Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. ČINČERA, Jan a David ZANDVLIET. Building Bridges : Selected papers from the 11th World Environmental Education Congress. Lewes: Dio Press, 2024, 238 s. ISBN 978-1-64504-320-1.
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 16. 4. 2024 09:30.
    2. ČINČERA, Jan a David B. ZANDVLIET. Building Bridges in Times of Climate Urgency. In Jan Činčera, David B. Zandvliet. Building Bridges : Selected papers from the 11th World Environmental Education Congress. Lewes: Dio Press, 2024, s. 1-8. ISBN 978-1-64504-321-8.
      angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 9. 2024 13:29.
    3. ČINČERA, Jan. Environmental and Sustainability Education in the Czech Republic : Between Theory and Practice. In Marco Rieckmann, Rosalba Thomas Muñoz. World Review : Environmental and Sustainability Education in the Context of the Sustainable Development Goals. 1st ed. Boca Raton: CRC Press, 2024, s. 112-124. ISBN 978-0-367-70242-7. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1201/9781003145202-10.
      URL
      RIV: Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Spojené státy.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: environmental and sustainability education; Czech Republic; environmental movement; history
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 9. 2024 13:23.
    4. ČINČERA, Jan. Environmentální a udržitelná výchova z pohledu současného pedagogického výzkumu. In Učitelský měsíčník. Praha: Wolters Kluwer, 2024, s. 10-12. Učíme pro planetu, příloha k č. 6. ISSN 2694-9946.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 9. 2024 13:40.
    5. ŠEDLBAUER, Josef, Martin SLAVÍK, Pavlína HEJSKOVÁ a Jan ČINČERA. Externalities still underrated in energy education. Renewable Energy. Oxford: Elsevier, 2024, roč. 224, April, s. 1-16. ISSN 0960-1481. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.renene.2024.120148.
      URL
      RIV: Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Šedlbauer, Josef (203 Česká republika) -- Slavík, Martin (203 Česká republika) -- Hejsková, Pavlína (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Energy literacy; Energy externalities; Renewable sources
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 6. 5. 2024 16:30.
    6. ŠEDLBAUER, Josef, Jan ČINČERA, Martin SLAVÍK a Adéla HARTLOVÁ. Students' reflections on their experience with ChatGPT. Journal of Computer Assisted Learning. Hoboken: Wiley, 2024, roč. 40, č. 4, s. 1526-1534. ISSN 0266-4909. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1111/jcal.12967.
      article - open access
      RIV: Článek v odborném periodiku. angličtina. Spojené státy.
      Šedlbauer, Josef (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Slavík, Martin (203 Česká republika) -- Hartlová, Adéla (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: artificial intelligence; ChatGPT; critical thinking; education; sustainability
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 7. 8. 2024 11:35.

    2023

    1. ČINČERA, Jan, Daphne GOLDMAN, Iris ALKAHER, Bruce JOHNSON a Michal MEDEK. Conclusion : Emerging Trends in Outdoor Environmental Education in the Post-COVID World. In Jan Činčera, Bruce Johnson, Daphne Goldman, Iris Alkaher, Michal Medek. Outdoor Environmental Education in the Contemporary World. Cham: Springer, 2023, s. 303-309. International Explorations in Outdoor and Environmental Education, vol. 12. ISBN 978-3-031-29256-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6_20.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00130723 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Goldman, Daphne (376 Izrael) -- Alkaher, Iris (376 Izrael) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy) -- Medek, Michal (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor environmental education; Post-human perspective; Non-anthropocentric perspective; Cyberspace learning; Empowerment
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 1. 2024 11:50.
    2. ČINČERA, Jan a Michal MEDEK. Field Ecology : Learning the Nature of Science in Outdoor Environmental Education. In Jan Činčera, Bruce Johnson, Daphne Goldman, Iris Alkaher, Michal Medek. Outdoor Environmental Education in the Contemporary World. Cham: Springer, 2023, s. 217-228. International Explorations in Outdoor and Environmental Education, vol. 12. ISBN 978-3-031-29256-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6_14.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00130721 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Medek, Michal (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Inquiry-based education; Field studies; Science education; Outdoor center; Czechia
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 1. 2024 11:58.
    3. KROUFEK, Roman, Jan ČINČERA, Miloslav KOLENATÝ, Jan ZÁLEŠÁK a Bruce JOHNSON. “I had a spider in my mouth” : What makes students happy in outdoor environmental education programs. Evaluation and Program Planning. Oxford: Elsevier, 2023, roč. 99, August, s. 1-9. ISSN 0149-7189. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.evalprogplan.2023.102326.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00134135 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kolenatý, Miloslav (203 Česká republika) -- Zálešák, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor environmental education; Residential programs; Mixed research; Student satisfaction
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 8. 3. 2024 10:40.
    4. ČINČERA, Jan. Introduction. In Jan Činčera, Bruce Johnson, Daphne Goldman, Iris Alkaher, Michal Medek. Outdoor Environmental Education in the Contemporary World. Cham: Springer, 2023, s. 1-7. International Explorations in Outdoor and Environmental Education, vol. 12. ISBN 978-3-031-29256-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6_1.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00130719 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; outdoor education; learning environment
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 1. 2024 12:01.
    5. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Daphne GOLDMAN, Iris ALKAHER a Michal MEDEK. Outdoor Environmental Education in the Contemporary World. Cham: Springer, 2023, 313 s. International Explorations in Outdoor and Environmental Education, vol. 12. ISBN 978-3-031-29256-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6.
      URL
      angličtina. Švýcarsko.
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 4. 5. 2023 16:54.
    6. JOHNSON, Bruce a Jan ČINČERA. Relationships between outdoor environmental education program characteristics and children’s environmental values and behaviors. Journal of Adventure Education and Outdoor Learning. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2023, roč. 23, č. 2, s. 184-201. ISSN 1472-9679. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/14729679.2021.2001756.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00133994 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Johnson, Bruce (840 Spojené státy) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; outdoor learning; environmental values; environmental behavior; real world learning model
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 9. 6. 2023 15:10.
    7. ČINČERA, Jan. Students, Teachers, and Mayors: The Question of Power over the Community-based Environmental and Sustainability Education Projects. In DGfE-BNE-Kommissionstagung 2023 – "Kontroversen und Debatten im Kontext von Bildung für nachhaltige Entwicklung", University of Education, Heidelberg. 2023.
      URL
      Název anglicky: Students, Teachers, and Mayors: The Question of Power over the Community-based Environmental and Sustainability Education Projects

      Klíčová slova anglicky: environmental and sustainability education; distribution of power; community-based projects; participatory approach
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 9. 10. 2023 13:04.
    8. ČINČERA, Jan. The GLOBE Pulchra Program : Blurring the Boundaries Between Indoor and Outdoor, Science and Society, and Onsite and Online in the COVID World. In Jan Činčera, Bruce Johnson, Daphne Goldman, Iris Alkaher, Michal Medek. Outdoor Environmental Education in the Contemporary World. Cham: Springer, 2023, s. 295-301. International Explorations in Outdoor and Environmental Education, vol. 12. ISBN 978-3-031-29256-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-031-29257-6_19.
      URL
      RIV/00216224:14230/23:00130722 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: GLOBE; COVID; Online; Czechia; Inquiry-based education; Outdoor center
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 1. 2024 12:02.
    9. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK a Franz X. BOGNER. The perceived effect of environmental and sustainability education on environmental literacy of Czech teenagers. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2023, roč. 29, č. 9, s. 1276-1293. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2022.2107618.
      article - open access
      RIV/00216224:14230/23:00129995 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Bogner, Franz X. (276 Německo)
      Klíčová slova anglicky: environmental literacy; survey; emancipatory approach; community-based approach; holistic approach
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 20. 10. 2023 15:52.

    2022

    1. ČINČERA, Jan a Roman KROUFEK. Climate Change Attitudes and Pro-Environmental Behavior of Czech Teenagers. In SFE² GfÖ EEF - Joint meeting, International Conference on Ecological Sciences. 2022.
      URL
      Název anglicky: Climate Change Attitudes and Pro-Environmental Behavior of Czech Teenagers

      Klíčová slova anglicky: climate change education; environmental education; responsible environmental behavior
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 15. 11. 2022 12:56.
    2. ČINČERA, Jan. Environmental and Sustainability Education: The Question of Power. In Veřejná přednáška na Bayreuth University, Faculty for biology, chemistry and Earth Sciences. 2022.
      URL
      Název anglicky: Environmental and Sustainability Education: The Question of Power

      Klíčová slova anglicky: environmental education; power; sustainability education
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 15. 11. 2022 12:58.
    3. ČINČERA, Jan a Bruce JOHNSON. Strážci Země : Vztah mezi výukovými strategiemi a vzdělávacími dopady programu. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2022, roč. 17, č. 1, s. 1-12. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.636.
      článek - open access
      Název anglicky: Earthkeepers : The Relationship between Instructional Strategies and Program Outcomes
      RIV/00216224:14230/22:00119661 Článek v odborném periodiku. angličtina. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy)
      Klíčová slova anglicky: Earth education; outdoor environmental education; instructional strategies; environmental values; ecological understanding
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 21. 2. 2022 14:03.
    4. BINKA, Bohuslav, Martin ČECH a Jan ČINČERA. The Oasis of Peace? Social Perception of Urban Parks from the City-Dwellers’ Perspectives. Sustainability. Basel: MDPI, 2022, roč. 14, č. 18, s. 1-15. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su141811460.
      URL
      RIV/00216224:14230/22:00129488 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Binka, Bohuslav (203 Česká republika, domácí) -- Čech, Martin (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: urban parks; conflicts; sustainability; qualitative research
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 6. 3. 2023 12:07.
    5. HADJICHAMBIS, Andreas Ch., Pedro REIS, Marie-Christine KNIPPELS, Audrone TELESIENE, Daphne GOLDMAN, Demetra PARASKEVA-HADJICHAMBI, Jan ČINČERA a Kateřina JANČAŘÍKOVÁ. The 2nd International Conference of International Researchers of the Education for Environmental Citizenship 2022. Basel: MDPI, 2022. ISBN 978-3-0365-4071-9. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/books978-3-0365-4072-6.
      open access
      angličtina. Švýcarsko.
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 7. 11. 2022 11:16.
    6. ČINČERA, Jan. Učení v přírodě, učení pro přírodu. In Amaltheia - konference o výchově přírodou. 2022.
      URL
      Název česky: Učení v přírodě, učení pro přírodu
      Název anglicky: Learning in nature, learning for nature
      čeština. Česká republika.
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 3. 11. 2022 09:34.
    7. KOLENATÝ, Miloslav, Roman KROUFEK a Jan ČINČERA. What Triggers Climate Action : The Impact of a Climate Change Education Program on Students’ Climate Literacy and Their Willingness to Act. Sustainability. Basel: MDPI, 2022, roč. 14, č. 16, s. 1-20. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su141610365.
      article - open access
      RIV/00216224:14230/22:00126484 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Kolenatý, Miloslav (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: climate change education; climate literacy; youth’s climate action; knowledge–action gap; climate change concern; self-efficacy; willingness to act; climate change behavior model
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 6. 3. 2023 15:00.
    8. ČINČERA, Jan a Bohuslav BINKA. 11th World Environmental Education Congress: Building Bridges in Times of Climate Urgency. 2022.
      Název anglicky: 11th World Environmental Education Congress: Building Bridges in Times of Climate Urgency
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: environmental education; education for sustainable development
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 3. 11. 2022 09:40.

    2021

    1. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK a Franz BOGNER. Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation. In European Conference on Educational Research. 2021.
      Název česky: Environmentální gramotnost českých teenagerů: Dopad výukových strategií
      Název anglicky: Environmental Literacy of the Czech Teenagers: The Impact of Educational Strategies. Presentation

      Klíčová slova anglicky: environmental literacy; survey; environmental education
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 21. 10. 2021 13:42.
    2. KROUFEK, Roman a Jan ČINČERA. Metodický rámec pro environmentální gramotnost ve školách. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2021, 44 s.
      zpráva - pdf
      Název anglicky: Methodological Framework for Environmental Literacy in Schools
      RIV/00216224:14230/21:00119804 Výzkumná zpráva. čeština. Česká republika.
      Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; environmental literacy; quantitative research

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 8. 3. 2022 12:39.
    3. ČINČERA, Jan a Roman KROUFEK. Metodika hodnocení environmentální gramotnosti žáků. 2021.
      URL
      Název anglicky: Guidelines for Environmental Literacy of Students
      RIV/00216224:14230/21:00119803 Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: environmental literacy; surveys; environmental education; evaluation

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 20. 4. 2021 09:18.
    4. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs : The Practice from the Perspective of Educational Research. 1st ed. Brno: Masaryk University Press, 2021, 192 s. ISBN 978-80-210-9757-5. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-9758-2021.
      Kniha - open access
      Název česky: Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy : Praxe z pohledu pedagogického výzkumu
      RIV/00216224:14230/21:00119089 Odborná kniha. angličtina. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Kolenatý, Miloslav (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Zálešák, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 17. 5. 2022 16:37.
    5. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 194 s. ISBN 978-80-210-9758-2.
      Čítárna Munispace
      Název česky: Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu

      Klíčová slova anglicky: outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 18. 5. 2021 09:40.
    6. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan ZÁLEŠÁK. Real World Learning in Outdoor Environmental Education Programs. The Practice from the Perspective of Educational Research. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 194 s. ISBN 978-80-210-9757-5.
      Název česky: Učení v opravdovém světě ve venkovních programech environmentální výchovy. Praxe z pohledu pedagogického výzkumu

      Klíčová slova anglicky: outdoor environmental education; qualitative research; empowerment; values; frames

      Změnila: Mgr. Martina Švaříčková Hlavatá, učo 13047. Změněno: 13. 4. 2021 15:11.
    7. ČINČERA, Jan, Zuzana GALLAYOVA, Simona KUCIAKOVA a Daphne GOLDMAN. Roots and Shoots : Building Bridges between Schools and Their Communities. Sustainability. Basel: MDPI, 2021, roč. 13, č. 22, s. 1-13. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su132212543.
      article - open access
      RIV/00216224:14230/21:00122824 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Gallayova, Zuzana (703 Slovensko) -- Kuciakova, Simona (703 Slovensko) -- Goldman, Daphne (376 Izrael)
      Klíčová slova anglicky: place-based education; education for environmental citizenship; empowerment; participative approach
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 12. 2021 13:09.
    8. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK, Kateřina MARKOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ a Petra ŠIMONOVÁ. The GLOBE program : what factors influence students’ and teachers’ satisfaction with science education. Research in Science & Technological Education. Abingdon: Routledge Journals, Taylor & Francis, 2021, roč. 39, č. 2, s. 245-261. ISSN 0263-5143. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02635143.2019.1687441.
      URL URL
      RIV/00216224:14230/21:00120515 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Marková, Kateřina (203 Česká republika) -- Křepelková, Šárka (203 Česká republika, domácí) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Community learning; GLOBE; evaluation; satisfaction; science education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 11. 4. 2022 11:15.
    9. KROUFEK, Roman a Jan ČINČERA. Učení v reálném světě : zkušenosti s testováním modelu pro environmentální výchovu v přírodě. Pedagogická orientace. Brno: Masarykova univerzita, 2021, roč. 31, č. 2, s. 119-132. ISSN 1211-4669. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2021-2-119.
      článek - open access
      Název anglicky: Real-world learning : Experience with testing of an outdoor environmental education model
      RIV/00216224:14230/21:00119660 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: outdoor environmental education; experiential learning; values; empowerment
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 21. 2. 2022 13:51.
    10. ČINČERA, Jan, Jan ZÁLEŠÁK, Miloslav KOLENATÝ, Petra ŠIMONOVÁ a Bruce JOHNSON. We love them anyway : outdoor environmental education programs from the accompanying teachers’ perspective. Journal of Outdoor and Environmental Education. London: Springer Nature, 2021, roč. 24, č. 3, s. 243-257. ISSN 2206-3110. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/s42322-021-00084-9.
      URL
      RIV/00216224:14230/21:00119150 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Zálešák, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kolenatý, Miloslav (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor environmental education; Teachers; Experiential learning; Residential programs; Teacher satisfaction
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 10. 1. 2022 15:28.

    2020

    1. HADJICHAMBIS, Andreas Ch., Pedro REIS, Demetra PARASKEVA-HADJICHAMBI, Jan ČINČERA, Jelle BOEVE-DE PAUW, Niklas GERICKE a Marie Christine KNIPPELS. Conceptualizing Environmental Citizenship for 21st Century Education. Online. 1st ed. Cham: Springer Open, 2020, 261 s. Environmental Discourses in Science Education, vol. 4. ISBN 978-3-030-20249-1. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20249-1.
      kniha - open access
      RIV/00216224:14230/20:00115312 Editorství odborné knihy. angličtina. Švýcarsko.
      Hadjichambis, Andreas Ch. (196 Kypr) -- Reis, Pedro (620 Portugalsko) -- Paraskeva-Hadjichambi, Demetra (196 Kypr) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Boeve-de Pauw, Jelle (56 Belgie) -- Gericke, Niklas (752 Švédsko) -- Knippels, Marie Christine (528 Nizozemské království)
      Klíčová slova anglicky: Sustainability; Environmental citizenship; Environmental education; Education for environmental citizenship; Education for sustainability; European Network for Environmental Citizenship; Environmental Behavior
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 28. 2. 2020 12:49.
    2. GOLDMAN, Daphne, Ralph HANSMANN, Jan ČINČERA, Vesela RADOVIĆ, Audronė TELEŠIENĖ, Aiste BALŽEKIENE a Jan VÁVRA. Education for Environmental Citizenship and Responsible Environmental Behaviour. Online. In Andreas Ch. Hadjichambis, Pedro Reis, Demetra Paraskeva-Hadjichambi, Jan Činčera, Jelle Boeve-de Pauw, Niklas Gericke, Marie-Christine Knippels. Conceptualizing Environmental Citizenship for 21st Century Education. 1st ed. Cham: Springer Open, 2020, s. 115-137. Environmental Discourses in Science Education, vol. 4. ISBN 978-3-030-20248-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20249-1_8.
      kniha - open access kapitola - open access
      RIV/00216224:14230/20:00115364 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Goldman, Daphne (376 Izrael) -- Hansmann, Ralph (756 Švýcarsko) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Radović, Vesela (688 Srbsko) -- Telešienė, Audronė (440 Litva) -- Balžekiene, Aiste (440 Litva) -- Vávra, Jan (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Behavioural models; Knowledge-attitude-behaviour gap; Private sphere; Pro-environmental behaviour; Psychosocial variables; Public sphere
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 29. 3. 2021 16:09.
    3. ČINČERA, Jan, Petra ŠIMONOVÁ, Roman KROUFEK a Bruce JOHNSON. Empowerment in outdoor environmental education : who shapes the programs? Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2020, roč. 26, č. 12, s. 1690-1706. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2020.1814205.
      URL
      RIV/00216224:14230/20:00114301 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor environmental education; empowerment; emancipatory approach; instrumental approach; autonomy
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 28. 1. 2021 13:55.
    4. ČINČERA, Jan, Marta ROMERO-ARIZA, Mirjana ZABIC, Marianna KALAITZIDAKI a María DEL CONSUELO DÍEZ BEDMAR. Environmental Citizenship in Primary Formal Education. Online. In Andreas Ch. Hadjichambis, Pedro Reis, Demetra Paraskeva-Hadjichambi, Jan Činčera, Jelle Boeve-de Pauw, Niklas Gericke, Marie-Christine Knippels. Conceptualizing Environmental Citizenship for 21st Century Education. 1st ed. Cham: Springer Open, 2020, s. 163-177. Environmental Discourses in Science Education, vol. 4. ISBN 978-3-030-20248-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1007/978-3-030-20249-1_11.
      kapitola - open access kniha - open access
      RIV/00216224:14230/20:00115365 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Romero-Ariza, Marta (724 Španělsko) -- Zabic, Mirjana (70 Bosna a Hercegovina) -- Kalaitzidaki, Marianna (300 Řecko) -- del Consuelo Díez Bedmar, María (724 Španělsko)
      Klíčová slova anglicky: Environmental citizenship; Primary education; Formal education; Pedagogical approaches
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 30. 3. 2021 13:29.
    5. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK, Miloslav KOLENATÝ a Petra ŠIMONOVÁ. Frames in Outdoor Environmental Education Programs : What We Communicate and Why We Think It Matters. Sustainability. Basel: MDPI, 2020, roč. 12, č. 11, s. 1-14. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su12114451.
      článek - open access
      RIV/00216224:14230/20:00114158 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Kolenatý, Miloslav (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: outdoor environmental education; frames; program evaluation; qualitative
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 4. 9. 2020 11:00.
    6. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Roman KROUFEK. Outdoor environmental education programme leaders’ theories of experiential learning. Cambridge Journal of Education. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2020, roč. 50, č. 6, s. 729-745. ISSN 0305-764X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2020.1770693.
      URL
      RIV/00216224:14230/20:00114189 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Experiential learning; outdoor environmental education programmes; teachers’ beliefs; theory–practice gap
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 2. 2021 11:14.
    7. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON, Roman KROUFEK a Petra ŠIMONOVÁ. Values Education in Outdoor Environmental Education Programs from the Perspective of Practitioners. Sustainability. Basel: MDPI, 2020, roč. 12, č. 11, s. 1-12. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su12114700.
      article - open access
      RIV/00216224:14230/20:00114169 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: values; environmental education; outdoor programs; qualitative
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 25. 3. 2021 10:10.

    2019

    1. ŠIMONOVÁ, Petra, Jan ČINČERA, Roman KROUFEK, Šárka KŘEPELKOVÁ a Andreas HADJICHAMBIS. Active Citizens : Evaluation of a Community-Based Education Program. Sustainability. Basel: MDPI, 2019, roč. 11, č. 3, s. 1-10. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su11030663.
      článek - open access
      RIV/00216224:14230/19:00109065 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Křepelková, Šárka (203 Česká republika, domácí) -- Hadjichambis, Andreas (196 Kypr)
      Klíčová slova anglicky: self-efficacy; participation; action competence; education for environmental citizenship
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 3. 2020 16:33.
    2. KŘEPELKOVÁ, Šárka, Jan ČINČERA a Roman KROUFEK. Becoming a Global Citizen through Participation in the Global Storylines Program. Sustainability. Basel: MDPI, 2019, roč. 11, č. 15, s. 1-13. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su11154162.
      článek - open access
      RIV/00216224:14230/19:00110311 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Křepelková, Šárka (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: educational drama; education for sustainable development; global citizenship education; Global Storylines
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 25. 3. 2020 14:56.
    3. JOHNSON, Bruce a Jan ČINČERA. Development of the ecological concepts of energy flow and materials cycling in middle school students participating in earth education programs. Studies in Educational Evaluation. Amsterdam: Elsevier, 2019, roč. 63, December, s. 94-101. ISSN 0191-491X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.stueduc.2019.08.003.
      URL
      RIV/00216224:14230/19:00107587 Článek v odborném periodiku. angličtina. Nizozemské království.
      Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Ecological concepts; Energy; Matter; Environmental education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 19. 12. 2019 09:52.
    4. ČINČERA, Jan, Jelle BOEVE-DE PAUW, Daphne GOLDMAN a Petra ŠIMONOVÁ. Emancipatory or instrumental? Students' and teachers' perceptions of the implementation of the EcoSchool program. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis Group, 2019, roč. 25, č. 7, s. 1083-1104. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2018.1506911.
      článek
      RIV/00216224:14230/19:00108919 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Boeve-de Pauw, Jelle (56 Belgie) -- Goldman, Daphne (376 Izrael) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: EcoSchool; emancipatory pedagogy; instrumental pedagogy; empowerment; satisfaction; environmental education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 10. 2019 12:48.
    5. ČINČERA, Jan, Grzegorz MIKUSINSKI, Bohuslav BINKA, Luis CALAFATE, Cristina CALHEIROS, Alexandra CARDOSO, Marcus HEDBLOM, Michael JONES, Alex KOUTSOURIS, Clara VASCONCELOS a Katarzyna IWINSKA. Managing Diversity : The Challenges of Inter-University Cooperation in Sustainability Education. Sustainability. Basel: MDPI, 2019, roč. 11, č. 20, s. 1-16. ISSN 2071-1050. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.3390/su11205610.
      článek - open access
      RIV/00216224:14230/19:00110939 Článek v odborném periodiku. angličtina. Švýcarsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Mikusinski, Grzegorz (616 Polsko) -- Binka, Bohuslav (203 Česká republika, domácí) -- Calafate, Luis (620 Portugalsko) -- Calheiros, Cristina (620 Portugalsko) -- Cardoso, Alexandra (620 Portugalsko) -- Hedblom, Marcus (752 Švédsko) -- Jones, Michael (752 Švédsko) -- Koutsouris, Alex (300 Řecko) -- Vasconcelos, Clara (620 Portugalsko) -- Iwinska, Katarzyna (616 Polsko)
      Klíčová slova anglicky: international cooperation; higher education institutions; European project; educational resources; sustainability; diversity
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 31. 3. 2020 15:39.
    6. ČINČERA, Jan, Barbora VALEŠOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ, Petra ŠIMONOVÁ a Roman KROUFEK. Place-based education from three perspectives. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2019, roč. 25, č. 10, s. 1510-1523. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2019.1651826.
      URL
      RIV/00216224:14230/19:00110448 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Valešová, Barbora (203 Česká republika, domácí) -- Křepelková, Šárka (203 Česká republika, domácí) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Place-based education; community-based project; students’ participation; qualitative research
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 10. 1. 2020 08:38.
    7. GRÚŇOVÁ, Markéta, Martha SANÉ, Jan ČINČERA, Roman KROUFEK a Pavla HEJCMANOVÁ. Reliability of the new environmental paradigm for analysing the environmental attitudes of Senegalese pupils in the context of conservation education projects. Environmental Education Research. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis, 2019, roč. 25, č. 2, s. 211-221. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2018.1428942.
      URL
      RIV/00216224:14230/19:00108788 Článek v odborném periodiku. Psychologie. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Grúňová, Markéta (203 Česká republika, garant) -- Sané, Martha (686 Senegal) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Hejcmanová, Pavla (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education programme evaluation; endangered species; nature conservation; Senegal; Western Derby eland
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 3. 4. 2020 12:13.

    2018

    1. ČINČERA, Jan, Petra BIBERHOFER, Bohuslav BINKA, Johan BOMAN, Lisa MINDT a Marco RIECKMANN. Designing a Sustainability-Driven Entrepreneurship Curriculum as a Social Learning Process : A Case Study from an International Knowledge Alliance Project. Journal of Cleaner Production. Oxford: Elsevier, 2018, roč. 172, January, s. 4357-4366. ISSN 0959-6526. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2017.05.051.
      URL
      Název česky: Příprava studijního programu Udržitelné podnikání jako proces sociálního učení : Případová studie mezinárodního projektu znalostní aliance
      RIV/00216224:14230/18:00101996 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Biberhofer, Petra (40 Rakousko) -- Binka, Bohuslav (203 Česká republika, domácí) -- Boman, Johan (752 Švédsko) -- Mindt, Lisa (276 Německo) -- Rieckmann, Marco (276 Německo)
      Klíčová slova anglicky: education for sustainable development; higher education; curriculum development; social learning; evaluation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 15. 3. 2019 11:38.
    2. ČINČERA, Jan, Michal MEDEK a Miroslav LUPAČ. Hodnocení kvality terénních programů digitální interpretace přírodního dědictví. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2018, roč. 13, č. 1, s. 1-14. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.560.
      článek
      Název anglicky: Evaluation of quality of outdoor digital interpretation of natural heritage
      RIV/00216224:14230/18:00102526 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Medek, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Lupač, Miroslav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: interpretation of natural heritage; digitalisation; evaluation; quality
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 8. 11. 2018 16:14.
    3. CHABADA, Tomáš, Mikuláš ČERNÍK, Jan ČINČERA a Veronika CHVÁTALOVÁ. Local referendum about the relocation of the railway station. In Katarzyna Iwińska, Michael Jones, Magdalena Kraszewska. Widening Interdisciplinary Sustainability Education. Warsaw: Collegium Civitas, 2018, s. 195-204, 20 s. ISBN 978-83-61067-78-8.
      kniha - open access
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: railway station; local referendum; public participation; decision-making
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 12. 2020 10:43.
    4. ČINČERA, Jan, Jan SKALÍK a Bohuslav BINKA. One world in schools : an evaluation of the human rights education programme in the Republic of Georgia. Cambridge Journal of Education. Abingdon: Routledge, Taylor & Francis Group, 2018, roč. 48, č. 6, s. 769-786. ISSN 0305-764X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2018.1427216.
      URL
      RIV/00216224:14230/18:00102278 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Skalík, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Binka, Bohuslav (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Human rights education; programme evaluation; attitudes; Georgia; secondary schools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 31. 1. 2019 15:00.
    5. ČINČERA, Jan, Michal MEDEK a Miroslav LUPAČ. Příroda 2.0? Využití digitálních médií pro terénní interpretaci přírodního dědictví. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 115 s. ISBN 978-80-210-8944-0.
      Munipress
      Název anglicky: Nature 2.0? Utilization of digital media for outdoor digital interpretation of natural heritage
      RIV/00216224:14230/18:00102642 Odborná kniha. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Medek, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Lupač, Miroslav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: interpretation of natural heritage; digital media; evaluation; self-guided trails; augmented reality
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 13. 2. 2019 16:09.
    6. ČINČERA, Jan a Peter ASPENGREN. Sustainability and an educational perspective : roots in envronmental education. In Katarzyna Iwińska, Michael Jones, Magdalena Kraszewska. Widening Interdisciplinary Sustainability Education. Warsaw: Collegium Civitas, 2018, s. 25-30. ISBN 978-83-61067-78-8.
      kniha
      RIV/00216224:14230/18:00105297 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. angličtina. Polsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Aspengren, Peter (752 Švédsko)
      Klíčová slova anglicky: education for sustainable development; environmental education; action competence; competence for sustainable development
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 9. 1. 2019 15:12.
    7. ČERNÍK, Mikuláš, Tomáš CHABADA, Jan ČINČERA a Veronika CHVÁTALOVÁ. Territorial ecological limits to the lignite surface mining in North Bohemia. In Katarzyna Iwińska, Michael Jones, Magdalena Kraszewska. Widening Interdisciplinary Sustainability Education. Warsaw: Collegium Civitas, 2018, s. 163-180. ISBN 978-83-61067-78-8.
      kniha - open access
      angličtina. Polsko.
      Klíčová slova anglicky: lignite surface (open-cast) mining; territorial ecological limits; Schwartz’s theory of universal values; North Bohemia
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 14. 12. 2020 10:43.
    8. WINKLEROVÁ, Karolína, Jan ČINČERA, Šárka KŘEPELKOVÁ a Roman KROUFEK. The GLOBE Program : Long-term memories of program-relevant experience. Journal of environmental education. Abingdon: Taylor & Francis, 2018, roč. 49, č. 5, s. 400-410. ISSN 0095-8964. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/00958964.2018.1466772.
      RIV/00216224:14230/18:00103143 Článek v odborném periodiku. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Winklerová, Karolína (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Křepelková, Šárka (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; GLOBE; personal meaning; qualitative; retrospective program evaluation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 23. 7. 2018 10:09.

    2017

    1. ČINČERA, Jan, Roman KROUFEK, Jan SKALÍK, Petra ŠIMONOVÁ, Lenka BROUKALOVÁ a Václav BROUKAL. Eco-School in kindergartens : the effects, interpretation, and implementation of a pilot program. Environmental Education Research. Routledge, 2017, roč. 23, č. 7, s. 919-936. ISSN 1350-4622. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/13504622.2015.1076768.
      URL
      RIV/00216224:14230/17:00095792 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Kroufek, Roman (203 Česká republika) -- Skalík, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Broukalová, Lenka (203 Česká republika) -- Broukal, Václav (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: emancipatory approach; environmental attitudes; Eco-School; evaluation; kindergarten; preschool education
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 3. 2018 10:27.
    2. ŠVAJDA, Juraj a Jan ČINČERA. Evaluation of the attention capture and holding power of interpretive signs among visitors to a nature trail in the High Tatras National Park (Slovakia). Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2017, roč. 12, č. 2, s. nestránkováno, 15 s. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.549.
      URL
      RIV/00216224:14230/17:00098996 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Švajda, Juraj (703 Slovensko, garant) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: trail; evaluation; interpretation; holding power; attention capture
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 3. 2018 11:15.
    3. ČINČERA, Jan a Petra ŠIMONOVÁ. „I am not a big man“ : Evaluation of the issue investigation program. Applied Environmental Education & Communication. Taylor & Francis, 2017, roč. 16, č. 2, s. 84-92. ISSN 1533-015X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2017.1304297.
      URL
      RIV/00216224:14230/17:00096695 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; evaluation; issue investigation action training program; locus of control; forest
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 24. 3. 2018 12:35.
    4. ČINČERA, Jan, Michal MEDEK, Pavel ČINČERA, Miroslav LUPAČ a Irena TICHÁ. What science is about – development of the scientific understanding of secondary school students. Research in Science and Technological Education. Oxford: Routledge, 2017, roč. 35, č. 2, s. 183-194. ISSN 0263-5143. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/02635143.2017.1285760.
      Název česky: O čem je věda – rozvoj vědeckého porozumění u žáků středních škol
      Název anglicky: What science is about – development of the scientific understanding of secondary school students
      RIV/00216224:14230/17:00096213 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Medek, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Pavel (203 Česká republika) -- Lupač, Miroslav (203 Česká republika) -- Tichá, Irena (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; program evaluation; inquirybased learning; residential program; scientific understanding
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Blanka Farkašová, učo 97333. Změněno: 27. 3. 2018 15:01.

    2016

    1. ČINČERA, Jan a Filip HAVLÍČEK. Centra environmentálního vzdělávání z pohledu učitelů. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2016, roč. 11, č. 2, s. 1-15. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.534.
      Název česky: Centra environmentálního vzdělávání z pohledu učitelů
      Název anglicky: Environmental education centers from the teachers‘ perspective
      RIV/00216224:14230/16:00092075 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Havlíček, Filip (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: environmental education centers; demand; teachers; school; programs.
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:36.
    2. ŠIMONOVÁ, Petra a Jan ČINČERA. Do Environmental Education School Coordinators Have a Mission? Discourse and Communication for Sustainable Education. 2016, roč. 7/2016, č. 1, s. 23-36. ISSN 2255-7547. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1515/dcse-2016-0002.
      URL
      RIV/00216224:14230/16:00090164 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Lotyšsko.
      Šimonová, Petra (203 Česká republika, garant, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; EE school coordinators; teacher training; teachers’ self-efficacy

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:38.
    3. ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. 1. vyd. Brno: BEZK; Masarykova univerzita; Agentura Koniklec, 2016, 207 s. ISBN 978-80-210-8439-1.
      Název česky: Environmentální výchova z pohledu učitelů
      Název anglicky: Environmental education from the teachers' perspective
      RIV/00216224:14230/16:00092825 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Jančaříková, Kateřina (203 Česká republika) -- Matějček, Tomáš (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Bartoš, Jan (203 Česká republika) -- Lupač, Miroslav (203 Česká republika) -- Broukalová, Lenka (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; elementary schools; survey; teachers; Czech Republic
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 11. 1. 2017 15:15.
    4. ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Petra ŠIMONOVÁ, Jan BARTOŠ, Miroslav LUPAČ a Lenka BROUKALOVÁ. Environmentální výchova z pohledu učitelů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 207 s. ISBN 978-80-210-8439-1.
      Název česky: Environmentální výchova z pohledu učitelů
      Název anglicky: Environmental education from the teachers' perspective
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: environmental education; elementary schools; survey; teachers; Czech Republic
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 18. 5. 2017 15:22.
    5. BINKA, Bohuslav, Barbora ČERNÍK BAKOŠOVÁ, Jan ČINČERA, Jan DOSTALÍK, Dominika GROHMANN, Dominik GROHMANN, Eva FRAŇKOVÁ, Jakub JIRKŮ, Naďa JOHANISOVÁ, Jan KRAJHANZL, Radoslava KRYLOVÁ, Šárka KŘEPELKOVÁ, Hana LIBROVÁ, Tereza NÁHLÍKOVÁ, Petra NĚMCOVÁ, Vojtěch PELIKÁN, Ivan PROUZA, Kateřina REZKOVÁ, Lucie SOVOVÁ, Karel STIBRAL, Renata SVOBODOVÁ, Zbyněk ULČÁK, Martin VYHNAL a Pavla ZAČALOVÁ. Krajinou environmentálních studií II. Populárně-naučné texty vyučujících a studentů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 170 s. ISBN 978-80-210-8336-3.
      čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 28. 1. 2020 15:32.
    6. ČINČERA, Jan, Kateřina JANČAŘÍKOVÁ, Tomáš MATĚJČEK, Miroslav LUPAČ, Petra ŠIMONOVÁ a Jan BARTOŠ. Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy. 2016.
      Název česky: Metodika pro autoevaluaci škol v oblasti realizace environmentální výchovy
      Název anglicky: The guidelines for self-evaluation of school in the field of environmental education
      RIV/00216224:14230/16:00093020 Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Jančaříková, Kateřina (203 Česká republika) -- Matějček, Tomáš (203 Česká republika) -- Lupač, Miroslav (203 Česká republika) -- Šimonová, Petra (203 Česká republika, domácí) -- Bartoš, Jan (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; self-evaluation; schools; quality
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 19. 1. 2017 21:01.
    7. MEDEK, Michal, Jan ČINČERA, Jana GREGOROVÁ, Kateřina POŘÍZOVÁ a Martina LISKOVÁ. Naučné stezky: zpracování a hodnocení nepřímých interpretačních programů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2016, 156 s. ISBN 978-80-210-8334-9.
      Název česky: Naučné stezky: zpracování a hodnocení nepřímých interpretačních programů
      Název anglicky: Self-guided trails: designing and evaluating non-personal interpretation programs
      RIV/00216224:14230/16:00090849 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Medek, Michal (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Gregorová, Jana (203 Česká republika) -- Pořízová, Kateřina (203 Česká republika) -- Lisková, Martina (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: interpretation; self-guided trails; signs; evaluation; methodology
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 18. 9. 2016 21:31.
    8. ČINČERA, Jan a Jakub HOLEC. Terénní výuka ve formálním vzdělávání. Envigogika. Univerzita Karlova, 2016, roč. 11, č. 2, s. 0-20, 20 s. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.533.
      URL
      Název česky: Terénní výuka ve formálním vzdělávání
      Název anglicky: Outdoor education in formal education
      RIV/00216224:14230/16:00092388 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Holec, Jakub (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor education; place-based education; school garden; community projects; field study; residential programs
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:36.
    9. SMOĽÁKOVÁ, Nikoleta, Juraj ŠVAJDA, Samuel KORÓNY a Jan ČINČERA. The Benefit of the GLOBE program for the Development of Inquiry Competence in the Czech and Slovak Contexts. International Journal of Environmental & Science Education. Haag: LOOK Academic Publishers, 2016, roč. 11, č. 16, s. 9507-9519. ISSN 1306-3065.
      URL
      Název česky: Přínosy programu GLOBE pro rozvoj badatelských kompetencí v rámci českého a slovenského kontextu
      Název anglicky: The Benefit of the GLOBE program for the Development of Inquiry Competence in the Czech and Slovak Contexts
      RIV/00216224:14230/16:00091340 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Nizozemské království.
      Smoľáková, Nikoleta (703 Slovensko) -- Švajda, Juraj (703 Slovensko) -- Koróny, Samuel (703 Slovensko) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: science education; environmental education; inquiry-based learning; GLOBE; evaluation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 12. 4. 2017 11:37.

    2015

    1. BROUKALOVÁ, Lenka, Václav BROUKAL, Jan ČINČERA a Zdeňka SOPŮŠKOVÁ. "Dva jsou víc než jeden" - evaluace programu organizace Čmelák - Společnost přátel přírody. Envigogika. Univerzita Karlova, 2015, roč. 10, č. 2, s. 1-30. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.468.
      URL
      Název anglicky: "Two are more than one": evaluation of a programme operated by the Bumblebee - Friends of Nature organization
      RIV/00216224:14230/15:00086526 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Broukalová, Lenka (203 Česká republika) -- Broukal, Václav (203 Česká republika) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Sopůšková, Zdeňka (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: Evaluation; mixed design; focus group; inclusion

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 11. 2. 2016 09:34.
    2. ČINČERA, Jan. Evaluácia programov environmentálnej výchovy. In GALLAYOVÁ, Z.; DOVALOVÁ, H.; HIPŠ, J. Environmentálna výchova v súvislostiach. Zvolen: Technická univerzita vo Zvoleně; CEEV Živica, 2015, s. 177-194, 27 s. ISBN 978-80-228-2794-2.
      Název česky: Evaluace programů environmentální výchovy
      Název anglicky: Evaluation of environmental education programs
      slovenština. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: evaluation; program; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 9. 11. 2015 17:20.
    3. ČINČERA, Jan, Bruce JOHNSON a Silvia KOVAČIKOVÁ. Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here. Applied Environmental Education & Communication. 2015, roč. 14, č. 3, s. 178-186. ISSN 1533-015X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1080/1533015X.2015.1067580.
      Název česky: Evaluace programu místně zakotveného učení: Od "tam" k "tady"
      Název anglicky: Evaluation of a Place-Based Environmental Education Program: From There to Here
      RIV/00216224:14230/15:00083566 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Velká Británie a Severní Irsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí) -- Kovačiková, Silvia (703 Slovensko)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; interpretation; place-based education; earth education; evaluation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 16. 8. 2015 18:33.
    4. ČINČERA, Jan a Bruce JOHNSON. Examining the Relationship between Environmental Attitudes and Behaviour in Education Programmes. Sociální studia. Masarykova univerzita, 2015, roč. 12, č. 3, s. 97-111. ISSN 1214-813X.
      Název česky: Analýza vztahu mezi environmentálními postoji a chováním ve vzdělávacích programech
      Název anglicky: Examining the Relationship between Environmental Attitudes and Behaviour in Education Programmes
      RIV/00216224:14230/15:00085375 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental attitude; environmental behaviour; environmental education; earth education; Earthkeepers
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 23. 12. 2015 09:59.
    5. BINKA, Bohuslav, Jan ČINČERA a Martin ČERNÝ. Hodnoty v opravdovém světě. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, roč. 10, č. 3, s. 1-16. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.505.
      URL
      Název anglicky: Values in the Real World
      RIV/00216224:14230/15:00085942 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Binka, Bohuslav (203 Česká republika, domácí) -- Činčera, Jan (203 Česká republika, domácí) -- Černý, Martin (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: values; environmental education; Schwarz’ theory of universal values; the Real World Learning model
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. Mgr. Bohuslav Binka, Ph.D., učo 6956. Změněno: 15. 1. 2016 11:12.
    6. ČINČERA, Jan. Real World Learning: a critical analysis. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2015, roč. 10, č. 3, s. 1-12. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.473.
      URL
      Název česky: Učení v reálném světě: kritická analýza
      Název anglicky: Real World Learning: a critical analysis
      RIV/00216224:14230/15:00083205 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Outdoor education; environmental education; quality; values; behavior change
      Recenzováno: ano

      Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 2. 5. 2016 18:11.
    7. ČINČERA, Jan. Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy. Envigogika: Charles University E-journal for Environmental Education. 2015, roč. 10, č. 3, s. 1-15. ISSN 1802-3061. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.14712/18023061.499.
      URL
      Název česky: Využití modelu RWL pro evaluaci pobytového programu environmentální výchovy
      Název anglicky: Application of the RWL model for evaluation of a residential environmental program
      RIV/00216224:14230/15:00085373 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: program evaluation; Real World Learning; observation; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 23. 12. 2015 09:47.

    2014

    1. ČINČERA, Jan. Environmentální výchova. Cesty a křižovatky. 1. vyd. Trenčín: Špirála, 2014, 51 s. ISBN 978-80-970970-2-8.
      Název česky: Environmentální výchova. Cesty a křižovatky
      Název anglicky: Environmental education: roads and crossroads
      RIV/00216224:14230/14:00083383 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Slovensko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: environmental education; interpretation; education for sustainable development; nature studies
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 14. 7. 2015 21:30.
    2. ČINČERA, Jan. To think like a scientist: an experience from the Czech primary school inquiry-based learning programme. The New Educational Review. Toruň, 2014, roč. 35, č. 2, s. 118-130. ISSN 1732-6729.
      URL
      Název česky: Myslet jako vědec: zkušenost z českého programu badatelsky orientované výuky pro základní školy
      Název anglicky: To think like a scientist: an experience from the Czech primary school inquiry-based learning programme
      RIV/00216224:14230/14:00082083 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Polsko.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: inquiry-based learning; programme evaluation; Czech Republic; research cycle
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 24. 6. 2015 20:29.
    3. ČINČERA, Jan. Význam nezávislých expertních center pro šíření badatelsky orientované výuky v České republice. Scientia in educatione. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 2014, roč. 5, č. 1, s. 74-81. ISSN 1804-7106.
      URL
      Název anglicky: The importance of independent expert centres for dissemination of inquiry-based learning approach in the Czech Republic
      RIV/00216224:14230/14:00082084 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Non-governmental organisations; inquiry-based learning; evaluation; environmental education
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 24. 6. 2015 20:31.

    2013

    1. ČINČERA, Jan a Bruce JOHNSON. Earthkeepers in the Czech Republic: Experience from the implementation process of an earth education programme. Envigogika. Praha: Univerzita Karlova, 2013, roč. 8, č. 4, s. 1-10. ISSN 1802-3061.
      URL
      Název česky: Strážci Země v České republice: Zkušenost s implementací programu výchovy o Zemi
      RIV/00216224:14230/13:00070841 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Johnson, Bruce (840 Spojené státy)
      Klíčová slova anglicky: Earth education; evaluation; attitude; ecological knowledge
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Lukáš Kala, Ph.D., učo 231119. Změněno: 8. 1. 2014 09:33.
    2. ČINČERA, Jan a Jan KRAJHANZL. Eco-Schools: What factors influence pupils’ action competence for pro-environmental behavior? Journal of Cleaner Production. Butterworth-Heinemann, 2013, roč. 61, č. 25, s. 117-121. ISSN 0959-6526. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.jclepro.2013.06.030.
      URL
      Název česky: Eko-školy: Jaké faktory ovlivňují akční kompetence žáků s ohledem na příznivé chování vůči životnímu prostředí?
      RIV/00216224:14230/13:00070844 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. angličtina. Spojené státy.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí) -- Krajhanzl, Jan (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; Consumer behaviour; Action kompetence; Eco-Schools; Evaluation
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnil: Mgr. Lukáš Kala, Ph.D., učo 231119. Změněno: 3. 2. 2014 10:58.
    3. ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: efektivní strategie. 1. vyd. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 132 s. ISBN 978-80-904141-0-5.
      Název anglicky: Environmental education: effective strategies
      RIV/00216224:14230/13:00070840 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; programme theory; education for sustainable development; effectiveness
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 27. 2. 2014 11:16.
    4. ČINČERA, Jan. Environmentální výchova: efektivní strategie. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 127 s. ISBN 978-80-210-6642-7.
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 21. 9. 2015 14:32.
    5. ČINČERA, Jan. Metodika pro hodnocení environmentální výchovy pro starší školní věk a střední školy. 2013.
      URL
      Název anglicky: The methodology for evaluation of environmental education programmes for K-9 and secondary school pupils
      RIV/00216224:14230/13:00070846 Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; qualitative; quantitative; programme
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 27. 2. 2014 11:33.
    6. ČINČERA, Jan. Metodika pro hodnocení programů environmentální výchovy pro dospělé účastníky. 2013.
      URL
      Název anglicky: The methodology for the evaluation of environmental education programs for adult participants
      RIV/00216224:14230/13:00070845 Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; qualitative; quantitative; programme
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 27. 2. 2014 11:41.
    7. ČINČERA, Jan. Metodika pro hodnocení programů environmentální výchovy pro předškolní a mladší školní věk. 2013.
      URL
      Název anglicky: The methodology for evaluation of environmental education programmes for pre-school and K-5 elementary school pupils
      RIV/00216224:14230/13:00070847 Cert., akred., schvál. metodiky, specializované mapy, léčebné, památkové postupy. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: evaluation; qualitative; quantitative; programme
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 27. 2. 2014 11:38.
    8. ČINČERA, Jan. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 273 s. ISBN 978-80-210-6525-3.
      Název anglicky: Environmental education centers between theory and practice
      RIV/00216224:14230/13:00070839 Odborná kniha. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Činčera, Jan (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; environmental education centers; non-profit organisations; evaluation; programme
      Recenzováno: ano

      Změnil: doc. PhDr. Jan Činčera, Ph.D., učo 96852. Změněno: 27. 2. 2014 11:35.
    9. ČINČERA, Jan. Střediska ekologické výchovy mezi teorií a praxí. Praha: BEZK, Agentura Koniklec a Masarykova univerzita, 2013, 273 s. ISBN 978-80-210-6525-3.
      Název anglicky: Environmental education centers between theory and practice
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Environmental education; environmental education centers; non-profit organisations; evaluation; programme
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 21. 9. 2015 14:16.
Zobrazeno: 24. 9. 2024 03:28