Masarykova univerzita

Výpis publikací

česky | in English

Filtrování publikací

    2024

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation – Beispielsaufgaben aus dem Alltag ab A1. In Deutschlehrertag 2024. 2024.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace – ukázky úloh z každodenního života od A1
      Název anglicky: Mediation - sample tasks from everyday life from A1
      němčina.
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 24. 3. 2024 16:44.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation and the plurilingual repertoire of learners. In Thinking, practicing and living plurilingualism 3rd edition. 2024.
      URL
      Název česky: Mediace a vícejazyčný repertoár žáků a studentů
      Název anglicky: Mediation and the plurilingual repertoire of learners

      Klíčová slova anglicky: mediation; CEFR-Companion Volume; action oriented aproach; intercomprehension; translanguaging
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 23. 8. 2024 17:18.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediationsworshop für GymnasialschülerInnen (EKO-gymnázium, Brno). 2024.
      Název česky: Workshop mediace pro studenty EKO-gymnázia v Brně
      Název anglicky: Mediation workshop for high school students (EKO-gymnázium, Brno)
      němčina.
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 30. 1. 2024 19:26.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Neue Perspektiven auf GER-Begleitband - mit einem Fokus auf Mediation. In Didaktikkurs - prof. Katrin Siebold, Phillips-Universität Marburg. 2024.
      Název česky: Nové pohledy na Dodatek SERRJ - se zaměřením na mediaci
      Název anglicky: New perspectives on the CEFR-Companion Volume with a focus on mediation
      němčina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: plurilinguism, CEFR-Companion Volume, mediation, action oriented approach
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 23. 8. 2024 17:38.
    5. BRYCHOVÁ, Alice, Pavla MAREČKOVÁ a Věra JANÍKOVÁ. Výuka němčiny jako sdílená zkušenost. 2024.
      Název česky: Výuka němčiny jako sdílená zkušenost
      Název anglicky: Learning German as a shared experience

      Klíčová slova anglicky: German lessons, sharing experiences, further education

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 14. 10. 2024 20:35.

    2023

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. DaF-Unterricht aktiv und attraktiv. In Didaktikkurs - Peggy Katelhön, Università degli Studi di Milano Dipartimento di Lingue, Letterature, Culture e Mediazioni Lingua e Linguistica tedesca - Deutsche Sprache und Sprachwissenschaft. 2023.
      Název česky: Výuka němčiny jako cizího jazyka aktivně a atraktivně
      Název anglicky: German as Foreign Language Lessons Active and Attractive

      Klíčová slova anglicky: German lessons, activating methods, motivation, creativity
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 30. 9. 2023 18:53.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. Ein Projekttag mit Mediation - Německé zemské gymnázium v Brně. 2023.
      Název česky: Projektový den s mediací - Německé zemské gymnázium v Brně
      Název anglicky: A project day with mediation - Německé zemské gymnázium v Brně
      němčina.
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence; intercultural communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 7. 2023 16:01.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. In der Unterkunft – Jazyková mediace ve výuce němčiny (A2). Online. In Metodický portál RVP. Národní pedagogický institut, 2023, 2 s.
      URL
      Název česky: In der Unterkunft – Jazyková mediace ve výuce němčiny (A2)
      Název anglicky: In der Unterkunft – Language mediation in German language teaching (A2)
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: language mediation; German language teaching A2
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 9. 2023 17:19.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Jak nastartovat komunikaci ve výuce němčiny od A1: jazyková mediace, kurz DVPP. 2023.
      URL
      Název česky: Jak nastartovat komunikaci ve výuce němčiny od A1: jazyková mediace, kurz DVPP
      Název anglicky: How to start communication in German lessons from A1: language mediation
      čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 30. 1. 2024 19:04.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Jazyková mediace – užitečná kompetence ve výuce cizích jazyků od samých počátků (webinář). In Vzdělávací rozhledy PdF MU - cyklus webinářů na aktuální pedagogická témata. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2023.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace – užitečná kompetence ve výuce cizích jazyků od samých počátků (webinář)
      Název anglicky: Language mediation - a useful competence in foreign language teaching from the very beginning (webinar)
      čeština.
      Klíčová slova anglicky: language mediation; mediation acitivities; mediation strategies; communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 28. 10. 2023 16:41.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla. Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1. NPI: Metodický portál RVP. 2023.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků již od úrovně A1
      Název anglicky: Language mediation in foreign language teaching from level A1

      Klíčová slova anglicky: language mediation, German for specific purpose, CEFR-Companion Volume
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 6. 6. 2023 10:52.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation als Schlüsselkompetenz im Berufsalltag. In ÖDaF-Tagung 2023 Wien. 2023.
      URL
      Název česky: Mediace jakožto klíčová kompetence v profesním životě
      Název anglicky: Mediation as a key competence in professional life
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: language mediation, German for specific purpose, CEFR-Companion Volume
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 17. 5. 2023 15:03.
    8. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation für den Tourismus (Webinar). In Goethe Institut: #DAFLAB 52: Mediation und Sprachmittlung im Fremdsprachenunterricht,. Milano: Goethe Institut, 2023.
      Mezinárodní webinář pro učitele německého jazyka
      Název česky: Mediace v cestovním ruchu (webinář)
      Název anglicky: Mediation in Tourism (webinar)

      Klíčová slova anglicky: language mediation, Companion Volume, tourism, foreign language teaching
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 28. 10. 2023 16:44.
    9. AKBULUT, Muhammed a Pavla MAREČKOVÁ. Mehrsprachigkeitsdidaktik - Diskurse, Konzepte und andere Herausforderungen. Online. In Demmig, Silvia; Reitbrecht, Sandra; Sorger, Brigitte; Schweiger, Hannes. IDT 2022 mit.sprache.teil.haben - Beiträge zur Methodik und Didaktik Deutsch als Fremd*Zweitsprache. Berlin: Erich Schmidt Verlag, 2023, s. 165-178. ISBN 978-3-503-21107-4. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.37307/b.978-3-503-21108-1.
      URL
      Název česky: Didaktika mnohojazyčnosti - diskurzy, koncepce a jiné výzvy
      Název anglicky: Multilingual didactics - discourses, concepts and other challenges
      RIV/00216224:14410/23:00132391 Stať ve sborníku. němčina. Německo.
      Akbulut, Muhammed (40 Rakousko) -- Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: didactics of multilingualism; translaguaging; intercomprehension
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 31. 1. 2024 11:37.
    10. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů. Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2023, roč. 66, č. 3, s. 3-16. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace ve vysokoškolské přípravě učitelů
      Název anglicky: Not) Lost in Translation: Mediation in university teacher education
      RIV/00216224:14410/23:00130534 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: language mediation; German as a foreign language; focus group; thematic analysis; foreign language teacher education
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 28. 11. 2023 10:52.
    11. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích. Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2023, roč. 67, č. 2, s. 3-17. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Projektové dny s mediací na gymnáziích
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: Project days with mediation in high schools
      RIV/00216224:14410/23:00133329 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 30. 1. 2024 18:37.
    12. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung/Mediation - eine Schlüsselkompetenz im Fremdsprachenunterricht ab A1. In 5. metodická konference Klett pro učitele německého jazyka. 2023.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace - klíčová kompetence ve výuce cizích jazyků od A1
      Název anglicky: Language mediation - a key competence in foreign language teaching from A1
      němčina.
      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 6. 11. 2023 15:54.
    13. MAREČKOVÁ, Pavla, Alice BRYCHOVÁ a Helena HRADÍLKOVÁ. Unterrichtsszenarien für DaF und DaZ. Online. In Monika Budde. Handreichung MALWE: Mehrsprachigkeit in DaF- und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2023.
      Obsah metodické příručky Webový portál grantové agentury Erasmus +, MALWE: Teacher´s Awareness of Multilingualism in German as a Foreign and Second Language-Learning settings
      Název česky: Výukové scénáře pro němčinu jako cizí a druhý jazyk
      Název anglicky: Teaching scenarios for German as Foreign and Second Language

      Klíčová slova anglicky: plurilingualism, teaching scenarios, German as foreign language, German as Second Language
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 2. 9. 2024 17:52.

    2022

    1. BRYCHOVÁ, Alice, Helena HRADÍLKOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. DaF-Unterricht an tschechischen Schulen und mehrsprachigkeitsorientierte Unterrichtsszenarien. In MALWE-Tagung Mehrsprachigkeit in DaF-und DaZ-Lehr-Lernkontexten wahrnehmen, aufgreifen und nutzen. 2022.

      Klíčová slova anglicky: multilingualism, DaFnE, learning scenarios
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:32.
    2. BRYCHOVÁ, Alice a Pavla MAREČKOVÁ. Den (nejen) s němčinou. 2022.
      Název anglicky: A day not only with German
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Specifics of studying German at the MU Faculty of Education, worksheets

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 11. 10. 2022 19:00.
    3. LACHOUT, Martin, Zuzana BOHUŠOVÁ, Hana ANDRÁŠOVÁ, Hana BERGEROVÁ, Martina ČEŘOVSKÁ, Lukáš EICHENMANN, Andrea FRYDRYCHOVÁ, Petra FUKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Saša JAZBEC, Brigita KACJAN, Marcelina KALASZNIK, Pavla MAREČKOVÁ, Monika RŮŽIČKOVÁ, Joanna SZCZEK, Gabriela ŠILHAVÁ a Barbora ULRICHOVÁ. Deutsch als Fremdsprache aktiv und attraktiv im Studium, in Lehre und Forschung. 1. vyd. Hamburg: Verlag Dr. Kovač, 2022, 258 s. Lingua 61. ISBN 978-3-339-12876-8.
      Název anglicky: German as a Foreign Language Active and Attractive in Studies, Teaching and Research
      RIV/00216224:14410/22:00126239 Odborná kniha. němčina. Německo.
      Lachout, Martin (203 Česká republika) -- Bohušová, Zuzana (203 Česká republika, garant) -- Andrášová, Hana (203 Česká republika) -- Bergerová, Hana (203 Česká republika) -- Čeřovská, Martina (203 Česká republika) -- Eichenmann, Lukáš (203 Česká republika) -- Frydrychová, Andrea (203 Česká republika) -- Fuková, Petra (203 Česká republika) -- Janíková, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Jazbec, Saša (705 Slovinsko) -- Kacjan, Brigita (705 Slovinsko) -- Kalasznik, Marcelina (616 Polsko) -- Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Růžičková, Monika (203 Česká republika) -- Szczek, Joanna (616 Polsko) -- Šilhavá, Gabriela (203 Česká republika) -- Ulrichová, Barbora (203 Česká republika)
      Klíčová slova anglicky: German; Foreign Language; Active; Attractive; Studies; Teaching; Research
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 2. 2023 09:16.
    4. HRADÍLKOVÁ, Helena, Michal DVORECKÝ, Anke SENNEMA a Pavla MAREČKOVÁ. Lehrkompetenzentwicklung von DaF-Studierenden in einer binationalen universitären Ausbildungskooperation. Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostravienis Studia Germanistica. Ostrava: University of Ostrava, Faculty of Arts, 2022, roč. 2022, č. 30, s. 93-111. ISSN 1803-408X. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.15452/StudiaGermanistica.2022.30.0007.
      peer-reviewed journal Acta Facultatis Philosophicae Universitatis Ostraviensis Studia Germanistica
      Název česky: Rozvoj pedagogických kompetencí studentů němčiny v rámci binacionální univerzitní spolupráce
      Název anglicky: Development of teaching competencies of GfL students in bilateral teacher training education
      RIV/00216224:14410/22:00126741 Článek v odborném periodiku. němčina. Česká republika.
      Hradílková, Helena (203 Česká republika, garant, domácí) -- Dvorecký, Michal (40 Rakousko) -- Sennema, Anke (276 Německo) -- Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí)
      Klíčová slova anglicky: Development of teaching competencies; problem-based learning; project-based learning
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 24. 1. 2023 14:47.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích. In Vzdělávací seminář na Gymnáziu Matyáše Lercha, Brno. 2022.
      Název česky: Mediace v cizojazyčné výuce na gymnáziích
      Název anglicky: Mediation in foreign language teaching at secondary grammar schools

      Klíčová slova anglicky: teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 17. 5. 2023 15:05.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation im Tourismus: Ein Projektttag für die Oberstufe des Matyáš Lerch Gymnasiums. 2022.
      Název česky: Mediace v turismu: Projektový den pro vyšší stupeň Gymnázia Matyáše Lercha
      Název anglicky: Mediation in tourism: a project day for the upper school of the Matyáš Lerch Gymnasium

      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation activities; mediation strategies; communicative competence; intercultural communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 19. 10. 2022 16:09.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla. Mediation im Tourismus: Ein Projektttag für die Unterstufe des Matyáš Lerch Gymnasiums. 2022.
      Název česky: Mediace v turismu: Projektový den pro nižší stupeň Gymnázia Matyáše Lercha
      Název anglicky: Mediation in tourism: a project day for the lower school of the Matyáš Lerch Gymnasium

      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation acitvities; mediation strategies; communicative competence; intercultural communicative competence

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 19. 10. 2022 16:07.
    8. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe. Cizí jazyky. Praha: Karlova univerzita, 2022, roč. 65, č. 5, s. 3-14. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v cizojazyčné výuce - implementace do praxe a první reflexe
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: Mediation in foreign language teaching - implementation in practice and first reflections
      RIV/00216224:14410/22:00126793 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching; foreign language learning; reflection; mediation; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 28. 10. 2022 19:29.
    9. MAREČKOVÁ, Pavla. (Not) Lost in Translation: Mediation in der DaF-LehrerInnenausbildung. Ein forschungsbasiertes Implementierungsprojekt an der Masaryk-Universität in Brünn (Tschechien). In Internationaler Deutschlehrertag 2022 (IDT). 2022.
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace v rámci studia učitelství NJ. Výzkumný implementační projekt na Masarykově univerzitě v Brně (ČR)
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: Mediation in DaF Teacher Education. A research-based implementation project at Masaryk University in Brno (Czech Republic)

      Klíčová slova anglicky: mediation; mediation competence; design based research; focus group; thematic analysis
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 20. 3. 2023 23:47.
    10. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung als Hochschulkurs im Lehramtsstudium. Ergebnisse eines Fokusinterviews mit Studierenden. In Peggy Katelhön, Pavla Marečková. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. 1. vyd. Berlin: Frank & Timme, 2022, s. 151-171. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_7.
      URL
      Název česky: Mediace jakožto studijní předmět v rámci vysokoškolské přípravy budoucích učitelů. Výsledky ohniskových interview se studenty.
      Název anglicky: Language mediation as a university course in teacher education. Results of a focus interview with students.
      RIV/00216224:14410/22:00126857 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. němčina. Německo.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: (language) mediation; teacher training; German as a foreign language; focus group; thematic analysis
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2023 09:35.
    11. MAREČKOVÁ, Pavla. Sprachmittlung und Mediation im Deutschunterricht an Sprachschulen. In Fortbildungsseminar am Österreich Institut, Brno. 2022.
      Název česky: Jazyková mediace ve výuce němčiny na jazykových školách
      Název anglicky: Language mediation in German lessons at language schools

      Klíčová slova anglicky: teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 17. 5. 2023 15:06.
    12. KATELHÖN, Peggy a Pavla MAREČKOVÁ. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. 1. vyd. Berlin: Masarykova univerzita, Università degli Studi di Milano, 2022, 250 s. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků ve škole a na univerzitě
      Název anglicky: Language mediation in foreign language teaching at school and university
      němčina. Německo.
      Klíčová slova anglicky: teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 23. 2. 2023 09:34.
    13. MAREČKOVÁ, Pavla a Peggy KATELHÖN. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. Begriffsbestimmung, Überblick und Aussichten. In Peggy Katelhön, Pavla Marečková. Sprachmittlung und Mediation im Fremdsprachenunterricht an Schule und Universität. 1. vyd. Berlin: Frank & Timme, 2022, s. 7-21. Sprachen lehren - Sprachen lernen, Band 12. ISBN 978-3-7329-0745-8. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.57088/978-3-7329-9223-2_1.
      URL
      Název česky: Jazyková mediace ve výuce cizích jazyků ve škole a na univerzitě
      Název anglicky: Language mediation in foreign language teaching at school and university
      RIV/00216224:14410/22:00126859 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. němčina. Německo.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Katelhön, Peggy (380 Itálie)
      Klíčová slova anglicky: teaching foreign languages; mediation; CEFR; Companion Volume
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Daniela Marcollová, učo 111148. Změněno: 3. 4. 2023 10:01.

    2021

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediační úlohy v cizojazyčné výuce a jejich příprava. Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2021, roč. 64, č. 5, s. 3-16. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Mediační úlohy v cizojazyčné výuce a jejich příprava
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: Mediation Tasks in Foreign Language Teaching and their Preparation
      RIV/00216224:14410/21:00122046 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching; foreign language learning; mediation; mediation activities; mediation strategies; CEFR-Companion Volume; communicative approach; intercultural communicative competence; competency based learning
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 1. 2. 2022 16:01.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ. Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2021, roč. 64, č. 3, s. 3-16. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne)Ztraceno v překladu: Nové pojetí mediace v Dodatku k SERRJ
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: A New Concept of Mediation in the CEFR-Companion Volume
      RIV/00216224:14410/21:00122045 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: CEFR-Companion Volume; Common European Framework of Reference for Languages; communicative approach; foreign language learning; foreign language teaching; mediation; pluricultural competence; plurilingual competence
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 1. 2. 2022 16:07.

    2020

    1. JANÍKOVÁ, Věra, Ailsa Marion RANDALL, Michaela SOJKOVÁ ŠAMALOVÁ a Pavla MAREČKOVÁ. ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully. Gramotnost, pregramotnost a vzdělávání. Praha: Pedagogická fakulta Univerzity Karlovy, 2020, roč. 3, č. 3, s. 41-46. ISSN 2533-7890.
      URL
      Název anglicky: ENGaGED or DISENGaGED? Online Materials to Help Language Teachers Support their Pupils with Dyslexia more Fully
      angličtina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: : Special educational needs, dyslexia, English language, German language, elementary education, online task bank
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 11. 3. 2021 16:42.

    2019

    1. BRYCHOVÁ, Alice, Pavla MAREČKOVÁ a Gabriela SLOBODOVÁ. Nachbarsprachenvermittlung in lebensechten Sprechsituationen (für Kindergarten). 2019.
      Název česky: Zprostředkování jazyků sousední země v reálných životních situacích (pro mateřské školy)
      Název anglicky: Neighbor language mediation in lifelike speaking situations (for kindergarten)
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: the language of the neighboring country; language mediation for younger children;

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 27. 3. 2020 14:33.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla. (Ne)Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků. Cizí jazyky. Praha: Univerzita Karlova, 2019, roč. 63, č. 3, s. 3-13. ISSN 1210-0811.
      URL
      Název česky: (Ne) Ztraceno v překladu: Mediace jako nová kompetence ve výuce cizích jazyků
      Název anglicky: (Not) Lost in Translation: Mediation as a New Competence in Foreign Language Teaching
      RIV/00216224:14410/19:00121132 Článek v odborném periodiku. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: mediation; communicative competence; intercultural communicative competence; CEFR; foreign language teaching; foreign language learning
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 1. 2. 2022 16:06.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Helena HRADÍLKOVÁ a Anke SENNEMA. Welche Lehrkompetenzen entwickeln Lehramtsstudierende während der Planung, Durchführung und Evaluierung einer Projektwoche? In 27. GeSuS-Jahrestagung Sprach(en)forschung: Disziplinen und Interdisziplinarität. 2019.
      Název česky: Jaké učitelské kompetence rozvíjejí studenti pedagogiky během plánování, realizace a hodnocení projektového týdne?
      Název anglicky: Which teaching competences do students of study develop during the planning, implementation and evaluation of a project week?
      RIV/00216224:14410/19:00109831 Prezentace na konferencích. němčina. Polsko.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, domácí) -- Hradílková, Helena (203 Česká republika, domácí) -- Sennema, Anke (276 Německo)
      Klíčová slova anglicky: project baced learning; teaching competences;
      Druh účasti: aktivní účast
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Helena Hradílková, učo 10650. Změněno: 4. 6. 2019 16:20.

    2018

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie im DaF-Unterricht. In Janikova, V Brychova, A Velickova, J Wagner, R. SPRACHEN VERBINDEN. HAMBURG: VERLAG DR KOVAC GMBH, 2018, s. 335-343. ISBN 978-3-8300-9698-6.
      Název česky: Autentická fotografie ve výuce německého jazyka
      Název anglicky: Authentic Photographs in Classes of German as a Foreign Language
      RIV/00216224:14410/18:00105296 Stať ve sborníku. němčina. Německo.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: authentic photography; creativity; creative writing; German as a foreign language
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 1. 2019 23:10.
    2. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8848-1.
      URL
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teaching of German as a foreign/second language; communicative competence; speech acts; teaching scenario; observation, diagnostic tools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:17.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla, Brigitte SORGER, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8847-4.
      URL
      němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: teaching of German as a foreign/second language; communicative competence; speech acts; teaching scenario; observation, diagnostic tools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 12. 4. 2019 10:17.
    4. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Online. 1., elektronické vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8848-1.
      Čítárna Munispace
      němčina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 8. 2018 11:53.
    5. SORGER, Brigitte, Pavla MAREČKOVÁ, Věra JANÍKOVÁ, Helena HRADÍLKOVÁ, Rainer HAWLIK, Barbara HOLUB, Christian ASPALTER, Elisabeth FURCH a Sandra REITBRECHT. Bildungssprachliche Handlungen beobachten. Eine Handreichung zum Einsatz von Beobachtungsbögen und zur sprachaufmerksamen Unterrichtsgestaltung. Brno: Masarykova univerzita, 2018, 125 s. ISBN 978-80-210-8847-4.
      němčina. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Radka Vyskočilová, učo 2368. Změněno: 3. 8. 2018 11:50.
    6. JANÍKOVÁ, Věra a Pavla MAREČKOVÁ. Sprachstandsbeobachtung im DaF-Unterricht: Ein Forschungsbericht. Lingua Viva. České Budějovice: Pedagogická fakulta JČU, 2018, XIV, č. 26, s. 21-34. ISSN 1801-1489.
      Název česky: Pozorování zaměřené na úroveň osvojení jazyka ve výuce němčiny jako cizího jazyka: zpráva z výzkumu
      Název anglicky: Observation of Language Proficiency in German as a Foreign Language: A Research Report
      RIV/00216224:14410/18:00105352 Článek v odborném periodiku. němčina. Česká republika.
      Janíková, Věra (203 Česká republika, domácí) -- Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: research project; teaching of German as a foreign language; communicative competence; speech acts; observation; teaching scenario; diagnostic tools
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D., učo 1445. Změněno: 11. 3. 2019 21:02.

    2017

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Authentische Fotografie und ihre emotionsfördernde Rolle im DaF-Unterricht. In Man lernt nicht mit dem Kopf allein - Zur Rolle von Emotionen im DaF/DaZ-Unterricht. 2017.
      Název česky: Autentická fotografie a její emoční potenciál ve výuce němčiny jako cizího jazyka
      Název anglicky: Authentic Photography and its emotional potential in teaching German as a second language
      němčina. Rakousko.
      Klíčová slova anglicky: authentic photography, creativity, creative writing
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 3. 2018 15:01.

    2010

    1. MAREČKOVÁ, Pavla. Deutschunterricht in Firmenkursen II. Ergebnisse der Umfrage vom Sommer 2009. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2010, roč. 3/1, 30.06.2010, s. 55-68, 13 s. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Výuka německého jazyka ve firmách II. Výsledky dotazníkového šetření z léta 2009
      Název anglicky: German language course in companies II. Research results from summer 2009
      RIV/00216224:14410/10:00045170 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: company language courses;foreign language teaching;questionnaire
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 25. 10. 2010 13:02.
    2. HANUŠOVÁ, Světlana, Věra JANÍKOVÁ, Renée GRENAROVÁ, Hana KYLOUŠKOVÁ, Pavla MAREČKOVÁ, Zdeňka SCHEJBALOVÁ a Rita Chalmers COLLINS. Individualizace a diferenciace ve výuce cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ. In ŠKOLA PRO VŠECHNY Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v základní škole. 2010.
      Název česky: Individualizace a diferenciace ve výuce cizích jazyků na 1. a 2. stupni ZŠ
      Název anglicky: Individualization and diferentiation in foreign language teaching at primary and lower secondary school
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: individualization; diferentiation; specific learning difficulties;foreign languages; communicative approach;
      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D., učo 33747. Změněno: 31. 3. 2011 16:54.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Koncentrační a relaxační cvičení ve výuce cizího jazyka u žáků s SPU. In Vítková, M.; Havel, J. (eds.) Inkluzivní vzdělávání v primární škole. Vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Brno: Paido, 2010, 10 s. ISBN 978-80-7315-199-7.
      Název česky: Koncentrační a relaxační cvičení ve výuce cizího jazyka u žáků s SPU
      Název anglicky: Concentration and relaxation exercises in teaching foreign language to students with SLD
      RIV/00216224:14410/10:00045171 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: specific learning difficulties;foreign language teaching;attention;concentration;relaxation
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 25. 10. 2010 13:49.
    4. MAREČKOVÁ, Pavla. Konzentrations- und Entspannungstechniken im DaF-Unterricht bei lernschwachen SchülerInnen. 2010.
      Název česky: Koncentrační a relaxační techniky ve výuce německého jazyka u žáků s SPU

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 25. 10. 2010 13:29.
    5. MAREČKOVÁ, Pavla. Výsledky výzkumu jazykově nadaných žáků na 1. a 2. stupni ZŠ. In Cizojazyčná výuka a nadaný žák. 2010.

      Druh účasti: aktivní účast

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 15. 12. 2010 10:14.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla a Pavel FURCH. Výuka němčiny ve firemních kurzech I. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009. In Bulletin IVŠV 2010. 1/2010. Brno, 2010, s. 7-12. ISBN 978-80-210-5378-6.
      Název česky: Výuka němčiny ve firemních kurzech I. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009
      Název anglicky: German language course in companies I. Research results from spring/summer 2009

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 20. 12. 2010 18:17.
    7. MAREČKOVÁ, Pavla a Pavel FURCH. Výuka němčiny ve firemních kurzech II. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009. In Bulletin IVŠV 2010. 2010/4. Brno, 2010, s. 39-43. ISBN 978-80-210-5378-6.
      Název česky: Výuka němčiny ve firemních kurzech II. Výsledky dotazníkového šetření z období jaro/léto 2009
      Název anglicky: German language course in companies II. Research results from spring/summer 2009

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 20. 12. 2010 18:17.

    2009

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Bewegungselemente im Deutschunterricht bei SchülerInnen mit Lernstörungen. In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. Drama techniques in foreign language teaching to learners with SLD. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, s. 11-23. Pd-52/09-02/58. ISBN 978-80-210-5074-7.
      Název česky: Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
      Název anglicky: Physical movement in German language teaching in learners with SLD
      RIV/00216224:14410/09:00037518 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 18. 1. 2010 18:26.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Cena děkana za významou tvůrčí činnost. doc. RNDr. Josef Trna, CSc., děkan Pedagogické fakulty MU, 2009.
      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 12. 2009 10:40.
    3. MAREČKOVÁ, Pavla. Deutschunterricht in Firmenkursen I. Ergebnisse einer Umfrage vom Sommer 2009. Brünner Hefte zu Deutsch als Fremdsprache. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2009, roč. 2/2, 19.12.2009, s. 48-64. ISSN 1803-4411.
      Název česky: Výuka německého jazyka ve firmách I. Výsledky dotazníkového šetření z léta 2009
      Název anglicky: German language course in companies I. Research results from summer 2009
      RIV/00216224:14410/09:00051239 Článek v odborném periodiku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Marečková, Pavla (203 Česká republika, garant, domácí)
      Klíčová slova anglicky: company language courses; foreign language teaching;questionnaire
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 3. 2012 10:32.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Pohybový prvek ve výuce německého jazyka u žáků s SPU. In Dramatická výchova v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. 2009.
      Název anglicky: Physical movement in German language teaching in learners with SLD
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching;specific learning difficulties; Total Physical Response
      Druh účasti: vyžádaná přednáška
      Mezinárodní význam: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 7. 1. 2010 10:01.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Schreiben - Lust statt Frust. In Guter Deutschunterricht 15.9.2009. 2009.
      Název česky: Psaní - radost místo stresu

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 12. 2009 10:34.
    6. MAREČKOVÁ, Pavla. Schreiben im DaF-Unterricht. 2009.
      Název česky: Psaní ve výuce němčiny jako cizího jazyka

      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 25. 10. 2010 13:23.
    7. BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s cizojazyčným textem u žáků s SPU. In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP. 2009.
      Název anglicky: Using of drama by textwork in foreign language teaching
      Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: drama education; textwork; foreign language teaching
      Druh účasti: vyžádaná přednáška

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 5. 1. 2010 11:24.
    8. BENEŠOVÁ, Pavla. Využití prvků dramatické výchovy při práci s textem u žáků s SPU. In Dramatická výchova pro děti se speciálními potřebami v kontextu RVP ZV. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2009, 3 s. ISBN 978-80-210-4849-2.
      Název anglicky: Using elements of drama in education for reading comprehension with pupils with learning disabilities
      RIV/00216224:14410/09:00037877 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: drama in education;pupils with learning disabilities;foreign language teaching
      Druh sborníku: postkonferenční sborník

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 2. 2010 11:28.

    2008

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Aktivity TPR v cizojazyčné výuce u žáků s SPU. 2008.
      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 1. 2009 14:28.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Die Rolle von Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht. In Methoden der Sprachlehr- und Sprachlernforschung. Beispiele aus dem Bereich des Deutschen als Fremdsprache in Tschechien. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008, s. 10-21. ISBN 978-80-210-4764-8.
      Název česky: Role emocí při kreativním psaní v cizojazyčné výuce
      Název anglicky: The Function of Emotions for Creative Writing in Foreign Language Teaching
      RIV/00216224:14410/08:00034920 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: research methods;creative writing;foreign language teaching and learning
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 3. 2. 2009 20:50.
    3. BENEŠOVÁ, Pavla. Fertigkeit Schreiben im Fremdsprachenunterricht bei lernschwachen Schülern. 2008.
      Název česky: Dovednost psaní v cizojazyčné výuce u žáků s SPU
      Název anglicky: Writing skills in foreign language teaching in learners with SLD

      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching;writing;specific learning difficulties

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 1. 2009 13:46.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben im Deutschunterricht bei lernschwachen Schülern. R. Grenarová, M. Vítková (eds.). In Komunikativní přístup v cizojazyčné výuce u žáků s SPU / Communicative approach in foreign language teaching in learners with SLD. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2008, s. 19-24. ISBN 978-80-210-4782-2.
      Název česky: Kreativní psaní ve výuce německého jazyka u žáků s SPU
      Název anglicky: Creative writing in foreign language teaching in learners with SLD
      RIV/00216224:14410/08:00027264 Kapitola resp. kapitoly v odborné knize. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creative writing;foreign language teaching;specific learning difficulties
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 2. 2010 11:56.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Realizace výzkumného šetření v rámci disertační práce doktorandky Pavly Benešové. 2008.
      Název česky: Realizace výzkumného šetření v rámci disertační práce doktorandky Pavly Benešové
      Název anglicky: Realization of the dissertation research of the postgraduate student Pavla Benešová

      Klíčová slova anglicky: educational research;emotion;creative writing;statistic data analysis;online project;didactics of second language;psycholinguistics;humanistic pedagogy

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 2. 2009 13:08.
    6. BENEŠOVÁ, Pavla. Výsledky z výzkumu kreativního psaní u žáků se specifickými poruchami učení. 2008.
      Název anglicky: Results from the research of creative writing in foreign language teaching in learners with SLD

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 12. 1. 2009 14:06.

    2007

    1. BRYCHOVÁ, Alice. Das Sprachenportfolio als Instrument für Evaluation der fremdsprachlichen kommunikativen Kompetenz. In JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ a Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2007, s. 28-38. ISBN 978-80-210-4469-2.
      Název česky: Jazykové portfolio jako nástroj pro hodnocení cizojazyčné kompetence
      Název anglicky: European Language Portfolio as a Instrument for the Assessment of the Languages Competences
      RIV/00216224:14410/07:00033025 Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Brychová, Alice (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: Autonomous Learning; European Language Portfolio; Assessment
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Recenzováno: ano

      Změnila: PhDr. Alice Brychová, Ph.D., učo 1892. Změněno: 6. 2. 2008 09:22.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Erforschung der Rolle der Emotionen beim kreativen Schreiben im Fremdsprachenunterricht. In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, s. 22-27. ISBN 978-80-210-4469-2.
      Název česky: Výzkum role emocí při kreativním psaní ve výuce cizího jazyka
      Název anglicky: Analysis of the effect of emotions within creative writing in foreign language
      RIV/00216224:14410/07:00032685 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching;research;emotions;postgraduate studies
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 25. 1. 2008 22:47.
    3. JANÍKOVÁ, Věra, Pavla BENEŠOVÁ a Jan BUDŇÁK. Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. In Forschung im Doktorstudium am Lehrstuhl für deutsche Sprache und Literatur der Pädagogischen Fakultät der Masaryk-Universität. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta, Katedra německého jazyka a literatury, 2007, 100 s. ISBN 978-80-210-4469-2.
      Název česky: Výzkum v doktorském studiu na katedře německého jazyka a literatury Pedagogické fakulty Masarykovy univerzity
      Název anglicky: Research in Postgraduate Programme at the Department of German Language and Literature of the Faculty of Education at MU
      Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: Ph.D. students;research;methodology;literature;linguistics
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Dana Nesnídalová, učo 831. Změněno: 14. 7. 2008 12:05.
    4. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives Schreiben online - Ein Forschungsprojekt. In Der moderne Unterricht des Deutschen als Fremdsprache. 1. vyd. Olomouc: Pedagogická fakulta UP v Olomouci, 2007, s. 17-21. ISBN 978-80-244-1777-6.
      Název česky: Kreativní psaní online - Výzkumný projekt.
      Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Klíčová slova anglicky: creative writing; research; emotions; foreign language learning
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 6. 11. 2007 11:23.
    5. BENEŠOVÁ, Pavla. Kreatives und emotionsgefärbtes Schreiben online - Ein Forschungsprojekt. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. Brno: Pedagogická fakulta MU, 2007, s. 15-20. ISBN 978-80-210-4501-9.
      Název česky: Kreativní a emocionálně zabarvené psaní online - výzkumný projekt
      Název anglicky: Creative and Emotional Writing online - research project
      RIV/00216224:14410/07:00032785 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: online research; creative writing; foreign language teaching
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 22. 6. 2009 10:27.
    6. BENEŠOVÁ, Pavla. Tvůrčí psaní ve výuce německého jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Komenský. Brno: PdF MU v Brně, 2007, roč. 132, č. 2, s. 13-16. ISSN 0323-0449.

      Klíčová slova anglicky: foreign language teaching; creative writing
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 9. 1. 2008 12:30.

    2006

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení. In Autonomie a cizojazyčná výuka. Autonomie v teorii, edukační praxi a lingvodidaktickém výzkumu. Brno: Masarykova univerzita, 2006, s. 203-211. ISBN 80-210-4164-1.
      Název česky: Herbstbilder der Stadt Brünn - projekt kreativního psaní pro posílení autonomního učení
      Název anglicky: Herbstbilder der Stadt Brünn - project of creative writing supporting self-regulated learning
      RIV/00216224:14410/06:00016152 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. čeština. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creativity;creative writing;self-regulated learning;learning strategies;german training
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 5. 6. 2009 12:00.

    2005

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionale Aspekte im Fremdsprachenunterricht - am Beispiel des kreativen Schreibens. In Jazyk a komunikácia. Príprava učiteľa cudzích jazykov v 21. storočí. 1. vyd. Bratislava: Pedagogická fakulta Univerzity Komenského v Bratislavě, 2005, s. 155-158. ISBN 80-89113-22-2.
      Název česky: Emocionální aspekty ve výuce cizího jazyka - na příkladu kreativního psaní
      Jazykověda. němčina. Slovensko.
      Klíčová slova anglicky: research;foreign language teaching;emotional aspects of foreign language learning;creative writing
      Druh sborníku: postkonferenční sborník
      Mezinárodní význam: ano
      Recenzováno: ano

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 18. 12. 2007 13:13.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionalität beim Schreiben in der Fremdsprache. In Brünner Hefte für Germanistik. Brno: Masarykova univerzita, 2005, s. 27-30. ISBN 80-210-3882-9.
      Název česky: Emocionalita při psaní v cizím jazyce
      Název anglicky: Emotionality within Writing in Foreign Language
      RIV/00216224:14410/05:00031464 Stať ve sborníku. Pedagogika a školství. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: creative writing;foreign language;emotions

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 22. 6. 2009 11:04.
    3. BENEŠOVÁ, Pavla. Vliv Společného evropského referenčního rámce pro jazyky na koncepci jazykových cvičení v učitelské jazykové přípravě z hlediska emocionálně-motivační dimenze vyučovacího procesu. In Inovativní tendence v kurikulu studijního oboru "Učitelství německého jazyka pro základní školy". 1. vyd. Brno: Pedagogická fakulta MU v Brně, 2005, s. 76-79. ISBN 80-210-3697-4.
      Jazykověda. čeština. Česká republika.
      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 15. 6. 2005 14:21.

    2004

    1. BENEŠOVÁ, Pavla. Der "Europa - Student ". In Was geht uns Europa an ? 1. vyd. Bratislava: Ekonom, 2004, s. 54-56. ISBN 80-225-1817-4.
      Umění, architektura, kulturní dědictví. němčina. Slovensko.
      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 21. 6. 2004 13:23.
    2. BENEŠOVÁ, Pavla. Emotionen sind unsere Energie. In Brünner Hefte zur Didaktik, Sprach- und Literaturwissenschaft. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita v Brně, 2004, s. 10-15. ISBN 80-210-3517-X.
      Název česky: Emoce jsou naše energie
      Název anglicky: Emotions Are Our Energy
      RIV: Stať ve sborníku. Jazykověda. němčina. Česká republika.
      Benešová, Pavla (203 Česká republika, garant)
      Klíčová slova anglicky: emotions;foreign language teaching;motivation;psychology

      Změnila: Mgr. Pavla Marečková, Ph.D., učo 15352. Změněno: 22. 6. 2009 10:52.
Zobrazeno: 8. 11. 2024 22:56