Upozornění:
Studijní plán dobíhá.
bakalářský kombinovaný na dostudování, vyučovací jazyk: čeština
Zahrnut v programu: PdF B-AJ3S Anglický jazyk se zaměřením na vzdělávání
Součásti SZZ a jejich obsah
Bakalářská státní zkouška se koná formou písemného testu s 60 položkami s výběrem jedné správné odpovědi. Na test je k dispozici 60 minut. Testové položky jsou v rozsahu odpovídajícímu kreditové zátěži předmětů: úvod do pedagogiky a psychologie, teorie a metodika výchovy, pedagogická komunikace, výzkum v pedagogické praxi, speciální a inkluzivní pedagogika, základy pedagogické diagnostiky, vývojová a sociální psychologie, asistentská praxe. U každého předmětu jsou stanoveny tematické okruhy s odpovídající literaturou ke studiu. Podrobný přehled tematických okruhů je zveřejněn na stránkách katedry pedagogiky.
Obsah státní závěrečné zkoušky je následující:
- Anglický jazyk a literatura s didaktikou
- Obhajoba bakalářské práce
- Pedagogicko-psychologický základ pro bakalářské studium (podrobný obsah a rozsah je uveden v příloze č. 1 Žádosti)
Anglický jazyk a literatura s didaktikou: Státní závěrečná zkouška je koncipována jako písemný test. Okruhy znalostí a dovedností, které má uchazeč v testu prokázat, zahrnují obsah uvedený v sylabech všech povinných lingvistických, literárně-kulturních a didaktických předmětů. Důraz je kladen na praktickou aplikaci získaných znalostí, např. formou kritické práce s textem. V rámci testu je hodnocena i úroveň psaného anglického jazyka (C1 podle SERRJ). Mluvený jazyk na téže úrovni je hodnocen v rámci zkoušky z předmětu Praktický jazyk 3A - C1 a dále v rámci obhajoby bakalářské práce (pokud uchazeč předkládá bakalářskou práci na katedře AJ, což je v jednooborovém studiu téměř pravidlem).
Návrh témat kvalifikačních prací a témata obhájených prací
Pozn.: Všechny práce jsou uloženy v archivu MU. Přístup k pracím je umožněn prostřednictvím informačního systému IS MUNI: www.is.muni.cz. Zde uvádíme pouze příklady.
Cvrk, Pavel, Complementary Method of Pronunciation Teaching, 2015, archiv
Doležel, Petr, A Change of U.S. Foreign Policy in the Aftermath of the 9/11 Terrorist Attacks and its Effect on U.S. Relations with the Rest of the World, 2015
Gregorová, Jaroslava roz. Žurková, The Concept of Disguise in Shakespeare's Tragedy Hamlet, the Prince of Denmark on the Background of the Crisis of Humanism and Renaissance in England, 2015
Harcuba, Jan, Barack Obama’s First Term, 2014
Klementová, Hana, roz. Štarková, Marriage and Infidelity in Geoffrey Chaucer’s Canterbury Tales from Gender Perspective, 2015
Korešová, Lucie, Compound Nouns Related to Healthy Lifestyle, Fitness and Diet, 2014
Massey, Dita, roz. Lázničková, Musical Aptitude: A Factor in the Improvement of Pronunciation Skills?, 2013
Novotná, Lenka, Development of the English Modal Verb CAN, 2015
Doporučený průchod studijním plánem
Učitelská propedeutika
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6026 | Úvod do pedagogiky a psychologie | zk | 6 | 1 | - |
PdF:SZ6028 | Vývojová psychologie | k | 3 | 2 | - |
PdF:SZ6029 | Teorie a metodika výchovy | zk | 4 | 2 | - |
PdF:SZ6030 | Speciální a inkluzivní pedagogika | z | 3 | 3 | - |
PdF:SZ6031 | Výzkum v pedagogické praxi | zk | 4 | 3 | - |
PdF:SZ6033 | Sebezkušenostní příprava na profesi I | z | 2 | 3 | - |
PdF:SZ6034 | Sociální psychologie | k | 3 | 4 | - |
PdF:SZ6035 | Základy pedagogické diagnostiky | z | 2 | 4 | - |
PdF:SZ6037 | Sebezkušenostní příprava na profesi II | z | 2 | 4 | - |
PdF:SZ6038 | Pedagogická komunikace | k | 3 | 5 | - |
32 kreditů |
Povinně volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6032 | Asistentská praxe - doučování 1 | z | 2 | - | - |
PdF:SZ6036 | Asistentská praxe - asistent pedagoga 1 | z | 2 | - | - |
4 kredity |
Volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:SZ6062 | Virtuální třída | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6064 | Úvod do filosofie | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6070 | E-learningové systémy ve vzdělávání | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6071 | Interaktivní tabule a didaktická technika ve vzdělávání | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6072 | E-KURZ: IT bezpečnost a gramotnost ve vzdělávání | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6073 | Zpracování informací z elektronických zdrojů | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6078 | Výchova k hodnotám jako součást pedagogické profese | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6057 | Pravopis a gramatika současné češtiny v praxi | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6058 | Základy jazykové kultury a rétoriky | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6059 | Jazyková situace v Evropské unii | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6060 | Kreativní výtvarné techniky jako prostor pro jinakost v inkluzivní škole | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6061 | Seminář ke školní pedagogice | z | 2 | - | - |
PdF:SZ6063 | Antropologie lidské sexuality | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6065 | Individuální pedagogická praxe - třída | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6066 | Individuální pedagogická praxe - zájmové vzdělávání | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6068 | Úvod do Feuersteinova instrumentálního obohacování | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6075 | Projektová výuka v teorii a praxi | k | 3 | - | - |
PdF:SZ6077 | Praktikum environmentální výchovy | k | 3 | - | - |
53 kreditů |
Oborová část
Povinné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ1101 | Praktický jazyk 1A | z | 3 | 1 | - |
PdF:AJ1201 | Fonetika a fonologie A | z | 2 | 1 | - |
PdF:AJ1203 | Gramatika A | z | 2 | 1 | - |
PdF:AJ1208 | Úvod do jazykovědy pro učitele | zk | 3 | 1 | - |
PdF:AJ1102 | Praktický jazyk 1B | zk | 5 | 2 | - |
PdF:AJ1202 | Fonetika a fonologie B | zk | 5 | 2 | - |
PdF:AJ1204 | Gramatika B | zk | 4 | 2 | - |
PdF:AJ1103 | Praktický jazyk 2A | z | 4 | 3 | - |
PdF:AJ1205 | Syntax A | z | 2 | 3 | - |
PdF:AJ1301 | Historie, kultura a literatura Velké Británie I | zk | 5 | 3 | - |
PdF:AJ1401 | Základy didaktiky angličtiny 1 | k | 3 | 3 | - |
PdF:AJ1406 | Náslechová oborová praxe A | z | 2 | 3 | - |
PdF:AJ1408 | Intenzivní jazykový a metodický kurz | z | 2 | 4 | - |
PdF:AJ1104 | Praktický jazyk 2B | z | 3 | 4 | - |
PdF:AJ1206 | Syntax B | zk | 4 | 4 | - |
PdF:AJ1210 | Základy psaní | k | 5 | 4 | - |
PdF:AJ1302 | Historie, kultura a literatura Velké Británie II | zk | 5 | 4 | - |
PdF:AJ1305 | Kritické čtení | k | 3 | 4 | - |
PdF:AJ1402 | Základy didaktiky angličtiny 2 | k | 3 | 4 | - |
PdF:AJ1407 | Náslechová oborová praxe B | z | 2 | 4 | - |
PdF:AJ1105 | Praktický jazyk 3A - úroveň C1 | zk | 4 | 5 | - |
PdF:AJ1207 | Funkční lingvistika | zk | 4 | 5 | - |
PdF:AJ1303 | Historie, kultura a literatura USA I | zk | 5 | 5 | - |
PdF:AJ1306 | Vztahy mezi kulturami A | k | 3 | 5 | - |
PdF:AJ1403 | Základy didaktiky angličtiny 3 | zk | 4 | 5 | - |
PdF:AJ1405 | Výuková praxe | z | 2 | 5 | - |
PdF:AJ1106 | Praktický jazyk 3B | z | 2 | 6 | - |
PdF:AJ1209 | Základy lexikologie | k | 3 | 6 | - |
PdF:AJ1304 | Historie, kultura a literatura USA II | k | 4 | 6 | - |
PdF:AJ1307 | Vztahy mezi kulturami B | k | 3 | 6 | - |
PdF:AJ1404 | Základy didaktiky angličtiny 4 | k | 3 | 6 | - |
104 kreditů |
Volitelné předměty
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ0102 | Intenzivní jazykový kurz | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0103 | Jazyková cvičení A | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0106 | Mluvený projev A | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0107 | Prezentační dovednosti a základy rétoriky pro budoucí učitele 1 | z | 4 | - | - |
PdF:AJ0202 | Překladatelská cvičení online A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0203 | Akademické dovednosti: poslech | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0204 | Akademické dovednosti: psaní | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0205 | Překladatelská cvičení B | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0206 | Úvod do teorie překladu A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0207 | Výslovnostní cvičení A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0301 | Anglosaská filmová tvorba | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0302 | Současné události v anglicky mluvících zemích | k | 3 | - | - |
PdF:AJ0303 | Tvůrčí psaní poezie | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0304 | Tvůrčí psaní poezie 2 | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0305 | Kulturní studie pro učitele angličtiny | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0307 | Zpěv ve výuce angličtiny | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0309 | Moderní americká historie | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0310 | Vztahy mezi kulturami | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0311 | Dílna tvůrčího psaní | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0324 | Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů 2 | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0401 | Dramatická improvizace v AJ | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0402 | E-asistenti | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0405 | Týmový výukový projekt | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0502 | Editování časopisu v AJ | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0110 | Jazyková cvičení B | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0112 | Mluvený projev B | z | 3 | - | - |
PdF:AJ0113 | Angličtina ve vizuálních médiích | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0208 | Akademické dovednosti: mluvení | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0210 | Překladatelská cvičení A | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0211 | Překladatelská cvičení C | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0215 | Úvod do teorie překladu B | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0216 | Výslovnostní cvičení B | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0219 | Překladatelská cvičení online B | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0314 | Kultura, společnost a tolerance | z | 4 | - | - |
PdF:AJ0319 | Tvůrčí psaní krátkých poetických a prozaických textů | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0323 | Individualismus a kolektivismus v americké historii | z | 4 | - | - |
PdF:AJ0325 | Etnická a regionální kultura Ameriky | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0409 | Výuka dětí | k | 2 | - | - |
PdF:AJ0413 | Kognitivní aspekty výuky jazyků | z | 2 | - | - |
PdF:AJ0414 | Využití technologií ve výuce AJ | z | 2 | - | - |
PdF:AJ5404 | Intenzivní kurz dramatické výchovy v AJ pro rozvoj jazykových a sociálních dovedností | z | 4 | - | - |
PdF:AJ5502 | Primární zdroje ve výuce angličtiny 2 | z | 3 | - | - |
101 kreditů |
Bakalářská práce
Kód | Název | Ukončení | Kreditů | Semestr | Profilace |
PdF:AJ_BPp | Bakalářská práce - Projekt | z | 2 | 4 | - |
PdF:AJ_BP | Bakalářská práce | z | 2 | 5 | - |
PdF:AJ_BPd | Bakalářská práce - Dokončení | z | 4 | 6 | - |
8 kreditů |