Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2023

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. dotisk 1. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special needs education; special educational needs teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 7. 6. 2023 13:42.

    2021

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
      RIV/00216224:14410/21:00128236 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Červenka, Karel (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special needs education; special educational needs teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Změněno: 26. 3. 2024 18:35.
    2. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special needs education; special educational needs teacher; special educational needs; inclusive education; qualitative research; social inclusion
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Bc. Jiří Hotárek, učo 235101. Změněno: 6. 4. 2023 12:12.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence. Online. In Zuzana Truhlářová, Pavel Zikl, Gabriela Daňková. Aktuální otázky a možnosti v oblasti intervence u osob se speciálními potřebami. Current Issues and Opportunities in the Field of Intervention for People with Special Needs. Hradec Králové: Vydalo nakladatelství Univerzity Hradec Králové, Gaudeamus, 2021, s. 214-219. ISBN 978-80-7435-828-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.36689/uhk/icipsen/2021-01-029.
      stránky konference s odkazem na sborník s konference
      Název česky: Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
      Název anglicky: Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention
      RIV/00216224:14410/21:00124313 Stať ve sborníku. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual difficulties; school performance; pupils; competences; teachers‘ competences
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 3. 3. 2022 09:47.
    4. RÖDEROVÁ, Petra. Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence. In Mezinárodní konference pro inkluzi osob se speciálními vzdělávacími potřebami – ICIPSEN Hradec Králové. 2021.
      Název česky: Oslabené vidění jako specifická potřeba z pohledu školní podpory a intervence
      Název anglicky: Vision problems as a specific need in terms of school support and intervention
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: Visual difficulties, school performance, pupils 'competences, teachers' competences
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 3. 2022 14:07.

    2020

    1. RÖDEROVÁ, Petra, Marie PAVLOVSKÁ a Martin VRUBEL. Metodika práce s třídním kolektivem v inkluzivní třídě se zaměřením na žáky se zrakovým postižením. Metodická příručka. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 135 s. ISBN 978-80-210-9845-9.
      Čítárna Munispace
      Název anglicky: Methodology of Classroom Management in Inclusive Classroom with a Focus on Pupils with Visual Disability. Methodological Manual
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment, inklusive education, special educational needs, drama, classroom climate, cooperation, communication

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 26. 4. 2021 14:27.
    2. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ a Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 s. Výchova a vzdělávání zvláštních skupin osob (22). ISBN 978-80-280-0229-9.
      Název anglicky: Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
      RIV/00216224:14410/20:00128802 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Fialová, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bazalová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Bognerová, Iveta (203 Česká republika, domácí) -- Dlouhá, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Heislerová, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Jůzová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pacltová, Hana (203 Česká republika, domácí) -- Petroušková, Pavlína (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Řehulka, Evžen (203 Česká republika, domácí) -- Szewczyková, Sandra (203 Česká republika, domácí) -- Šedá, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Veselá, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Wernerová, Ester (203 Česká republika, domácí) -- Zaifertová, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 10. 3. 2023 11:54.
    3. FIALOVÁ, Ilona, Barbora BAZALOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Iveta BOGNEROVÁ, Dana DLOUHÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Kateřina HEISLEROVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Ivana JŮZOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Hana PACLTOVÁ, Pavlína PETROUŠKOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Sandra SZEWCZYKOVÁ, Michaela ŠEDÁ, Kateřina VESELÁ, Věra VOJTOVÁ, Ester WERNEROVÁ a Barbora ZAIFERTOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice – zkušenosti z inkluze. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 257 s. ISBN 978-80-280-0229-9.
      Název anglicky: Here we are! Case studies in Special Education – Experience of Inclusion
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: case studies; special needs teacher; teacher; parents; child; pupil with special needs;
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 1. 9. 2023 11:27.

    2019

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Speciálněpedagogická diagnostika oftalmopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.). 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 54 s. ISBN 978-80-210-9590-8.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Speciálněpedagogická diagnostika oftalmopedická. Metodické texty k projektu MUNI 4.0. Pedagogická fakulta, studijní program Logopedie (Bc.)
      Název anglicky: A special educational approach to Diagnostics of vision loss and visual perception deficits. Methodical texts for the MUNI 4.0 project
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 7. 2020 14:46.
    2. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 250 s. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Název česky: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Název anglicky: Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      RIV/00216224:14410/19:00113228 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, garant, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Jánská, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kristlová, Michaela (203 Česká republika, domácí) -- Lauková, Štěpánka (203 Česká republika, domácí) -- Malenová, Martina (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Martinec, Jiří (203 Česká republika, domácí) -- Mátlová, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Matulová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pipalová, Kristýna (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Šimáčková, Dita (203 Česká republika, domácí) -- Trchalíková, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Vindišová, Mária (703 Slovensko, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 23. 2. 2023 13:54.
    3. BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Veronika JÁNSKÁ, Petr KACHLÍK, Petr KOPEČNÝ, Michaela KRISTLOVÁ, Štěpánka LAUKOVÁ, Martina MALENOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MÁTLOVÁ, Eva MATULOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Kristýna PIPALOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Dita ŠIMÁČKOVÁ, Dagmar TRCHALÍKOVÁ, Mária VINDIŠOVÁ, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 258 s. ISBN 978-80-210-9562-5.
      Název česky: Tady jsme! Kazuistické studie ve speciální pedagogice - speciální pedagog a jeho role
      Název anglicky: Here we are! Case studies in special needs education - special educator and his role
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: case study; special needs teacher; sensory disability; developmental impairment; physical disability; health disadvantage; speech and language disability; specific learning disability; autism spectrum disorder; emotional and behavioural disorders.
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 16. 12. 2021 11:09.

    2018

    1. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Pavel BENEŠ. EDUCATION POLICY: INCLISIVE EDUCATION,SOCIOLOGY OF EDUCATION - Accessibility of Education for Students with Visual Impairment. Journal “EDUCATION“. Tbilisi: Sokhumi State Univerzity, 2018, roč. 9-10, 9-10, s. 14-24.
      angličtina. Gruzie.
      Klíčová slova anglicky: study failure; equality of students; disability; environmental barriers; attitudes of teachers; accessibility of universities
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 19. 11. 2019 10:22.
    2. SOKOLOVA, Anastasia, Petra RÖDEROVÁ, Šárka HLUBOCKÁ, Vojtěch POLÁŠEK a Alibek TOKABAYEV. Možnosti uplatnění nevidomých studentů v České republice a v zahraničí. In Beseda v rámci Týdne pro inkluzi 2018. 2018.
      Program Týdne pro inkluzi Zpráva na webu Katedry ruského jazyka a literatury PdF MU
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Students with Visuall Impairment

      Změnila: Mgr. Anastasija Sokolova, Ph.D., učo 365354. Změněno: 29. 10. 2018 10:08.
    3. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
      Název anglicky: Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process
      RIV/00216224:14410/18:00106184 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Kopečný, Petr (203 Česká republika, garant, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Červenka, Karel (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Kachlík, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Magerová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Řehulka, Evžen (203 Česká republika, domácí) -- Vojtová, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special needs; inclusion; pupil; education; sources; support; intervention; communication
      Recenzováno: ano

      Změnila: doc. PhDr. Věra Vojtová, Ph.D., učo 17410. Změněno: 23. 2. 2023 16:34.
    4. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
      Název anglicky: Reflection of Special Educational Needs in the Educational Process
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special needs; inclusion; pupil; education; sources; support; intervention; communication
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 20. 6. 2019 14:34.

    2017

    1. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ. Cena děkana Pedagogické fakulty MU za publikaci Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. Pedagogická fakulta MU, 2017.
      Název česky: Cena děkana Pedagogické fakulty MU za publikaci Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
      Název anglicky: Dean's Award for Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments

      Změnila: Mgr. Klára Dobrovolná, DiS., učo 84416. Změněno: 11. 3. 2018 18:46.
    2. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 s. ISBN 978-80-210-8456-8.
      URL
      Název česky: Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením
      Název anglicky: Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
      RIV/00216224:14410/17:00100304 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Vrubel, Martin (203 Česká republika, garant, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Education; Support; Rehabilitation; Visual Impairment
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:50.
    3. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 s. ISBN 978-80-210-8885-6.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením
      Název anglicky: Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Child, Pupil, Student, Visual impairment, Education, Support, Rehabilitation, Research of Educational Support

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 10. 7. 2018 09:01.
    4. VRUBEL, Martin, Petra RÖDEROVÁ a Nora JÁGEROVÁ. Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 140 s. ISBN 978-80-210-8456-8.
      Název česky: Vzdělávání, podpora a rehabilitace osob se zrakovým postižením
      Název anglicky: Education, Support and Rehabilitation for People with Visual Impairments
      Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Education; Support; Rehabilitation; Visual Impairment
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Martin Vrubel, Ph.D., učo 214871. Změněno: 10. 3. 2018 11:42.
    5. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATĚJÍČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. první. Brno: MU, 2017, 311 s. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Název česky: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Název anglicky: Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      RIV/00216224:14410/17:00100342 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Horáková, Radka (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Bláhová, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Bubeníčková, Bronislava (203 Česká republika) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Ďásková, Daniela (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Chaloupková, Soňa (203 Česká republika, domácí) -- Jágerová, Nora (703 Slovensko, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Kulihová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Márová, Ivana (203 Česká republika, domácí) -- Matějíčková, Eva (703 Slovensko, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Sedláčková, Jana (203 Česká republika, domácí) -- Taichová, Milada (203 Česká republika, domácí) -- Uhrová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Vrožina, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Chleboradová, Barbora (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 17. 5. 2018 13:21.
    6. HORÁKOVÁ, Radka, Marie VÍTKOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Jana BLÁHOVÁ, Bronislava BUBENÍČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Daniela ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Nora JÁGEROVÁ, Petr KOPEČNÝ, Barbora KULIHOVÁ, Ivana MÁROVÁ, Eva MATEJIČKOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Jana SEDLÁČKOVÁ, Milada TAICHOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN, Jan VROŽINA, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ a Barbora CHLEBORADOVÁ. Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 311 s. ISBN 978-80-210-8915-0.
      Název česky: Vzdělávání a podpora dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí
      Název anglicky: Education and Support for Children, Pupils and Students with Special Educational Needs in the Inclusive Environment
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: inclusive education; pupil with special educational needs; support measures; support; therapy; teaching methods; speech therapy intervention; psychohygienic
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 28. 5. 2018 15:20.

    2016

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 203 s. ISBN 978-80-210-8091-1.
      Název anglicky: Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality, pupil/person with visual impairment, blind, partially sighted person, education, developing potential, key competencies, social competencies, specific competencies prevocational and vocational training, autonomy, self-concept, counselling, quality of life, inclusion

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 22. 7. 2016 08:18.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. dotisk 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 203 s. ISBN 978-80-210-8091-1.
      Název anglicky: Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment

      Klíčová slova anglicky: personality, pupil/person with visual impairment, blind, partially sighted person, education, developing potential, key competencies, social competencies, specific competencies prevocational and vocational training, autonomy, self-concept, counselling, quality of life, inclusion

      Změnila: Ing. Bc. Martina Nedomová, DiS., učo 31279. Změněno: 23. 5. 2016 10:51.
    3. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: MU, 2016, 384 s. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Název česky: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Název anglicky: Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/16:00093784 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Bočková, Barbora (203 Česká republika, garant, domácí) -- Vítková, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Augustinová, Monika (203 Česká republika, domácí) -- Bartoňová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Bučková, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Bytešníková, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Ďásková, Adéla (203 Česká republika, domácí) -- Doležalová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Fialová, Ilona (203 Česká republika, domácí) -- Gajdošíková, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Horáková, Radka (203 Česká republika, domácí) -- Hynštová, Miroslava (203 Česká republika, domácí) -- Chaloupková, Soňa (203 Česká republika, domácí) -- Chitorelidze, Tinatin (268 Gruzie, domácí) -- Ilgnerová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Irokaba, Godwin Jude Uchenna (566 Nigérie, domácí) -- Kopečný, Petr (203 Česká republika, domácí) -- Minářová, Eva (203 Česká republika, domácí) -- Nová, Dana (203 Česká republika, domácí) -- Opatřilová, Dagmar (203 Česká republika, domácí) -- Pažitná, Zuzana (703 Slovensko, domácí) -- Pipeková, Jarmila (203 Česká republika, domácí) -- Pitnerová, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Šimčíková, Kateřina (203 Česká republika, domácí) -- Šimečková, Kristina (203 Česká republika, domácí) -- Ševčíková, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Uhrová, Veronika (203 Česká republika, domácí) -- Viktorin, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Zámečníková, Dana (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 31. 3. 2017 13:58.
    4. BOČKOVÁ, Barbora, Marie VÍTKOVÁ, Monika AUGUSTINOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Dana BUČKOVÁ, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Adéla ĎÁSKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Helena GAJDOŠÍKOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Miroslava HYNŠTOVÁ, Soňa CHALOUPKOVÁ, Tinatin CHITORELIDZE, Barbora ILGNEROVÁ, Godwin Jude Uchenna IROKABA, Petr KOPEČNÝ, Eva MINÁŘOVÁ, Dana NOVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Zuzana PAŽITNÁ, Jarmila PIPEKOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Kateřina ŠIMČÍKOVÁ, Kristina ŠIMEČKOVÁ, Petra ŠEVČÍKOVÁ, Veronika UHROVÁ, Jan VIKTORIN a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 338 s. ISBN 978-80-210-8508-4.
      Název česky: Podpora žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu inkluzivního vzdělávání
      Název anglicky: Support of Pupils with Special Educational Needs in the Context of Inclusive Education
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: pupil with special educational needs; support; support measures; inclusive education; small school; climate in the class; pedagogical assistant
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 30. 6. 2017 14:30.

    2015

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 2015. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 203 s. ISBN 978-80-210-8091-1.
      Název česky: Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí
      Název anglicky: Education of visually impaired in a psychosocial approach
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment, competence, quality of life
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 2. 2017 15:15.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace osob se zrakovým postižením v osobnostním pojetí. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 203 s. ISBN 978-80-210-8091-1.
      Název anglicky: Personality Development and Education of Persons with Visual Impairment
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: personality, pupil/person with visual impairment, blind, partially sighted person, education, developing potential, key competencies, social competencies, specific competencies prevocational and vocational training, autonomy, self-concept, counselling, quality of life, inclusion

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 8. 7. 2016 14:21.

    2014

    1. VÍTKOVÁ, Marie, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Lenka GAJZLEROVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Petr KOPEČNÝ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Miroslava BARTOŇOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Ilona FIALOVÁ a Barbora BAZALOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Paido, 2014.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 12. 3. 2015 13:34.

    2013

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 155-171. ISBN 978-80-210-6646-5.
      Název česky: Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením
      Název anglicky: Specific Features in Teaching Pupils with Visual Impairments
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment, specific skills, education, visual defect, speccial aids
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Změněno: 27. 3. 2015 18:54.
    2. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ a Lenka DOLEŽALOVÁ. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami ve středním školství. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2013, 259 s. ISBN 978-80-7315-243-7.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D., učo 32695. Změněno: 7. 4. 2015 11:52.

    2012

    1. BARTOŇOVÁ, Miroslava, Pavla PITNEROVÁ, Barbora BOČKOVÁ, Lenka DOLEŽALOVÁ, Jiřina KLENKOVÁ, Lucie PROCHÁZKOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Marie VÍTKOVÁ a Věra VOJTOVÁ. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na střední škole. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 221 s. ISBN 978-80-210-6001-2.
      Název anglicky: Strategy for the Education of Pupils with Special Educational Needs in High School
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Martina Dvořáková, učo 180818. Změněno: 9. 4. 2013 15:11.

    2011

    1. PAVLOVSKÁ, Marie a Petra RÖDEROVÁ. Jak pracovat s odlišností. 2011.
      Název česky: Jak pracovat s odlišností
      Název anglicky: Working with diversity

      Klíčová slova anglicky: diversit; special educational needs; disability; disadvantag;, inclusio;, drama education

      Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 27. 1. 2012 12:45.
    2. PAVLOVSKÁ, Marie a Petra RÖDEROVÁ. Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole. In Opatřilová, D. et al. Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. Education of Students with Disabilities and Health Disadvantage. 1. vyd. Brno: MU, 2011, s. 155-167, 12 s. ISBN 978-80-7315-219-2.
      Název česky: Odlišnost v kolektivu jako součást práce pedagoga na základní škole
      Název anglicky: Diversity at School in a Work of Primary School Teachers
      RIV/00216224:14410/11:00055356 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: : diversity special educational needs disability disadvantage integration inclusion drama education

      Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 21. 3. 2012 08:38.
    3. PAVLOVSKÁ, Marie a Petra RÖDEROVÁ. Současný stav práce pedagogů s odlišností v běžných školách. In Vzdělávání žáků se zdravotním postižením a zdravotním znevýhodněním. 2011.
      Název česky: Současný stav práce pedagogů s odlišností v běžných školách

      Klíčová slova anglicky: Diversity; special educational needs; disability; disadvantage; inclusion
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 18. 1. 2012 14:46.

    2010

    1. PAVLOVSKÁ, Marie a Petra RÖDEROVÁ. Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Education of Pupils with Special Educational Needs. Brno: Paido, 2010, 9 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
      Název česky: Analýza aktuálního stavu práce pedagogů s odlišností v současné škole
      Název anglicky: Analysis of teacher´s work with diversity in current school
      RIV/00216224:14410/10:00045335 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, domácí) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: diversity;special educational needs;disability; disadvantage; integration; drama education
      Druh sborníku: předkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:35.
    2. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením. In Pipeková, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., přeprac. a rozšíř. vyd. Brno: Paido Brno, 2010, s. 273-288. ISBN 978-80-7315-198-0.
      Název česky: Edukace a profesní příprava osob se zrakovým postižením
      Název anglicky: Education and vocational training of visually impaired
      RIV/00216224:14410/10:00045992 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visually impaired pupil; integration/ inclusion; vocational training; education of visually impaired; special aids; development of competences

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 28. 4. 2011 13:09.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Möglichkeiten der Förderung von sehbehinderten und blinden Menschen in der Tschechischen Republik. behinderte Menschen. Graz, 2010, roč. 33, 3/2010, s. 28-33. ISSN 1561-2791.
      Název česky: Možnosti podpory slabozrakých a nevidomých osob v České republice
      Název anglicky: Possibilities of Support of sighted and blind People in the Czech Republic
      RIV/00216224:14410/10:00046135 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Rakousko.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: sighted; blind; support; counselling; competences

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:36.
    4. RÖDEROVÁ, Petra. Pojetí speciální pedagogiky. Edukace žáků a studentů se zdravotním postižením. Praha: IPPP ČR, 2010, 42 s. ISBN 978-80-86856-64-3.
      Název česky: Pojetí speciální pedagogiky. Edukace žáků a studentů se zdravotním postižením.
      Název anglicky: Special education. Education of pupils and students with disabilities.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: special education; special diagnostics; pupil/ student with disability; education; vocational training

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:38.
    5. PAVLOVSKÁ, Marie a Petra RÖDEROVÁ. Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu. In Havel, J., Filová, H. et al. Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Inclusive Education in Primary School. 1. vydání. Brno: Paido, 2010, s. 67-81, 13 s. ISBN 978-80-7315-202-4.
      Název česky: Práce pedagogů s odlišností ve škole, analýza současného stavu
      Název anglicky: Teachers and diversity at school, analysis of curret conditions
      RIV/00216224:14410/10:00045916 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant) -- Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: diversity; special educational Leeds; disability; disadvantage; integration; drama education

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 31. 3. 2011 13:20.
    6. RÖDEROVÁ, Petra. Profesní příprava žáků s postižením zraku. In Konference v rámci projektu EdTWIN - Jak pracovat s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami. 2010.
      Název česky: Profesní příprava žáků s postižením zraku
      Název anglicky: Vocational training of visually impaired pupils
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; vocational training; development of competences; school cooperation
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 30. 12. 2010 11:22.
    7. RÖDEROVÁ, Petra. Střední školy pro zrakově postižené v současném pojetí vzdělávání. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy Inclusive Education in Current Czech School. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 229-240. ISBN 978-80-210-5383-0.
      Název česky: Střední školy pro zrakově postižené v současném pojetí vzdělávání
      Název anglicky: High schools for visually impaired in current conception of education
      RIV/00216224:14410/10:00046752 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inclusive education;visual impairment;openness of schools;cooperation;vocational training
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 28. 4. 2011 12:56.
    8. RÖDEROVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ. Využití her a metod dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ v práci speciálního pedagoga. 2010.
      URL
      Název česky: Využití her a metod dramatické výchovy na 1. stupni ZŠ v práci speciálního pedagoga
      Název anglicky: Use of drama in work of special pedagogue in primary schol
      RIV/00216224:14410/10:00046137 Uspořádání workshopu. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: special educational needs; drama; education

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 25. 2. 2011 11:17.
    9. RÖDEROVÁ, Petra. Základy speciální pedagogiky. In Přednáška v rámci kurzu pro výchovné poradce "Výchovné a kariérové poradenství u žáků se zdravotním postižením". 2010.
      Název česky: Základy speciální pedagogiky
      Název anglicky: Special education - essencial information

      Klíčová slova anglicky: education; pupil with special educational needs; special diagnostics; counselling and intervention
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 30. 12. 2010 11:17.

    2009

    1. HAMADOVÁ, Petra. Důležitost specifických strategií a kompetencí v edukaci a životě osob s postižením zraku. In X. Mezinárodní konference k problematice osob se specifickými potřebami a V. Dramaterapeutická konference. 2009. ISBN 978-80-903832-7-2.
      Název anglicky: The importance of specific strategies and competences in education and in everyday life of visually impaired
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visually impaired; development of specific strategies and competences; conception of personality; authonomy; identity; education; quality of life
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 22. 3. 2010 16:16.
    2. HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ. Odstraňování bariér při společném vzdělávání žáků a studentů pomocí metod dramatické výchovy. In Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 8 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
      Název anglicky: Removal of Bariers in Inclusive Education Using Drama Education Methods
      RIV/00216224:14410/09:00038208 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: person with disability; visual impairment;inclusion; self-concept
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Druh účasti: aktivní účast
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:50.
    3. HAMADOVÁ, Petra a Lukáš KABÁTEK. Profesní orientace mládeže s postižením zraku. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami III. Education of Pupils with Special Educational Needs III. 1. vyd. Brno: MU, 2009, s. 379-392. Speciální pedagogika. ISBN 978-80-210-5032-7.
      Název anglicky: Professional orientation of youth with visual impairment
      RIV/00216224:14410/09:00038206 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kabátek, Lukáš (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; barriers;integration;professional orientation and vocational training
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:53.
    4. HAMADOVÁ, Petra. Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením zraku. In Vítková, M., Vojtová, V. et al. Vzdělávání žáků se sociálním znevýhodněním. Education of Socially Disadvantaged Students. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 11 s. ISBN 978-80-7315-188-1.
      Název česky: Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob spostižením zraku
      Název anglicky: Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment
      RIV/00216224:14410/09:00038203 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; disadvantage; social competences
      Druh sborníku: předkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:55.
    5. HAMADOVÁ, Petra. Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením. 2009.
      Název česky: Sociální kompetence jako faktor zmírnění znevýhodnění v životě osob s postižením
      Název anglicky: Social Competences as a Factor of Disadvantage Minimalisation in Life of People with visual Impairment
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; disadvantage; social competences
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 9. 1. 2010 19:32.
    6. HAMADOVÁ, Petra. Sociální učení a dramatická výchova v posilování kompetencí osob s postižením zraku. In PAVLOVSKÁ, Marie a Lenka REMSOVÁ. Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 5 s. ISBN 978-80-210-4849-2.
      Název česky: Social learning and drama in education in strengthening competencies of people with a visual impaiment
      Název anglicky: Drama Education for Children with Special Needs in the Context of the
      RIV/00216224:14410/09:00035749 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: social learning; drama; competencies and strategies; visual impairment; integration
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 22. 3. 2010 09:33.
    7. HAMADOVÁ, Petra a Marie PAVLOVSKÁ. Využití dramatické výchovy ve společném vzdělávání. In Dramatická výchova pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami v kontextu RVP ZV. 1. vyd. Brno: MU, 2009, 8 s. ISBN 978-80-210-4849-2.
      Název anglicky: Use of Drama in Inclusive Education
      RIV/00216224:14410/09:00035750 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Pavlovská, Marie (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: a person with a disability; visual impairment; inclusion;self-concept
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 16:56.

    2008

    1. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ, Jan ŠIRŮČEK a Pavla CVEČKOVÁ. Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. první. Brno: Paido, 2008, s. 133-144. Pedagogická literatura. ISBN 978-80-7315-170-6.
      Název česky: Využití dramatické výchovy a efektivních metod práce v prostředí školní integrace
      Název anglicky: Use of drama and effective methods in school integration
      RIV/00216224:14410/08:00051058 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Hamadová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Širůček, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Cvečková, Pavla (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: integration; inclusion;education; methods; climate of class; visual impairment
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 28. 3. 2012 15:53.

    2007

    1. PAVLOVSKÁ, Marie, Petra HAMADOVÁ a Lenka REMSOVÁ. Adaptace studentů se zrakovým postižením pomocí dramatické výchovy v období přechodu na střední školu. In Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávavacími potřebami I. 1. vyd. Brno: PdF MU, 2007, s. 313-324, 11 s. Paido. ISBN 978-80-7315-163-8.
      Název česky: Adaptace studentů se zrakovým postižením pomocí dramatické výchovy v období přechodu na střední školu
      Název anglicky: Drama Education in the Process of Adaptation of Students with Visual Impairment during Transition from Primary to Secondary Education
      RIV/00216224:14410/07:00023837 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant) -- Hamadová, Petra (203 Česká republika) -- Remsová, Lenka (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: adaptacion drama school
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PaedDr. Marie Pavlovská, Ph.D., učo 651. Změněno: 9. 1. 2010 21:01.
    2. PAVLOVSKÁ, Marie, Lenka REMSOVÁ a Petra HAMADOVÁ. Integrace nevidomých do běžné školní třídy. In Bartoňová, M., Vítková, M. Přístupy ke vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na ZŠ. Brno: PdF MU v Brně, 2007, s. 84-96, 12 s. ISBN 978-80-7315-150-8.
      Název česky: Integrace nevidomých do běžné školní třídy
      Název anglicky: Integration of blind into mainstream class
      RIV/00216224:14410/07:00022962 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Pavlovská, Marie (203 Česká republika, garant, domácí) -- Remsová, Lenka (203 Česká republika, domácí) -- Hamadová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: integration; drama education; blind; course

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 17:04.
    3. HAMADOVÁ, Petra. Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol. In Pančocha, K., Vaďurová, H. (eds.) Aktuální směry výzkumu ve speciální pedagogice. Výzkum v disertačních pracích postgraduálních studentů na Katedře speciální pedagogiky PdF MU. první. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 55-71. ISBN 978-80-86633-92-3.
      Název česky: Možnosti posilování problematických oblastí a klíčových kompetencí u zrakově postižených žáků základních škol
      Název anglicky: Possibilities of strenghtening of problematic features and key competencies in visually impaired pupils in compulsory education
      RIV/00216224:14410/07:00033151 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment;key competencies; strenghtening of competencies;education

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 17:08.
    4. RÖDEROVÁ, Petra, Zita NOVÁKOVÁ a Lea KVĚTOŇOVÁ. Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání. Brno: Paido, 2007, 124 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 978-80-7315-159-1.
      Název česky: Oftalmopedie. Texty k distančnímu vzdělávání
      Název anglicky: Pedagogy of visually impaired. Texts for long distance studies
      RIV/00216224:14410/07:00025748 Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích). Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Nováková, Zita (203 Česká republika, domácí) -- Květoňová, Lea (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; education;personality specifics;councelling; intervention; family;compensatory aids
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 28. 4. 2011 13:21.

    2006

    1. RÖDEROVÁ, Petra. Edukace, předprofesní a profesní příprava osob se zrakovým postižením. In Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2.rozšířené vydání. Brno: Paido, 2006, s. 249-268. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0.
      Název anglicky: Education and vocational training in visually impaired
      RIV/00216224:14410/06:00039272 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Röderová, Petra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: education; visual impairment; vocational training
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 10. 3. 2010 17:08.
    2. HAMADOVÁ, Petra. Předprofesní a profesní příprava u zrakově postižených. Profesní poradenství na Speciální ZŠ pro zrakově postižené v Brně. 2006.
      Název anglicky: Vocational training of visually impaired. Consultancy in vocational training in school for visually impaired in Brno
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; consultancy
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 9. 1. 2010 19:45.
    3. RÖDEROVÁ, Petra. Socioprofesní dimenze edukace žáků se zrakovým postižením. Disertační práce. Brno, 2006, 231 s.
      Název anglicky: Social and professional dimension of education of visually impaired pupils.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: education; special education; visual impairment; inclusion; vocational training; key competencies; social competencies; effective classroom practices; social learning; self-determination; active participation; acceptance of an impairment; potencial of a personality; use of compensatory aids and technologies.

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 10. 3. 2010 17:27.
    4. HAMADOVÁ, Petra. Specifika vývoje a pedagogická intervence u zrakově postižených. In Opatřilová, D. (ed.) Pedagogicko-psychologické poradenství a intervence v raném a předškolním věku u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 193-242, 49 s. 4313/Pd-9/06-17/99. ISBN 80-210-3977-9.
      Název anglicky: Specifics of development and pedagogical intervention in visually impaired
      RIV/00216224:14410/06:00033150 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: visual impairment; development of vision; motor development; intervention; support
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 1. 4. 2011 17:10.

    2004

    1. HAMADOVÁ, Petra. Specifika výuky zrakově postižených. In VÍTKOVÁ, Marie. Integrativní speciální pedagogika. Integrace školní a sociální. 2.rozšířené vydání. Brno: Paido, 2004, s. 262-282, 20 s. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-7315-120-0.
      Název anglicky: Education of visually impaired
      RIV/00216224:14410/04:00033147 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Hamadová, Petra (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: education; visual impairment; specific strategies and competencies

      Změnila: PhDr. Petra Röderová, Ph.D., učo 11726. Změněno: 9. 1. 2010 16:06.
Zobrazeno: 20. 10. 2024 14:52