Masaryk University

Publication Records

česky | in English

Filter publications

    2024

    1. NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Mody učení dospělých. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p. 227-241, 14 pp. ISBN 978-80-271-3914-9.
    2. DVOŘÁKOVÁ, Miroslava and Petr NOVOTNÝ. Vývoj teorií učení určujících soudobou andragogiku. In Milada Rabušicová. Učení a vzdělávání dospělých. Kontexty, teorie a výzkumy. 1st ed. Praha: Grada, 2024, p. 203-226, 23 pp. ISBN 978-80-271-3914-9.

    2023

    1. NOVOTNÝ, Petr, Dominik DVOŘÁK and Michaela DVOŘÁKOVÁ. Czech School Reforms : Between East and West. In Krejsler, John Benedicto; Moos, Lejf. School Policy Reform in Europe. Cham: Springer, 2023, p. 213-235. Educational Governance Research, Vol. 22. ISBN 978-3-031-35433-5. Available from: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-35434-2_10.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ and Martin MAJCÍK. Impulses for School Development: Experiences of Upper Secondary School Students who Repeatedly Fail in the Matura Exam. In MAJCÍK, Martin. ECER 2023 Glasgow, The European Conference of Educational Research. 2023.
    3. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ and Martin MAJCÍK. Impulses for School Development: Experiences of Upper Secondary School Students who Repeatedly Fail in the Matura Exam. In ECER. 2023.
    4. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ, Tereza VENGŘINOVÁ and Martin MAJCÍK. Jak dál? Doporučení pro českou vzdělávací politiku vyplývající z výzkumu neúspěšných maturantů (Recommendations for Czech education policy resulting from the research on unsuccessful matura examinees). In ICOLLE 2023. 2023.
    5. NOVOTNÝ, Petr, Martin MAJCÍK, Katarína ROZVADSKÁ, Tereza VENGŘINOVÁ and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Life Pathways of Repeatedly Unsuccessful Secondary School Examinees. 2023, 72 pp.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Research in workplace learning - designing research using appropriate theories and methods. In Worshop pro doktorandy institutu FORLIPSI, Università degli Studi di Firenze. 2023.
    7. NOVOTNÝ, Petr, Martin MAJCÍK, Katarína ROZVADSKÁ, Tereza VENGŘINOVÁ and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Životní dráhy opakovaně neúspěšných maturantů a maturantek (Life Pathways of Repeatedly Unsuccessful Secondary School Examinees). 2023, 68 pp.

    2022

    1. NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Maturitní zkouška jako rébus: Jak neúspěšní maturanti vnímají organizaci a obsah zkoušky (Graduation exam as puzzle: How unsuccessful graduates perceive the organization and content of the exam). In XXX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2022.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Neúspěšní maturanti – role structure a agency v úspěchu či neúspěchu (Unsuccessful graduates of upper secondary education: The role of structure and agency in success or failure). In ICOLLE 2022. 2022. ISBN 978-80-7509-845-0.
    3. HLAĎO, Petr, Petr NOVOTNÝ and Claudia SCHUCHART. Success and Failure in Upper Secondary Education: Special Issue. Brno: Studia paedagogica, Masaryk University Press, 2022, 161 pp. ISSN 1803-7437.

    2021

    1. ZÁLESKÁ, Klára, Tereza VENGŘINOVÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Educational Decision-making Process of Repeatedly Unsuccessful VET Graduates Leading to Finishing their Upper-secondary Education. In Education and Society: expectations, prescriptions, reconciliations. European Conference on Educational Research (ECER), Geneva (online). 2021.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). Brno: Masarykova univerzita, 2021, 306 pp. ISBN 978-80-210-9973-9.
    3. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 305 pp. ISBN 978-80-210-9974-6.
    4. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách (Non-traditional students studying education in Czech universities). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 305 pp. ISBN 978-80-210-9973-9.
    5. NOVOTNÝ, Petr, Petr NOVOTNÝ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Dana KNOTOVÁ and Katarína ROZVADSKÁ. Netradiční studenti pedagogických oborů na českých vysokých školách. (Non-traditional students studying education in Czech universities). Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 306 pp. ISBN 978-80-210-9974-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9974-2021.
    6. ROZVADSKÁ, Katarína and Petr NOVOTNÝ. Percepce neúspěchu u studentů, kteří napodruhé nesloží maturitu: kdo za to může. In XXIX. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2021.
    7. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ and Klára ZÁLESKÁ. Proč? Vnímané příčiny neúspěchu u maturitní zkoušky pohledem maturantů (Why? Perceived causes of failure in the matura exam from the point of view of graduates). In Konference ICOLLE 2021. 2021. ISBN 978-80-7509-802-3.

    2020

    1. BRÜCKNEROVÁ, Karla, Lucie ŠKARKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Educational leadership for intergenerational learning among teachers. In Dorczak, Roman; Portela Pruaño, Antonio. Generational diversity and intergenerational collaboration among teachers: perspectives and experience. Kraków: Uniwersytet Jagielloński, 2020, p. 61-75. Monografie i Studia. ISBN 978-83-65688-65-1.
    2. BRÜCKNEROVÁ, Karla, Katarína ROZVADSKÁ, Dana KNOTOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Educational Trajectories of Non-traditional Students: Stories Behind Numbers. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2020, vol. 25, No 4, p. 93-114. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2020-4-5.
    3. NOVOTNÝ, Petr, Libor JUHAŇÁK, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ and Karla BRÜCKNEROVÁ. Netradiční studenti : Role angažovanosti ve studiu (Nontraditional Students : The Role of Study Engagement). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    4. RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ and Maria SLOWEY. Non-Traditional Students in Tertiary Education. In Studia paedagogica. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2020, p. 1-199. ISSN 1803-7437.
    5. HLAĎO, Petr, Jaroslava DOSEDLOVÁ, Klára HARVÁNKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jaroslav GOTTFRIED, Karel REČKA, Markéta PETROVOVÁ, Bohumil POKORNÝ and Ilona ŠTOROVÁ. Work Ability among Upper-Secondary School Teachers : Examining the Role of Burnout, Sense of Coherence, and Work-Related and Lifestyle Factors. International Journal of Environmental Research and Public Health. Molecular Diversity Preservation International, 2020, vol. 17, No 24, p. 9185-9207. ISSN 1660-4601. Available from: https://dx.doi.org/10.3390/ijerph17249185.
    6. NOVOTNÝ, Petr, Katarína ROZVADSKÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Miroslava DVOŘÁKOVÁ, Claudia SCHUCHART, Václav VYDRA, Tereza VENGŘINOVÁ and Klára ZÁLESKÁ. Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek (Life Pathways of Students who Fail to Pass the Upper Secondary School Leaving Examination). In XXVIII. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2020.
    7. VENGŘINOVÁ, Tereza, Katarína ROZVADSKÁ, Klára ZÁLESKÁ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Václav VYDRA, Miroslava DVOŘÁKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Životní dráhy neúspěšných maturantů a maturantek : Neúspěšní maturanti a střední odborné vzdělávání (Life Pathways of Students who Fail to Pass the Upper Secondary School Leaving Examination: Students who Fail and Vocational Education). In 12. ročník mezinárodní vědecké konference ICOLLE 2020. 2020. ISBN 978-80-7509-725-5.

    2019

    1. NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Activist andragogy in the risk society. In Adult Education and Learning Policy in a World Risk Society, 16th–18th May 2019 Charles University, Prague, Czech Republic. 2019.
    2. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Libor JUHAŇÁK and Katarína ROZVADSKÁ. Driven To Be a Non-Traditional Student : Measurement of the Academic Motivation Scale with Adult Learners After Their Transition to University. Studia paedagogica. Masarykova univerzita, 2019, vol. 24, No 2, p. 109-135. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2019-2-5.
    3. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Katarína ROZVADSKÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK and Dana KNOTOVÁ. Research based typology of non-traditional university students studying for education degrees. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.
    4. NOVOTNÝ, Petr, Christian KRALER and Mariana FELO. Teacher Professionalism. In Transformative Teacher Learning for Better Student Learning within an Emerging European Context, 18.-20.2.2019, Lisbon. 2019.
    5. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. The influence of principals on the hidden curriculum of induction. Educational Management Administration & Leadership. 2019, vol. 47, No 4, p. 606-623. ISSN 1741-1432. Available from: https://dx.doi.org/10.1177/1741143217745878.
    6. ROZVADSKÁ, Katarína and Petr NOVOTNÝ. The Structure of non-traditional students’ motives for entering higher education. Form@re - Open Journal per la formazione in rete. 2019, vol. 19, No 2, p. 133-148. ISSN 1825-7321. Available from: https://dx.doi.org/10.13128/formare-25262.
    7. NOVOTNÝ, Petr, Milada RABUŠICOVÁ, Libor JUHAŇÁK, Karla BRÜCKNEROVÁ and Dana KNOTOVÁ. Typologie netradičních univerzitních studentů pedagogických oborů postavená na datech (Research-based typology of non-traditional university students studying for education degrees). In 27. ročník konference České asociace pedagogických výzkumu : Pedagogický výzkum, školní praxe a výzvy demokracie, 11.-13.9.2019, Liberec. 2019.
    8. HARVÁNKOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Klára ZÁLESKÁ and Petr HLAĎO. Upper-Secondary School Teachers and their Work Ability Support. In ECER 2019 : Education in an Era of Risk – the Role of Educational Research for the Future, 2.-6.9.2019, Hamburg. 2019.

    2018

    1. HARVÁNKOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Intenzita pociťovaných bariér a hrozba nedokončení studia VŠ (The intensity of perceived barriers and the threat of not completing university studies). In XXVI. ročník konference České asociace pedagogického výzkumu 12. - 14. 9. 2018, Zlín. 2018.
    2. NOVOTNÝ, Petr and Karen EVANS. Learning and Work. In Studia paedagogica. 2018.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Módní vlny ve vzdělávání (Fashion in education). In Porada vzdělavatelů, Skautský institut Praha. 2018.
    4. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ, Milada RABUŠICOVÁ, Dana KNOTOVÁ and Libor JUHAŇÁK. Non-traditional Students Studying for Education Degrees. In ECER 2018, 3 – 7 September, Bolzano. 2018.
    5. NOVOTNÝ, Petr and Miroslava DVOŘÁKOVÁ. Znovuobjevování psychologických kořenů oboru ve výuce andragogiky. In Učíme psychologii / Teaching psychology. 2018.

    2017

    1. RABUŠICOVÁ, Milada and Petr NOVOTNÝ. Co jsme se naučili z projektu o mezigeneračním učení : metodologická a meritorní reflexe (What we have learned from the project on intergenerational learning : methodological and meritory reflection). In XXV. Konference České asociace pedagogického výzkumu, 13.-14. 9. 2017, Hradec Králové. 2017.
    2. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Intergenerational learning among teachers : overt and covert forms of continuing professional development. Professional Development in Education. Taylor&Francis, 2017, vol. 43, No 3, p. 397-415. ISSN 1941-5265. Available from: https://dx.doi.org/10.1080/19415257.2016.1194876.
    3. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Trust Within Teaching Staff and Mutual Learning Among Teachers. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2017, vol. 22, No 2, p. 67-95. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2017-2-5.
    4. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Types of Intergenerational Learning Among Teachers. In ICET 2017, 61st World Assembly, 28.-30. 6. 2017, Brno. 2017.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Workplace Environment and Intergenerational Learning. In ECER 2017, Copenhagen: Reforming Education and the Imperative of Constant Change: Ambivalent roles of policy and the role of educational research, 21.-25. 8. 2017. 2017.

    2016

    1. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Informální mezigenerační učení v učitelských sborech : rozdíly v zapojení generací do učebních interakcí (Informal Intergenerational Learning in Teaching Staff Teams : Differences in Involvement of Generations in Learning Interactions). Orbis Scholae. Praha: Karolinum, 2016, vol. 10, No 1, p. 11-33. ISSN 1802-4637. Available from: https://dx.doi.org/10.14712/23363177.2016.12.
    2. RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe (Intergenerational learning. Theory, Research, Practice). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 294 pp. ISBN 978-80-210-8460-5.
    3. RABUŠICOVÁ, Milada, Karla BRÜCKNEROVÁ, Lenka KAMANOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Kateřina PEVNÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Mezigenerační učení. Teorie, výzkum, praxe. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 298 pp. ISBN 978-80-210-8460-5.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK, Jana SEDLÁČKOVÁ, Ingrid ČEJKOVÁ, Anna ŠMARDOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Pojetí výuky a profesní identita začínajících vysokoškolských učitelů (Beginning university teachers and their approaches to teaching and professional self-perception). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2016, vol. 21, No 1, p. 9-34. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-2.
    5. SAVA, Simona and Petr NOVOTNÝ. Researches in Adult Learning and Education: the European Dimension. Florencie: Firenze University Press, 2016, 210 pp. Studies on Adult Learning and Education. ISBN 978-88-6453-424-4.
    6. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Typology of intergenerational learning among teachers. In European Conference on Educational Research, Dublin, 22-26 August 2016. 2016.
    7. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Typy mezigeneračního učení mezi učiteli (Types Of Intergenerational Learning Among Teachers). In XXIV. konference České asociace pedagogického výzkumu, České Budějovice, 15.-16. září 2016. 2016. ISBN 978-80-7394-596-1.

    2015

    1. NOVOTNÝ, Petr, Karla BRÜCKNEROVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Enterprise from the Perspective of Intergenerational Learning. In European Conference on Educational Research. 2015.
    2. NOVOTNÝ, Petr and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Firmy z pohledu mezigeneračního učení: dotazníkové šetření. In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2015.
    3. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Intergenerational Learning among Teachers in the Czech Republic (Questionnaire Survey). In European Conference on Educational Research. 2015.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Intergenerational learning: research perspective. In Symposium 2015 Intergenerational Learning: Workplace Learning, Community Learning and Learning within the Family. 2015.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. In Vzdělávání 3. věku. Příležitost pro společnost. Od profesního k zájmovému vzdělávání seniorů. 2015.
    6. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Mezigenerační učení mezi učiteli: dotazníkové šetření (Intergenerational Learning among Teachers: Questionnaire Survey). In Konference České asociace pedagogického výzkumu. 2015.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Mezigenerační učení mezi učiteli z pohledu vzájemných interakcí (Intergenerational learning among teachers from perspective of interactions). In Škola a její křižovatky. Sborník abstraktů z 22. konference ČPdS na PF JU v Českých Budějovicích. 2015. ISBN 978-80-905245-4-5.
    8. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Mezigenerační učení vs. mezigenerační vzdělávání: Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli a její diskuze. In Aeduca. 2015.
    9. RABUŠICOVÁ, Milada, Petr NOVOTNÝ, Karla BRÜCKNEROVÁ, Kateřina PEVNÁ, Lenka KAMANOVÁ and Zuzana VAŘEJKOVÁ. Symposium 2015 Intergenerational Learning : Workplace Learning, Community Learning and Learning within the Family. 2015.
    10. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Typologie mezigeneračního učení mezi učiteli (Typology of Intergenerational Learning amongst the Teachers). Lifelong Learning – celoživotní vzdělávání. Brno: Mendelova univerzita v Brně, 2015, vol. 5, No 3, p. 140-162. ISSN 1804-526X.

    2014

    1. NOVOTNÝ, Petr, Nina BOSNIČOVÁ, Jana BŘENKOVÁ, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar NAVRÁTILOVÁ, Zdeněk PALÁN, Bohumil POKORNÝ and Milada RABUŠICOVÁ. Age Management. Jak rozumět stárnutí a jak na něj reagovat. Možnosti uplatnění Age Managementu v České republice. (Age Management. How to understand ageing and how to respond to it. Possibilities to apply age management in the Czech Republic.). První vydání. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých, 2014, 141 pp. ISBN 978-80-904531-7-3.
    2. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Intergenerational Learning Among Teachers: Interaction Perspective. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2014, vol. 19, No 4, p. 45-79. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-1.
    3. BRÜCKNEROVÁ, Karla and Petr NOVOTNÝ. Intergenerational learning in teaching staff teams: content and interactions. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, Porto, Portugal. 2014.
    4. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Intergenerational Learning in the Workplace. In European Conference on Educational Research: The Past, Present and Future of Educational Research in Europe, Porto, Portugal. 2014.
    5. NOVOTNÝ, Petr and Lenka HLOUŠKOVÁ. Když se školy učí (When schools learn). In konference SVES (programu Studijních návštěv pro odborníky ve vzdělávání). 2014.
    6. NOVOTNÝ, Petr and Karla BRÜCKNEROVÁ. Mezigenerační učení v učitelských sborech: Obsahy a interakce (Intergenerational Learning Among Teachers: Content and Interaction). In Konference České asociace pedagogického výzkumu 2014 v Olomouci, Olomouc, 8-10. 9. 2014. 2014.
    7. TRNKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Klára ŠEĎOVÁ, Roman ŠVAŘÍČEK and Jiří ZOUNEK. Psaní odborných textů. Průvodce tvorbou ročníkové práce na Ústavu pedagogických věd FF MU (Academic writing). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 106 pp. ISBN 978-80-210-6863-6.
    8. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Rethinking Lifelong Learning and Workplace Learning Between Policies and Practice: The European Perspective. In ASEM International Seminar on Lifelong Learning. Kuala Lumpur, Malaysia. 2014.
    9. NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Martin SEDLÁČEK. School as a Professional Learning Community : A Comparison of the Primary and Lower Secondary Levels of Czech Basic Schools. New Educational Review. Wydawnictwo Adam Marszałek, 2014, Neuveden, No 35, p. 163-174. ISSN 1732-6729.
    10. NOVOTNÝ, Petr, Zuzana VAŘEJKOVÁ, Tereza VYCHOPŇOVÁ, Marie HLAVÁČKOVÁ and Veronika ŽĎÁRKOVÁ. The participatory photo interview: first experiences. In ASEM LLL Research Network 2 Task Force Meeting, Innsbruck. 2014.

    2013

    1. NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ, Michaela ZEDNÍKOVÁ and Kateřina LOJDOVÁ. Adult education : trends and issues II. Brno; 2013. 2013.
    2. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Dilemata vzdělávání a učení (Dilemmas of education and learning). In Evropský festival filosofie: Komunikace a (ne)vzdělanost. 2013.
    3. POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Lenka HLOUŠKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Headteachers’ professional careers: a Czech perspective. International Journal of Management in Education. Inderscience Publishers, 2013, Vol. 7, No. 4, p. 360–375. ISSN 1750-385X. Available from: https://dx.doi.org/10.1504/IJMIE.2013.056641.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Intergenerational Learning and Age management. In European Master in Adult Education (EMAE) Camp 2013: Adult education - trends and issues, Brno, Czech Republic, 29th August – 3rd September 2013. 2013.
    5. SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Internal setting and organizational learning in schools. Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2013, vol. 18, No 4, p. 75-92. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-4-5.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Když se školy učí (When schools learn). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 196 pp. ISBN 978-80-210-6130-9.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Learning across Generation: Intergenerational Learning at the Workplace. In International Course of Lectures 2013/2014: Lifelong Learning: University Duisburg, Essen, Germany. 2013.
    8. NOVOTNÝ, Petr and Roman ŠVAŘÍČEK. Nemíchejme politiky, výzkumníky a praktiky: rozhovor s Lejfem Moosem (Let’s not Mix Politicians, Researchers and Practitioners: An Interview with Lejf Moos). In Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 97-104. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2013-1-6.
    9. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizational learning in Czech schools explored. In Asku, Mualla; Sabanci, Ali; Aksu, Türkan. Educational leaders as change agents: meeting an uncertain future: proceedings of the 21th Annual Conference of the European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management (ENIRDELM), Antalya, Turkey, 27th - 29th September 2012. Ankara: Akdeniz University, Faculty of Education, 2013, p. 187-197. ISBN 978-605-4483-15-0.
    10. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Support for organizational learning in Czech basic schools. Online. In Odabasi, Hatice Ferhan. Procedia - Social and Behavioral Sciences. Neuveden: Elsevier, 2013, p. 302-307. ISSN 1877-0428. Available from: https://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2013.09.194.
    11. CHALOUPKOVÁ, Lucie and Petr NOVOTNÝ. Teachers learning across generations. In The European Conference on Educational Research ECER 2013: Creativity and Innovation in Educational Research, Istanbul, Turkey, 9-13 September 2013. 2013.
    12. CHALOUPKOVÁ, Lucie and Petr NOVOTNÝ. Učitelé učící se napříč generacemi: koncept a výzkumné přístupy (Intergenerational learning of teachers: theoretical framework and methodological approaches). In XXI. konference České asociace pedagogického výzkumu "Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti", 16.-18. září 2013, Ústí nad Labem. 2013.
    13. NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Uncovering the Organizational Learning Capacity in Schools. In The European Conference on Educational Research ECER 2013: Creativity and Innovation in Educational Research, Istanbul, Turkey, 9-13 September 2013. 2013.

    2012

    1. CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka, Jiří FUKAN, Bohumíra LAZAROVÁ, Dagmar NAVRÁTILOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Radka ODRAZILOVÁ, Zdeněk PALÁN, Milada RABUŠICOVÁ, Milena RAJMONOVÁ, Lenka ŘEHÁKOVÁ and Ilona ŠTOROVÁ. Age management pro práci s cílovou skupinou 50+ : metodická příručka (Age management in work with target group 50+ : a guidebook). 1st ed. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2012, 160 pp. ISBN 978-80-904531-5-9.
    2. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czas osobistych sprawdzianów - drugi etap rozwoju kierowniczego (Time of personal challenges - the second phase of headteachers career development). Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2012, Neuveden, č. 10 (226), p. 22-23. ISSN 1230-9508.
    3. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Milan POL, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Moral Dilemmas in the Leadership of Organizational Learning in Schools. In Lárusdóttir, Steinunn Helga; Jóhansson, Ólafur H.; Hansen, Börkur. Education and practice of school leaders : the ethical dimension. Reykjavík: University of Iceland, 2012, p. 111-126. ISBN 978-9935-9025-4-2.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Organizační učení : komplexní proces v rukou laiků? (Organizational learning : an all-embracing process in the hands of laymen?). In Súčasný stav a trendy inštitucionalizácie edukácie dospelých, Bratislava, 11. 10. 2012. 2012.
    5. SEDLÁČEK, Martin, Petr NOVOTNÝ, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Organizační učení: na cestě od případových studií ke kvantitativnímu šetření (Organizational Learning: from Case Studies to a Quantitative Survey). 2012.
    6. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizační učení v odborných diskurzech (Organisational learning in professional discourses). Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 22, č. 2, p. 145–161. ISSN 1211-4669. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2012-2-145.
    7. SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Organizační učení v realitě života školy: impulzy, témata, strategie řízení (Organizational learning in the reality of school life: impulses, topics and management strategies). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2012, roč. 17, č. 2, p. 27-49. ISSN 1803-7437. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/SP2012-2-3.
    8. NOVOTNÝ, Petr, Martin SEDLÁČEK, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ and Bohumíra LAZAROVÁ. Organizational Learning: from Case Studies to a Quantitative Survey. In European Conference on Educational Research, Cádiz, 18-21 September 2012. 2012.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Potřebujeme Národní program vzdělávání? (Do we need National curricula?). In Kulatý stůl SKAV a EDUin k Národnímu programu vzdělávání, Praha, 25. října 2012. 2012.
    10. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Przekroczenie progu gabinetu dyrektora - pierwszy etap rozwoju kierowniczego (Stepping into the headteacher office - first stage of the headteacher career). Dyrektor szkoly : miesiecznik kierowniczkej kadry oswiatowej. Warszawa: Wolters Kluwer Polska, 2012, Neuveden, č. 9 (225), p. 38-40. ISSN 1230-9508.
    11. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Support for organizational learning in Czech schools. In 3rd World conference on learning, teaching and educational leadership, Brusells, Belgium, 25-28 October 2012. 2012.
    12. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ and Lenka HLOUŠKOVÁ. The school: On organisational, interpersonal and individual dimensions of organisational learning. In Chisholm, Lynne; Lunardon, Katharina; Ostendorf Annette; Pasqualoni, Pier Paolo. Decoding the meanings of learning at work in Asia and Europe. 1 st edition. Innsbruck: Universität Innsbruck, 2012, p. 95-106. ISBN 978-3-902811-55-4.
    13. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Úloha školního psychologa v procesech organizačního učení (Role of school psychologists in the processes of organizational learning). In Mezinárodná vedecká konferencia Ďuričove dni, Bratislava, 5.-6. října 2012. 2012.

    2011

    1. LAZAROVÁ, Bohumíra, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Age management - strategie řízení zohledňující věk pracovníků (Management strategies taking into account the age of workers). 2011.
    2. CIMBÁLNÍKOVÁ, Lenka, Jiří FUKAN, Romana JOKEŠOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Zdeněk PALÁN, Milada RABUŠICOVÁ, Milena RAJMONOVÁ and Lenka ŘEHÁKOVÁ. Age management: Komparativní analýza podmínek a přístupů využívaných v České republice a ve Finsku (Age Management: Comparative analysis of the conditions and approaches used in the Czech Republic and Finland). Praha: AIVD ČR, 2011, 84 pp. ISBN 978-80-904531-2-8.
    3. NOVOTNÝ, Petr and Kateřina VLČKOVÁ. Jdu správnou cestou? Vybrané otázky přípravy a realizace výzkumu (Did I choose right? Selected questions of research preparation and realisation). 2011.
    4. NOVOTNÝ, Petr and Kateřina VLČKOVÁ. Jdu správnou cestou? Vybrané otázky přípravy a realizace výzkumu. (Selected questions of educational research). In Metodologický seminář České asociace pedagogického výzkumu. 2011.
    5. NOVOTNÝ, Petr and Martin SEDLÁČEK. Kvantitativní a kvalitativní přístupy a jejich využití ve výzkumu školy jako organizace (Quantitative and qualitative approaches to research in schools as organizations). In Smíšený design v pedagogickém výzkumu: 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. Brno: Masarykova univerzita. 2011.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Looking for the Identification Signs of Organizational Learning in Schools. In 24th International Congress for School Effectiveness and Improvement. 2011.
    7. VLČKOVÁ, Kateřina, Petr NOVOTNÝ, Tomáš JANÍK, Petr NAJVAR, Michaela SPURNÁ, Petr KNECHT, Veronika NAJVAROVÁ and Michaela ZEDNÍKOVÁ. Metodologický seminář při konferenci České asociace pedagogického výzkumu (Methodological Seminar - Conference of the Czech Association of Educational Research). 2011.
    8. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. On definition characteristics of organizational learning in schools. In Barát, Tibor - Szabó, Mária. Does Leadership Matter? Implications for leadership development and the school as a learning organisation. 1. vyd. Budapest - Szeged: HUNSEM - University of Szeged, 2011, p. 147-157. ISBN 978-963-306-111-4.
    9. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Organizational Learning in School: Case Studies of Czech Basic Schools. In European Conference on Educational Research. 2011.
    10. NOVOTNÝ, Petr. Poznámky k postavení skupiny 50+ na trhu práce (Some remarks on the status of the group 50+ in the labour market). In Tomáš Langer. Efektivní vzdělávání pro trh práce. Praha: Asociace institucí vzdělávání dospělých ČR, 2011, p. 97-103, 132 pp. ISBN 978-80-904531-1-1.
    11. NOVOTNÝ, Petr. Prostor pro uplatnění age managementu v českém prostředí (Possibilities to apply age management in Czech environment). Andragogika. Praha: Academia Economia, 2011, roč. 55, č. 3, p. 9-10. ISSN 1211-6378.
    12. NOVOTNÝ, Petr, Milan POL, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ and Martin SEDLÁČEK. Škola jako komunita profesního učení (School as Professional Learning Community). In Kaščák, Ondrej, Pupala, Branislav. Škola - statický element v sociálnej dynamike. Bratislava: Iura Edition, 2011, p. 248-253. ISBN 978-80-8078-459-1.
    13. NOVOTNÝ, Petr and Bohumíra LAZAROVÁ. Škola jako učící se profesní komunita (School as professional learning community). In 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 2011. ISBN 978-80-210-5553-7.
    14. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Martin SEDLÁČEK, Bohumíra LAZAROVÁ and Petr NOVOTNÝ. Vedení procesů organizačního učení ve škole: případové studie (Leading processes of organisational learning at schools: case studies). In T. Janík, P. Knecht, S. Šebestová. Smíšený design v pedagogickém výzkumu: sborník příspěvků z 19. výroční konference České asociace pedagogického výzkumu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2011, p. 109-117. ISBN 978-80-210-5774-6. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PdF.P210-CAPV-2012-49.
    15. NOVOTNÝ, Petr, Lucie CHALOUPKOVÁ and Michaela ZEDNÍKOVÁ. Vzdělavatelé dospělých (Educators of Adults). In Konference Perspektivy celoživotního učení v odborném vzdělávání. 2011.

    2010

    1. NOVOTNÝ, Petr. Hledání teorie učení pro pracoviště (In search of the theory of workplace learning). In ICOLLE 2010 : Sborník z mezinárodní vědecké konference. Brno: Mendelova univerzita, 2010, p. 191-197. ISBN 978-80-7302-154-2.
    2. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Martin SEDLÁČEK. Ke vztahu kultury školy a individuálního a organizačního učení (On the relation between school culture and the individual and organizational learning). In Lukšík, I; Pukančík, M. Sociálnopedagogické štúdie. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislavě, 2010, p. 38-44, 6 pp. ISBN 978-80-223-2961-3.
    3. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Kurikulární reforma v českých školách - udržitelná změna? (Curriculum reform in the Czech schools - Is it sustainable change?). Pedagogická revue. Bratislava: Štátny pedagogický ústav, 2010, vol. 62, 1-2, p. 1-22. ISSN 1335-1982.
    4. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Leadership in the Processes of Organisational Learning in Schools - First Steps to Carry out a Research Project. In ENIRDELM Conference "Does Leadership Matter? Implications for Leadership Development and the School as a Learning Organisation.". 2010.
    5. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Life and Professional Careers of Czech School Headteachers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges. In European Conference on Educational Research 2010. 2010.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Mezi školou a pracovištěm. Co, kdy a jak se učíme? (Learning between school and workplace. What, when and how do we learn?). In Celostátní odborná konference pro pedagogické pracovníky ve zdravotnickém školství. 2010.
    7. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. On Headteacher Authority in the Beginnings of the Career. In Avtoriteta in vodenje: avtoriteta v vodenju? Koper: Univerza na Primorskem, Fakulteta za management Koper, 2010, p. 143-159, 16 pp. Management. ISBN 978-961-266-092-5.
    8. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Opening Stages of Basis School Headteachers´ Professional Careers. In Ways to professionalise school leadership in times of turbulence and complexity. Antwerpen (Belgium): Garant Publishers & Paul Mahieu, 2010, p. 39-56. ENIRDELM. ISBN 978-90-441-2680-8.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci (Plurality of concerns over adults learning and education: learning organization bridging the gap?). In AEDUCA. Festival vzdělávání dospělých 2010. Sborník příspěvků z odborných konferencí. Olomouc: Univerzita Palackého, Institut celoživotního vzdělávání, 2010, p. 1-8. ISBN 978-80-244-2606-8.
    10. NOVOTNÝ, Petr. Pluralita zájmů na učení se a vzdělávání dospělých a jejich průnik v učící se organizaci. (Plurality of Concerns over Adults Learning and Education: Learning Organization Bridging the Gap?). Technológia vzdelávánia. Nitra: Slovdidac, 2010, vol. 18, No 10, p. 11-15. ISSN 1335-003X.
    11. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Profesní dráha ředitelů základních škol: od fáze profesní jistoty k novým výzvám (Basic School Headteachers´ Professional Careers: From the Stage of Professional Certainty to New Challenges). Studia paedagogica. Brno: Masarykova univerzita, 2010, vol. 15, No 1, p. 85-105, 20 pp. ISSN 1803-7437.
    12. NOVOTNÝ, Petr and Kateřina VLČKOVÁ. Průvodce záludnostmi kvantitativního výzkumu (Problems of Quantiative Research). In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Liberec 2010 - Doktorský seminář. 2010.
    13. SEDLÁČEK, Martin, Milan POL, Petr NOVOTNÝ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Ředitelé českých škol a jejich učení se v profesní dráze (Czech school heads: learning in their life and professional path). In Celoživotní učení manažerů vzdělávání: Kulatý stůl konaný pod záštitou Centra školského managementu UK. 2010.
    14. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Vedení procesů organizačního učení ve škole - první kroky realizace výzkumného projektu. (Leading processes of organisational learning in schools - first steps of the research project). In XVIII. celostátní konference ČAPV "Kam směřuje současný pedagogický výzkum?". 2010.
    15. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Bohumíra LAZAROVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Vedení procesů organizačního učení ve škole : první kroky realizace výzkumného projektu (Leading processes of organizational learning in schools : first stage or the project). In Wernerová, J. Kam směřuje současný pedagogický výzkum? Sborník příspěvků XVIII. celostátní konference ČAPV [CD-ROM]. Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2010, p. 1-6. ISBN 978-80-7372-722-2.
    16. NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. Workplace learning survey in the Czech Republic : Similarities and differences in the culture of workplace learning in two selected sectors (Similarities and differences in the culture of workplace learning in two selected sectors). In Vietnam Forum : Lifelong Learning - Building a Learning Society : Proceedings. první. Ha Noi: Ministry of Education and Training, 2010, p. 247-259.
    17. NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. Workplace Learning Survey in the Czech Republic: Similarities and differences in workplace learning cultures in two selected sectors. In Vietnam Forum on Lifelong Learning: Building a Learning Society. 2010.
    18. NOVOTNÝ, Petr. Workplace learning v kontextu dvou transformací profesního vzdělávání dospělých (Workplace learning in the context of two transformations of adult vocational training). In XVIII. Celostátní konference ČAPV. 2010.

    2009

    1. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Continuous professional development of school leaders. In Extension of the tranining programs for managers of education. Taškent, 2009. 2009.
    2. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Critical Incidents in Professional Paths of Headteachers (Examples from the Czech Republic). In Coherence, co-operation and quality in guidance and counselling. International conference. 2009.
    3. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czech school heads: researching their life and professional paths (with special emphasis to learning). In School Leadership Symposium 2009, Zug, Switzerland. 2009.
    4. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czescy dyrektorzy szkól a reforma programowa (Czech headteachers and curricular reform). Dyrektor szkoly. Wolters Kluwer Polska, 2009, vol. 2009, No 6, p. 34-36. ISSN 1230-9508.
    5. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Další fáze v kariéře ředitele školy (Further Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers). In Český pedagogických výzkum v mezinárodním kontextu. 2009.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. K profesní a životní dráze ředitelů škol (On professional and life path of school heads). In Proměny školy - celostátní konference NIDV pro management škol a školských zařízení. Praha, MŠMT ČR. 2009.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Need of the subtle solutions in hard conditions. Brussels: Directorate-General for Employment, Social Affairs and Equal Opportunities of the European Commission, 2009, 12 pp.
    8. NOVOTNÝ, Petr. Pracoviště jako prostor k učení (Workplaces as learning spaces). In Pracoviště jako prostor k učení. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 97 pp. ISBN 978-80-210-4918-5.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Pracoviště jako prostor k učení: sedm studií, jedno téma? (Workplace as learning space: seven studies, one topic?). In Pracoviště jako prostor k učení. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, p. 86-89. ISBN 978-80-210-4918-5.
    10. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Quest for the Stages of Life and Professional Careers of Czech School Headteachers. In European Conference on Educational Research 2009: "Theory and Evidence in European Educational Research", Vienna. 2009.
    11. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Ředitelé školy v čase - k fázím jejich profesní dráhy a některým implikacím pro teorii, politiku a evaluaci. (School leaders in the course of time - on phases of their professional career and on some implications for theory, policy, and evaluation.). In Česko-norský seminář Současné trendy v přípravě vedoucích pracovníků škol. Brno. 2009.
    12. NOVOTNÝ, Petr. Tailor-made training programmes. Is it a proper tool for the current situation? Brussels: Directorate-General for Employment, social affairs and equal opportunities of the European Commission., 2009, 15 pp.
    13. NOVOTNÝ, Petr. Učení pro pracoviště. Prostor pro uplatnění konceptu workplace learning v českém prostředí. (Workplace Learning. Possibilities to apply the concept of workplace learning in the Czech environment.). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 152 pp. ISBN 978-80-210-5116-4.
    14. POL, Milan, Martin SEDLÁČEK, Petr NOVOTNÝ and Lenka HLOUŠKOVÁ. Úvodní fáze profesní dráhy ředitelů základních škol (Introductory stages of basic school headteachers profesional careers). Studia paedagogica. Brno: MU, 2009, vol. 14, No 1, p. 109-127. ISSN 1803-7437.
    15. NOVOTNÝ, Petr. Vzdělávání v institucích neformálního vzdělávání (Education in institutions of nonformal education). In Pedagogická encyklopedie. 1st ed. Praha: Portál, 2009, p. 520-525. neuv. ISBN 978-80-7367-546-2.
    16. NOVOTNÝ, Petr. Vzdělávání v institucích neformálního vzdělávání (Education in institutions of nonformal education). In Pedagogická encyklopedie. 1st ed. Praha: Portál, 2009, p. 520-525. ISBN 978-80-7367-546-2.
    17. NOVOTNÝ, Petr. Workplace Learning and Changes in Learning Culture. In ECER Conference. 2009.

    2008

    1. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Contemporary Issues in Workplace Learning. In Asia-Europe Conference on Lifelong Learning. Peking. 2008.
    2. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Czech Headteachers Life and Professional Careers as Viewed by Their Critical Incidents. In konference ENIRDELM (European Network for Improving Research and Development in Educational Leadership and Management), Bergen. 2008.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Dealing with essential questions of workplace learning. 2008.
    4. RABUŠICOVÁ, Milada, Milan POL and Petr NOVOTNÝ. Democracy in Schools: the Headteachers´ Point of View. In DUNNING, Gerald. Leading a Learning Organisation: Lessons from the Past, Visions for the Future. Glamorgan: University of Glamorgan, 2008, p. 81-94. ISBN 1-903851-08-4.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Employee-Driven Innovation and Workplace Learning in Small and Medium Sized Enterprises in the Czech Republic. In Employee-Driven Innovation and Workplace Learning in Small and Medium-Sized Enterprises in Europe. 2008.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Learning for work and for workplace: Overt and covert worlds of learning and education in the Czech Republic. Lifelong Learning in Europe. Helsinki: KVS Foundation, 2008, XIII, No 4, p. 242-247. ISSN 1239-6826.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Profesní vzdělávání dospělých (Vocational education and training of adults). In RABUŠICOVÁ, Milada and Ladislav RABUŠIC. Učíme se po celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2008, p. 113-141. ISBN 978-80-210-4779-2.
    8. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. The Curricular Reform in Czech Schools. Sustainable Change? In Education with a Moral Purpose. Educational Leadership, Management and Governance for Sustainable Future. 2008th ed. Uppsala: Uppsala Universitet, 2008, p. 114-132, 182 pp. ISBN 978-91-506-2031-3.
    9. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Určující momenty ve vývoji životní a profesní dráhy ředitelů škol (Critical Incidents in the Development of Czech Headteachers Life and Professional Careers). In Konference České asociace pedagogického výzkumu, Hradec Králové. 2008.
    10. NOVOTNÝ, Petr. Vocational training for people at the margin of the labour market: The individual learner plan - a new approach. Statements and Comments. Brussels: Director General for Employment, Social Affairs and Equal Opportunities, 2008, 7 pp.
    11. NOVOTNÝ, Petr. Vocational training for people at the margin of the labour market: The individual learner plan - a new approach. Statements and Comments. In Peer Review meeting "The Individual Learner Plan: a new approach". 2008.
    12. NOVOTNÝ, Petr. Workplace learning and changes in learning culture in the present-day Czech Republic. In Asia-Europe Conference on Lifelong Learning. Frameworks for Supporting Lifelong Learning. 2008.
    13. NOVOTNÝ, Petr. Zkušenosti s euro-asijskou spoluprací v rámci projektu Tempus (Experiencing Euro-Asian cooperation within the Tempus scheme). In Tempus day. 2008.

    2007

    1. NOVOTNÝ, Petr. Adult Education as a Part of Professional Life - Motivation and Participation of Czech Adults. In European Conference of Educational Research 2007, VETNET sessions. 2007.
    2. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Zuzana ŠIMBEROVÁ and Lucie CHALOUPKOVÁ. Competence Development as Workplace Learning in the Czech Republic. In CHISHOLM, L., H. FENNES and R. SPANNRING. Competence Development as Workplace Learning. Innsbruck: Innsbruck University Press, 2007, p. 63-88, 25 pp. Competence Development. ISBN 978-3-902571-25-0.
    3. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Em busca do conceito de cultura escolar: Uma contribuição para as discussões actuais (In Search of the Concept of School Culture: A Contribution to Current Discussions). Revista Lusófona de Educação. Lisabon: Lisabonská univerzita, 2007, neuvedeno, No 10, p. 63-79, 16 pp. ISSN 1645-7250.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Experiencing Euro-Asian cooperation. In International Workshop on Communication in International R&D Projects. 2007.
    5. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Milan POL, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. History of the Support to Career Development of Headteachers. In Guidance and diversity: research and application. International conference. 2007.
    6. NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. ICT v učitelském vzdělávání je tématem i v Uzbekistánu (ICT in teacher education as topic in Uzbekistan). Brno: Měsíčník Masarykovy univerzity v Brně, 2007.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Network Professionalisation of Lifelong Learning. In Qualifying adult learning professionals in Europe. Bielefeld: W. Bertelsmann Verlag, 2007, p. 156-158. ISBN 978-3-7639-3623-6.
    8. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Práce ředitelů škol v kontextu současné reformy. (Czech school head teachers in the context of the contemporary reform). 2007.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Starší nebo moudřejší? Potřeba učit se a vzdělávat u lidí ve věku 50+ v kontextu pracovního uplatnění (Older or wiser? The education and learning needs of adults 50+ in the context of work.). In Věk jako příležitost – Využijme potenciál zaměstnanců 50+. 2007.
    10. NOVOTNÝ, Petr. Workplace Learning in Post-socialist Central European Countries. In International Conference on Lifelong Learning. 2007.

    2006

    1. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Demokracie v české škole: potřeby hlavních dospělých aktérů života škol (Democracy in Czech Schools: on Needs of Adult Actors of the School Life). In Současné metodologické přístupy a strategie pedagogického výzkumu. Sborník anotací 14. konference ČAPV. 2006. ISBN 80-7043-483-X.
    2. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Demokracie ve škole (Democracy at school). 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2006, 115 pp. 1. ISBN 80-210-4210-9.
    3. ŠVAŘÍČEK, Roman, Klára ŠEĎOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Martin SEDLÁČEK. Doktorský seminář Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách (Qualitative Research in Educational Sciences: Workshop for PhD students). 2006.
    4. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Leadership as a Matter of Diversity. In ENIRDEM Conference 2006. 2006.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Lidské zdroje, celoživotní učení a vzdělávání v pracovním a profesním kontextu (Human resources, lifelong learning and education in work-related and occupational context). Sborník prací Filozofické fakulty brněnské univerzity, řada pedagogická. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2006, vol. 2006, U 11, p. 27-39. ISSN 1211-6971.
    6. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Návrh Strategie operačních programů v gesci MŠMT pro období 2007 – 2013 (Proposal of National Strategy of Operational Programs). Brno: MŠMT ČR, 2006, 42 pp.
    7. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. On the Culture of Czech Schools. Acta Universitatis Latviensis. Education management. Riga: Univerzita v Rize, 2006, vol. 709, No 1, p. 43-50. ISSN 1407-2157.
    8. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. On the challenge of diversity: case studies of headteachers and school quality management. In Dealing with Diversity - a Key Issue for Educational Management. Brno: Masarykova Univerzita, 2006, p. 81-95. ISBN 80-210-4090-4.
    9. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Studentský výzkum jako nástroj poznání pedagogické reality (Students´ research as a way how to explore educational reality). In PEDAGOGICKÁ EVALUACE ´06 Sborník příspěvků z konference s mezinárodní účastí. Ostrava: Ostravská univerzita, 2006, p. 1-7. ISBN 80-7368-272-9.
    10. ZOUNEK, Jiří, Petr NOVOTNÝ, Dana KNOTOVÁ and Vlastimil ČIHÁČEK. Vzdělávací nabídka pro dospělé v České republice (Educational Courses for Adults in the Czech Republic). Pedagogika. Praha: PedF UK, 2006, LVI, No 2, p. 152-163. ISSN 0031-3815.
    11. ŠEĎOVÁ, Klára and Petr NOVOTNÝ. Vzdělávací potřeby ve vztahu k účasti na vzdělávání dospělých (Educational Needs in Relation to Participation in Adult Education). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2006, vol. 2006, No 2, p. 140-151. ISSN 0031-3815.

    2005

    1. NOVOTNÝ, Petr, Milan POL and Jana VAŠŤATKOVÁ. Autoevaluace: obecný rámec a konkrétní příklad zkvalitňování práce škol (Self-evaluation: General Framework and Specific Example of School Quality Development). In Retrospektíva a perspektívy v edukácii. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa v Nitre, Pedagogická fakulta, 2005, p. 289-295. ISBN 80-8050-918-2.
    2. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Democracy at Czech Schools: On school leaders and teachers’ efforts to develop democracy at Czech schools. Dublin: ECER, 2005.
    3. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Demokracie v české škole. K potřebám pedagogických pracovníků škol a k jejich naplňování. Olomouc: ČAPV, 2005.
    4. ŠEĎOVÁ, Klára, Petr NOVOTNÝ, Milada RABUŠICOVÁ and Ladislav RABUŠIC. Educational Needs of Adults in the Czech Republic. In Education-Line database. 2005.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Efekt Hawthornský; Formulář pro záznam interview; Výzkum kritický pedagogický (hesla). In MAŇÁK, Josef, Štefan ŠVEC and Vlastimil ŠVEC. Slovník pedagogické metodologie. 1st ed. Brno: Paido, 2005, p. 25, 39, 113, 3 pp. ISBN 80-210-3802-0.
    6. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. K metodologii zkoumání kultury školy. Bratislava – Modra: PdF UK, 2005. Přednáška proslovená na konferenci Študentské fóru.
    7. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy. Příspěvek k výzkumu a rozvoji (School Culture). 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2005, 217 pp. ISBN 80-210-3746-6.
    8. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Metody výzkumu kultury školy. Brno, 2005. Přednáška pro doktorské studenty Pedagogiky na PdF.
    9. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Místo školy ve vzdělávací politice v oblasti vzdělávání dospělých v ČR (The position of the school within the policy of adult education in the Czech Republic). In Škola očami dnešného sveta (sborník z konference). Prešov: Metodicko-pedagogické centrum v Prešove, 2005, p. 351-355. ISBN 80-8045-398-5.
    10. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Ředitelé a řízení kvality ve škole (... z případových studií) (Headteachers and the management of quality in school (... from case studies)). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2005, U10, No 1, p. 49-66, 8 pp. ISSN 1211-6971.
    11. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. School culture as an object of research. The New Educational Review. Toruň: Wydawnictwo Adam Marszalek, 2005, 2005, 5, č. 1, p. 147-165, 18 pp. ISSN 1732-6729.
    12. NOVOTNÝ, Petr. Teacher education and training in the Czech Republic. In Reforma systema obrazovania v Uzbekistane. 2005.

    2004

    1. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Co napovídá dosavadní výzkum českých škol o demokracii ve školách? (What suggests current research about democracy at czech schools?). 2004.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Dvě výzkumně orientované konference (ISATT a ECER) - podobnosti a rozdíly (Two research-oriented conferences (ISATT & ECER) - similarities and differences). Studia paedagogika. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 198-200. ISSN 1211-6971.
    3. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Elektronické dotazování jako účinná technika v současném pedagogickém výzkumu? (The electronical questioning in educational research). Pedagogika. Praha: PdF UK, 2004, vol. 54, No 1, p. 67-75, 7 pp. ISSN 0031-3815.
    4. OBROVSKÁ, Jana, Eva MINÁŘOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Svatava KLIMKOVÁ and Libor KYNCL. Forum bohemicum XIX - Jak přivést žáky ke kritické práci s textem (How to teach the pupils critical working with text). 2004.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Inovace v práci učitele: k teoretickému rámci problematiky (Innovations in teaching: a theoretic framework). Studia paedagogica. Brno: Masarykova universita v Brně, 2004, vol. 9, No 1, p. 101-110. ISSN 1211-6971.
    6. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Kultura školy jako významný faktor rozvoje školy (School culture as an important factor of school development). Brno: Česká pedagogická společnost, 2004.
    7. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Prostředí podporující učení a vyučování v dnešní české škole. Příspěvek k poznání kultury klíčového školního procesu. (Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. A Contribution to the Recognition of the Culture of an Essential School Process). In Pedagogická konferencia VII. Aktuálne otázky výchovy a vzdelávania v období vstupovania do EÚ. Nitra: Univerzita Konštantína Filozofa, 2004, p. 89-98. ISBN 80-8050-657-4.
    8. HLOUŠKOVÁ, Lenka, Dana KNOTOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Milan POL and Milada RABUŠICOVÁ. Vzdělávání poradců v České republice (Education and training of counsellors in the Czech Republic). Praha: Národní vzdělávací fond, 2004, 118 pp. aa. ISBN 80-86728-15-3.
    9. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. What Has So Far Been Indicated by the Research of Democracy at Czech Schools? Education-line. Leeds: Brotherton Library, University of Leeds, 2004, -, -, p. 1-7.

    2003

    1. NOVOTNÝ, Petr. Bakalářská práce v kostce (Bachelor thesis in a cube). Kritické listy. Praha: Kritické myšlení, 2003, jaro 2003, No 10, p. 39-40. ISSN 1214-5823.
    2. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Lenka HLOUŠKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Capturing School Culture - A Czech Perspective. In School Managers Centre. Belgie: Anne Gilleran, 2003, p. 1-2.
    3. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Lenka HLOUŠKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Culture of the Czech school: on particular areas of its manifestation. Education-line. Velká Británie: Brotherton Library, University of Leeds, 2003, -, -, p. 1-8.
    4. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Czech School Culture Development and the Possibilities of the Counselling Support Thereto. In International IAEVG Conference. 2003.
    5. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Dobrý ředitel je ... : (Ke kultuře české školy) (Good school leader is ... : (On Czech school culture)). In Další profesní vzdělávání a naplňování Národního programu rozvoje vzdělávání v ČR. Ostrava: Ostravská univerzita, Pedagogická fakulta, Centrum dalšího vzdělávání, 2003, p. 46-53. ISBN 80-7042-262-9.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Dva semináře o přípravě a rozvoji profesionálů pracujících s lidmi (Two seminars on professional development). Univerzitní noviny. Brno: Nadace Universitas Masarykiana v Brně., 2003, vol. 10, No 1, p. 16. ISSN 1211-6866.
    7. NOVOTNÝ, Petr. Innovative Teachers at Today's Czech Schools. In Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, p. 1-6.
    8. NOVOTNÝ, Petr. Innovative Teachers: School Culture Being Helpful or Harmful. In Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003. Leiden: ICLON, 2003, p. 107. ISBN 90-804722-6-3.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Inovativní učitelé v dnešní české škole (Innovative Teachers at Today`s Czech Schools). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, 2003, p. 1-11. ISBN 80-7315-046-8.
    10. POL, Milan, Milada RABUŠICOVÁ and Petr NOVOTNÝ. Jak se na školách rodí úspěch v práci s granty (How Success in the Work with Grants is Born at Schools). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, U8, No 1, p. 117-126. ISSN 1211-6971.
    11. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Je kultura české školy kulturou dospělých? Hlavní aktéři školního života očima ředitelů. (Is czech school culture aduld culture? Main agents of school life from head-teachers point of view.). In Chráska, Miroslav, Tomanová, Dana, Holoušová, Drahomíra (eds.). Klima současné školy. Sborník příspěvků z 11. konference ČPdS. 1st ed. Brno: KONVOJ, 2003, p. 148-156. ISBN 80-7302-064-5.
    12. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. K základům úspěchu v řízení škol - O práci ředitelů škol s vizí (To the Basis of Success in the Management: The Work of School Headteachers with a Visio). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, U8, No 1, p. 87-102, 15 pp. ISSN 1211-6971.
    13. NOVOTNÝ, Petr. Kam směřuje evropský pedagogický výzkum a jeho přední konference (Where does the European Educational Research and its Foremost Conferences head For?). In SPFFBU U 8 (2003). Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2003, p. 161-163. Řada pedagogická. ISBN 80-210-3120-4.
    14. POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Kultura české školy a strategie jejího rozvoje (Czech School culture and its development strategies). Brno: Česká pedagogická společnost, 2003.
    15. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Kultura české školy a strategie jejího rozvoje: Případová studie venkovské školy (The Czech School Culture and Strategies for its Development.). 2003.
    16. NOVOTNÝ, Petr. Letní školy pro učitele (Summer schools for teachers). Česká škola. neuvedeno: Computer Press, a.s., 2003, vol. 2003, srpen, p. neuvedeno, 1 pp. ISSN 1213-6018.
    17. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK and Lenka HLOUŠKOVÁ. Na kom stojí kultura současné české školy? (Očima ředitelů škol) (Whom Rests Czech school Culture On? (Head-teachers view)). In Sociální a kulturní souvislosti výchovy a vzdělávání. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, 2003, p. 1-11, 12 pp. ISBN 80-7315-046-8.
    18. NOVOTNÝ, Petr. Pluralita v ohrožení (Plurality in danger). Česká škola. neuvedeno: Computer Press, a.s., 2003, vol. 2003, červen, p. neuvedeno, 1 pp. ISSN 1213-6018.
    19. POL, Milan, Lenka HLOUSKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jirí ZOUNEK. Stimulating Milieu to Learning and Teaching at Today's Czech Schools. Education-line. Leeds: University of Leeds, 2003, -, -, p. 1-8.
    20. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Who Rests the School Culture On? On the Results of the Research of the Czech School Culture. In Proceedings of the 11th Biennial Conference 2003. Leiden: ICLON, 2003, p. 87. ISBN 90-804722-6-3.

    2002

    1. NOVOTNÝ, Petr. ECER 2001: Evropská konference pedagogického výzkumu (ECER 2001: European Conference of Educational Research). In SPFFBU U 7. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2002, p. 119-122. Studia paedagogica. ISBN 80-210-2814-9.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Evropská konference pedagogického výzkumu ECER 2001 (The European Conference of Educational Research ECER 2001). Pedagogika. Praha: PedF UK Praha, 2002, vol. 2002, No 3, p. 364-365. ISSN 3330-3815.
    3. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Hledání pojmu kultura školy (In Search of the Concept of School Culture). Pedagogika. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2002, vol. 52, No 2, p. 206-218. ISSN 0031-3815.
    4. NOVOTNÝ, Petr and Iveta KOVALČÍKOVÁ. Klima školní třídy vytvářející u žáků předpoklady pro celoživotní učení (Classroom climate for lifelong learning). In Škola - entita celoživotného vzdelávania. Prešov: Filozofická fakulta Prešovskej univerzity, 2002, p. 124-131. ISBN 80-8068-141-4.
    5. NOVOTNÝ, Petr and Bohumíra LAZAROVÁ. Konstruktivismus - inspirace pro pedagogickou praxi a rozvoj osobnosti. (Constructivism - inspiration for pedagogical practice and development of personality). 2002.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Konstruktivismus v dalším vzdělávání učitelů (Constructivism in further education of teachers). In Profesní růst učitele. Brno: Konvoj, 2002, p. 217-219. ISBN 80-7302-039-4.
    7. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Kultura školy jako předmět výzkumu (Culture of the school as a subject of research). Studia Paedagogica, Sborník Filozofické fakulty brněnské univerzity. Brno: Masarykova univerzita, 2002, U8, No 1, p. 47-61, 5 pp. ISSN 1211-6971.
    8. NOVOTNÝ, Petr. Mnoho podob reflexe - ke klíčovému prvku profesní přípravy učitelů. (Many Forms of Reflection. On the Key Element of Teacher Training). In Vzdělávat učitele. Příspěvky o inovativní praxi. Brno: Paido, 2002, p. 16-23. ISBN 80-7315-015-1.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Osamělý učitel... (A Lonely Teacher...). Pedagogika. Praha: PedF UK Praha, 2002, vol. 52, No 3, p. 265-266. ISSN 3330-3815.
    10. HLOUŠKOVÁ, Lenka and Petr NOVOTNÝ. Pohled do budoucnosti profesního poradenství (A view to the future of career guidance). Česká škola. neuvedeno: Computer Press, a.s., 2002, neuvedeno, neuvedeno, p. 1. ISSN 1213-6018.
    11. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ and Jiří ZOUNEK. Searching for School Culture: What are the Main Areas of School Functioning (and of School Culture Manifestation)? Lisabon: ECER, 2002.
    12. NOVOTNÝ, Petr. Teachers and Innovation; Opening Stage of an Exploration of Today's Practice. In Education-Line. Leeds: University of Leeds, 2002, p. 1.
    13. RABUŠICOVÁ, Milada. Trendy v sekundárním vzdělávání v ČR v mezinárodním kontextu (Trends in Secondary Education in the Czech republic in international context). In POL, Milan and Petr NOVOTNÝ. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2002, p. 5-16. nemá. ISBN 80-210-3020-8.
    14. NOVOTNÝ, Petr and Milan POL. Vybrané kapitoly ze školní pedagogiky (Selected chapters from school education). Brno: Masarykova univerzita, 2002, 84 pp. ISBN 80-210-3020-8.
    15. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Zkoumání kultury školy a jeho potenciál pro evaluaci a autoevaluaci školy na příkladu výzkumů (The research on school culture and its potential for evaluation a self-evaluation). E-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002, vol. 2, No 1, p. neuvedeno, neuvedeno. ISSN 1213-7499.

    2001

    1. NOVOTNÝ, Petr. Dospívající a sociální opora ve školní třídě (Adolescents and the social support in the classroom). In SPFFBU. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2001, p. 73-78. U 5-6. ISBN 80-210-2554-9.
    2. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Kultura české školy a strategie jejího rozvoje - k předvýzkumné fázi projektu (The Czech School Culture and Strategies for its Development. The Pre-research.). In Nové možnosti vzdělávání a pedagogický výzkum. Ostrava: Pedagogická fakulta, 2001, p. 244-247. ISBN 80-7042-181-9.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Masaryk, Tomáš Garrigue; Příhoda, Václav (hesla) (Masaryk, Tomáš Garrigue; Příhoda, Václav). In 1+100 osobností pedagogiky a školství v českých zemích. první. Olomouc: Univerzita Palackého, 2001, p. 144-146. ISBN 80-244-0313-7.
    4. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Jiří ZOUNEK and Eva VÁCLAVÍKOVÁ. Na čem stojí rozvoj současné české školy? (K významu jednotlivých prvků kultury školy.) (What the Foundations of Contemporary Czech School Development? (Towards the Significance of the Individual of School Culture.)). In Pedagogická konferencia VI. Premeny slovenského školstva na prahu nového milénia. Nitra: Pedagogická fakulta UKF v Nitre, 2001, p. 133-138. ISBN 80-8050-470-9.
    5. NOVOTNÝ, Petr, Hana KOŠTÁLOVÁ, Kateřina KUBEŠOVÁ and Ondřej HAUSENBLAS. RWCT pro vysokoškolské učitele (RWCT for university teachers). Učitelské listy : měsíčník Agentury Strom. Praha: Agentura Strom, 2001, vol. 8, No 5, p. 6. ISSN 1210-6313.
    6. POL, Milan, Lenka HLOUŠKOVÁ, Petr NOVOTNÝ, Eva KOMÍNKOVÁ and Jiří ZOUNEK. The Czech School Culture and Strategies for its Development. The Pre-research. In 4th European Conference on Educational Research. 2001.
    7. POL, Milan, Petr NOVOTNÝ, Lenka HLOUŠKOVÁ, Eva VÁCLAVÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. The development of a school Culture - A View from the Czech Republic. In School Managers Center. Belgie: Anne Gilleran, 2001, p. 1-3.
    8. NOVOTNÝ, Petr. Učitelské studium a učitelská praxe (Teachers study and teachers practice). Univerzitní noviny, List Masarykovy univerzity a Nadace Universitas Masarykiana. Brno: Nakladatelství MU, 2001, vol. 8, No 3, p. 14. ISSN 1211-6866.
    9. NOVOTNÝ, Petr. Zisky a ztráty inovativního učitele (The Benefits and Loss of Innovative Teacher). In Učitelé a zdraví 3 - sborník ze 3. konference s mezinárodní účastí Učitelé a zdraví. Brno: Psychologický ústav AV ČR, 2001, p. 201-204. ISBN 80-902653-7-5.
    10. NOVOTNÝ, Petr. Zkoumám, zkoumáš, zkoumáme (We all can do research). Kritické listy. Praha: Kritické myšlení, o.s., 2001, vol. 2, No 5, p. 8-9. ISSN 1214-5823.

    2000

    1. NOVOTNÝ, Petr. Evaluace pedagogické intervence do sociálních jevů (The Evaluation of Effect of Intervention into the Social Processes). In Sociální pedagogika jako vědecká a společensky užitná disciplína. Brno: Institut mezioborových studií, 2000, p. 377-380. ISBN 80-902936-0-3.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Kultura školní třídy jako sociální skupiny. (Disertační práce) (Classroom culture. (Disertation thesis)). Olomouc: Pedagogická fakulta Univerzity Palackého, 2000, 120 pp.
    3. GRECMANOVÁ, Helena, Eva URBANOVSKÁ and Petr NOVOTNÝ. Podporujeme aktivní myšlení a samostatné učení žáků (Supporting Active Thinking and Independent Learning of Pupils). Vyd. 1. Olomouc: Hanex, 2000, 160 pp. Edukace. ISBN 80-85783-28-2.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Struggling with Doubts in the Czech Republic. Thinking Classroom. Vilnius, Lithuania: Garnelis, 2000, vol. 1, No 2, p. 24-26. ISSN 1392-9496.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Středoškolský student ve školní třídě (Hi-school student in the classroom). In Výchova a práva dítěte na prahu tisíciletí. první. Brno: Česká pedagogická společnost - Konvoj, 2000, p. 118-120. ISBN 80-85615-92-4.
    6. NOVOTNÝ, Petr. Vliv skupinové struktury a stratifikace na kulturu školní třídy. In Pedagogický výzkum v ČR. Sborník příspěvků z VIII. celostátní konference ČAPV. Liberec: Technická univerzita, 2000, p. 86-89. ISBN 80-7083-468-4.

    1999

    1. NOVOTNÝ, Petr. Kritické myšlení proti předsudkům (Critical thinking against prejudices). In Multikulturní výchova v období globalizace. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 1999, p. 140-142. ISBN 80-902298-3-3.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Kultura školní třídy - staronová výzva (Classroom culture - a new challenge). In Poslední desetiletí v českém a zahraničním pedagogickém výzkumu. Hradec Králové: VŠP, 1999, p. 355-358. ISBN 80-7041-531-2.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Metodologické otázky zkoumání autority (Methodological aspects of research on authority). In Autorita ve výchově. Praha: Karolinum, 1999, p. 169-181. ISBN 80-7184-857-3.

    1998

    1. NOVOTNÝ, Petr. Ke kořenům učitelova extrémního pojetí autority: od osobnosti k výchovnému stylu (To the roots of teacher�s extreme authoritarian approach � between personality and style). In Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998, p. 79-84. ISBN 80-7184-624.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Mediální výchova patří do všech předmětů. Lidové noviny. Praha: Lidové noviny, a.s., 1998, vol. 11, No 108, p. 21. ISSN 0862-5921.
    3. NOVOTNÝ, Petr. Učme děti myslet kriticky. Žurnál UP. Olomouc: Univerzita Palackého, 1998, vol. 8, No 2, p. 5.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Využití modelů školy jako organizace ve výzkumu vztahu rodiny a školy (Models of school as organization in research on family-school relationship). In Sborník z odborného semináře Školský management a vzdělávání řídících pedagogických pracovníků. Olomouc: UP, 1998, p. 82-85. ISBN 80-7067-896-8.

    1997

    1. NOVOTNÝ, Petr. Anketa SOAŠ o podstatě alternativnosti (Research on basement of alternativnes). In Sborník ze 7. konference O současných celosvětových otázkách alternativního školství. Olomouc: UP, 1997, p. 220-224. ISBN 80-7067-832-1.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Autoritářství jako jedna z determinant výkonu učitelské profese (Authoritarianism - one of Determinants of the Teacher Professional Performance). Pedagogika. Praha: UK Praha, 1997, vol. 47, No 3, p. 247-258. ISSN 3330-3815.
    3. NEZVALOVÁ, Danuše, Petr NOVOTNÝ and Michaela PRÁŠILOVÁ. Seminar cycle evaluation. Olomouc: European Commision DG XXII, 1997, 35 pp.
    4. NOVOTNÝ, Petr. Šetření postojů a zkušeností dětí s alkoholem (Research of Pupils Experience and Attitudes to Alcohol). In Sborník referátů z páté konference České asociace pedagogického výzkumu. Plzeň: ZČU, 1997, p. 88-89. ISBN 80-7043-216-0.
    5. NOVOTNÝ, Petr. Technika sémantického diferenciálu (Semantic differential as a method of research). In Český pedagogický výzkum v současných společenských podmínkách. Brno: Česká asociace pedagogického výzkumu, 1997, p. 155-157. ISBN 80-7204-083-9.

    1996

    1. NOVOTNÝ, Petr. Výzkum autoritářské osobnosti jako učitele (Research on authoritarian personality as teacher). In SBFFBU U1. Brno: MU, 1996, p. 123-124. ISBN 80-210-1540-3.
    2. NOVOTNÝ, Petr. Zlomové období v pedagogice a jeho odraz v odborném studiu (Educational Sciences at the Turning Point and the Conception of the Studies). In K otázkám transformace pedagogiky a pedagogických disciplín. Brno: Česká pedagogická společnost, 1996, p. 40-42. ISBN 80-85615-29-0.
Display details
Displayed: 19/9/2024 19:38