Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Hana MORAVČÍKOVÁ, Monika NEJEZCHLEBOVÁ, Petra PÍRKOVÁ, Kateřina RICHTEROVÁ, Pavel SOCHOR, Veronika KOLKOVÁ, Ondřej LING a Soňa PAPŠOVÁ. Dotazníková studie zaměřená na rizikové chování a jeho prevenci u studujících na Masarykově univerzitě. In Mezioborová konference Život ve zdraví 2024. 2024.
    2. PAVLA, Doležalová, Karel ČERVENKA a Věra VOJTOVÁ. Prevalence of substance use among adolescents in residential educational facilities in the Czech Republic. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, 2024, roč. 26, č. 2, s. 168-173. ISSN 1212-4117. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2024.029.
    3. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Dana ZÁMEČNÍKOVÁ, Petra DVOŘÁČKOVÁ, Hana MORAVČÍKOVÁ, Monika NEJEZCHLEBOVÁ, Petra PÍRKOVÁ, Kateřina RICHTEROVÁ, Pavel SOCHOR, Veronika KOLKOVÁ, Ondřej LING a Soňa PAPŠOVÁ. Závislostní chování a jeho prevence u prezenčních studentů Masarykovy univerzity – příprava dotazníkové studie. In BĚLÍK, M. (Ed.). Seminář Člověk ve svém pozemském a kosmickém prostředí, 21.-23. května 2024, Radvanice. Program a abstrakty. 2024.

    2023

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. dotisk 1. Brno: Masarykova univerzita, 2023, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
    2. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Rozmanité role speciálních pedagogů očima speciálního pedagoga. In MEDZINÁRODNÁ KONFERENCIA KRIŽOVATKY XII: Prevýchova ako dialóg, 2023. 2023.
    3. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS. In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. 2023. ISBN 978-84-09-49026-4.
    4. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. VARIETY OF ROLES OF SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS AS PERCEIVED BY SPECIAL EDUCATIONAL NEEDS TEACHERS (poster). In INTED2023 - 17th International Technology, Education adn Development Conference. 2023. 2023.

    2022

    1. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA a Věra VOJTOVÁ. Adverse childhood experiences and aggressive behavior of adolescents in residential educational programs in the Czech Republic. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, 2022, roč. 24, č. 4, s. 339-345. ISSN 1212-4117. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2022.038.
    2. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA a Věra VOJTOVÁ. Attachment of vulnerable adolescents in residential facilities in the Czech Republic. Kontakt. České Budějovice: University of South Bohemia, 2022, roč. 24, č. 1, s. 92-97. ISSN 1212-4117. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.32725/kont.2021.042.

    2021

    1. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
    2. ČERVENKA, Karel, Věra VOJTOVÁ a Petra RÖDEROVÁ. Kdo jsme? / Who are we? Rozmanitost rolí speciálního pedagoga očima speciálního pedagoga / Variety of roles of special educational needs teachers as perceived by special educational needs teachers / Kdo jsme? 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2021, 196 s. ISBN 978-80-280-0247-3.
    3. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Měnící se role speciální pedagogiky a kvalita života v dospělosti. In Mezinárodní vědecká konference pro inkluzi osob se speciálními potřebami. 2021.

    2020

    1. DOLEŽALOVÁ, Pavla, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Ladislav KÁŽMÉR a Barbora ORLÍKOVÁ. Prevalence of substance use among the Czech adolescents living in residential settings (poster). In The 2020 NIDA (International Program of the National Institute on Drug Abuse) International Poster Session at the College on Problems of Drug Dependence (CPDD) Virtual Scientific Meeting on June 23, 2020 (conference organizer: The College on Problems of Drug Dependence, Inc. 5034A Thoroughbred Lane Brentwood, TN 37027, USA, Website: http://www.cpdd.org). 2020.
    2. LESŇÁK, Slavomír, Petr JEMELKA, Svatopluk NOVÁK, Radim ŠTĚRBA, Viliam ZÁTHURECKÝ, Michal ŠKERLE, Pavla PITNEROVÁ, Jan KRÁSA, Jan ŠŤÁVA, Karel ČERVENKA, Pavel SOMOGYI, Klára LEŠKOVÁ, Adéla OTHOVÁ a Petra PROCHÁZKOVÁ. Rozvíjení personální, sociální a občanské kompetence učitelů, studentů a žáků. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2020, 123 s. ISBN 978-80-210-9612-7.

    2019

    1. ČERVENKA, Karel. Aby výzkum nebyl pruda: Uchopení individuálně motivačních východisek výzkumu. (Netradiční metodologický workshop). 2019.
    2. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ a Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2019, 199 s. ISBN 978-80-210-9379-9.
    3. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Inspirace pro cílenou speciálněpedagogickou intervenci rizik kvality života v dospělosti „dětí“ v dětském domově. In FEDERACE DĚTSKÝCH DOMOVŮ ČR. 2019.
    4. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Inspirace pro speciálněpedagogickou intervenci rizik pro kvalitu života dětí z dětských domovů (vyžádaná přednáška). In Federace dětských domovů ČR: Dvoudenní seminář. 2019.

    2018

    1. ČERVENKA, Karel. Děti s deficitem (pozitivní) pozornosti okolí – Vývoj "problémového" chování jako bariéra v životě dítěte. In Setkání členů Asociace logopedů ve školství (ve spolupráci sNárodním ústavem pro vzdělávání Praha v budově MŠMT, Karmelitská 7, Praha, velký sál C 81v úterý dne 25. dubna 2018). 2018.
    2. ČERVENKA, Karel. Personality centered approach to education of children with emotional and behavioral disorders: Intervention through the eyes of educational professionals from residential educational facilities. Journal of Exceptional People. Olomouc: Faculty of Education - Palacký University Olomouc, 2018, roč. 2018, 1/12, s. 61-75. ISSN 1805-4978.
    3. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
    4. KOPEČNÝ, Petr, Ilona BYTEŠNÍKOVÁ, Karel ČERVENKA, Lenka DOLEŽALOVÁ, Ilona FIALOVÁ, Radka HORÁKOVÁ, Barbora CHLEBORADOVÁ, Petr KACHLÍK, Jana MAGEROVÁ, Ivana MÁROVÁ, Dagmar OPATŘILOVÁ, Petra RÖDEROVÁ, Evžen ŘEHULKA, Věra VOJTOVÁ a Dana ZÁMEČNÍKOVÁ. Reflexe speciálních vzdělávacích potřeb v edukačním procesu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 150 s. ISBN 978-80-210-9206-8.
    5. ČERVENKA, Karel. Three roles of trust in the intervention into the situation of children with emotional and behavioural disorders. Štúdie zo špeciálnej pedagogiky/Studies in Special Education. 2018, roč. 7, č. 1, s. 7-23. ISSN 2585-7363.
    6. ČERVENKA, Karel. Výchova příkladem z hlediska vztahu pedagoga a dítěte s poruchou emocí a chování. In Viera Hudečková, Pavel Bryndzák. Križovatky IX. Záhorská Bystrica, Bratislava, 2018, s. 17-24. ISBN 978-80-972188-7-4.
    7. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Zákon 109/2002. Sb. - Otázky a výzvy. In Setkání Asociace náhradní výchovy. 21.11.2018. Hotel Skalský dvůr, Lísek 52, Bystřice nad Pernštejnem. 2018.

    2017

    1. ČERVENKA, Karel. Boundaries and perspectives: needs of children with emotional and behavioral disorders from the perspective of children and educators. Journal of Exceptional People. Olomouc: Palacký university, Olomouc, 2017, roč. 2, č. 11, s. 59-72. ISSN 1805-4978.
    2. ČERVENKA, Karel. Edukační potenciál vztahů při práci s dětmi s poruchami emocí a chování. In Tereza Baltag. Prevence v kontextu ústavní a ochranné výchovy. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2017, s. 43-52, 80 s. ISBN 978-80-7481-202-6.
    3. ČERVENKA, Karel. Edukační potenciál vztahů při práci s dětmi s poruchami emocí a chování. In Konference NUV - Prevence v kontextu ústavní a ochranné výchovy (Masarykova kolej, Thákurova 550/1, Praha 6). 2017.
    4. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ a Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2017, 199 s. ISBN 978-80-210-8916-7.
    5. KACHLÍK, Petr, Věra VOJTOVÁ, Karel ČERVENKA, Martin FIALA, Michaela FIALOVÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO, Jiří MARTINEC, Petra SEGEŤOVÁ a Kateřina ŠTRAUSOVÁ. Edukační přístupy k dětem v riziku, s problémy a s poruchami v chování. první. Brno: MU, 2017, 199 s. ISBN 978-80-210-8916-7.
    6. ČERVENKA, Karel. Metodologické zamyšlení: Několik tipů jak začít a jak pokračovat s psaním či s výzkumem. In XI. ročník Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika, PdF MU, Brno. 2017.
    7. ČERVENKA, Karel. Role of solidarity in social inclusion of children with emotional and behavioral disorders. e-Pedagogium. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2017, roč. 2017, č. 2, s. 62-70. ISSN 1213-7758.
    8. ČERVENKA, Karel. Vztah pedagoga a dítěte s poruchou emocí a chování v rámci speciálně pedagogické intervence. In Medzinárodná konferencia KRIŽOVATKY IX "Vychovávajme príkladom". Slovensko, Hotel Tatra, Námestie 1. mája 5, Bratislava. 2017.

    2016

    1. ČERVENKA, Karel. Cesta do nitra (svého) výzkumu: (Netradiční) metodologický workshop/přednáška. In Víkendový metodologický semináře pro studenty DSP speciální pedagogika - Zámeček pod hradem, Starý Jičín, 11. 11. – 13 .11. 2016. 2016.
    2. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. člen pracovní skupiny. Pracovní skupina k tématu středisek výchovné péče - Národní ústav pro vzdělávání, Novoborská 372, Praha 9, a to od 9:00 přibližně do 13:15 hodin, 2016 - 2016.
    3. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1. vyd. Brno: MU, 2016, 174 s. ISBN 978-80-210-8509-1.
    4. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 174 s. ISBN 978-80-210-8509-1.
    5. KACHLÍK, Petr, Karel ČERVENKA, Věra VOJTOVÁ, Veronika BUCHTOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Tereza KRČMÁŘOVÁ, Viktor KRIŽO a Petra SEGEŤOVÁ. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoji problémů v chování. 1. vyd. Brno: MU, 2016, 174 s. ISBN 978-80-210-8509-1.
    6. ČERVENKA, Karel. Kvalitativní výzkum ve speciální pedagogice: Zamyšlení nad reflexivitou výzkumníka a trojicí možných prekoncepcí. In X. ročník Konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika, PdF MU, Brno. 2016.
    7. BUCHTOVÁ, Veronika a Karel ČERVENKA. Postavení dítěte s problémy či poruchou emocí a chování v kolektivu třídy mateřské školy z pohledu pedagoga. In Petr Kachlík, Karel Červenka, Věra Vojtová. Inkluze jako cesta k předcházení rozvoje problémů v chování. Brno: Masarykova Univerzita, 2016. ISBN 978-80-210-8509-1.
    8. ČERVENKA, Karel. Potřeby dětí s poruchou chování očima výchovných profesionálů. In IV. OLOMOUCKÉ SPECIÁLNĚPEDAGOGICKÉ DNY. 2016.
    9. ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 139 s. ISBN 978-80-210-8138-3.
    10. ČERVENKA, Karel. Sud, který nemá dno? Potřeby dětí s poruchami emocí a chování očima výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2016, 138 s. ISBN 978-80-210-8138-3.
    11. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenci v praxi školských zařízení pro výkon ústavní a ochranné výchovy. Online. In Pacnerová, H., Myšková, L. (eds.). Kvalita péče o děti v ústavní výchově. Praha: NUV, 2016, s. 53-62. ISBN 978-80-7481-157-9.

    2015

    1. ČERVENKA, Karel. Adaptace "problémových" dětí na obtížné životní situace a jejich edukační potřeby v kontextu informované intervence. In Reflexie a trendy v prevýchove I. (Pořadatel: FICE Slovenská republika, místo konání: Domov J. A. Komenského v Račkovej dolině SR). 2015.
    2. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ a Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. první. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 s. ISBN 978-80-210-8131-4.
    3. BUCHTOVÁ, Veronika, Tomáš ČECH, Karel ČERVENKA, Martina DAMIANOVÁ, Michaela FIALOVÁ, Petr KACHLÍK, Ivana KOLIBOVÁ, Viktor KRIŽO, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Jiří MARTINEC, Jarmila MATOCHOVÁ, Lucie NOVÁČKOVÁ, Jan OLBERT, Hana PAVLÍČKOVÁ, Tereza PETINISOVÁ, Pavla PITNEROVÁ, Pavlína PŘIBYLOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Adéla TICOVÁ a Věra VOJTOVÁ. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních strategií v etopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2015, 303 s. ISBN 978-80-210-8131-4.
    4. TICOVÁ, Adéla a Karel ČERVENKA. Podpora rozvoje kognitivních, emocionálních a sociálních kompetencí jako prevence problémů v chování. In Karel Červenka, Věra Vojtová, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních stratergií v etopedii. Brno: MuniPress, 2015, s. 11-26. ISBN 978-80-210-8131-4.
    5. ČERVENKA, Karel. Role vztahů dětí s poruchami chování a výchovných profesionálů v rámci etopedické intervence. In III. Olomoucké speciálně pedagogické dny. 2015.
    6. ČERVENKA, Karel. Role vztahů dětí s poruchami chování a výchovných profesionálů v rámci etopedické intervence. In Miluše Hutyrová Kateřina Kroupová Eva Souralová (eds.). Perspektivy speciální pedagogiky – potřeby, možnosti a výzvy III. olomoucké speciálněpedagogické dny. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci Pedagocická fakulta Ústav speciálněpedagogických studií, 2015, s. 30-35. ISBN 978-80-244-4907-4.
    7. KOLIBOVÁ, Ivana a Karel ČERVENKA. Využití bodového hodnocení chování v rámci systému kázně v prostředí základní školy. In Karel Červenka, Věra Vojtová, Petr Kachlík. Faktory resilience v intervenci 3P jako koncept inkluzivních stratergií v etopedii. Brno: MuniPress, 2015, s. 115-126, 11 s. ISBN 978-80-210-8131-4.
    8. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Výzkum jako inspirace pro intervenční praxi v institucionální výchově. In Kvalita péče o děti v ústavní výchově. 2015.
    9. ČERVENKA, Karel. Vztahová dimenze kvalitativního výzkumu: Několik zamyšlení. In Inkluzivní vzdělávání a inkluzivní společnost. IX. ročník konference studentů doktorského studijního programu Speciální pedagogika. 2015.
    10. ČERVENKA, Karel. Zážitkový kurz Ikspíriens: Prostor pro vzájemnou podporu dětí se sluchovým postižením a s poruchami chování. In KB-Dozententagung 2015. Docentské dny 2015. Brno, 2015. 2015.

    2014

    1. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. první. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5.
    2. VOJTOVÁ, Věra, Karel ČERVENKA, Kristýna BALÁTOVÁ, Pavlína GRÁC LIVŇANSKÁ, Pavlína JUNOVÁ, Petr KACHLÍK, Kristýna KEHAROVÁ, Věra LINHARTOVÁ, Jarmila MATOCHOVÁ, Radka PROKOPOVÁ, Dagmar PŘINOSILOVÁ, Paulína RADIMÁKOVÁ, Marie ROUČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Radka SKOŘEPOVÁ, Petra SEGEŤOVÁ, Kateřina ŠTRAUSOVÁ, Jana VRASPÍROVÁ a Petra ZLATUŠKOVÁ. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 200 s. ISBN 978-80-210-7610-5.
    3. RADIMÁKOVÁ, Paulína a Karel ČERVENKA. Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 88-100. ISBN 978-80-210-7610-5.
    4. ZLATUŠKOVÁ, Petra a Karel ČERVENKA. Projekt Ikspírijens jako cesta k posilování sebevědomí a pozitivního sebepojetí dětí a poruchami chování a dětí s poruchami sluchu. In Vojtová, V., Červenka, K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 162-171. ISBN 978-80-210-7610-5.
    5. JUNOVÁ, Pavlína a Karel ČERVENKA. Role životních zkušeností v rámci výkonu profese speciálního pedagoga - etopeda. In Vojtová, V., Červenka, K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 152-161. ISBN 978-80-210-7610-5.
    6. PROKOPOVÁ, Radka a Karel ČERVENKA. Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. Brno: Masarykova univerzita, 2014, s. 31-41. ISBN 978-80-210-7610-5.
    7. ČERVENKA, Karel. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 109 s. ISBN 978-80-210-7562-7.
    8. ČERVENKA, Karel. Zdroje a bariéry sociální inkluze dětí s poruchami chování z hlediska výchovných profesionálů. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 110 s. ISBN 978-80-210-7562-7.

    2013

    1. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Intervence pro inkluzi. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 256 s. ISBN 978-80-210-6645-8.
    2. HAVELKA, David a Karel ČERVENKA. Možnosti uplatnění etopedie na dětském oddělení psychiatrické léčebny. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 163-172. ISBN 978-80-210-6645-8.
    3. ČERVENKA, Karel. Plánování etopedické intervence jako průsečík představ o minulosti, současnosti a budoucnosti. In Červenka, Karel a Věra Vojtová et al. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 43-52. ISBN 978-80-210-6617-5.
    4. SVOZILOVÁ, Jitka a Karel ČERVENKA. Soudně nařízená spolupráce „problémových“ dětí se středisky výchovné péče: Sonda do zkušenosti zaměstnanců třech SVP. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 141-149. ISBN 978-80-210-6645-8.
    5. ČERVENKA, Karel. Stigmatizace dětí s poruchami chování a role vztahů v jejich edukaci. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 52-57. ISBN 978-80-210-6645-8.
    6. ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost „problémových“ dětí ve vztazích s okolím. In Prevence. 1. vyd. Praha: Občanské sdružení Život bez závislostí, 2013, s. 9-11. ISSN 1214-8717.
    7. ŠVECOVÁ, Kateřina a Karel ČERVENKA. Šikana v souvislostech morální kognice a možnosti využití v edukační praxi. In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. et al. Intervence pro inkluzi. Intervention for Inclusion. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 103-114. ISBN 978-80-210-6645-8.
    8. ČERVENKA, Karel. The Experiential Course Ikspíriens as a Means of Mitigating the Negative Impact of the Stigma of Hearing Impairments and Behavioural Disorders. In PROCHÁZKOVÁ, L., SOCHOR, P. et al. Support of People with Special Needs: International Perspectives. Förderung von Menschen mit Behinderung: Internationale Perspektiven. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, s. 73-80. ISBN 978-80-210-6637-3.
    9. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Východiska pro speciálněpedagogické intervence v etopedii. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2013, 109 s. ISBN 978-80-210-6617-5.
    10. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. VÝSTUPY Z VÝZKUMŮ JAKO ZDROJE INSPIRACE PRO INKULZIVNÍ PRAXI – SE ZAMĚŘENÍM NA EDUKACI DĚTÍ V RIZIKU A PORUCHAMI CHOVÁNÍ. 2013.

    2012

    1. ČERVENKA, Karel. „… si mě vůbec nevšímá…“: Sebevnímání „problémových“ dětí v sociálních vztazích. In Opatřilová, D., Vítková, M. et al. Faktory úspěchu ve vztahu k inkluzivnímu vzdělávání u žáků se speciálními vzdělávacími potřebami II. Factors of success in context with inclusive education of pupils with special educational needs II. první. Brno: Masarykova univerzita, 2012, s. 159-169. ISBN 978-80-210-5996-2.
    2. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Dilemata edukace jedinců s poruchou chování v souvislostech kvality života. Konference Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami V. 2012.
    3. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. Educational needs of children at risk and with behavioural disorders. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2012, 193 s. ISBN 978-80-210-6134-7.
    4. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Intervence jako restrikce nebo jako posilování? In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. Education of Pupils with Special Educational Needs VI. Brno: Paido, 2012, s. 285-294. ISBN 978-80-7315-235-2.
    5. ČERVENKA, Karel. Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci. In Albín Škoviera, Viera Hudečková, Pavel Bryndzák (eds.). Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra? Bratislava: FICE v SR - Medzinárodná spoločnosť výchovných komunít, 2012, s. 111-115. ISBN 978-80-969253-6-0.
    6. ČERVENKA, Karel. Odlišné strategie adaptace dětí s poruchami chování na „problémové“ situace: Role individuálních odlišností v etopedické edukaci a intervenci. (konferenční poster). In Križovatky III : Prevýchova včera a dnes. A zajtra? Bratislava: FICE v SR - Medzinárodná spoločnosť výchovných komunít, 2012. 2012.
    7. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. Potřeba jako zdroj edukačních strategií u dětí s problémy v chování nebo s poruchami chování. In VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2012, s. 27-34. ISBN 978-80-210-6134-7.
    8. ČERVENKA, Karel. Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení. In Truhlářová, Z., Levická, K. Od teorie k praxi, od praxe k teorii. Hradec Králové: Gaudeamus, 2012, s. 570-576. ISBN 978-80-7435-138-9.
    9. ČERVENKA, Karel. Strategie adaptace dětí s „problémovým“ chování a jejich úloha v rámci informované intervence. In VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Edukační potřeby dětí v riziku a s poruchami chování. 1. vyd. Brno: MUNI PRESS, 2012, s. 35-41. ISBN 978-80-210-6134-7.
    10. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. 3P intervence u dětí (mladistvých) v riziku a s poruchami chování.... In Konference Vzdělávání žáků se vzdělávacími potřebami VI. PdF MU, Brno. Profesní orientace žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. 2012.

    2011

    1. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Dilemata inkluzivní edukace dětí s poruchami chování (workshop). PdF MU Brno. Mezinárodní konference. Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. 7. 9. 2011. 2011.
    2. ČERVENKA, Karel. Od individuální odlišnosti k edukační potřebě: Respekt k odlišnostem jako základ informované intervence. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress, 2011, s. 289-303. ISBN 978-80-210-5731-9.
    3. ČERVENKA, Karel. Proto-profesionalizace klientů pomáhajících profesí: Příklad klientů preventivně výchovného zařízení. In VIII. Hradecké dny sociální práce - Od teorie k praxi, od praxe k teorii (UHK - Hradec Králové, 7. až 8. října 2011). 2011.
    4. ČERVENKA, Karel. Role „problémových“ dětí v systému péče o ohrožené děti jejich vlastníma očima: Několik poznámek z výzkumu. In Klenková, J., Vítková, M. et al. Inkluzivní vzdělávání se zřetelem na věkové skupiny a druhy postižení Inclusive Education - Provisions for Different Age Groups and Disabilities. Brno: Masarykova univerzita. MuniPress, 2011, s. 305-316. ISBN 978-80-210-5731-9.
    5. ČERVENKA, Karel. Stigmatizace jako různorodá zkušenost dětí s poruchamni chování a emocí: Zkušenost mezi diskreditací a podporou. In Bartoňová, M., Vítková, M. (eds.) Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami V. Brno: Paido, 2011, s. 99-109. 330. publikace Paido. ISBN 978-80-7315-220-8.
    6. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? In Ratolest Brno. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? Brno: občanské sdružení Ratolest Brno, 2011, s. 134-143, 145 s. ISBN 978-80-260-0137-9.
    7. VOJTOVÁ, Věra a Karel ČERVENKA. Umíme vnímat odlišné strategie dětí s poruchami chování? In konference Perspektivy práce s delikventní mládeží, která se konala ve dnech 25. a 26. května 2011 v Sídle veřejného ochránce práv v Brně. 2011.

    2010

    1. ČERVENKA, Karel a Věra VOJTOVÁ. „Dilemata inkluzivního vzdělávání žáků v riziku poruch chování“ workshop v rámci konference s mezinárodní účastí „Škola pro všechny: Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole“. Pedagogická fakulta MU v Brně. 15. 9. 2010. 2010.
    2. ČERVENKA, Karel. Identita jedince s poruchou chování a emocí jako pedagogický problém: Několik příkladů pozitivního ovlivňování. In Vítková, M., Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 11 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
    3. ČERVENKA, Karel. Vůle ke změně a víra ve změnu: Důležitost subjektivního hlediska dítěte s poruchou chování pro pozitivní změnu jeho situace. In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Inluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2010, s. 347-357. ISBN 978-80-210-5383-0.

    2007

    1. ČERVENKA, Karel. Sociálně konstruovaná identita mládeže z "preventivně výchovného" zařízení. In Kvalitativní přístup v pedagogických vědách: doktorský seminář při 15. konferenci ČAPV 2007. 2007.

    2006

    1. ČERVENKA, Karel. Skupinová solidarita a etnizace deviantního chování ve výchovných institucích. Poznámky k etnicky definovaným aspektům inkluze tzv. problémové mládeže. In Etnická různost a občanská jednota. Marada, Radim (ed.). Brno: CDK, 2006, s. 256-277, 21 s. Sociologická řada. ISBN 80-7325-111-6.
    2. ČERVENKA, Karel. Skupinová solidarita profesionálů a etnizace deviantního chování ve výchovných institucích: Pomlčkové identity v procesech inkluze/exkluze. In Konference Sociální reprodukce a integrace: Ideály a meze (FSS MU 9.-10. listopad 2006). 2006.

    2005

    1. ČERVENKA, Karel. Není pasťák jako pasťák: Sociálně konstruovaná identita mládeže z "preventivně výchovného" zařízení a její důsledky. Biograf - časopis nejen pro biografickou a reflexivní sociologii. Praha: Virtuální institut, o.p.s, 2005, roč. 2005, č. 37, s. 31-55. ISSN 1211-5770.

    2004

    1. ČERVENKA, Karel. Stigmatizace, morální netečnost a expertní pojmy: jeden ze způsobů uchopení fenoménu displacement/vymístění. Sociální studia. Fakulta sociálních studií MU Brno, 2004, roč. 2004, č. 2, s. 215-229. ISSN 1214-813X.

    2001

    1. ČERVENKA, Karel. Social construction of "rule-breaking" behavior by youth from preventive-corrective institution. In Contermporary media representations of crime and punishment in Central and Eastern Europe, ELTE, Budapest. 2001.
    2. ČERVENKA, Karel. Studentská soutěž I.A. Bláhy (FSS MU v Brně 2001). 2001.
Zobrazit podrobně
Zobrazeno: 7. 11. 2024 00:54