu specializovaných činností -- koordinace v oblasti ICT. 2019.

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 25. 3. 2020 12:35.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla, Helena HRADÍLKOVÁ a Anke SENNEMA. Welche Lehrkompetenzen entwickeln Lehramtsstudierende während der Planung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche? In 27. GeSuS-Jahrestagung Sprach(en)forschung: Disziplinen und Interdisziplinarität. 2019.
      Název česky: Jaké učitelské kompetence rozvíjejí studenti pedagogiky během plánování, realizace a hodnocení projektového týdne?
      Název anglicky: Which teaching competences do students of study develop during the planning, implementation and evaluation of a project week?
      RIV/00216224:14410/19:00109831 Prezentace na konferencích. němčina. Polsko.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Hradílková, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Sennema, Anke (276 Německo)
      Klíčová slova anglicky: project baced learning; teaching competences;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 6. 2019 16:20.

    2018

    1. HRADÍLKOVÁ, Helena a Anke SENNEMA. Berufsorientierungswoche am Gymnasium. 2018.
      Název česky: Profesně orientační týden, gymnázium T. G. M. v Zastávce
      Název anglicky: Occupational Orientation Week at Grammar School in Zastávka
      němčina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 09:40.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8848-1.
      URL
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teaching of German as a foreign/second language; communicative competence; speech acts; teaching scenario; observation, diagnostic tools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:17.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8847-4.
      URL
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teaching of German as a foreign/second language; communicative competence; speech acts; teaching scenario; observation, diagnostic tools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:17.
    4. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8848-1.
      Čítárna Munispace
      němčina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 8. 2018 11:53.
    5. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8847-4.
      němčina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 8. 2018 11:50.
    6. HRADÍLKOVÁ, Helena a Anke SENNEMA. Internationales Kooperationsprojekt „Sprachliche Orte“ – ein Beispiel praktischer Motivationsförderung zum Deutschlehren und -lernen. In Germanistik in der Mitte Europas. 2018.
      němčina. Německo.
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 2. 4. 2019 15:14.
    7. HRADÍLKOVÁ, Helena, Jana VELIČKOVÁ, Vojtěch ŠTILEC a Barbora KOUSALOVÁ. Noc vědců. Masarykova univerzita, 2018.
      Název česky: Noc vědců
      Název anglicky: Long Night of the Sciences
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 09:38.
    8. SENNEMA, Anke a Helena HRADÍLKOVÁ. Projektovo orientované vyučovanie ako praktická motivačná podpora pre štúdium nemčiny. In Inovatívne vzdelávacie metódy + motivácia pre učiteľov a študentov = školská reforma zdola. Education – Motivation – Innovation. 2018.
      Název česky: Projektunterricht als praktische Motivationsförderung zum Deutschlernen
      Název anglicky: Project-based teaching as practical stimulation of motivation for acquisition of the German language.
      čeština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: motivation to learn; poject based learning; cooperation between schools and companies
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 16:51.
    9. HRADÍLKOVÁ, Helena a Anke SENNEMA. Projektunterricht im schulischen DaF-Unterricht: Schreiben als Sprachhandlung. ÖDaF-Mitteilungen. Göttingen: unipress, 2018, roč. 34/2018, č. 2, s. 114-122. ISSN 2196-9167. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14220/odaf.2018.34.2.114.
      Název anglicky: Project based teaching in German-as-a-foreign-language school lessons: Writing as a language act
      RIV/00216224:14410/18:00106197 Článek v odborném periodiku (nerecenzovaný). němčina. Rakousko.
      Hradílková, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sennema, Anke (40 Rakousko)
      Klíčová slova anglicky: project baced learning; writing skills; german as a foreign language; Language places
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 17:01.
    10. SENNEMA, Anke a Helena HRADÍLKOVÁ. "Why should I learn this?" Competency-oriented and autonomous forms of teaching as motivation in the secondary school classroom. In Veronika Nekolová. Inovatívne vzdelávacie metódy. Zborník z medzinárodnej konferencie. Bratislava: ABC – ACADEMIC BUSINESS CENTRUM, 2018, s. 20-26. ISBN 978-80-972600-2-6.
      RIV/00216224:14410/18:00104770 Stať ve sborníku. angličtina. Slovensko.
      Sennema, Anke (276 Německo, garant) -- Hradílková, Helena (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Motivation; foreign language learning; learner autonomy; project-based learning; occupational orientation
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 3. 2019 17:02.

    2017

    1. ASPALTER, Christian. Schreibwerkstatt Internet. Wie digitale Medien den Schreibunterricht verändern (können). 2017.
      Název česky: Spisovatelská dílna internet. Jak digitální média (teoreticky) mění výuku psaní
      Název anglicky: Writing Lab Internet. How digital media (can) change the teaching of writing

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 20. 10. 2022 19:26.
    2. WILDMANN, Doris a Astrid LEITHNER. Welchen „Sinn“ macht die Grammatik im Text? Die Umsetzung des funktionalen Grammatikansatzes im DaF-Unterricht. 2017.
      Název česky: Jaký "smysl" dává gramatika textu? Využití funkční gramatiky ve výuce němčiny
      Název anglicky: What "sense" does grammar make in the text? The implementation of the functional grammar approach in GFL lessons

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 20. 10. 2022 19:28.
Zobrazeno: 22. 9. 2024 02:18