Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga a Renata POVOLNÁ. Czech Offensive Language: Testing a Simplified Offensive Language Taxonomy. Online. In Cavalho, S., Gracia, J., Khan, A. H., McCrae, J., Ostroški, A., Fromann, D., Spahiu, B., Heinisch, B., Dalgado, A. LDK2023 - Proceedings of the 4th Conference on Language, Data and Knowledge. 1. vyd. Lisabon, Portugal: NOVA CLUNL, 2023, s. 634-639. ISBN 978-989-54081-5-3.
    2. DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga a Renata POVOLNÁ. Czech Offensive Language: Testing a Simplified Offensive Language Taxonomy (prezentace). In 4th Conference on Language, Data and Knowledge, SALLD-3 Workshop. 2023.
    3. LEWANDOWSKA-TOMASZCZYK, Barbara, Anna BĄCZKOWSKA, Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Chaya LIEBESKIND, Giedrė VALŪNAITĖ OLEŠKEVIČIENĖ, Slavko ŽITNIK, Marvin TROJSZCZAK, Renata POVOLNÁ, Linas SELMISTRAITIS, Andrius UTKA a Dangis GUDELIS. LLOD schema for Simplified Offensive Language Taxonomy in multilingual detection and applications. Lodz Papers in Pragmatics. Německo: De Gruyter, 2023, roč. 19, č. 2, s. 301-324. ISSN 1895-6106. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/lpp-2023-0016.
    4. DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga a Renata POVOLNÁ. Offensive language in media discussion forums: A pragmatic analysis. Lodz Papers in Pragmatics. Lodz, Polsko: De Gruyter, 2023, roč. 19, č. 2, s. 223-238. ISSN 1895-6106. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/lpp-2023-0012.

    2022

    1. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2022 - 2023.
    2. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2022 - 2023.
    3. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. Oborová rada Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2022 - 2023.
    4. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2022 - 2023.
    5. HŮLKOVÁ, Irena, Renata POVOLNÁ a Radek VOGEL. Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0211-4.
    6. HŮLKOVÁ, Irena, Renata POVOLNÁ a Radek VOGEL. Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2022. ISBN 978-80-280-0212-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022.
    7. HŮLKOVÁ, Irena, Renata POVOLNÁ a Radek VOGEL. Patterns and Variation in English Language Discourse: 9th Brno Conference on Linguistics Studies in English. Brno: Masaryk University Press, 2022, s. 1-165. ISBN 978-80-280-0211-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.P280-0212-2022.

    2021

    1. DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga, Martin ADAM, Renata POVOLNÁ a Radek VOGEL. Cena děkana za významný tvůrčí čin zaměstnanců v akademickém roce 2020/2021 ("Persuasion in Specialised Discourses", London: Palgrave Macmillan, 2020). Děkan Pedagogické fakulty MU, 2021.
    2. POVOLNÁ, Renata. Čmejrková, S. Jazyk a dialog. Výběr z textů. Praha NLN. Recenze. Discourse and Interaction. Masarykova univerzita, 2021, roč. 14, č. 1, s. 153-156. ISSN 1802-9930.

    2020

    1. JANČAŘÍKOVÁ, Renata, Renata POVOLNÁ, Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Světlana HANUŠOVÁ a Martin NĚMEC. An Academic Writing Needs Analysis of Czech University Graduate Students. Discourse and Interaction. Brno: Masaryk University, Faculty of Education, Department of English Language and Literature, 2020, roč. 13, č. 1, s. 42-66. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2020-1-42.
    2. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2020.
    3. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2020.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. Oborová rada Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2020.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. Oborová rada studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno, 2020.
    6. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2020.
    7. DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ, Olga, Martin ADAM, Renata POVOLNÁ a Radek VOGEL. Persuasion in Specialised Discourses. 1. vyd. London: Palgrave Macmillan, 2020, 354 s. Postdisciplinary Studies in Discourse. ISBN 978-3-030-58162-6. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-58163-3.

    2019

    1. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2019.
    2. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural variation in the expression of persuasive power in the genre of technical manuals: The case of directives. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2019, roč. 12, č. 1, s. 47-74. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2019-1-47.
    3. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2019.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. Oborová rada Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2019.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. 2019.
    6. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2019.
    7. POVOLNÁ, Renata. Researching academic writing skills of university students. In 6th International Language in Focus Conference. 2019.
    8. POVOLNÁ, Renata. The role of metadiscourse markers in technical manuals. In Metadiscourse across Languages and Contexts conference, School of Foreign Language Education, Jilin University, Chang Chun, China. 2019.

    2018

    1. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2018.
    2. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural variation in the expression of directives as important persuasive strategies in the genre of technical manuals. In 14th ESSE Conference, 2018. 2018.
    3. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2018.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2018.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. 2018.
    6. POVOLNÁ, Renata. Chapter 7, Conference abstracts in English. A challenge for non-Anglophone writers. In Pilar Mur-Dueñas and Jolanta Šinkūnienė. Intercultural Perspectives on Research Writing. 1.vyd. Amsterdam / Philadelphia: John Benjamins Publishing Company, 2018, s. 151-172. Aila Applied Linguistics Series 18. ISBN 978-90-272-0197-3. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1075/aals.18.07pov.
    7. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2018.
    8. POVOLNÁ, Renata. On some persuasive strategies in technical discourse: Cross-cultural analysis of directives in English and Czech technical manuals. Topics in Linguistics. Nitra: Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Arts, 2018, roč. 19, č. 2, s. 72-85. ISSN 1337-7590. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.2478/topling-2018-0011.

    2017

    1. POVOLNÁ, Renata. Auer, P. Jazyková interakce [Linguistic interaction], translated by Nekvapil, J. et al., Prague: Nakladatelství Lidové noviny, Review. Discourse and Interaction. Masarykova univerzita, 2017, roč. 10, č. 1, s. 115-118. ISSN 1802-9930.
    2. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2017. ISSN 1802-9930.
    3. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2017.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2017.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. 2017.
    6. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2017. ISSN 1337-7590.

    2016

    1. POVOLNÁ, Renata. A cross-cultural analysis of conjuncts as indicators of the interaction and negotiation of meaning in research articles. Topics in Linguistics. Nitra: Constantine the Philosopher University in Nitra, Faculty of Arts, 2016, vol. 17, č. 1, s. 45-63. ISSN 1337-7590. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/topling-2016-0004.
    2. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2016. ISSN 1802-9930.
    3. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural analysis of conference abstracts. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2016, Vol. 9, No. 1, s. 29-48. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2016-1-29.
    4. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural analysis of conference abstracts, Linguistics colloquy, Institute of English Language and Linguistics, Chemnitz University of Technology. 2016.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. 2016.
    6. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. 2016.
    7. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. 2016.
    8. POVOLNÁ, Renata. Exploring academic writing skills of Czech university students. Online. In M. Tsantila, J. Mandalios a M. Ilkos. ELF: Pegagogical and Interdisciplinary Perspectives. první. Athens: Deree - The American College of Greece, 2016, s. 385-391. ISBN 978-618-81803-0-7.
    9. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2016. ISSN 1337-7590.
    10. POVOLNÁ, Renata. Writing a conference abstract in English: A challenge for non-Anglophone writers. In konference ESSE (The European Society for the Study of English), Galway, Irsko. 2016.

    2015

    1. POVOLNÁ, Renata. Academic writing skills of Czech university students: Results from 2009 and 2014. In 10th Brno International Conference of English, American and Canadian Studies. Creating, Shaping, Signifying. 2015.
    2. POVOLNÁ, Renata. Co-editor-in-chief of the linguistics journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2015. ISSN 1802-9930.
    3. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural analysis of conference abstracts. In PRISEAL 3. Publishing and Presenting Research Internationally: Issues for Speakers of English as an Additional Language. 3rd Conference: Researching, Teaching and Supporting Research Communication: Perspectives and Prospects. 2015.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2015.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. Oborová rada programu 7310 Filologie, Studijní abor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2015.
    6. POVOLNÁ, Renata. Členka oborové rady studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. Oborová rada doktorského studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno, 2015.
    7. POVOLNÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRÁTILOVÁ. Developing academic writing skills in English across the university curriculum. In Lecture for teachers and students of Sofia University of St. Kliment Ohridski, Sofia, Bulgaria. 2015.
    8. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2015 - 2017. ISSN 1337-7590.
    9. POVOLNÁ, Renata. On cross-cultural variation in the use of conjuncts in research articles by Czech and native speakers of English: Can conjuncts contribute to the interactive and dialogic character of academic texts? In Ramón Pló Alastrué and Carmen Pérez-Llantada. English as a Scientific and Research Language. Debates and Discourses. 1. vydání. Berlin/Boston: Mouton de Gruyter., 2015, s. 115-140. English in Europe. Vol. 2. ISBN 978-1-61451-749-8.
    10. POVOLNÁ, Renata. On some language means enhancing the interactive character of research articles. In 6th Nitra Conference on Discourse Studies. Discourse Analysis and Beyond. Reflections of Discourse in Culture, Society and Vocational Language. 2015.

    2014

    1. POVOLNÁ, Renata. Academic writing skills of university students: Results from Masaryk University. In vyžádaná přednáška pro studenty Pedagogické fakulty Univerzity Komenského v Bratislavě. 2014.
    2. POVOLNÁ, Renata a Olga DONTCHEVA-NAVRATILOVA. Analyzing the Development of Academic Writing Skills in English as a Lingua Franca. In Christoph Haase and Natalia Orlova. ELT: Harmony and Diversity. 1. vydání. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2014, s. 17-54. ISBN 978-1-4438-5506-8.
    3. POVOLNÁ, Renata. Co-editor of the scientific journal Discourse and Interaction. Discourse and Interaction, 2014. ISSN 1802-9930.
    4. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady doktorského studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno. Oborová rada doktorského studijního programu Specializace v pedagogice, obor Didaktika cizích jazyků, Pedagogická fakulta MU, Brno, 2014.
    5. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Karlova univerzita, Praha. Oborová rada Studijního programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2014.
    6. POVOLNÁ, Renata. Členka Oborové rady Programu 7310 Filologie, Studijní obor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno. Oborová rada programu 7310 Filologie, Studijní abor Anglický jazyk, Filozofická fakulta, Masarykova univerzita, Brno, 2014.
    7. POVOLNÁ, Renata. Exploring academic writing skills of Czech university students. In ELF7, The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. 2014.
    8. POVOLNÁ, Renata. Exploring academic writing skills of Czech university students. ELF7: The 7th International Conference of English as a Lingua Franca. Pedagogical and Interdisciplinary Perspectives. Book of abstracts. 2014.
    9. POVOLNÁ, Renata. Malá, Markéta: English Copular Verbs: A Contrastive Corpus-Supported View. Praha: FF UK (Review). 1st edition. Brno: MSD Brno, 2014, 4 s. Discourse and Interaction. ISSN 1802-9930.
    10. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the scientific journal Topics in Linguistics. Topics in Linguistics, 2014. ISSN 1337-7590.
    11. POVOLNÁ, Renata. Teaching and evaluation of academic writing skills of Czech university students. In vyžádaná přednáška pro učitele a studenty v Institute of English Language and Linguistics, Chemnitz Univerzity of Technology, Chemnitz, Německo. 2014.

    2013

    1. POVOLNÁ, Renata. Čtenáři, učitelé a literatura v cizím jazyce. 2013.
    2. DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata JANČAŘÍKOVÁ a Renata POVOLNÁ. Designing Courses on Academic Writing Skills at University Level. In Haase, C. and Schmied, J. (eds). English for Academic Purposes: Practical and Theoretical Approaches. 1st ed. Göttingen: Cuvillier Verlag, 2013, s. 123-147. REAL Studies 7. ISBN 978-3-95404-582-2.
    3. POVOLNÁ, Renata. Learning to Write: Ideas for Teaching Advanced Students. 2013.
    4. POVOLNÁ, Renata. On some text-organizing devices in Master's theses written by Czech university students. In English in Europe. Responses to the lingua franca role of English. Thessaloniki, Greece. 2013.
    5. POVOLNÁ, Renata. On some variation in the use of discourse markers by Czech and German students of English. Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2013, roč. 6, č. 2, s. 41-60. ISSN 1802-9930. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/DI2013-2-41.
    6. POVOLNÁ, Renata. Válková, S. (2012) Regulating Discourse: Compliments and Discourse Signposts. English Czech Interface. Saarbrucken: LAP Lambert Academic Publihing. (Review). 1. vydání. Brno: MSD Brno, 2013, 4 s. 6/2. ISSN 1802-9930.
    7. POVOLNÁ, Renata. Vedení studentů učitelství na praxích - Mentoring. 2013.

    2012

    1. POVOLNÁ, Renata. Causal and Contrastive Discourse Markers in Novice Academic Writing. Brno Studies in English. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 38, č. 2, s. 131-148. ISSN 0524-6881. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/BSE2012-2-8.
    2. DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata JANČAŘÍKOVÁ, Gabriela MIŠŠIKOVÁ a Renata POVOLNÁ. Coherence and Cohesion in English Discourse. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 157 s. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity, sv. 158. ISBN 978-80-210-6126-2.
    3. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural differences in the use of discourse markers by Czech and German students of English in the genre of Master's theses. In Insights into Academic Genres. 1. vyd. Bern: Peter Lang AG, 2012, s. 329-351. Linguistic Insights. Vol. 160. ISBN 978-3-0343-1211-0.
    4. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural variation in the degree of dialogicality in research articles: On some text-organizing devices. In Coherence and Cohesion in English Discourse. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2012, s. 29-58. Spisy Pedagogické fakulty MU, Svazek 158. ISBN 978-80-210-6126-2.
    5. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural variation in the use of some text-organizing devices in research articles. In English in Europe Network. 2. English as a scientific and research language. 2012.
    6. POVOLNÁ, Renata. Enhancing Coherent Interpretation in Academic Written Discourse: Cross-Cultural Variation in the Use of Discourse Markers. In Discourse Interpretation: Approaches and Applications. 1. vyd. Newcastle upon Tyne: Cambridge Scholars Publishing, 2012, s. 179-208. 1. číslo. ISBN 978-1-4438-3632-6.
    7. POVOLNÁ, Renata. Negotiation of meaning when establishing coherence: The case of I mean. In Coherence and Cohesion in English Discourse. 1. vyd. Brno: Masaryk University, Brno, 2012, s. 59-76. Spisy Pedagogické fakulty MU. Svazek 158. ISBN 978-80-210-6126-2.
    8. POVOLNÁ, Renata. Pragmatic awareness in teacher education. Acta academica karviniensia. Karviná: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2012, XII, č. 1, s. 148-158. ISSN 1212-415X.

    2011

    1. POVOLNÁ, Renata. Causal and contrastive discourse markers as used by Czech and German students of English in the genre of diploma theses. In Research project workshop: In Search of the Interpersonal Aspects of Academic and Mass Media Discourse. 2011.
    2. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural differences in the use of discourse markers by Czech and German students of English in the genre of diploma theses. In Genre Variation in English Academic Communication. Emerging Trends and Disciplinary Insights. An International Conference hosted by CERLIS, University of Bergamo, Italy. 2011.
    3. POVOLNÁ, Renata. Cross-cultural differences in the use of discourse markers by Czech and German students of English in the genre of diploma theses. Book of abstracts. In Genre Variation in English Academic Communication. Emerging Trends and Disciplinary Insights. An International Conference hosted by CERLIS, University of Bergamo, Italy. 2011.
    4. POVOLNÁ, Renata. Differences between Czech and German students of English when using discourse markers in the genre of diploma theses. In PRISEAL 2. Occupying niches: Interculturality, cross-culturality in academic research. University of Silesia. Katowice/Sosnowiec, Poland. 2011.
    5. POVOLNÁ, Renata. Member of the board of reviewers of the linguistics journal Topics in Linguistics. 2011 - 2017.
    6. POVOLNÁ, Renata. Olga Dontcheva-Navratilova: Analysing Genre: The Colony Text of UNESCO Resolutions, Brno: Spisy Pedagogické fakulty MU, Sv.134, 2009, 163 s. Review. 1. vyd. Praha: Ústav pro jazyk český, Akademie věd ČR, 2011, 3 s. Časopis pro moderní filologii 93 / 2011. ISSN 0862-8459.
    7. POVOLNÁ, Renata. Spatial and Temporal Adverbials in the Further Development of the Communication. In New Chapters in Functional Syntax. 1. vyd. Ostrava: Faculty of Arts, University of Ostrava, Czech Republic, 2011, s. 51-72. Spis Ostravské univerzity v Ostravě. ISBN 978-80-7368-946-9.

    2010

    1. POVOLNÁ, Renata. Can non-native speakers of English use contrastive discourse markers correctly when writing academic tetxs? In ... for thy speech bewrayeth thee. A Festschrift for Libuše Dušková. 1. vyd. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta, 2010, s. 209-231. ISBN 978-80-7308-299-4.
    2. POVOLNÁ, Renata. Causal and Contrastive Discourse Markers in Learner Discourse. In ESSE 10, 10th Conference of the European Society for the Study of English, Universita degli Studi di Torino. 2010.
    3. POVOLNÁ, Renata. Exploring Sequential Relationships in Learner Discourse. In Exploring Space: Spatial Notions in Cultural, Literary and Language Studies; Volume 2, Space in Language Studies. 1. vydání. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2010, s. 177-188. ISBN 978-1-4438-2144-5.
    4. POVOLNÁ, Renata. Interactive Discourse Markers in Spoken English. 1. vyd. Brno: Masaryk University, 2010, 192 s. Faculty of Education Work 139. ISBN 978-80-210-5373-1.
    5. POVOLNÁ, Renata. Interpreting meaning in spoken interaction: the case of I mean. In: I Mean. Conference Proceedings. First International Conference on Meaning in Interaction. University of the West of England, Bristol, 23-25 April, 2009. 1. vyd. Bristol: University of the West of England, 2010.
    6. POVOLNÁ, Renata. On contrastive relations in academic spoken discourse. Brno Studies in English. Brno: Masaryk University, 2010, roč. 35, č. 2, s. 93-105. ISSN 0524-6881.

    2009

    1. DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata POVOLNÁ, Karin AIJMER, Julia HÜTTNER, Markéta MALÁ, Piotr CAP, Jan CHOVANEC, Renata TOMÁŠKOVÁ, Milena KRHUTOVÁ, Josef SCHMIED a Gabriela MIŠŠÍKOVÁ. Coherence and Cohesion in Spoken and Written Discourse. 1. vyd. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2009, 204 s. ISBN 978-1-4438-1308-2.
    2. POVOLNÁ, Renata. Exploring Interactive Discourse Markers in Academic Spoken Discourse. In Coherence and Cohesion in Spoken and Written Discourse. 1. vyd. Newcastle upon Tyne, UK: Cambridge Scholars Publishing, 2009, s. 60-80. ISBN 978-1-4438-1308-2.
    3. POVOLNÁ, Renata. Interpretation of meaning in spoken discourse (with some implications for teaching). In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 68-74. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
    4. POVOLNÁ, Renata. Linguistics research at the department of English language and literature. In Research in English Language Teacher Education. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 11-18. Spisy Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity. ISBN 978-80-210-4967-3.
    5. POVOLNÁ, Renata. Negotiation of meaning in spoken interaction. Topics in Linguistics. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre,, 2009, roč. 3, č. 1, s. 55-58. ISSN 1337-7590.
    6. POVOLNÁ, Renata. Some discourse markers used to express politeness in spoken academic discourse. In KUZNIAK, Marek a Bozena ROZWADOWSKA. Studies in Language and Methodology of Teaching Foreign Languages, PASE Papers 2008. 1. vyd. Wroclaw: Oficyna Wydawnicza ATUT, Wroclaw 2009, 2009, s. 155-164. ISBN 978-83-7432-481-6.

    2008

    1. POVOLNÁ, Renata. Notes on coherence in spoken and written discourse (with some implications for teaching). In SCHMIED, Josef a Christoph HAASE. English Projects in Teaching and Research in Central Europe, Research in English and Applied Linguistics, REAL Studies 4. Gottingen: Cuvillier Verlag Gottingen, 2008, s. 97-105. ISBN 978-3-86727-664-1.
    2. POVOLNÁ, Renata. Some discourse markers in spoken academic discourse. In Ends and Means in Language: Communication and Textual Strategies in Mass Media, Commercial and Academic Discourse; Autorský záměr a jeho cesta k adresátovi: Komunikační a textové strategie v masmediálním, komerčním a akademickém diskurzu. 1. vyd. Ostrava: Ostravská univerzita v Ostravě, Filozofická fakulta, 2008, s. 55-59. ISBN 978-80-7368-592-8.
    3. POVOLNÁ, Renata. Why are there so many labels for discourse markers? Discourse and Interaction. Brno: Masarykova univerzita, 2008, roč. 1, č. 1, s. 115-124. ISSN 1802-9930.

    2007

    1. POVOLNÁ, Renata. Aspects of coherence in spoken discourse. In SCHMIED, Josef, Renata POVOLNÁ a Christoph HAASE. Complexity and Coherence, Approaches to Linguistics Research and Language Teaching, REAL Studies 3. 1. vyd. Gottingen: Cuvillier Verlag, 2007, s. 107-125. ISBN 978-3-86727-215-5.
    2. POVOLNÁ, Renata, Josef SCHMIED a Christoph HAASE. Complexity and coherence - Outlining a mosaic. In SCHMIED, Josef, Renata POVOLNA a Christoph HAASE. Complexity and Coherence, Approaches to Linguistics Research and Language Teaching, REAL Srudies 3. 1. vyd. Gottingen: Cuvilier Verlag, 2007, s. 1-12. ISBN 978-3-86727-215-5.
    3. POVOLNÁ, Renata. How to achieve and maintain coherence in spoken English. Acta Academica Karviniensia, Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná: SU OPF v Karviné, 2007, roč. 2007/1, č. 1, s. 149-161. ISSN 1212-415X.
    4. POVOLNÁ, Renata. Some means of politeness in English face-to-face conversation. Topics in Linguistics. Politeness and Interaction. Vol. 1. Nitra: Constantine the Philosopher University, 2007, roč. 1, č. 1, s. 153-163. ISSN 1802-128X.
    5. POVOLNÁ, Renata. Translation problems: sofistikovaný and its derivatives. In Miššíková, G., Mačura, M., Sedláčková, Z., Torok, L., Stanová, K., Povolná, R., Dontcheva-Navratilova, O.: Analýza stavu prekladu, tlmočenia a vyučovania cudzích jazykov vo firemnom prostredí na Slovensku. 1.vyd. Nitra: Katedra anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta Univerzity Konštantína Filozofa v Nitre, 2007, s. 45-49. ISBN 80-8094-063-0.

    2006

    1. POVOLNÁ, Renata. Can interactive discourse items contribute to the coherence of spoken discourse? In Mačura, M., Miššíková, G. (eds) Trends and Perspectives, 1st Nitra Conference on Discourse Studies. Slovensko, Nitra: Department of English and American Studies. Faculty of Arts. Constantine the Philosopher University in Nitra., 2006, s. 117-128. ISBN 80-8094-029-0.
    2. POVOLNÁ, Renata. Interaction in spoken discourse. In Discourse and Interaction 2, Sborník prací Pedagogické fakulty MU, Sv. 198, Řada cizích jazyků č.7, Povolná R., Dontcheva-Navrátilova, O. (eds). Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 131-142. ISBN 80-210-4203-6.
    3. DONTCHEVA-NAVRATILOVA, Olga, Renata POVOLNÁ a Irena HŮLKOVÁ. Interactive E-learning support for teaching linguistics. Acta Academica Karviniensia. Sborník vědeckých statí a článků OPF. Karviná: OPF SU, 2006, roč. 2006, č. 1, s. 16-28. ISSN 1212-415X.
    4. POVOLNÁ, Renata. On coherence in spoken discourse. In Drápela, M.,Vomlela, J. (eds) Silesian Studies in English 2006. International Conference of English and American Studies (Proceedings). Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav cizích jazyků, 2006, s. 196-205. ISBN 80-7248-400-1.

    2005

    1. POVOLNÁ, Renata. I-oriented comment clauses as response elicitors in spoken English. In Discourse and Interaction 1, Brno Seminar on Linguistic Studies in English: Proceedings, Spisy Pedagogické fakulty, Vol. 187, edited by Renata Povolná and Olga Dontcheva-Navrátilová. 1. vyd. Brno: Vydavatelství Masarykovy univerzity v Brně, 2005, s. 99-111. ISBN 80-210-3916-7.
    2. POVOLNÁ, Renata. On some discourse functions of you know in English authentic face-to-face conversation. In 2nd Prague Conference on Linguistics and Literary Studies: Proceedings, edited by Anna Grmelová, Libuše Dušková, Mark Farrell. 1.vyd. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2005, s. 47-57. ISBN 80-7290-221-0.
    3. POVOLNÁ, Renata. On some discourse items as response elicitors in English face-to-face and telephone conversation. In Theory and Practice in English Studies 3, Proceedings from the Eighth Conference of British, American and Canadian Studies (Linguistics), edited by Jan Chovanec. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2005, s. 131-140. ISBN 80-210-3283-9.
    4. POVOLNÁ, Renata. On some functions of you know and you see in different genres of spoken English. In Slovak Studies in English 1, The Proceedings of the Conference organized on the occasion of the 80th anniversary of the opening of British and American Studies at the Faculty of Arts, Comenius University Bratislava. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2005, s. 159-168. ISBN 80-89197-27-2.
    5. POVOLNÁ, Renata. On some interactive discourse items in English telephone conversation. Acta Academica Karviniensia. Karviná: SUO OPF v Karviné, 2005, roč. 2005, č. 1, s. 142-152. ISSN 1212-415X.
    6. POVOLNÁ, Renata. On the role of some interactive D-items in different genres of spoken English. In Patterns, A Festschrift for Libuše Dušková, edited by Jan Čermák, Aleš Klégr, Markéta Malá and Pavlína Šaldová. 1. vyd. Praha: Ústav anglistiky a amerikanistiky, Filozofická fakulta Univerzity Karlovy v Praze, 2005, s. 169-182, 13 s. ISBN 80-7308-108-3.
    7. POVOLNÁ, Renata. Some linguistics-oriented courses and their contribution to the preparation of future teachers of English. In English for Central Europe: Interdisciplinary Saxon-Czech Perspective, Research in English and Applied Linguistics, REAL Studies 1. 1. vyd. Gottingen, Německo: Cuvillier Verlag Gottingen, 2005, s. 63-68. ISBN 3-86537-420-4.
    8. POVOLNÁ, Renata. Some notes on interactive discourse items in spoken English. Brno Studies in English 31. Brno: Masarykova univerzita, 2005, LIV, č. 1, s. 49-61. ISSN 1211-1791.

    2004

    1. POVOLNÁ, Renata. Clausal forms you know, you see, I mean, I think etc. in the language of public radio discussions. Acta Academica Karviniensia. Karviná: SUO OPF v Karviné, 2004, roč. 2004, č. 1, s. 175-187, 12 s. ISSN 1212-415X.

    2003

    1. POVOLNÁ, Renata. Comment clauses and their function in English authentic face-to-face conversation. Acta Academica Karviniensia. Karviná: SUO OPF v Karviné, 2003, roč. 2003, č. 1, s. 178-191. ISSN 1212-415X.
    2. POVOLNÁ, Renata. Comment clauses in English face-to-face conversation. In Theory and Practice in English Studies, Volume 1, Proceedings from the Seventh Conference of British, American and Canadian Studies (Linguistics and Methodology), edited by Jan Chovanec. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, s. 71-82. ISBN 80-210-3283-9.
    3. POVOLNÁ, Renata. Some notes on the use of I mean in English face-to-face conversation. Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, Řada anglistická: Brno Studies in English 29. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, LII, č. 9, s. 21-36. ISSN 1211-1791.
    4. POVOLNÁ, Renata. Spatial and Temporal Adverbials in English Authentic Face-to-Face Conversation. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, 142 s. Spisy Pedagogické fakulty 87. ISBN 80-210-3156-5.

    2001

    1. POVOLNÁ, Renata. Clause position of single spatial and temporal adverbials. Acta Academica Karviniensia. Karviná: SUO OPF v Karviné, 2001, roč. 2001, č. 1, s. 120-132. ISSN 1212-415X.
    2. POVOLNÁ, Renata. Factors influencing the clause position of spatial and temporal adverbials (based on three radio discussions from the LLC). Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, Řada anglistická: Brno Studies in English 27. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, L, č. 7, s. 29-47. ISSN 1211-1791.

    2000

    1. POVOLNÁ, Renata. Single spatial and temporal adverbials with regard to functional sentence perspective (based on conversational texts from the LLC). In 6th Conference of British, American and Canadian Studies (Proceedings), edited by Helena Petruňová a Marianna Prčíková. 1.vyd. Prešov: Fakulta humanitných a prirodných vied Prešovskej univerzity, 2000, s. 81-92. ISBN 80-8068-014-0.
    2. POVOLNÁ, Renata. Some notes on spatial and temporal adverbials with regard to functional sentence perspective (based on conversational texts from LLC). Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, Řada anglistická: Brno Studies in English 26. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2000, XLIX, č. 6, s. 27-56. ISSN 1211-1791.

    1999

    1. POVOLNÁ, Renata. Some notes on realization types of spatial and temporal adverbials with regard to their syntactic obligatoriness and semantic classification (based on conversational texts from LLC). Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, Řada anglistická: Brno Studies in English 25. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1999, XLVIII, č. 5, s. 27-41. ISSN 1211-1791.

    1998

    1. POVOLNÁ, Renata. Some notes on spatial and temporal adverbials in English conversation. Sborník prací Filozofické fakulty Brněnské univerzity, Řada anglistická: Brno Studies in English 24. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 1998, XLVII, č. 4, s. 87-108. ISSN 1211-1791.

    1997

    1. POVOLNÁ, Renata. Český jazykový atlas 2, Balhar, Jan - Jančák, Pavel a kol. In Český jazykový atlas 2, Balhar, Jan - Jančák, Pavel a kol. Vyd. 1. Praha: Academia, 1997, 50 s. ISBN 80-200-0574-9.

    1992

    1. POVOLNÁ, Renata. Český jazykový atlas 1, Balhar, Jan - Jančák, Pavel a kol. In Český jazykový atlas 1, Balhar, Jan - Jančák, Pavel a kol. Vyd. 1. Praha: Academia, 1992, 50 s. ISBN 80-200-0014-3.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 19. 8. 2024 18:55